Rygtebørsen XVIII
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Man kan ikke finde en som ham og hvis man kompenserer ved at købe 3-4 andre spillere, så får det nødvendigvis indflydelse på andre spillere også.
Cristiano Ronaldo bliver hvis han er tilfreds. Er han ikke det, så skal Real Madrid se at finde det, der skal til for at gøre ham tilfreds. Det kan rigtige storklubber.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- kavver
- Gæst
-
Mathiaska skrev:
kavver skrev: www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...o-saelges-til-sommer
Det håber jeg godt nok ikke der er hold i. Så kommer sovsen da fuldstændig til at klumpe for os.
Den artikel kunne du, Luna C, Messi eller jeg lige så godt have skrevet.
Lad nu medier være medier og lad os droppe spekulationerne omkring C. Ronaldo.
Jeg tror og håber han bliver, men jeg tror bestemt ikke nogen af os bliver klogere før efter sæsonen.
(måske bunder min manglende lyst til at debatere dette emne ud i, at jeg frygter han forlader os)
Jaja, men nu er det her jo også tråden "Rygter". Derfor er det da meget relevant at diskutere.
Men nej, det vil være meget kritisk, hvis han smutter. Det er lidt en en-mands-hær vi har. Vi så selv, da han ikke var med mod Granada.
MEN, jeg tror nu også han bliver. Han har virket mere 'glad' på det seneste, hvilket han også har udtalt.
- Storken
- Gæst
-
Hvordan ønsker "vi" at spille fodbold fremadrettet? Forbliver vi I Mourinhos fodspor og følger den sti han har lagt eller ser vi os om efter nye veje?
Det nemme er umiddelbart at følge ned af den vej man kom fra, men er det nu også sandt?
Når resultaterne svigter, spillet løber ud i sandet og alle skriger på forandring, er den nemme løsning så egentlig ikke at ændre kursen?
I virkeligheden vil det kræve rigtig meget mandsmod fra Perez' side, hvis han besluttede at følge den sti, der allerede var lagt. Det vil uden tvivl være upopulært, men hvad nu hvis det var det rigtige at gøre? I den situation ville en rigtig leder gøre, hvad der var bedst for holdet, uanset om han blev genvalgt eller ej.
For hvem ved om en ny taktik vil blive en succes? Vil det ikke bare sætte Real Madrid længere tilbage, hvis de skal ændre hele konceptet endnu en gang? Og vil den nye taktik ikke med tiden møde samme modgang som nu?
Hvis du spørger mig, er vejen til succes kontinuitet og en tro på, at det man gør er rigtigt.
Når Barca i dag oplever succes, så høster de frugten af mange års målrettet arbejde og en rød tråd gennem hele organisationen. Konceptet er som sådan underordnet. Det er ikke ideen om boldbesiddelse og små pasninger, der gør Barca til de bedste. Det er den konstante tro på, at det man gør og har gjort de sidste 30 år vil føre succes med sig.
Hvordan skal Real Madrid nogensinde kunne fastholde en rød tråd i 30 år, hvis de skifter konceptet hver gang tiderne bliver hårde? Barcas koncept har oplevet uendelige nedture i løbet af de sidste 30 år. Og det er på grund af disse nedture, at man har succes i dag. Man kender ikke sit koncepts svagheder før man har oplevet modgang. Denne modgang er med til at udvikle ens koncept og styrke det. Spillet bliver derved bedre med tiden, men konceptet forbliver det samme.
Der er ingen der siger, at Mourinhos taktik er ufejlbarlig, men med den rette træner er det et ekstremt farligt våben. Når alle gisper efter boldbesiddelse og dominans, er det virkelige modsvar så ikke kontra? Real Madrid har en opskrift på succes i kampene, hvor modstanderen har bolden. Når Barca virkelig lider, er det på kontra. Det høje pres er som at pisse i bukserne. Det er varmt i starten, men med tiden bliver det koldt. Intet hold i verden kan ligge et absolut pres over 90min, og med tiden vil kræfterne aftage.
Der er selvfølgelig kampe, hvor Real Madrid er tvunget frem, men hvem siger, at et hold ikke kan mestre begge færdigheder? Dortmund er et glimrende eksempel. De er organiseret i forsvaret, giftige på kontra, men samtidig komfortable med bolden. Hvis man gav spillerne i Real Madrid tiden, vil de også blive komfortable med bolden. Real Madrid har muligvis spillet 20 kampe, hvor de var ude af stand til at skabe kampen, men hvorfor ikke bruge dette positivt? Man kan ikke ændre på de 20 kampe nu, men man kan lære af dem og gøre det bedre fremadrettet. Det er opskriften for en kommende træner.
Mourinho er muligvis ikke den rette mand for Real Madrid, men han kan have lagt fundamentet for fremtiden. Hvem ved?
Måske omtaler man Mourinho i samme vendinger i Real Madrid om 30 år, som man i Barca omtaler Cruyff i dag.
Det eneste det kræver er lidt viljestyrke og en tro på tingene.
Og til ære for M_linding:
"When the going gets tough, the tough get going"
Som obligatorisk kritik til et indlæg fra en Barca-mand vil jeg pointere, at de selv-fede, filosofiske spørgsmål alligevel trækker ned ;-)
- Storken
- Gæst
-
BBB skrev: Tænk sig at man kan være så glad for en Barca-mand. Det er vist det tredje tak jeg kaster efter dig i dag. :-)
Du skulle aldrig være en lækker tøs, der bor i nærheden af Odense? :D
Som obligatorisk kritik til et indlæg fra en Barca-mand vil jeg pointere, at de selv-fede, filosofiske spørgsmål alligevel trækker ned ;-)
Jeg ville blive skuffet, hvis mine indlæg ikke mødte kritik ;-) Du vil sikkert ikke tro det, men mit første udkast havde faktisk endnu flere "selv-fede, filosofiske spørgsmål" end hvad tilfældet er :D
Siempre Madrid skrev: Jeg begriber på ingen måde, at man kan få sig selv til i ramme alvor at negligere situationen, hvis Cristiano Ronaldo smutter (det gør han ikke!).
Man kan ikke finde en som ham og hvis man kompenserer ved at købe 3-4 andre spillere, så får det nødvendigvis indflydelse på andre spillere også.
Cristiano Ronaldo bliver hvis han er tilfreds. Er han ikke det, så skal Real Madrid se at finde det, der skal til for at gøre ham tilfreds. Det kan rigtige storklubber.
Jeg tror nu heller ikke han smutter, og jeg betvivler heller ikke betydningen af hans tilstedeværelse i Madrid. Dog ser jeg ham ikke som et våben der ikke kan undværes, holdet kan bygges op på anden vis, som kan vise sig at være bedre for en klub som Real Madrid. Ronaldo er en del af Perez´s marketing strategi og tro på at kunne vinde titler, deri ligger også den sportslige værdi af hans indkøb og forlængelse af kontrakten. Men Real Madrid mangler stadig at tænke fodbold under Florentino Perez, og sælger man Cristiano kunne det give et skub i den rigtige retning. Selvf skal man finde erstatninger men de kan med tiden også komme hvis man kigger på Canteranos og spanske spillere. Det homogene hold er stærkere end en enkelt supermand.
Har valgt at takke af på forum!
Hvis der er én mands taktik der skal lægge fundamentet for fremtiden i en klub som Real Madrid, er det da godt nok ikke Mourinhos. Så havde jeg hellere set os ”leve videre” med Pellegrini og hans filosofi. Der røg vi ud igen igen i 1/8 finalen, men så kunne vi jo bare have kæmpet videre igennem modgangen og med tiden blive et ”ægte” vinderhold med en ”ægte” vindermentalitet.
Mourinhos tankegang er nu heller ikke videre nyskabende. Det er vel også alle hold der øver sig i omstillingsspillet. Så havde jeg hellere set os starte ud med en kontrollerende og dominerende filosofi, for derefter at lære at udnytte omstillinger.
Et andet problem er at du omtaler Real Madrid som var det enhver anden klub i verden, hvor der ikke forventes dominans, men hvor man i stedet vil stille sig tilfreds med at blive domineret og leve på udbyttet af kontraerne. Det lyder som om du hentyder til Inter Milan og ikke Real Madrid.
Du skriver: ”Når alle gisper efter boldbesiddelse og dominans, er det virkelige modsvar så ikke kontra? Real Madrid har en opskrift på succes i kampene, hvor modstanderen har bolden” og ”Der er selvfølgelig kampe, hvor Real Madrid er tvunget frem…” – Problemet er: i samtlige kampe er Real Madrid tvunget frem. Aldrig er det på sin plads at lade sig udspille. Det har blot været acceptabelt at gøre det mod Barcelona i de senere år, da alt andet havde været selvmord. Men en holdbar tankegang for Real Madrid er det bestemt ikke.
Vejen til succes er naturligvis kontinuitet, det formoder jeg vi alle er enige i, men Mourinhos koncept er for guds skyld ikke det rette at viderebygge. Så ser jeg det mere som et gedigent slag i ansigtet på tidligere Real Madrid trænere med et sundere syn på fodbold. Real Madrid vil muligvis også blive sat en anelse tilbage, men det er en risiko (jeg i hvert fald har indtrykket af) de fleste er enige i bør tages.
Jeg håber da i hvert fald ikke at jeg skal se endnu et kontrafikseret Real Madrid i de næste 30 år (overdrivelse fremmer forståelsen) førend de lærer at blive ”komfortable med bolden” og i stand til at kontrollere kampe med en offensiv tilgang.
Dit indlæg er på flere måder fuldstændig rigtigt, men det bliver postet og ytret på det forkerte tidspunkt med den forkerte mand bag roret.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Hugol skrev:
Siempre Madrid skrev: Jeg begriber på ingen måde, at man kan få sig selv til i ramme alvor at negligere situationen, hvis Cristiano Ronaldo smutter (det gør han ikke!).
Jeg tror nu heller ikke han smutter, og jeg betvivler heller ikke betydningen af hans tilstedeværelse i Madrid. Dog ser jeg ham ikke som et våben der ikke kan undværes, holdet kan bygges op på anden vis, som kan vise sig at være bedre for en klub som Real Madrid. Ronaldo er en del af Perez´s marketing strategi og tro på at kunne vinde titler, deri ligger også den sportslige værdi af hans indkøb og forlængelse af kontrakten. Men Real Madrid mangler stadig at tænke fodbold under Florentino Perez, og sælger man Cristiano kunne det give et skub i den rigtige retning. Selvf skal man finde erstatninger men de kan med tiden også komme hvis man kigger på Canteranos og spanske spillere. Det homogene hold er stærkere end en enkelt supermand.
Jeg finder Ronaldo uundværlig, da en ny spiller ikke går ind på holdet og scorer 50-60 mål på en sæson, heller ikke Falcao. Derfor er det i mine øjne det største slag vi kan få - at miste Ronaldo. Han scoringssnit taler for sig selv. Så kan vi have nok så stærkt et hold, men vi vil komme til at mangle store dele af de 50-60 mål Ronaldo scorer kontra de 20-30 en erstatning ville score. For slet ikke at tænke på assist, angrebsskabende afleveringer og psyken som pålægges modstanderne.
Uha den mand er god.
Efter United opgøret, så frygter jeg faktisk lidt Ronaldo bliver et kæmpe "flop", hvis vi får en træner som forhåbentlig tænker fodbold med bold. Ronaldo er utrolig god på store områder, men utrolig dårlig på små områder. Hans overblik og afleveringer er ikke tilstede på mindre områder, og det så vi specielt imod United, hvor han blev sat ind centralt på banen.
Ronaldo er fantastisk, og en helt unik spiller, men han er som Alonso. Han sætter utrolig store begrænsninger på vores spil. Fælles for dem begge, er at de simpelthen er for fantastiske til man "bare" kan lade dem gå. Men jeg deler klart Hugol's holdning her. Vi vil få et langt mere homogent hold uden Ronaldo.
Al det er taget i betragtning af, vores spillestil ændre sig til næste sæson. Modstanderne har luret os, og vi skal finde en plan b ligesom Barcelona også skal det. Forskellen på de 2 hold er bare, at Barcelona's plan a er langt bedre end vores plan a.
Det kunne faktisk være fedt med Ancelotti som træner. En god taktikker, som næsten har det hele, og hans spillestil passer faktisk rigtig godt til vores nuværende trup.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Storken
- Gæst
-
Du skal have stor ros herfra. Du har virkelig udviklet dig siden du startede herinde.
Du er måske stadig lidt radikal i din tankegang, men du gør det konstruktivt.
Keep up the good work :)
Har valgt at takke af på forum!
Et lille fra EB om Laudrup som mulig Real Madrid træner...
Jeg må lige tilføje, at der fortsat kan er to eksperter i de danske medier, som udtaler sig om Real Madrid og samtidig følger lidt med i virkeligheden (Morten Bruun og Niels Christian Frederiksen)... Det er helt håbløst at høre EB's sportsjournalist sige i en aktuel debat:
"Og så skal Laurdrup ned til en Cristiano Ronaldo, som åbenbart IKKE er glad for at være i Real Madrid... Hvordan håndterer han lige den?"
Jesus Kristus... Man kunne da lige bruge 15 minutter på at læse op på Real Madrids sæson, inden man leger La Liga-orakel.