Rygtebørsen XVIII

12 år 2 måneder siden #4165 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Rygtebørsen XVIII

Brian skrev: Ny sæson, nye indkøb. Her er hvad min foretrukne startopstilling vlle se ud næste sæson.
Iker
Lahm-Varana-Ramos-Ashley Cole
Modric-Xabi Alonso
Bale-Yaya Toure-Ronaldo
Zlatan

Fint bud. Jeg hælder dog til Thiago Silva i stedet for Varane, Busquets i stedet for Alonso og så enten Hazard eller Reus til bredden (Reus er nok den mest sandsynlige), og SÅ begynder vi at have et hold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #4166 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Rygtebørsen XVIII
Holdet ser meget godt ud, men selv hvis dit ønske blev opfyldt ville det aldrig fungere.

Zlatan, Yaya og Ronaldo er alt for store egoer til, at de kan nyde hinandens succes. Ved ikke så meget om Yaya, men Ronaldo og Zlatan på samme hold er mareridt.

Også Messi er en gigantisk egoist og er ikke glad, hvis han ikke er i centrum og alt ikke drejser sig om ham. Barca fans vil ikke indse det og tror stadigvæk, at han er en eller anden almindelig ydmyg fyr. Det er lykkedes godt Messi og hans team at promover det image, men det er slet ikke sådan han er i virkeligheden. Læg mærke til ham på banen, hans kropsprog etc. Det kostede Zlatan's Barza Karrier og Naymar spiller også meget bedre på landsholdet end i Barcelona fordi han ikke føler Messi presset. At han skal spille Messi, ikke drible for meget etc. etc.

Det samme med Ronaldo. Der er gigantisk forkel på, hvordan han jubler, når han selv scorer og når andre scorer. I finalen redder Ramos dagen, men sammenlign Ronaldo's jubel ved hans scoring i forhold til hans eget ligegyldige scoring til 4-1. Patetisk!

Grunden til det fungere med Bale er hans tilgang til tingene. Enten er han rigtig klog eller også har nogen forklaret ham, hvordan tingene hænger sammen. Mest sandsynligt er det sidste.

Zlatan er jo Giga Ego og giver ikke en fuck for en eller anden Ronaldo. Desuden vil det begrænse at spille for Real. Han er bedst på et hold, hvor han er kongen.

Med andre ord, vi mangler en angriber, men vi skal ikke kun kigge efter spillemæssige kvaliteter, men også hvordan personligheden er.

12 år 2 måneder siden #4167 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Rygtebørsen XVIII
Var der ikke en bruger med det samme navn, der for cirka et år siden kom med de samme navne og den samme holdopstilling?
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, JimmyBroe

12 år 2 måneder siden #4168 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII

RasmusKring skrev: Jeg tror vi er rimelig enige i hvor truppen er lige nu. Som jeg også skrev tidligere, så har vi kun luksus-problemer. Vi har kvalitet og nogenlunde bredde på de fleste steder på banen. Men selvom man er Europas bedste hold, så skal det ikke blive en sovepude.

Hvis man ser over hele sæsonen, så kunne jeg godt ønske mig noget mere af Benzema. Han har været en rigtig god spilstation, men han har manglet skarphed foran mål og andre facetter. Kampen i går viser meget tydeligt, at han ikke er specielt god til at vinde dueller og tage bolden til sig under pres. En spiller af hans størrelse skulle gerne kunne lidt mere på den front. Det havde hjulpet os en del i går. Men det er bare en af mange kritikpunkter, jeg har omkring ham. Et mål hveranden kamp er måske godkendt - måske. Men når man tænker på det antal af chancer, som vi skaber, så kunne man godt ønske sig flere mål fra Benzema. Det er jo ikke fordi, han ikke har haft mulighederne.

I mine øjne er den mest logiske forstærkning til kanterne, at vi henter en central midtbanespiller. På den måde har Di Maria mulighed for at være førstereserve på kanterne og bidrage centralt også. Omend han har forbedret sig centralt, så er han en udpræget kantspiller. Bare se på kampen i går. Hver gang Di Maria er involverede i farlige situationer, så foregår det ude på kanten. Det er der ikke noget i vejen med, men det begrænser vores spil lidt, da alt vores spil kommer til at foregå over kanterne. Mangel på spil ned gennem midten har generelt været et problem i denne sæson - ihvertfald når Modric ikke har spillet en af sine fænomenale kampe. Det var meget tydeligt i går, at Atletico fokuserede på at have opbakning på kanterne. Det formåede hverken Modric eller Ronaldo (der praktisk talt spillede spidsangriber) ikke at udnytte. Det hjalp først, da Isco kom på banen og leverede noget mere offensivt igennem midten.

Det blev en lidt lang og rodet tråd, men mit holdning er, at vi skal hente to spillere her til sommer: En angriber og en centralt midtbanespiller. Jeg vil ikke nævne nogen specifikke navne, for der er en del potentielle spillere, der kunne udfylde begge roller. Vi bør i mine øjne købe de to spillere, der giver mest kvalitet for pengene.

Benzema bliver vi aldrig enige om, så den kan vi aflive med det samme. Hvergang du tænker på at skrive noget om ham til mig, så bare tænk på jeg tænker på det stik modsatte hehe :)

Igen, så er Di María fuldstændig død på kanten for mig. Skal han være kantspiller, så ser jeg ham solgt! Han har aldrig spillet så godt i Real Madrid som før han kom ind centralt, så lad ham blive derinde.
Hans udgangspunkt centralt gør, at han kan bevæge sig frit rundt omkring med front mod mål, og det tror jeg er grunden til hans store succes. Derudover skaber det gode overtalssituationer på kanten, som altid er giftige når han har udgangspunkt centralt, men løber ud i den frie plads på kanten.

Er faktisk meget enig omkring der intet spil er inde centralt, og faktisk er det noget jeg selv har ønsket i langtid. Der mangler 1 eller 2 spilstationer inde centralt når Benzema modtager bolden med ryggen mod mål, og i den rolle er Isco fantastisk i.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 2 måneder siden #4169 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Rygtebørsen XVIII
Juve og Real forhandler angiveligt med køb af Vidal. Håber at den går igennem og de må meget gerne sende Morata den anden vej.
Et hold som har vundet CHL, Cuppen og tæt på at vinde liga, har ik behov for en stor udskiftning. Vores målmænd og forsvar skal der ikke pilles ved.
Ideelle sommertransfer:
Ud/leje:
- sælger eller udlejer Casemiro
- sælger eller udlejer Illaramendi
- sælger Morata (indgår i en byttehandel med Vidal)

Ind:
- Vidal
- Suarez/Aguero/Mandukic/Dzeko (skrevet i prioriteret rækkefølge)

12 år 2 måneder siden #4170 af nono
Besvaret af nono på emne Rygtebørsen XVIII
Hvis det stod til mig kunne mindre gøre det.

Der skal findes en afløser for Xabi eftersom det efterhånden må være tydeligt for enhver at det ikke bliver Ilarra. Toni Kroos er allerede én af verdens bedste midtbanespillere, han har alderen med sig og han er på markedet. Alternativt har Sevillas Rakitic imponeret voldsomt hele sæsonen.

Sidst er der brug for en afløser i angrebet nu hvor Morata antageligt udlejes/sælges med tilbagekøbsklausul. Her ville jeg igen se mod Bayern og forsøge at lave en aftale med Mandžukić.

Ud: Morata, Khedira, Casemiro
Ind: Kroos, Mandžukić

GK: Casillas / Lopez
VB: Marcelo / Coentrao
HB: Carvajal / Arbeloa
CB: Pepe, Ramos, Varane
M: Modric, Di Maria, Kroos, Xabi, Illara, Isco
A: Benzema, Bale, Ronaldo, Mandžukić, Jesé

12 år 2 måneder siden #4171 af baggins
Besvaret af baggins på emne Rygtebørsen XVIII
Det eneste stjerne køb, som er nødvendigt fra mit perspektiv er Marco Reus eller Thomas Müller. Marco Reus kan spille på alle de offensive pladser, og ville fungere perfekt i rollen mellem Bale og Ronaldo, da han er fantatisk med bolden og så kan han også score mål. Thomas Müller kan spille på alle de offensive pladser, samt på midtbanen. Han er utrolig skarp foran mål og står altid de rigtige steder. på midtbanen ville han også give os noget fysik. Begge spillere er lidt urealistiske, desvære, men de har begge den dynamik, teknik og ikke mindst den arbejdsradius for at være en perfekt del af holdet.
Derudover kunne jeg godt se os sælge Khedia, da jeg ikke synes han passer særilig godt ind i Ancelottis system og derudover kunne vi få en rimelig pæn skilling for ham - især hvis man tager David Luiz' pris ind som en rette snor for dette transfervindue. Fra mit perspektiv har Khedira hverken teknikken og/eller den dynamik, som skal for at kunne spille på en tremandsmidtbane. Især ikke når man ser på dem han skal slå af. En erstatning kunne jeg godt se i Pogba ret spillemæssigt, men jeg ved ikke helt med hans mentalitet. Hvis han skulle skifte, så skulle han dog også affinde sig med ikke at kunne spille hver kamp. Vidal har også været et tema, men der er meget mere fremtid i Pogba, da han kan spille for holdet de næste ti år.
En ny venstre back har der været meget snak om, men Coentrao er gode venner med Ronaldo og Pepe og har desuden gjordt det fint i sæsonafslutningen. Jeg er ikke selv så stor en fan af ham, men hvis beholder ham kan vi spare 20-30 mill. Euro, hvilket de nævnte kandidater koster. Og en stor forbedring ville det heller ikke være, da Coentrao/en ny spiller for det meste skal fungere som backup.
Casemiro er for mit vedkomne færdig i klubben og skal sælges. Morata skal lejes ud til Real Sociedad, eller et andet spansk hold.

Truppen næste sæson - dem der står først skal ses som startere i idealopstillingen:
Casillas/Lopez - Casillas førstevalg i CHL og La Liga
Carvajal/Arbeloa-Ramos/Nacho-Varane/Pepe-Marcelo/Coentrao
Modric/Khedira(Pogba?)-Alonso/Illarra/Jose Rodriguez-di Maria/Isco
Bale/jese-Benzema/(Marco Reus/Thomas Müller)-Ronaldo

Ronaldo står alene, da han stortset kan spille alle kampe og andre spillere kan dække for ham. Det kan måske godt være at man skulle hente en rimelig billig spiller, der villig til at sidde på bænken for det meste, i sær nu hvor Jese er langtidsskadet. Jeg har tænkt på Griezmann, men han vil nok have en del spilletid og så bliver han nok ikke helt billig. Men en trup på 22-23 mand ville være perfekt.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved baggins.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4172 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

nono skrev: Hvis det stod til mig kunne mindre gøre det.

Der skal findes en afløser for Xabi eftersom det efterhånden må være tydeligt for enhver at det ikke bliver Ilarra. Toni Kroos er allerede én af verdens bedste midtbanespillere, han har alderen med sig og han er på markedet. Alternativt har Sevillas Rakitic imponeret voldsomt hele sæsonen.

Sidst er der brug for en afløser i angrebet nu hvor Morata antageligt udlejes/sælges med tilbagekøbsklausul. Her ville jeg igen se mod Bayern og forsøge at lave en aftale med Mandžukić.

Ud: Morata, Khedira, Casemiro
Ind: Kroos, Mandžukić

GK: Casillas / Lopez
VB: Marcelo / Coentrao
HB: Carvajal / Arbeloa
CB: Pepe, Ramos, Varane
M: Modric, Di Maria, Kroos, Xabi, Illara, Isco
A: Benzema, Bale, Ronaldo, Mandžukić, Jesé

Kroos som Xabi Alonsos afløser på den defensive midtbane? Kom nu lige engang. Kroos er en udpræget offensivspiller. Han har ikke den defensive disciplin, kløgt eller lyst til at spille den defensive plads på midtbanene. Han er dog meget interessant som supplement til Isco, DI Maria og Modric længere fremme på midtbanen.

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4173 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne Rygtebørsen XVIII
Hvis rygterne om Arturo Vidal til Real Madrid er sandt, så er det ret spændende!!!
Manden kan tackle samt score mål og endda masser af dem! 18 mål for Juventus i Serie A, Champions League og Europa League!. Vi mangler en målfarlig central midtbanespiller.
Vi har Alonso (0 mål), Illarra (3mål), Modric (2mål), Khedira (1mål), Casemiro (0mål) og Isco (11mål) som centrale midtbanespillere. (Di Maria anser jeg mere som en kantspiller på trods af at han kan spille i midtbanen med 4-3-3).

1 målfarlig centrale midtbanespiller samt 1 kvalitets angriber til at supplere Benzema er på min ønskelisten!
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Cristiano. Begrundelse: Skrev fejlagtigt La Liga i stedet for Serie A

12 år 2 måneder siden #4174 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII
Både reus, kroos har sagt de bliver i klubberne.

Pogba skulle efter siddende blive i Juve. Hvor har i rygter om vidal fra, lyder ekstremt spændende selvom jeg aldrig glemmer hans hollywood stunt på bernabeu :)

12 år 2 måneder siden #4175 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Rygtebørsen XVIII
Skal vi ikke snart have en ny rygte børs?? :) det minder lidt om glamour med alle de "afsnit "

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

12 år 2 måneder siden #4176 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
Tjoh, opret du bare en rygtebørs XIX ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum