Rygtebørsen XVIII
- RasmusKring
- Gæst
-
Dernæst vil jeg gerne sige, at jeg ikke mener, at Benzema er elendig. Han er udemærket, men han er ikke en spiller af den absolut højeste klasse. I mine øjne er det den slags spiller, som Real Madrid skal hente, hvis det er muligt, og det var vel også argumentet for, at vi hentede Bale sidste år. De største spillere skal spille i Real Madrid.
Jeg kan se to primære pointér i folks arugmenter imod Suarez: hans spillestil og hans pris.
Prisen
Jeg er helt klart enig i, at han kan komme til at blive for dyr. I mine øjne er midtbanen og venstrebacken (forudsat Coentrao forlader klubben) også områder af truppen, der skal forstærkes. Prisen på Suarez skal altså ligge på et lejde, hvor vi også har mulighed for at få fornuftige forstærkninger på de to andre pladser. Midtbanen skal nok have førsteprioritet, selvom Iscos gode form lover godt for næste sæson. Så Suarez må gerne være dyr (han er det værd), men der skal også være plads til andre forstærkninger. Hvis vi skal lave en kæmpe-transfer, så ser jeg dog langt hellere 500-600 bliver brugt på Suarez fremfor f.eks. Pogba.
Spillestilen
Her er jeg virkelig uenig med jer allesammen - eller det vil sige, jeg ser lidt at det samme, men det er et produkt af omstændighederne. Suarez prøver hele tiden at skabe noget og tager mange risici, men det er han nød til at gøre på det Liverpool-mandskab. Præcis ligesom Bale var nød til at drible og skyde meget på Tottenhams hold. Begge spillere var simpelthen bare de bedste offensivspillere på holdet. Bale har omstillet sit spil til at indgå langt mere i kombinationer og søge afleveringen meget mere. Jeg har fuld tiltro til, at Suarez kan gøre det samme. Store spillere kan altid spille sammen, og jeg ser Suarez, Bale og Ronaldo som store spillere.
I snakken om Suarez kan man ikke undgå at lave en sammenligning med Benzema, som altid blievr hyldet som en dygtig boldspiller. Det er han helt sikkert også, men Suarez er bedre i det facet også. I stil med vores spilkoncept, så søger Suarez ned i banen i Liverpool, mens Sturridge i højere grad søger dybt. Så det er naturligt for Suarez at gå ned i banen og modtage bolden, præcis som vi ønsker det i Real Madrid. Samtidig så gør han det godt, hvilket statistikkerne også viser. Suarez har ifølge transfermarkt 21 assists i 32 ligakampe, hvor Benzema har 9 i 31 kampe. Det siger selvfølgelig ikke det hele, men tallene viser dog, at Suarez er en mere end kompetent og tilpas uegoistisk spiller til at udfylde en rolle som spilstation. Jeg må også indrømme, at jeg aldrig har tænkt, at Suarez var for egoistisk. Indimellem vælger han selvfølgelig at gå selv fremfor at spille den - ignen spiller er perfekt, men modsat Ronaldo, så ligner Suarez ikke en spiller med tunnelsyn, når han ahr bolden.
Fordelene
I mine øjne tilbyder Suarez flere ting, som Benzema ikke gør. For det første er han hurtigere på de første meter. Benzema er hurtig nok, men han er lidt tung i singe vendinger og på de første meter. Det giver Suarez en stor fordel i mand til mand situationer. For hvornår har vi egentlig sidst set Benzema sætte en forsvarsspiller? Det er selvfølgelig ikke et krav, at man kan det, Men det ville give holdet en streng mere at spille på, og måske give mere plads på kanterne.
Derudover er Suarez skarpere foran målet. Benzema har scoret en del mål i denne sæson, men han brænder også for mange chancer. En mand som Suarez ville score på flere af dem. Igen er det ikke nødvendigt med Ronaldo på kanten, men det er en fordel at have en angriber.
Beklager den lange tråd, men jeg er vidst lidt alene om det, så jeg må jo prøve at argumentere min sag og overbevise ihvertfald et par stykker ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Mht. "overdrevne teatralske scener hver gang han vil have frispark", så er vores egen Pepe ik meget bedre.
Mht. at han er egoistisk: Hvorfor mon han så er den spiller med flest ASSIST i PL..?
Benzema er en god angriber men Suarez er verdens klasse!
Denne sommer finder vi ud af, hvor stærk Carlo er, og om han kan modstå presset fra Perez
- andersokis
- Gæst
-
- RasmusKring
- Gæst
-
Bismo skrev: Verdens bedste angriber, som vi overhovedet ikke har brug for. Man kan ikke bare købe spillere, fordi de på papiret er de bedste på deres position. Der skal en større helhedsbetragtning til, før man kaster sig ud i køb af spillere.
Denne sommer finder vi ud af, hvor stærk Carlo er, og om han kan modstå presset fra Perez
Opfylder Bale ikke alle de betingelser? Vi havde Di Maria, som er udemærket. Men når chancer for at få en rigtig verdenstjerne opstår, så skal man altså gribe den. Hvis du kigger på truppen, så har vi jo ikke nogen kæmpe huller, der skal lukkes. Vi skal primært lede efter spillere, der er ren verdensklasse.
- Raúl 7
- Gæst
-
Umiddelbart synes jeg dog Benzema gør det udmærket og det er måske mere på den centrale midtbane vi skal kigge efter spillere. Selvom Xabi sagtens kan spille en sæson mere og Khedira er på vej tilbage.
RasmusKring skrev:
Bismo skrev: Verdens bedste angriber, som vi overhovedet ikke har brug for. Man kan ikke bare købe spillere, fordi de på papiret er de bedste på deres position. Der skal en større helhedsbetragtning til, før man kaster sig ud i køb af spillere.
Opfylder Bale ikke alle de betingelser? Vi havde Di Maria, som er udemærket. Men når chancer for at få en rigtig verdenstjerne opstår, så skal man altså gribe den. Hvis du kigger på truppen, så har vi jo ikke nogen kæmpe huller, der skal lukkes. Vi skal primært lede efter spillere, der er ren verdensklasse.
Jeg citerer lige dit korte indlæg her og starter med, at rose dit tidligere "lange" indlæg som faktisk var rigtig godt uanset hvad man synes om Suarez. Personlig syntes jeg Suarez er bedre end Benz i stort set alle facetter af spillet. Også når man tager vores spillestil i betragtning og hvordan han passer i denne. Han er en af de få jeg gerne angribere jeg ville elske at have og jeg er slet ikke bange for om han ville gøre det bedre end Benz. Det er jeg sikker på han ville.
Jeg ville dog være ked af, at se ham filme eller udøve vold i den hvide trøje. Det ville jeg simpelthen ikke kunne leve med. Han er dog blevet bedre. Jeg ser ham i øvrigt heller ikke som den egoistiske spiller som mange mener han er.
Han er velkommen så længe han kan opføre sig ordenligt.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
andersokis skrev: Marco Verratti sier i et interview at han gjerne ville spilt under Ancelotti igjen. Er dette noe dere synes høres lurt ut? Selv ser jeg på Marco som en av verdens beste på midten (iallefall om en sesong eller to), og en som kan hjelpe mye i ballbesittende spill?
Alonso/Verrati/Illarramendi
Modric/Khedira - Di Maria/Isco
Ind: Verratti
Ud: Casemiro
Ville være fantastisk. Modric, Khedira, Di Maria og Isco er stadig i en ung alder, hvorimod Alonso er i hans karieres efterår. Vil være for risikabelt kun at have Verratti og Illarra til næste sæson, og derfor håber jeg, Alonso bliver, men måske bliver solgt sommeren 2015, hvor Verratti og tildels Illarra, vil være stærkt integreret på holdet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Den nuværende trup er forrygende og med Coentrao's opblomstring skal der ikke meget udskiftning til i sommervinduet. Jeg vil faktisk argumentere for at vi kun skal hente en spiller ind!
Og hvorfor ikke følge de seneste års succesfulde strategi med at hente unge kometer;
Ingen er mere oplagt end Paul Pogba (vi har ikke brug for Suarez...):
(2 dage gammel video)
Med den dynamiske franskmand i truppen vil have endnu mere fleksibilitet, da han kan dække hele midtbanen og fra alle positionerne er målfarlig qua sine driblinger og langskud. Netop derfor behøver vi ikke at erstatte Morata, som formentlig søger andre græsgange. Der er rigeligt med mål i Ronaldo, Bale (scorer flere i den kommende), Benzema, Jese, Di Maria og Pogba.
Mandskabet 2014/15, som udgangspunkt i en usexet 4-4-2:
K: Casillas, Lopez
HB: Carjaval, Arbeloa
VB: Marcelo/Coentrao
CB: Pepe/Varane
CB: Ramos, Nacho
CM: Xabi Alonso, Illarra
CM: Modric, Khedira
VM: Di Maria, Pogba
HM: Bale/(Pogba), Isco
AN: Benzema/(Bale)
AN: Ronaldo/Jese
19 markspillere, som åbner op for muligheden for flere kampe til Castilla-drengene i bl.a. CdR; Jose R og Medran (kommende)
I de første par sæsoner kan Pogba sagtens begå sig som allround spiller og så trække ind centralt når Alonso stopper.
Farvel til:
Morata drager til en klub hvor han er sikker på spilletid, ligeledes med Casemiro og så må vi se om de udvikler sig tilstrækkeligt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hva er baggrunden for at du sætter det op i en 4-4-2 - tror du virkelig Carlo pludselig vil skifte det 4-3-3-system han har brugt hele året på at få til at virke? Altså jeg er klar over at vi i de 3 kampe mod hhv Barca og Bayern har stået i en 4-4-2 når vi forsvarede, men kampe mod netop de 2 hold er jo helt uden for kategori og på ingen måde repræsentativt for den måde vi normalt stiller op på.
Ellers er jeg enig i at det til sommer kun er justeringer:
En ny reservekeeper når man sælger Lopez (er ik i tvivl om at Iker er tilbage som klart førstevalg, da situationen i år ik gentages og Lopez self ik vil nøjes med CdR).
En ny venstreback. På trods af Coentraos opblomstring tror jeg stadig han er klar til at forlade klubben og jeg tror heller ik klubben er kede af at miste ham på et tidspunkt hvor hans værdi vel nærmest topper.
En klassespiller til midtbanen, allerhelst Pogba og ellers Vidal (men Pogba pga hans alder). Så ka man skyde Illarra afsted, eller alternativt Xabi, men det blir self nok Casemiro der ryger.
Måske et nyt alternativ til benzema hvis Morata forsvinder - egentlig er jeg faktisk villig til at gi Morata en chance mere, omend det ka være et sats hvis Benz blir skadet eller falder tilbage til det niveau han tidligere har brilleret med.
Så er der for mig at se lige et wild card i Di Maria, som jeg ik helt ka blive klog på om måske vil forsøge at komme væk - på trods af den rolle han har spillet i denne sæson. Hvis han forsvinder er der self oplagt Isco (og i dette scenarie) også en Pogba til midtbanen, så det er ik fordi der partout skal købes en ny starter, men man ska self overveje hva man har af offensive alternativer og måske styrke truppen med en yngre spiller, enten upcoming eller lige under den øverste hylde - der vil i den kategori findes masser af spændende muligheder.
Så alt i alt tweaks/videreudvikling af den nuværende trup - med undtagelse af en virkelig klassespiller med stor dynamik på den centrale midt.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.