Rygtebørsen XVIII

12 år 3 måneder siden #4045 af baggins
Besvaret af baggins på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev:

raul7=kongen skrev:

Dios skrev:

Chamartin skrev: Rygterne om Ivan Rakitic fra Sevilla er taget til de seneste dage.

Jeg synes ikke helt, jeg kender ham godt nok til at vende tommelfingeren op eller ned, men hvad mener folk herinde, han har Madrid potentiale?
Kan han tage et trin op til Madrid i stil med Modric/Bale, eller er han bare en stjerne på et sub tophold, der risikerer at fejle i en større klub, som Illarramendi muligvis er i fare for at gøre.

Han kunne være en god signing, men han er klart bedst på den offensive midtbane, og vil derfor lide samme skæbne som Isco. Egentlig er jeg også rigtig tilfreds med vores nuværende midtbane, for jeg ser ikke helt Isco som fast starter endnu, men han kunne være en forfriskning. Specielt fordi jeg personligt savner nogle offensive løb fra Isco's side af, og blive spilbar imellem kæderne, hvor Rakitic er rigtig god.

Derudover er Rakitic et tilpas stort navn til at skulle til en storklub, omvendt er han ikke et stort nok navn til at skulle starte. Derfor vil Rakitic være et fremragende køb, da han netop kan give truppen den alsidighed og dybde, som har manglet i foråret. Jeg vil af mange grunde hellere se Rakitic til klubben end Suarez eller en anden stor stjerne.

Jeg er helt enig, men 7 mand til 3 pladser er vel ikke holdbart? Jeg ser ikke, at Illarra, Khedira, Modric, Isco og Di María sælges, da de alle har mange af de kvaliteter, som gør vi er kommet så langt indtil videre. Rakitic vil helt klart pynte, men jeg kan bare ikke finde plads til ham.

Rakitic ville være en god backup på midtbanen, men som du siger, så ville der ikke være plads i den nuværende trup. Jeg tror dog Casemiro er fortid til sommer på gr. af hans maglende indsats til træningerne. Derudover har der igen været rygter om at Mourinho vil hente Khedira til London, og det ville åbne en plads op. Khedira spillede godt før sin skade, men der ingen garanti for at han vender tilbage til sit gamle niveau. Derfor ville et salg, til en ordentlig pris, måske ikke være en så dårlig ide.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #4046 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
baggins skrev:

Rakitic ville være en god backup på midtbanen, men som du siger, så ville der ikke være plads i den nuværende trup. Jeg tror dog Casemiro er fortid til sommer på gr. af hans maglende indsats til træningerne. Derudover har der igen været rygter om at Mourinho vil hente Khedira til London, og det ville åbne en plads op. Khedira spillede godt før sin skade, men der ingen garanti for at han vender tilbage til sit gamle niveau. Derfor ville et salg, til en ordentlig pris, måske ikke være en så dårlig ide.

Hvis Khedira skal sælges, så skal erstatningen for ham ikke være Rakitic, men derimod Vidal, Pogba og spillere af den kaliber, hvis du spørger mig. Jeg er dog slet ikke der hvor et salg af Khedira er aktuelt. Han var en nøglespiller før han blev skadet, og det fantastiske ved denne sommer er, at vi kan se hvor langt han er kommet henover dette VM, men jeg er skråsikker i min sag, for selvfølgelig vender Khedira tilbage i topform :)

Sådan som jeg ser vores midtbane, så hedder den: Alonso/Illarra, Modric/Isco og Khedira/Di María. Rakitic ville forhåbentlig være bag i køen, hvor Isco vel er første reserve, selvom der er rigtig mange aspekter i Rakitic spil som jeg er helt vild med, men han er bare en anelse for offensiv ift. vores 3-mandsmidtbane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

12 år 3 måneder siden #4047 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev: Sådan som jeg ser vores midtbane, så hedder den: Alonso/Illarra, Modric/Isco og Khedira/Di María. Rakitic ville forhåbentlig være bag i køen, hvor Isco vel er første reserve, selvom der er rigtig mange aspekter i Rakitic spil som jeg er helt vild med, men han er bare en anelse for offensiv ift. vores 3-mandsmidtbane.

Vil det sige, at du ser Alonso, Modric, Khedira som vores stærkeste tre, og at Isco er førstebejler, hvis der skal skiftes ud blandt dem? Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er sådan jeg umiddelbart læser dit indlæg.

Jeg har svært ved at gøre mig klog på stærkeste 3-mands-midtbane - også fordi Sami har været ude så længe. Men med den sæson Di Maria har haft, så synes jeg godt nok han fortjener bedre, end at være umiddelbart 5. valg til vores 3-mands-midtbane. Dels fordi han har vist en formidabel indstilling, og dels fordi han bidrager med ting, som hverken Xabi, Luka eller Sami kan. Det uforudsigelige, de dybe løb, (som Sami ganske vist også gør sig i, men ikke med samme held i mine øjne), de kampafgørende enkeltmandspræstationer osv. Selvfølgelig har han sine svagheder, men jeg har ikke meget fidus til den Alonso-Khedira-Modric fra start, hvis modstanderen hedder Elche, Granada etc. Der har vi godt nok brug for kreativitet, og det er altså ikke tyskerens spidskompetence.

Fysisk har han naturligvis været savnet, og især i de store internationale kampe kan han blive guld værd næste sæson, men jeg synes da ikke han, eller nogen anden, ( andre end Modric selvfølgelig ;) ) er selvskrevet til start11'eren.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, BBB

12 år 3 måneder siden #4048 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XVIII

El Rojo skrev:

Dios skrev: Sådan som jeg ser vores midtbane, så hedder den: Alonso/Illarra, Modric/Isco og Khedira/Di María. Rakitic ville forhåbentlig være bag i køen, hvor Isco vel er første reserve, selvom der er rigtig mange aspekter i Rakitic spil som jeg er helt vild med, men han er bare en anelse for offensiv ift. vores 3-mandsmidtbane.

Vil det sige, at du ser Alonso, Modric, Khedira som vores stærkeste tre, og at Isco er førstebejler, hvis der skal skiftes ud blandt dem? Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er sådan jeg umiddelbart læser dit indlæg.

Jeg har svært ved at gøre mig klog på stærkeste 3-mands-midtbane - også fordi Sami har været ude så længe. Men med den sæson Di Maria har haft, så synes jeg godt nok han fortjener bedre, end at være umiddelbart 5. valg til vores 3-mands-midtbane. Dels fordi han har vist en formidabel indstilling, og dels fordi han bidrager med ting, som hverken Xabi, Luka eller Sami kan. Det uforudsigelige, de dybe løb, (som Sami ganske vist også gør sig i, men ikke med samme held i mine øjne), de kampafgørende enkeltmandspræstationer osv. Selvfølgelig har han sine svagheder, men jeg har ikke meget fidus til den Alonso-Khedira-Modric fra start, hvis modstanderen hedder Elche, Granada etc. Der har vi godt nok brug for kreativitet, og det er altså ikke tyskerens spidskompetence.

Fysisk har han naturligvis været savnet, og især i de store internationale kampe kan han blive guld værd næste sæson, men jeg synes da ikke han, eller nogen anden, ( andre end Modric selvfølgelig ;) ) er selvskrevet til start11'eren.

Man har jo lov til, at lave småjusteringer fra kamp til kamp:)

Di Maria har gjort det godt, men han har også sine mangler. Til gengæld kan han blive verdens bedste breddespiller, da han kan bruges i flere roller og har gennembrudsstyrken til at komme ind og ændre kampe.

Med Modric og Alonso på banen, er der ofte brug for en 3. spiller, som er dynamisk og fysisk stærk = Khedira:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

12 år 2 måneder siden #4049 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII

M_linding skrev: Med Modric og Alonso på banen, er der ofte brug for en 3. spiller, som er dynamisk og fysisk stærk = Khedira:)

Hvornår i denne sæson har vi haft brug for det?

Generelt er jeg enig i, at dynamik og fysik er godt, men jeg kan ikke finde en bedre 3-mands midtbane i denne sæson end Modric, Alonso og Dí María. Den er i mine øjne komplet.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 måneder siden #4050 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
El Rojo skrev:

Både og. Jeg tror vi er rigtig enige på mange af de her punkter, men det er ikke mine 3 favoritter, men nok mere hvad Ancelotti ser som hans favoritter. Mine favoritter er Illarra, Khedira og Modric, men jeg har tidligere været inde på, at der kan komme til at mangle kreativitet i de mindre kampe, men hovedsagdeligt, så er det min favorit :)

Spillerne som jeg skrev det var bare delt op i de 3 forskellige roller vores midtbane er delt op i. Di María kan sådan set godt spille i stedet for Modric i playmaker rollen, men som jeg ser det, så er han ikke god nok til at gå ned i banen, og fordele spillet så langt nede fra, men er super dygtig og kreativ længere fremme på banen. Jeg har store planer med Di María, men han bliver nødt til at forbedre sin positionering, defensive og offensive løb og hans evne til ikke altid og spille så direkte. Det var en kæmpe omvæltning for ham, at komme inde centralt, men det har godt nok også gavnet hans spil.
Khedira er den bedste mand i truppen rent defensivt, og hans løb og placeringsevne er fuldstændig uvurderlig, og det synes jeg godt nok vi har savnet i de kampe hvor vi skal finde balancen højere oppe på banen, hvor vi med Di María eller Isco har været for nemme at spille tynde.

Som jeg ser det, så ser det sådan her ud:
Illarra/Alonso - fordi Illarra udelukkende er en bedre defensiv midtbanespiller end Alonso. Det er ikke holdbart, at vores defensive midtbanespiller udelukkende "kun" har offensive kvaliteter, og slet ikke når vores 2 spillere foran ham, også er ultra offensive, så den mere tekniske ankermand savner jeg simpelthen, og derfor ser jeg så meget positivt i Illarra, som på ingen måder skiller sig ud som verdens bedste, men defensive midtbanespillere er først uundværlige når de ikke er der længere.

Khedira/Di María - fordi balancen på holdet først og fremmest skal stabiliseres. Di María har stadig meget at lære endnu, men på den centrale midtbane, så er Khedira stadig Di María overlegen IMO. Som jeg tidligere har skrevet, så kan de bedste signings til sommer netop være Khedira og Di María, og specielt afvekslingen imellem de 2 kan fremme dem begge.

Modric/Isco - På sigt håber jeg Isco skal tage overfor Modric. Isco er blevet en kende for defensiv i hans positionering ift. min smag, men det er måske fordi Ancelotti skoler ham til at tage overfor Modric, som playmakeren på holdet, og det giver jo umiddelbart rigtig god mening. Jeg behøver vel ingen forklaring for, hvorfor Modric er foretrukket fremfor Isco? :)

Alt i alt, så er der rigtig gode fremtidsmuligheder med vores nuværende midtbane med masser af kvalitet. Nu handler det bare om, at Ancelotti skal bygge videre på det fundament han indtil videre har skabt, og det er rigtig positivt. Det er ikke sådan at Isco eller Di María er foretrukket frem for den ene, men mere hvilke spillere/roller de skal erstatte. Jeg ser også, at Ancelotti gør brug af lidt mere rotation til næste sæson, men af gode grunde plus mange skader, så har det ikke været muligt denne sæson. Der er jo ingen der siger, at Khedira og Modric skal starte inde i alle 60 kampe. Isco og Di María besidder nok kvalitet til, at spille vigtige kampe, så egentlig handler det bare om hvilke typer jeg foretrækker, og hvordan holdet lige skal finde sig selv, og dens balance bedst muligt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 2 måneder siden #4051 af andreashn
Besvaret af andreashn på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:

M_linding skrev: Med Modric og Alonso på banen, er der ofte brug for en 3. spiller, som er dynamisk og fysisk stærk = Khedira:)

Generelt er jeg enig i, at dynamik og fysik er godt, men jeg kan ikke finde en bedre 3-mands midtbane i denne sæson end Modric, Alonso og Di María. Den er i mine øjne komplet.

Meget simpelt... Stort set hele tiden!

Di María har mange stærke sider, som han kan tilføje til midtbanen. Dog er der en stor ulempe: Han er ikke særlig fysisk stærk! Lige så snart vi møder hold med fysisk stærke spillere har vi store problemer på midtbanen når de står over for Modric og Di María, da det er to teknisk gode, men fysisk svage spillere...

¡Hala Madrid!

12 år 2 måneder siden #4052 af BBB

andreashn skrev:

BBB skrev:

Generelt er jeg enig i, at dynamik og fysik er godt, men jeg kan ikke finde en bedre 3-mands midtbane i denne sæson end Modric, Alonso og Di María. Den er i mine øjne komplet.

Di María har mange stærke sider, som han kan tilføje til midtbanen. Dog er der en stor ulempe: Han er ikke særlig fysisk stærk! Lige så snart vi møder hold med fysisk stærke spillere har vi store problemer på midtbanen når de står over for Modric og Di María, da det er to teknisk gode, men fysisk svage spillere...

Vil du ikke komme med et eksempel, for jeg kan ikke komme på en kamp, som passer på beskrivelsen.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 måneder siden #4053 af andreashn
Besvaret af andreashn på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:

andreashn skrev:

BBB skrev:

Vil du ikke komme med et eksempel, for jeg kan ikke komme på en kamp, som passer på beskrivelsen.

Jeg kan ikke komme med en bestemt kamp, fordi sådan en hukommelse har jeg ikke! ;)

Men synes tit jeg ser, at vi bliver overmatchet på midtbanen fysisk, og det er lige præcis dér jeg savner en type som Khedira ;)

¡Hala Madrid!

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4054 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne Rygtebørsen XVIII
Forstår ikke folks begejstring for Khedira. Han er ikke særlig hurtig og de gange han er gået med helt frem har han ikke været alt for heldig (som jeg husker det). Han var ret usynlig, dog nogenlunde stabil. Jeg er helt klart fortaler for en type som Vidal i stedet.

12 år 2 måneder siden #4055 af BBB

andreashn skrev:

BBB skrev:

andreashn skrev:

BBB skrev:

Jeg kan ikke komme med en bestemt kamp, fordi sådan en hukommelse har jeg ikke! ;)

Men synes tit jeg ser, at vi bliver overmatchet på midtbanen fysisk, og det er lige præcis dér jeg savner en type som Khedira ;)

Okay, så synes jeg det modsatte. Vi bliver aldrig overmatchet fysisk på midtbanen, og vi har ikke brug for Khedira. Vi manglede ham ikke mod det hold, som sidste år spillede fantastisk power-fodbold, og fuldstændig dominerede Juventus' midtbane, hvor både Pogba og Vidal spillede. De er begge mere fysisk stærke end Modric og Dí María, men alligevel klarede vi os på forunderligvis videre med en heldig sejr på sammenlagt 5-0.

Når vi bliver overmatchet, så er det ikke på styrke.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, DarioGomez, JimmyBroe

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4056 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:
Okay, så synes jeg det modsatte. Vi bliver aldrig overmatchet fysisk på midtbanen, og vi har ikke brug for Khedira. Vi manglede ham ikke mod det hold, som sidste år spillede fantastisk power-fodbold, og fuldstændig dominerede Juventus' midtbane, hvor både Pogba og Vidal spillede. De er begge mere fysisk stærke end Modric og Dí María, men alligevel klarede vi os på forunderligvis videre med en heldig sejr på sammenlagt 5-0.

Når vi bliver overmatchet, så er det ikke på styrke.

De to kampe i ligaen, hvor Atletico stillede i stærkeste opstilling er umiddelbart eksempler på kampe, hvor vi er blevet fysisk overmatchet på midtbanen. Atletico midtbane har siddet meget tungt på os og vundet langt de fleste nærkampe. På trods af det har vi dog klaret os okay i de kampe, men det har bestemt ikke været midtbanens skyld.

Modric og Xabi Alonso har været gode i store dele af sæsonen, men når Di Maria spiller den tredje plads på midtbanen, så er jeg helt enig med Andreashns pointe om, at vi mangler nærkampsstyrke - ihvertfald den sidste time efter Di Maria har fløjet hovedløst rundt og kørt sig selv træt på 30 minutter.

Jeg er dog ikke af den tro, at Khedira er frelseren. Han bidrager med noget, som vi har brug for på midtbanen, men han har nogle klare begrænsninger.

Leveret af Kunena Forum