Rygtebørsen XVIII
- RasmusKring
- Gæst
-
Storken skrev:
RasmusKring skrev:
Dios skrev: Hvem er bedre end Busquets på den position?
Jeg må desværre indrømme, at Busquets er blandt de allerbedste, selvom jeg virkelig ikke bryder mig om ham. Jeg synes specielt, at han virkelig er trådt igennem på Barcelonas midtbane i denne og sidste sæson. Han laver så mange vigtige bolderobringer, og så krydrer han indimellem sit spil med flotte afleveringer. En spiller af stor kaliber, desværre.
Mine bud på spillere, der er på hans niveau som defensiv midtbane, ville umiddelbart være Yaya Toure og Bastian Schweinsteiger. De spiller måske en lidt mere offensiv rolle for deres nuværende klubber, men de ville begge være kompetente i rollen som den defensive midtbane. Jeg vil dog ikke sige, at nogen af dem er decideret bedre end Busquets.
Toure er ikke en decideret defensiv midt i mine øjne. Han spiller bedst i City, når han har Fernandinho liggende bag sig. City havde faktisk problemer i de kampe, hvor Fernandinho manglede, da balancen på holdet gik tabt. I min bog er en defensiv midt kendetegnet ved, at han er bevidst om sine defensive pligter. Dette er ikke altid tilfældet med Toure, når han tager et af sine trademark løb op i banen. Toure er i høj dygtig offensivt, hvilket man også ser på landsholdet, hvor han lægger som playmaker. Toure skal have mulighed for at udfolde sig, hvis man vil have det bedste ud af ham. Det hjælper ikke noget at lægge begrænsninger og pligter på hans spil. Det samme er tilfældet med Khedira, hvor han ofte spiller langt bedre på landsholdet end i Madrid grundet friere tøjler.
If you love someone, set them free..... unless it's a tiger
:-)
Jeg er ikke uenig i, at han er bedst, hvis han får lov til at gå lidt med frem, men han ville stadig være verdensklasse i min bog, selvom han blev "tvunget" til at dække den defensive midtbane.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og for at knytte en lille kommentar til Sami så ser man netop, at han i år har fået de friere tøjler pga systemstiftet til 4-3-3 og dermed også blomstrede op i løbet af efteråret indtil en ligegyldig venskabskamp mod Italien ødelagde det.Storken skrev:
RasmusKring skrev:
Dios skrev: Hvem er bedre end Busquets på den position?
Jeg må desværre indrømme, at Busquets er blandt de allerbedste, selvom jeg virkelig ikke bryder mig om ham. Jeg synes specielt, at han virkelig er trådt igennem på Barcelonas midtbane i denne og sidste sæson. Han laver så mange vigtige bolderobringer, og så krydrer han indimellem sit spil med flotte afleveringer. En spiller af stor kaliber, desværre.
Mine bud på spillere, der er på hans niveau som defensiv midtbane, ville umiddelbart være Yaya Toure og Bastian Schweinsteiger. De spiller måske en lidt mere offensiv rolle for deres nuværende klubber, men de ville begge være kompetente i rollen som den defensive midtbane. Jeg vil dog ikke sige, at nogen af dem er decideret bedre end Busquets.
Toure er ikke en decideret defensiv midt i mine øjne. Han spiller bedst i City, når han har Fernandinho liggende bag sig. City havde faktisk problemer i de kampe, hvor Fernandinho manglede, da balancen på holdet gik tabt. I min bog er en defensiv midt kendetegnet ved, at han er bevidst om sine defensive pligter. Dette er ikke altid tilfældet med Toure, når han tager et af sine trademark løb op i banen. Toure er i høj dygtig offensivt, hvilket man også ser på landsholdet, hvor han lægger som playmaker. Toure skal have mulighed for at udfolde sig, hvis man vil have det bedste ud af ham. Det hjælper ikke noget at lægge begrænsninger og pligter på hans spil. Det samme er tilfældet med Khedira, hvor han ofte spiller langt bedre på landsholdet end i Madrid grundet friere tøjler.
If you love someone, set them free..... unless it's a tiger
:-)
Raul-rik skrev: Og for at knytte en lille kommentar til Sami så ser man netop, at han i år har fået de friere tøjler pga systemstiftet til 4-3-3 og dermed også blomstrede op i løbet af efteråret indtil en ligegyldig venskabskamp mod Italien ødelagde det.
Du hentyder til de 2-3 kampe, hvor midtbanen fungerede i efteråret? Det kan man altså ikke tage ret meget med fra...
Jeg er i øvrigt enig med Storken, i at Khedira skal have lov til at tage sine løb, hvis han skal være god.
BBB skrev:
Petroleum skrev: En anden ting... Har lige læst at Falcao er blevet sat til salg for 35 mio pund, hvad med ham??
Hvor læste du det?
Daily Express hævder nu, at Radamel Falcao vil sælges til sommer, og Monaco er også klar til at sælge ham, men kun for den rette pris. De kræver efter sigende £35 millioner for stjerneangriberen.
Siger ikke at det er sandt, men blot for at bringe ham ind i en transferdiskussion. Plus, HVIS nu han virkelig var til salg for 35 mio pund, skulle Real så slå til? Jeg mener uden tvivl; JA!
Tillad mig liiiiiiige at gøre det... Kig på de 3 år med 4-2-3-1 under Mou og så sammenlign dem med hvor vi spiller 4-3-3 med Sami. Det er et spørgsmål om at kigge på tendenser... Rom blev ikke bygget på en dagBBB skrev:
Raul-rik skrev: Og for at knytte en lille kommentar til Sami så ser man netop, at han i år har fået de friere tøjler pga systemstiftet til 4-3-3 og dermed også blomstrede op i løbet af efteråret indtil en ligegyldig venskabskamp mod Italien ødelagde det.
Du hentyder til de 2-3 kampe, hvor midtbanen fungerede i efteråret? Det kan man altså ikke tage ret meget med fra...
Jeg er i øvrigt enig med Storken, i at Khedira skal have lov til at tage sine løb, hvis han skal være god.
P.S. Iøvrigt er det noget mega vås, at man ikke kan tage noget med fra 2-3 gode kampe... det er jo lige netop det man kan !?
- Storken
- Gæst
-
Petroleum skrev:
BBB skrev:
Petroleum skrev: En anden ting... Har lige læst at Falcao er blevet sat til salg for 35 mio pund, hvad med ham??
Hvor læste du det?Daily Express hævder nu, at Radamel Falcao vil sælges til sommer, og Monaco er også klar til at sælge ham, men kun for den rette pris. De kræver efter sigende £35 millioner for stjerneangriberen.
Siger ikke at det er sandt, men blot for at bringe ham ind i en transferdiskussion. Plus, HVIS nu han virkelig var til salg for 35 mio pund, skulle Real så slå til? Jeg mener uden tvivl; JA!
Falcaos agent Jorge Mendes har eftersigende et rigtig godt forhold til Florentino Perez. Mendes har bl.a. Pepe, Coentrao, Di Maria og Ronaldo i sin fold. Det var ligeledes Mendes der sørgede for, at Mourinho kom til Real Madrid i sin tid. Jeg vil i hvert fald karakterisere det som sandsynligt, at Falcao ryger til Madrid, hvis han skulle blive solgt. Især eftersom en anden af Mendes spillere, Diego Costa rygtes til Chelsea. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvilken klub, der ellers kunne være interesseret i Falcao.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Storken skrev:
Petroleum skrev:
BBB skrev:
Hvor læste du det?Daily Express hævder nu, at Radamel Falcao vil sælges til sommer, og Monaco er også klar til at sælge ham, men kun for den rette pris. De kræver efter sigende £35 millioner for stjerneangriberen.
Falcaos agent Jorge Mendes har eftersigende et rigtig godt forhold til Florentino Perez. Mendes har bl.a. Pepe, Coentrao, Di Maria og Ronaldo i sin fold. Det var ligeledes Mendes der sørgede for, at Mourinho kom til Real Madrid i sin tid. Jeg vil i hvert fald karakterisere det som sandsynligt, at Falcao ryger til Madrid, hvis han skulle blive solgt. Især eftersom en anden af Mendes spillere, Diego Costa rygtes til Chelsea. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvilken klub, der ellers kunne være interesseret i Falcao.
Et godt forhold kan vist ikke gøre det. De har på det nærmeste fælles økonomi.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Raul-rik skrev: Tillad mig liiiiiiige at gøre det... Kig på de 3 år med 4-2-3-1 under Mou og så sammenlign dem med hvor vi spiller 4-3-3 med Sami. Det er et spørgsmål om at kigge på tendenser... Rom blev ikke bygget på en dag
P.S. Iøvrigt er det noget mega vås, at man ikke kan tage noget med fra 2-3 gode kampe... det er jo lige netop det man kan !?
1) Hvad skal jeg kigge efter? Mener du seriøst, at Khedira blomstrede nævneværdigt op i 2-3 kampe, og fremstod som en bedre spiller, end han har gjort over de sidste 3 år?
2) Du forsøger, at trække en konklusion på 2-3 kampe efter Khedira har spillet ~150 kampe for Real Madrid. Med den logik kan jeg finde 2-3 kampe, hvor Ronaldo fremstår som en dårlig fodboldspiller, og det kan jeg så give det taktiske system skylden for.
Vi kan komme frem til nogle helt absurde diskussioner, hvis vi skal bedømme en spillers evner i et system på baggrund af 2-3 kampe. Det må du da også kunne se...
Petroleum skrev: HVIS nu han virkelig var til salg for 35 mio pund, skulle Real så slå til? Jeg mener uden tvivl; JA!
Enig.
- Zidane91
- Gæst
-
- Ancelotti
Samtidig ser det sådan ud i Bordeaux, der netop har ansat Sagnol som ny cheftræner:
"Unfortunately, everything we have done has not been enough to sign Zidane," president Jean-Louis Triaud explained to RTL. "I can confirm he will not be Bordeaux’s coach.
"The concern of Zidane is his attachment to Real Madrid. You cannot ignore that when both his children are in the club’s youth academy and his family are well adapted to living Madrid, where they have been for 11 years. It is a complicated situation."
Er der noget at lægge i det?
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev: Jeg er ikke meget for det, men jeg må også læne mig lidt op af RasmusKring's definition på en balancespiller :P
For mig findes der 2 balancespillere. Der findes den mere defensive, som simpelthen er hjertet på holdet, og som udelukkende bringer holdet i balance ved sin positionering. Han skal hverken kunne slå lange afleveringer, eller være en trussel offensivt, men ligge og lave sikre afleveringer og lukke rummene imellem forsvar og midtbane, og tildels bringe bolden frem fra forsvaret til vores kreatør, hvis de ikke selv går ned og henter boldene.
Bedste mand i verden på den position, Busquets, og det kan der ikke være 2 delte meninger om, og det gælder også dig Asp, selvom jeg er utrolig enig med dig, men klasse fornægter sig aldrig.
Den anden form for balancespiller vil jeg kalde en felt-til-felt spiller. Khedira, Vidal, Pogba etc. Altså spillere som også på sin vis bidrager til balancen, men har et større område at dække. De skal både være defensivt kloge, men også kunne true med specielt dybdeløb og generelt bare offensive løb frem ad i banen.
Så er der spillere som Alonso og Pirlo som har sine helt egne roller. De har begge deres mangler i det defensive, men det de ikke har i det defensive har de tilgengæld i det offensive. I øvrigt er det en rolle jeg aldrig har været fan af, og derfor har jeg aldrig rigtig været så vild med Alonso igen, selvom han er en fornøjelse at se på, og virkelig virkelig verdensklasse.
Er også enig med RasmusKring holdning.
Jeg fornægter ikke Busquets kan noget med en bold ;), men den bedste er han ikke i min bog. Men den er også svær fordi er han i kategorien defensiv midtbane eller hvordan?
Er han i konkurrence med Modric, Schweinsteiger, Khedira, Verratti og andre. Det er en svær top 10 synes jeg.
Du nævnte ikke lige Verratti gjorde du det? Godt nok har du et man crush på ham, men bedre end Busquets er han på ingen måde! :) Og ja, jeg vil da klart kategorisere ham som defensiv midtbanespiller. Generelt set er det svært og sige hvem verdens bedste midtbanespiller er, fordi der findes så mange forskellige roller, men umiddelbart vurdere jeg altid midtbanespillere efter lignende spillere, så man ikke ligepludselig ender ud i, at man skal finde den bedste af Modric og Makelele.
Men igen, så ser vi alle forskelligt på tingene, men det er ihvertfald mine fortolkninger af tingene :)
Hvem er bedre end Busquets på den position?
Jo jeg sagde verratti, Fremtidens mand. Ikke der endnu, men snart.
- RasmusKring
- Gæst
-
PSG satser virkelig hårdt på at vinde CL indenfor de næste to år. Det virker som om, at de fuldstændig ignorerer FFP-reglerne. Er en CL-sejr virkelig så meget værd, at man risikere en længere karantæne fra selvsamme turnering for at opnå den?
RasmusKring skrev: Jeg efterhånden læst flere forskellige steder, at David Luiz bliver den dyreste forsvarsspiller nogensinde med en pris på den gode side af 400 mio. Det er en fuldkommen latterlig pris for en 27-årig forsvarsspiller, som formentlig ikke engang er blandt de 10 bedste i verden!
PSG satser virkelig hårdt på at vinde CL indenfor de næste to år. Det virker som om, at de fuldstændig ignorerer FFP-reglerne. Er en CL-sejr virkelig så meget værd, at man risikere en længere karantæne fra selvsamme turnering for at opnå den?
Prisen er blevet korrigeret til omkring 350,- (ca. 40 millioner pund, ikke 50). I øvrigt stadig for dyrt, når Thiago Silva blev købt for 42 millioner euro.
En CL-sejr er i kroner og ører ikke så meget værd, men PSG virker som PSG et prestigeprojekt, og derfor er det selvfølgelig det værd for dem.