Rygtebørsen XVIII
- RasmusKring
- Gæst
-
asp3200 skrev: Du ved jeg elsker Khedira og Modric, så sammen med dem. Men eftersom Khedira ikke er i topform og der nok går lidt tid, ser jeg di maria som den offensive. Også fordi han trods alt har gjort det godt i denne sæson selvom jeg ikke er den største fan af ham.
Er ikke helt enig mht Higuain, men igen jeg så heller ikke det store lys i ham. Ser Javier Hernandez som en fornuftig erstatning og billigere end min favorit Cavani. Han er hurtig, forholdsvis skarp og god på hovedet, samt han kan sproget fra start.
Alonso er i min optik over the hill, dont get me started :). Både Kroos og Hernandez er desuden i midt tyverne og har mange gode år endnu.
Så Kroos skal spille den defensive midtbane med Modric og Di Maria foran sig, indtil Khedira kommer tilbage. Rimelig offensivt, ville jeg sige :)
Men hvis man kan få Khedira til at spille den defensive rolle og blive tilbage med Kroos og Modric foran sig, så ville det være spændende.
Det er lidt et sidespor, men er jeg den eneste, der synes, at Khedira lider lidt af samme syndrom som Lassana Diarra gjorde i sin tid? Begge spillere kunne være defensive balancespillere af meget høj klasse, men de vil for meget frem i banen til at kunne dække den rolle. Med andre ord så tror jeg, at Khedira kunne blive en defensiv balancespiller af absolut verdensklasse, men det er vidst ikke rigtig sådan, han ser sig selv.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som balancespiller skal han binde defensiv og offensiv sammen, og der er reelt kun to måder, hvorpå du kan gøre det; bruge evner til at spille bolden langt eller selv føre den frem. Hvis du ikke vil have, at Khedira skal bevæge sig fremad, så kan det blive svært - medmindre han blot skal bevæge sig frem til Modric, aflevere bolden og så trække sig tilbage, men så vil han ikke have rolle som balancespiller.
I øjeblikket ser jeg ham ikke komme tilbage blandt de startende 11, for han kan ikke spille Dí Marías eller Alonsos position, og Modric er urørlig i øjeblikket.
BBB skrev: Khedira kan ikke agere balancespiller på Alonsos position af den simple grund, at han ikke kan slå de samme afleveringer. Den eneste måde, hvorpå Khedira kan være balancespiller, er på Modrics position i kraft af Khediras løbepensum.
Som balancespiller skal han binde defensiv og offensiv sammen, og der er reelt kun to måder, hvorpå du kan gøre det; bruge evner til at spille bolden langt eller selv føre den frem. Hvis du ikke vil have, at Khedira skal bevæge sig fremad, så kan det blive svært - medmindre han blot skal bevæge sig frem til Modric, aflevere bolden og så trække sig tilbage, men så vil han ikke have rolle som balancespiller.
I øjeblikket ser jeg ham ikke komme tilbage blandt de startende 11, for han kan ikke spille Dí Marías eller Alonsos position, og Modric er urørlig i øjeblikket.
Busquets, anyone?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
asp3200 skrev:
Dios skrev: @asp3200.
Toni Kroos er verdensklasse, men det er mig en gåde, at du kan se ham som erstatning i stedet for Alonso. Det kan han så vidt muligt godt, men hvem havde du i tankerne om de 2 sidste pladser? Jeg går egentlig stærkt udfra Modric er selvskrevet, så egentlig bare ved siden af Modric og Kroos?
Javier Hernandez minder utrolig meget om Higuain, bare dårligere i stort set alle spillets facetter. Han ville dog være et langt bedre valg end Morata! Benzema ville stadig være det klare førstevalg som jeg er stor tilhænger af, men Javier Hernandez vil få langt mere spilletid end han gør det i United, som han er godt utilfreds med. Han er billig, og kunne måske være et fornuftigt valg.
Du ved jeg elsker Khedira og Modric, så sammen med dem. Men eftersom Khedira ikke er i topform og der nok går lidt tid, ser jeg di maria som den offensive. Også fordi han trods alt har gjort det godt i denne sæson selvom jeg ikke er den største fan af ham.
Er ikke helt enig mht Higuain, men igen jeg så heller ikke det store lys i ham. Ser Javier Hernandez som en fornuftig erstatning og billigere end min favorit Cavani. Han er hurtig, forholdsvis skarp og god på hovedet, samt han kan sproget fra start.
Alonso er i min optik over the hill, dont get me started :). Både Kroos og Hernandez er desuden i midt tyverne og har mange gode år endnu.
Det kunne da være spændende, selvom jeg hælder meget til en helt anden slags opstilling hehe :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
BBB skrev: Khedira kan ikke agere balancespiller på Alonsos position af den simple grund, at han ikke kan slå de samme afleveringer. Den eneste måde, hvorpå Khedira kan være balancespiller, er på Modrics position i kraft af Khediras løbepensum.
Synes jeg overhovedet ikke, khedira spillede den rolle tit for tyskland før sin skade, self fordelt med schweinsteiger og kroos på top. Khedira spillede også den rolle i ungdoms landskampe. Så ser intet problem i at khedira er defensiv midt med modric og kroos på top. Kan ikke være andet end en fordel mod gode midtbaner som kræver ekstra fysik end di maria kan give.
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev: @asp3200.
Toni Kroos er verdensklasse, men det er mig en gåde, at du kan se ham som erstatning i stedet for Alonso. Det kan han så vidt muligt godt, men hvem havde du i tankerne om de 2 sidste pladser? Jeg går egentlig stærkt udfra Modric er selvskrevet, så egentlig bare ved siden af Modric og Kroos?
Javier Hernandez minder utrolig meget om Higuain, bare dårligere i stort set alle spillets facetter. Han ville dog være et langt bedre valg end Morata! Benzema ville stadig være det klare førstevalg som jeg er stor tilhænger af, men Javier Hernandez vil få langt mere spilletid end han gør det i United, som han er godt utilfreds med. Han er billig, og kunne måske være et fornuftigt valg.
Du ved jeg elsker Khedira og Modric, så sammen med dem. Men eftersom Khedira ikke er i topform og der nok går lidt tid, ser jeg di maria som den offensive. Også fordi han trods alt har gjort det godt i denne sæson selvom jeg ikke er den største fan af ham.
Det kunne da være spændende, selvom jeg hælder meget til en helt anden slags opstilling hehe :)
Hvilken opstilling?
Og busquets, du joker... Alene den episode mod inter, der mistede jeg alt for ham. Han er på min top 3 over usympatiske spiller i verden.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
I mine øjne er Khediras store styrke sine løb på tværs af kæderne, jeg mindes ikke mange defensivt orienterede spillere, som har samme blik for, hvornår man kan skabe en chance med et offensivt løb - problemet er bare, at gør han det for meget, så koster det i den grad den anden vej. Den anden styrke er hans stabilitet, samt at han aldrig falder igennem.
Jeg kan sagtens se Khedira på Real Madrids hold i mange sæsoner fremover, men det kræver mindst én og nok to intelligente og boldsikre midtbanespillere omkring ham. På mange måder tror jeg faktisk, at en midtbane med Modric, Khedira og Illarra kunne dominere fodboldverdenen totalt i 3-4 år, da sammensætningen har det hele. Desværre er baskeren elendig, men kan han finde det niveau og være den type prisskiltet og Youtube lovede, så ville det være perfekt.
asp3200 skrev: Synes jeg overhovedet ikke, khedira spillede den rolle tit for tyskland før sin skade, self fordelt med schweinsteiger og kroos på top. Khedira spillede også den rolle i ungdoms landskampe. Så ser intet problem i at khedira er defensiv midt med modric og kroos på top. Kan ikke være andet end en fordel mod gode midtbaner som kræver ekstra fysik end di maria kan give.
Hvad er det for en rolle Khedira spillede før sin skade? Mig bekendt lavede han ofte dybdeløb for Tyskland.
- RasmusKring
- Gæst
-
Vi er åbenbart rørende uenige om, hvad en balancespiller er. Når jeg siger balancespiller, så mener jeg en defensivt orienteret spiller, der hele tiden har tankerne på det defensive. Hans job er at sørge for, at holdet aldrig kommer helt ud af balance, selv når man han bolden. I mit hoved har en balancespiller ikke noget at gøre med at lægge gode afleveringer. Her skiller Xabi Alonso sig ud fra de fleste andre balancespillere, fordi han oveni sine intelligente defensive bevægelser er en dygtig pasningsspiller.
- RasmusKring
- Gæst
-
TcRedondo skrev: Khedira er ikke god nok til start11 i Real Madrid. En god breddespiller. Alonso/Modric/Maria er en fin konstellation, hvis Alonso stadig er den spiller, hans kontraktforlængelse forhåbentlig afspejler. Synes han har været allerbedst i den 4-4-2, vi nåede CL-finalen i vandt Copa'en i, hvor han arbejder mere sideordnet med Modric. Det er dog ikke en realistisk opstilling med både Bale og Ronaldo klar, så vi må håbe, at han stadig har klassen til at ligge alene i bunden af midtbanen, evt. ved at skære ned på hans kampantal, og derved holde de gamle ben og den skarpe fodboldhjerne friske.
Vi har hele sæsonen spillet 4-4-2, når vi har stået i forsvaret, så den skal du nok få lov til at se mere til. Ronaldo søger aldrig med tilbage (skal ikke ses som en kritik) og den centrale spiller i venstre side bakker op omkring vores venstreback. Det er dog sjældent så synligt, som i kampene imod Barcelona og Bayern, hvor vi ikke havde bolden ret meget.
RasmusKring skrev: Vi er åbenbart rørende uenige om, hvad en balancespiller er. Når jeg siger balancespiller, så mener jeg en defensivt orienteret spiller, der hele tiden har tankerne på det defensive. Hans job er at sørge for, at holdet aldrig kommer helt ud af balance, selv når man han bolden. I mit hoved har en balancespiller ikke noget at gøre med at lægge gode afleveringer. Her skiller Xabi Alonso sig ud fra de fleste andre balancespillere, fordi han oveni sine intelligente defensive bevægelser er en dygtig pasningsspiller.
En balancespiller er en spiller, som skal bryde modstandernes spil og reelt være den første spiller, som sender bolden fremad for at angribe. Om han spiller eller driver den frem, det er som sådan underordnet.
Rent retorisk: Hvorfor skulle man kalde det en balance spillere, hvis spilleren ikke balancerer mellem det defensive og offensive? Hvis hans tanker udelukkende er på det defensive så kald ham en for en klassisk defensiv midt / bølgebryder / spoiler / bolderobrer.