Rygtebørsen XVIII

12 år 2 måneder siden #4057 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII

RasmusKring skrev:

BBB skrev:
Okay, så synes jeg det modsatte. Vi bliver aldrig overmatchet fysisk på midtbanen, og vi har ikke brug for Khedira. Vi manglede ham ikke mod det hold, som sidste år spillede fantastisk power-fodbold, og fuldstændig dominerede Juventus' midtbane, hvor både Pogba og Vidal spillede. De er begge mere fysisk stærke end Modric og Dí María, men alligevel klarede vi os på forunderligvis videre med en heldig sejr på sammenlagt 5-0.

Når vi bliver overmatchet, så er det ikke på styrke.

De to kampe i ligaen, hvor Atletico stillede i stærkeste opstilling er umiddelbart eksempler på kampe, hvor vi er blevet fysisk overmatchet på midtbanen. Atletico midtbane har siddet meget tungt på os og vundet langt de fleste nærkampe. På trods af det har vi dog klaret os okay i de kampe, men det har bestemt ikke været midtbanens skyld.

Modric og Xabi Alonso har været gode i store dele af sæsonen, men når Di Maria spiller den tredje plads på midtbanen, så er jeg helt enig med Andreashns pointe om, at vi mangler nærkampsstyrke - ihvertfald den sidste time efter Di Maria har fløjet hovedløst rundt og kørt sig selv træt på 30 minutter.

Jeg er dog ikke af den tro, at Khedira er frelseren. Han bidrager med noget, som vi har brug for på midtbanen, men han har nogle klare begrænsninger.

Vores 0-1 nederlag på hjemmebane spillede Khedira, og han spillede også i CdR-finalen, så jeg giver ikke meget for at de 20 kg, som Khedira har på Dí María betyder ligeså meget som den aggressivitet og quickness i fødderne, som argentineren besidder. Khedira er en tank, og jeg knus-elsker ham, men han vender også langsommere end Dí María.

Så længe at Dí María og Modric sidder i hælene på modstanderen, så skal modstanderen nok møde den nødvendige fysik, når de enten kommer til Alonso eller Pepe og Ramos. Isco er ved gud heller ikke noget fysisk vidunder, men det ændrede ikke ved, at han pillede bolden fra Robben mere end én gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, JimmyBroe, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4058 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:
Vores 0-1 nederlag på hjemmebane spillede Khedira, og han spillede også i CdR-finalen, så jeg giver ikke meget for at de 20 kg, som Khedira har på Dí María betyder ligeså meget som den aggressivitet og quickness i fødderne, som argentineren besidder. Khedira er en tank, og jeg knus-elsker ham, men han vender også langsommere end Dí María.

Så længe at Dí María og Modric sidder i hælene på modstanderen, så skal modstanderen nok møde den nødvendige fysik, når de enten kommer til Alonso eller Pepe og Ramos. Isco er ved gud heller ikke noget fysisk vidunder, men det ændrede ikke ved, at han pillede bolden fra Robben mere end én gang.

Jeg vil lige gentage en af mine pointer: Khedira er ikke en frelser på midtbanen. Han løser ikke alle vores problemer. Han bringer uden tvivl noget fysik, men han har nogle klare begrænsninger i forhold til fart og kombinationsspillet.

Nu skal det her ikke være en sammenligning mellem Khedira og Di Maria, de to spillere er vidt forskellige og bringer forskellige ting. Jeg vil dog understrege, at der er adskillige facetter af at spille på den centrale midtbane, som Khedira er klasser bedre til, så midtbanen bliver stærkere i næste sæson, når de begge forhåbentlig er til rådighed.

I forhold til fysik på midtbanen, så kan kloge spillere som Isco og Modric i mange situationer kompensere for deres manglende fysik med spilintelligens. Men indimellem opstår der situationer i en fodboldkamp (også på højeste niveau), hvor en nærkamp på midtbanen kan være altafgørende. Evnen til at vinde de dueller mangler vi på midtbanen. Om det så er Khedira eller en anden, der bidrager med det.

Du har måske ret i, at det ikke er voldsomt mange kampe, hvor det har været et alvorligt problem for os. Imod de fleste spanske hold er vi dem overlegne på mange andre områder, så her bliver det ikke et problem. Det er først, når vi møder hold af høj klasse med fysik på midtbanen, at det bliver svært for os. I denne sæson har det kun for alvor været tydeligt mod Juventus og Atletico, men havde vi trukket hold som Chelsea eller City (på en god dag), så havde vores midtbane også været presset på fysikken. Selv hvis det kun drejer sig om 4-8 kampe per sæson, så kan det være de kampe, der afgører, om vi vinder en titel eller nul.

12 år 2 måneder siden #4059 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev:

Chamartin skrev: Rygterne om Ivan Rakitic fra Sevilla er taget til de seneste dage.

Jeg synes ikke helt, jeg kender ham godt nok til at vende tommelfingeren op eller ned, men hvad mener folk herinde, han har Madrid potentiale?
Kan han tage et trin op til Madrid i stil med Modric/Bale, eller er han bare en stjerne på et sub tophold, der risikerer at fejle i en større klub, som Illarramendi muligvis er i fare for at gøre.

Han kunne være en god signing, men han er klart bedst på den offensive midtbane, og vil derfor lide samme skæbne som Isco. Egentlig er jeg også rigtig tilfreds med vores nuværende midtbane, for jeg ser ikke helt Isco som fast starter endnu, men han kunne være en forfriskning. Specielt fordi jeg personligt savner nogle offensive løb fra Isco's side af, og blive spilbar imellem kæderne, hvor Rakitic er rigtig god.

Man kan næppe sige andet, end at Rakitic gjorde god reklame for sig selv i aftes. Han var vel noget nær MoM.
Men jeg må også give DIOS ret i, at han formentlig spiller bedst i en 4-2-3-1 som forreste spiller på midten bag angriberen. Så han er vel vores Isco - blot i mine øjne med noget mere speed og gennembrudsstyrke. Men han ville som Isco nok få tilvænningsproblemer, hvis Ancelotti vil fortsætte med 4-3-3 i næste sæson, og så ser jeg det nok som bedst, at Isco skal have den chance for at bevise sit værd. Han ligner efterhånden også en, der bedre er faldet ind i 4-3-3 på venstrekanten.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 måneder siden #4060 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XVIII
Interessant artikel om Rakitic... som kun har 13-14 måneder tilbage af sin kontrakt:

www.fourfourtwo.com/features/ivan-rakiti...l-and-moving-england

Ift. hans placering, så tror jeg han ville være en glimrende backup både i højre og venstre side af 3-mandsmidtbanen --> Farvel til Casemiro.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, BBB

12 år 2 måneder siden #4061 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII

Chamartin skrev: Men han ville som Isco nok få tilvænningsproblemer, hvis Ancelotti vil fortsætte med 4-3-3 i næste sæson, og så ser jeg det nok som bedst, at Isco skal have den chance for at bevise sit værd. Han ligner efterhånden også en, der bedre er faldet ind i 4-3-3 på venstrekanten.

Jeg vil sætte Rakitic i samme kategori som bl.a. Pjanic, Kroos og Gündogan (alle fire har jeg nævnt som mulige emner, hvis Di María skulle gå hen og forlade Real Madrid (om end Pjanic og Gündogan har forlænget med deres respektive klubber)). Skræddersyede 4-3-3-spillere. Alle har de i øvrigt det tilfælles - i øvrigt sammen med bl.a. Modric og Sahin - at de mere eller mindre er startet karrieren som 10'ere, men er alle blevet "omskolet" og rykket længere tilbage på banen. Det skyldes ligeledes deres spilintelligens og evne til, at styre og sætte tempoet i spillet. Det er dynamiske spillere, der kan spille flere positioner og det er en understregning af spillets udvikling de senere år. Det er så at sige moderne midtbanespillere. Intelligente spillere som tilpasser sig.

Det vil ikke være noget problem for Rakitic, at spille i en 4-3-3, for han er stærk begge veje og han kan sagtens starte fra et dybere udgangspunkt på banen, end fra 10'er-rollen i en 4-2-3-1, som hans landsholdskollega, Modric. Jeg forstår i øvrigt ikke hvad argumentet er for, at han skulle have tilvænningsproblemer. Hans foretrukne position - eller den position han er mest benyttet på - hos Sevilla, har altså IKKE udelukkende været som 10'er i Emerys 4-2-3-1 (som i øvrigt til tider har vekslet mellem det og 4-4-2 med Gameiro og Bacca på toppen). Han har spillet alle rollerne på den midtbane. Det er ham, der er og har været Sevillas styrmand. Det er ham, der bestemmer tempoet i spillet.

I øvrigt, tak for linket Elkrimi. Jeg har sakset lidt fra artiklen, som bekræfter det jeg siger:

Marca recently dubbed him the team's 'todocampista' (a player capable of playing anywhere in midfield): he's equally adept at playing as a defensive, central or attacking midfielder; he's comfortable off both feet, composed in front of goal (almost any striker, let alone midfielder, would be happy with his 67% shot accuracy and a goal every two games), while his defensive contribution (2.4 tackles and 2.4 interceptions per game) is also significant. No La Liga player has made more accurate crosses this season than his 47 (2.9 per game with 41.6% accuracy).

Read more at www.fourfourtwo.com/features/ivan-rakiti...l-and-moving-england

Det tåler ærlig talt heller ikke rigtig nogen sammenligning med Isco og hans situation. Isco har alle dage været vant til 10'er-rollen og vant til, at spille tættere på modstanderens mål, hvorimod Rakitic og de andre jeg har nævnt, alle har udviklet sig og er blevet omskolet. En proces Isco først lige er gået i gang med. Iscos bedste præstationer - i de seneste kampe - har i øvrigt ikke været på venstrekanten i en 4-3-3, eftersom det har været kampe, hvor Ancelotti har spillet 4-4-2.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

12 år 2 måneder siden #4062 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII
Og til noget helt andet! Flere klubber, heriblandt Manchester City og Bayern München, meldes i disse dage interesserede i Romas bomstærke marokkanske midtstopper, Mehdi Benatia. Det ægrer mig lidt, at Real Madrid ikke også har kig på ham. Jeg ved godt Real Madrid i forvejen har tre stærke stoppere i Sergio Ramos, Pepe og Varane, men der er bare noget ved Benatia, som jeg godt kan lide.

Manchester City bliver i øvrigt også sat i forbindelse med to unge franskmænd i skikkelse af FC Portos Eliaquim Mangala og Athletics Aymeric Laporte. Sidstnævnte er ligeledes på blokken i FC Barcelona, akkurat som David Luiz angiveligt er det. Luiz skulle eftersigende ligeledes været et emne i Bayern.

12 år 2 måneder siden #4063 af baggins
Besvaret af baggins på emne Rygtebørsen XVIII
Der er flere og flere angrebsnavne, som kunne være rimelig nemme at få fat i til sommer. Jeg er stadig i tvivl om man skal gå efter en konkurrent eller en backup til Benzema. Men uanset hvem det er så skal han kunne slå til, når han for chancen.
Der er Cavani i PSG, som flere gange har udtryk utilfredshed med at spille på kanten og være andenviolin i angrebet efter Zlatan. Cavani kan ligesom Benzema deltage i spillet, men han er samtidig meget skarpere end Benzema. Jeg ville derfor tro at Benzema ville ende med at komme bag i køen i Madrid, hvis Cavani skiftede.
Der er Mandzukic, som lige er blevet skrottet til pokalfinalen mod Dortmund. Derudover har Bayern hentet Lewandowski, så han kan se frem til meget mindre spilletid, end denne sæson. Mandzukic ville være en god spiller at have, men jeg tror man skal se ham mere som backup, end konkurrent, da vores spil ikke ligger op til at smide bolde inde i feltet og Mandzukic er ikke god nok med bolden.
Der er Rodigo, tidliere Madrid-spiller. Rodigo er madridista og kunne være interresret i et skifte hjem. Han var med til at føre SLB i finalen i europa Leauge og vinde to trofære (måske tre, da de skal spille SLB skal spille pokalfinale søndag). Han var dog ikke alt for overbevisende i europa League finalen. Rodigo ville nok også være mere backup, end desenderet konkurrent til Benzema. Men Rodrigo ville dog kunne udfylde rollen bedre end Morata.
Der er også Rooney og van Persie i Man Utd. Det kunne tænkes at de ville være interreseret i et skifte til en klub, hvor de kunne vinde trofæer og spille i CHL i næste sæson. Men i følge rygterne vil Man utd. bruge rigtig mange penge til sommer og kan nok godt overtale dem til at blive.
Tilsidst er der Suarez, men han har dog udtalt at han ikke vil skifte væk fra Liverpool til sommer - det har man dog hørt fra fodboldspillere før, så det kan man ikke regne med.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 2 måneder siden #4064 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII
RvP har haft to sæsoner de sidste 10 år, hvor han ikke har døjet med skader.

Mandzukic har tidligere fået kritik for - og her skal man måske også finde grunden til, at han ikke er med i truppen mod Dortmund - at han ikke arbejder hårdt nok til træning.

Rooney bliver trukket længere og længere tilbage på banen, og scorer færre og færre mål.

12 år 2 måneder siden #4065 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XVIII

Elkrimi skrev: Interessant artikel om Rakitic... som kun har 13-14 måneder tilbage af sin kontrakt:

www.fourfourtwo.com/features/ivan-rakiti...l-and-moving-england

Ift. hans placering, så tror jeg han ville være en glimrende backup både i højre og venstre side af 3-mandsmidtbanen --> Farvel til Casemiro.

Han er nærmest en klon af Modric, sikke en fantastisk spiller. Jeg har set for få kampe med Kroatien til at kunne udtale mig om samarbejdet mellem de to, men hver for sig er de i hvert fald begge fremragende

12 år 2 måneder siden #4066 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XVIII
RvP, Mandzukic, Cavani, Rooney, Rodrigo, Falcao, Jackson M, Lukaku - det bliver et nej tak herfra.

Engelske spillere har traditionelt set ikke været en succes i Spanien, men jeg er villig til at give Sturridge chancen.. Ellers er der jo selvfølgelig Suarez, men det kan godt blive en bekostelig affære :)

12 år 2 måneder siden #4067 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Rygtebørsen XVIII
Er det bare mig, eller er Aguero ikke bare en som ville være fantastisk i Real? Der var tidligere snakke om en byttehandel mellem RM, Monaco og City, hvilket betød at Di Maria jo skulle væk. I så fald ville man være nødt til at finde en kantspiller efter min mening. Situation hvis Di Maria smuuter: Midtbanen har vi styr på, modric, khedira, alsono og isco (klasse!!), men kanterne har vi "kun" ronaldo, bale og jese (når han kommer tilbage).

Edit*
Eller... HVIS man nu skulle ud og finde sig en ny midtbanemand, som der tidligere er blevet diskuteret her i tråden og andre steder, med Rakitic, hvad så med Fabregas :O!!! Sikke en spiller http://http://www.plbold.dk/2014/05/19/barca-profil-sat-til-salg-p%C3%A5-vej-til-pl.

Cesc Fabregas er tidligere blevet rygtet til de to Manchester-giganter samt Arsenal. Ifølge det spanske medie har den katalanske storklub sat ham til salg for €40 millioner - altså 300 millioner kroner.

Måske for lidt mindre, men han ville da passe perfekt ind på en 3-mands midtbane?
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Petroleum.

12 år 2 måneder siden #4068 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XVIII
Cesc kunne være oplagt, ja... Hans kærlighed til Real Madrid samt Barcelonas vilje til at sælge til os gør, at en handel ligger lige til højrebenet.

Leveret af Kunena Forum