Rygtebørsen XVIII

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4093 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:

RasmusKring skrev: Vi er åbenbart rørende uenige om, hvad en balancespiller er. Når jeg siger balancespiller, så mener jeg en defensivt orienteret spiller, der hele tiden har tankerne på det defensive. Hans job er at sørge for, at holdet aldrig kommer helt ud af balance, selv når man han bolden. I mit hoved har en balancespiller ikke noget at gøre med at lægge gode afleveringer. Her skiller Xabi Alonso sig ud fra de fleste andre balancespillere, fordi han oveni sine intelligente defensive bevægelser er en dygtig pasningsspiller.

En balancespiller er en spiller, som skal bryde modstandernes spil og reelt være den første spiller, som sender bolden fremad for at angribe. Om han spiller eller driver den frem, det er som sådan underordnet.

Rent retorisk: Hvorfor skulle man kalde det en balance spillere, hvis spilleren ikke balancerer mellem det defensive og offensive? Hvis hans tanker udelukkende er på det defensive så kald ham en for en klassisk defensiv midt / bølgebryder / spoiler / bolderobrer.

Jeg er stadig uenig. Ja, en balancespiller bryder spillet, for det defensive er hans primære opgave, men han behøver ikke være den samme spiller, som så starter angrebet med en aggressiv aflevering. Det er blot en bonus, som typer som Xabi Alonso og Busquets bringer udover deres primære evner.

I mine øjne er Makelele eksemplet på en ren balancespiller. Han lå på midtbanen og lukkede huller, når hans hold forsvarede, og når hans hold angreb, så var hans rolle at bevæge sig rundt og tage positioner til at generobre bolden hurtigt og stoppe kontraangreb. Han sørgede altså for, at holdet var i nogenlunde position, hvis man tabte bolden. På den måde skabte han balance mellem forsvars- og angrebsspil. Det er præcis den samme rolle, som Busquets udfylder til perfektion for Barcelona. Han har dog nogle offensive evner, som Makelele aldrig havde.

Det er min definition på en balancespiller. Jeg er meget interesseret i at høre din BBB. Hvem ville være et perfekt eksempel på en balancespiller?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #4094 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII
Bortset fra Xabi Alonso (og Modric) som jeg tidligere har brugt som eksempel?

Min definition har du citeret.

12 år 2 måneder siden #4095 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Rygtebørsen XVIII
En balancespiller er for mig en Schweinsteiger eller en Arturo Vidal... Perfekte spillere, hvor jeg rigtig gerne ville have vidal til klubben!

En anden ting... Har lige læst at Falcao er blevet sat til salg for 35 mio pund, hvad med ham??

12 år 2 måneder siden #4096 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XVIII
I 2009 håbede jeg at der ville blive skrevet kontrakt med Ronaldo hver dag fra start sommer til kontrakten blev underskrevet.

I 2012 havde jeg denne samme følelse med Varane.

I 2013 med Bale.

Det sker ikke særlig ofte at jeg virkelig ønsker en spiller til klubben så meget, men når spilleren både er
1. En af de bedste spillere i verden eller den bedste på sin postion og
2. Han er ung. Måske endda så ung at han har mere end ti år i sig og
3. Han spiller på en position, hvor vi godt kunne bruge forstærkninger, så synes jeg ikke der er så meget at rafle om.

Det her er Real Madrid. Hvis der render en ung verdensstjerne rundt derude, så skal han overtales til at spille for verdens største klub og så skal han købes. Koste hvad det vil.

Paul Pogba, kom til Perez!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.

12 år 2 måneder siden #4097 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII

Petroleum skrev: En anden ting... Har lige læst at Falcao er blevet sat til salg for 35 mio pund, hvad med ham??

Hvor læste du det?

12 år 2 måneder siden #4098 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
Jeg er ikke meget for det, men jeg må også læne mig lidt op af RasmusKring's definition på en balancespiller :P

For mig findes der 2 balancespillere. Der findes den mere defensive, som simpelthen er hjertet på holdet, og som udelukkende bringer holdet i balance ved sin positionering. Han skal hverken kunne slå lange afleveringer, eller være en trussel offensivt, men ligge og lave sikre afleveringer og lukke rummene imellem forsvar og midtbane, og tildels bringe bolden frem fra forsvaret til vores kreatør, hvis de ikke selv går ned og henter boldene.
Bedste mand i verden på den position, Busquets, og det kan der ikke være 2 delte meninger om, og det gælder også dig Asp, selvom jeg er utrolig enig med dig, men klasse fornægter sig aldrig.

Den anden form for balancespiller vil jeg kalde en felt-til-felt spiller. Khedira, Vidal, Pogba etc. Altså spillere som også på sin vis bidrager til balancen, men har et større område at dække. De skal både være defensivt kloge, men også kunne true med specielt dybdeløb og generelt bare offensive løb frem ad i banen.

Så er der spillere som Alonso og Pirlo som har sine helt egne roller. De har begge deres mangler i det defensive, men det de ikke har i det defensive har de tilgengæld i det offensive. I øvrigt er det en rolle jeg aldrig har været fan af, og derfor har jeg aldrig rigtig været så vild med Alonso igen, selvom han er en fornøjelse at se på, og virkelig virkelig verdensklasse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

12 år 2 måneder siden #4099 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev: Jeg er ikke meget for det, men jeg må også læne mig lidt op af RasmusKring's definition på en balancespiller :P

For mig findes der 2 balancespillere. Der findes den mere defensive, som simpelthen er hjertet på holdet, og som udelukkende bringer holdet i balance ved sin positionering. Han skal hverken kunne slå lange afleveringer, eller være en trussel offensivt, men ligge og lave sikre afleveringer og lukke rummene imellem forsvar og midtbane, og tildels bringe bolden frem fra forsvaret til vores kreatør, hvis de ikke selv går ned og henter boldene.
Bedste mand i verden på den position, Busquets, og det kan der ikke være 2 delte meninger om, og det gælder også dig Asp, selvom jeg er utrolig enig med dig, men klasse fornægter sig aldrig.

Den anden form for balancespiller vil jeg kalde en felt-til-felt spiller. Khedira, Vidal, Pogba etc. Altså spillere som også på sin vis bidrager til balancen, men har et større område at dække. De skal både være defensivt kloge, men også kunne true med specielt dybdeløb og generelt bare offensive løb frem ad i banen.

Så er der spillere som Alonso og Pirlo som har sine helt egne roller. De har begge deres mangler i det defensive, men det de ikke har i det defensive har de tilgengæld i det offensive. I øvrigt er det en rolle jeg aldrig har været fan af, og derfor har jeg aldrig rigtig været så vild med Alonso igen, selvom han er en fornøjelse at se på, og virkelig virkelig verdensklasse.

Er også enig med RasmusKring holdning.

Jeg fornægter ikke Busquets kan noget med en bold ;), men den bedste er han ikke i min bog. Men den er også svær fordi er han i kategorien defensiv midtbane eller hvordan?

Er han i konkurrence med Modric, Schweinsteiger, Khedira, Verratti og andre. Det er en svær top 10 synes jeg.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4100 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Rygtebørsen XVIII
www.marca.com/2014/05/23/futbol/futbol_i...cesa/1400857122.html

HAHAAHA. Det er jo fuldstændigt vanvittigt, hvis det altså passer.

12 år 2 måneder siden #4101 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Rygtebørsen XVIII

Inspektøren skrev: www.marca.com/2014/05/23/futbol/futbol_i...cesa/1400857122.html

HAHAAHA. Det er jo fuldstændigt vanvittigt, hvis det altså passer.

Helt enig. Det er ikke sundt for den generelle fodboldverdens økonomi, når en klub som PSG måske vil betale så vanvittigt et beløb en spiller af hans klasse.

12 år 2 måneder siden #4102 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII

asp3200 skrev:

Dios skrev: Jeg er ikke meget for det, men jeg må også læne mig lidt op af RasmusKring's definition på en balancespiller :P

Er også enig med RasmusKring holdning.

Jeg fornægter ikke Busquets kan noget med en bold ;), men den bedste er han ikke i min bog. Men den er også svær fordi er han i kategorien defensiv midtbane eller hvordan?

Er han i konkurrence med Modric, Schweinsteiger, Khedira, Verratti og andre. Det er en svær top 10 synes jeg.

Du nævnte ikke lige Verratti gjorde du det? Godt nok har du et man crush på ham, men bedre end Busquets er han på ingen måde! :) Og ja, jeg vil da klart kategorisere ham som defensiv midtbanespiller. Generelt set er det svært og sige hvem verdens bedste midtbanespiller er, fordi der findes så mange forskellige roller, men umiddelbart vurdere jeg altid midtbanespillere efter lignende spillere, så man ikke ligepludselig ender ud i, at man skal finde den bedste af Modric og Makelele.
Men igen, så ser vi alle forskelligt på tingene, men det er ihvertfald mine fortolkninger af tingene :)

Hvem er bedre end Busquets på den position?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4103 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev: Hvem er bedre end Busquets på den position?

Jeg må desværre indrømme, at Busquets er blandt de allerbedste, selvom jeg virkelig ikke bryder mig om ham. Jeg synes specielt, at han virkelig er trådt igennem på Barcelonas midtbane i denne og sidste sæson. Han laver så mange vigtige bolderobringer, og så krydrer han indimellem sit spil med flotte afleveringer. En spiller af stor kaliber, desværre.

Mine bud på spillere, der er på hans niveau som defensiv midtbane, ville umiddelbart være Yaya Toure og Bastian Schweinsteiger. De spiller måske en lidt mere offensiv rolle for deres nuværende klubber, men de ville begge være kompetente i rollen som den defensive midtbane. Jeg vil dog ikke sige, at nogen af dem er decideret bedre end Busquets.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4104 af Storken
Besvaret af Storken på emne Rygtebørsen XVIII

RasmusKring skrev:

Dios skrev: Hvem er bedre end Busquets på den position?

Jeg må desværre indrømme, at Busquets er blandt de allerbedste, selvom jeg virkelig ikke bryder mig om ham. Jeg synes specielt, at han virkelig er trådt igennem på Barcelonas midtbane i denne og sidste sæson. Han laver så mange vigtige bolderobringer, og så krydrer han indimellem sit spil med flotte afleveringer. En spiller af stor kaliber, desværre.

Mine bud på spillere, der er på hans niveau som defensiv midtbane, ville umiddelbart være Yaya Toure og Bastian Schweinsteiger. De spiller måske en lidt mere offensiv rolle for deres nuværende klubber, men de ville begge være kompetente i rollen som den defensive midtbane. Jeg vil dog ikke sige, at nogen af dem er decideret bedre end Busquets.

Toure er ikke en decideret defensiv midt i mine øjne. Han spiller bedst i City, når han har Fernandinho liggende bag sig. City havde faktisk problemer i de kampe, hvor Fernandinho manglede, da balancen på holdet gik tabt. I min bog er en defensiv midt kendetegnet ved, at han er bevidst om sine defensive pligter. Dette er ikke altid tilfældet med Toure, når han tager et af sine trademark løb op i banen. Toure er i høj dygtig offensivt, hvilket man også ser på landsholdet, hvor han lægger som playmaker. Toure skal have mulighed for at udfolde sig, hvis man vil have det bedste ud af ham. Det hjælper ikke noget at lægge begrænsninger og pligter på hans spil. Det samme er tilfældet med Khedira, hvor han ofte spiller langt bedre på landsholdet end i Madrid grundet friere tøjler.

If you love someone, set them free..... unless it's a tiger

:-)

Leveret af Kunena Forum