Om Vores Rivaler IX

9 år 3 måneder siden #3277 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Nu skal vi selvfølgeligt først videre til finalen, men hvad siger folk til Juventus som finalemodstander?

Juve er simpelthen det eneste hold jeg som sådan frygter. Før i tiden har været på baggrund af deres defensiv, og det er det såmænd stadig, men deres offensiv er nu også en af de bedste i verden. Derudover løber de ekstrem godt og meget for hinanden, og fungere til perfektion som hold. De har en af verdens bedste taktikkere som træner, og eksperimentere han med en opstilling eller en spiller på en uvant position, så er det fordi han har indøvet den detalje i forvejen, og lagt utrolig mange timer i det.
Allegri har også tilført en ny dimension i deres offensiv, hvor de nu også er ekstrem giftige på omstillinger.

Real Madrid kan sagtens vinde, for de har også om nogen holdet eller spillerne til det. Heldigvis er Real Madrid bygget til disse kampe, og specielt finaler. Vi vil være favoritter i mediernes øjne, men 50/50 er vel noget så tæt på sandheden vi kan komme vil jeg tro.

Spot on Dios. Det bliver svært, men med vores nuværende erfaring i truppen bør det kunne lade sig gøre. Buffon trækker nok 2-3 exceptionelle redninger op, så vi får brug for mange chancer.

Jeg kan godt frygte, at de store stygge centerbacks hos Juventus kan holde Ronaldo og co fra fadet på indlæggene. Vamos Isco!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #3278 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Mathiaska skrev:

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Nu skal vi selvfølgeligt først videre til finalen, men hvad siger folk til Juventus som finalemodstander?

Juve er simpelthen det eneste hold jeg som sådan frygter. Før i tiden har været på baggrund af deres defensiv, og det er det såmænd stadig, men deres offensiv er nu også en af de bedste i verden. Derudover løber de ekstrem godt og meget for hinanden, og fungere til perfektion som hold. De har en af verdens bedste taktikkere som træner, og eksperimentere han med en opstilling eller en spiller på en uvant position, så er det fordi han har indøvet den detalje i forvejen, og lagt utrolig mange timer i det.
Allegri har også tilført en ny dimension i deres offensiv, hvor de nu også er ekstrem giftige på omstillinger.

Real Madrid kan sagtens vinde, for de har også om nogen holdet eller spillerne til det. Heldigvis er Real Madrid bygget til disse kampe, og specielt finaler. Vi vil være favoritter i mediernes øjne, men 50/50 er vel noget så tæt på sandheden vi kan komme vil jeg tro.

Spot on Dios. Det bliver svært, men med vores nuværende erfaring i truppen bør det kunne lade sig gøre. Buffon trækker nok 2-3 exceptionelle redninger op, så vi får brug for mange chancer.

Jeg kan godt frygte, at de store stygge centerbacks hos Juventus kan holde Ronaldo og co fra fadet på indlæggene. Vamos Isco!

Det bliver vel Dani Alves overfor Ronaldo på kanten, og så står Bonucci og Chielline klar såfremt han skulle nærme sig boksen, er mindre optimistisk, men hvis der er nogen der kan sætte Juve på plads er det vel Ronaldo!

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

9 år 2 måneder siden #3279 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX

El Rojo skrev:

Kratmus skrev: Jeg var engang på bytur en hverdag med en gruppe venner. Og den hverdag spillede Real Madrid returkamp mod Schalke i CHL. Jeg kan faktisk ikke huske, hvorfor jeg var i byen en hverdag, men det var i hvert fald ikke for at se fodbold, for den kamp var jo "sikker". Men jeg blev i hvert fald væk fra de andre sammen med en anden RM-fan, fordi der var en bar med tv, der viste kampen og stillingen 1-2 til Schalke. Ergo var Schalke kun 1 mål fra det umulige - nemlig at vende 0-2 hjemme til videre avancement mod mægtige RM. Jeg er sikker på, at mange andre kan huske lige netop den kamp, der på et tidspunkt efter halvlegen viste stillingen 3-2, hvor vi igen var trygge og skulle til at lede efter de andre. Men ak, inden længe stod der 3-3. Mod slutningen af kampen var vi sikre på, at nu måtte den være hjemme ved stillingen 3-3, hvor vi bestilte en taxa.. Kort efter stod der 3-4, og 1 minut senere holdte vores taxa uden for. Men spændingen fortsatte foran TV'et - der er vigtigere ting i livet end en bytur med vennerne.

Der var vi ved at smide en komfortabel 0-2 udesejr!!!!! Nu møder vi Atletico! Med al respekt for Schalke, er Atletico en HELT anden kaliber! Jeg håber ikke, at spillerne er lige så sikre på at gå videre, som fans generelt er, for så kan vi ende ud i en gyser. Jeg håber ikke det sker, men jeg giver det en lille og tilstedeværende sandsynlighed for at ske, hvis ikke vi formår at score.

Historien kan jeg sagtens relatere til. Jeg deler dog ikke frygten.

Jeg ser fire store forskelle:
1) Det var 1/8 finalen dengang. Spillerne så det ligesom dig og din kammerat som et lille skridt på vejen. Taber vi med 2 eller mindre på onsdag, så er vi i CL-finalen. Det gør meget for motivationen, tror jeg.

2) Vi er foran med 3-0 og ikke 2-0

3) Vi vandt hjemme. Ligegyldigt hvor dumt det kan lyde, så er 3-0 føringen (rent matematisk) mere værd hjemme, fordi vi med en enkelt scoring kan klare os med fire i mod. Mod Schalke var det omvendt. De kunne de sætte os under pres, når de var på +1. Atletico skal være på +3, før vi kommer under pres.

4) Spillerne vil aldrig undervurdere Atletico, ligesom de undervurderede Schalke. Det er et tysk midterhold. Atletico har trods alt givet os (store) problemer nok gange til, at samtlige spillere må være klar fra start.

Vi går sikkert videre, og jeg tror ikke engang vi taber.

Pelle skrev: Dem, der ser Atléticos kampe, vil ikke være urolige. De spiller virkelig ikke godt i øjeblikket, og især 1. Halvleg mod Eibar i weekenden, viser mange af de problemer, de har. Kæderne står ikke tæt og genpresset laves af enkelte folk - det er faktisk meget lig Real.

Derudover er de ramt på selvtilliden. De havde mange muligheder for at køre på omstillinger mod Eibar, men de stoppede tit op, fordi spillerne ikke troede på det.

Vores helt store fordel er, at Atlético er dårlige til at skabe kampen, og det er de tvunget til i morgen. Derfor forventer jeg, at vi stiller os tilbage og kører kontra.

Jeg er virkelig ikke nervøs, for det er slet ikke det samme hold, som vi har set de sidste 3-4 sæsoner. Tror hverken Griezmann eller Simeone er at finde i klubben efter sommer.

Jeg kan næsten ikke lade være med lige at hive dem frem igen :D

Mon ikke vi skal til at se Atletico som et hold, der, ligesom Barca, (næsten) altid spiller op med os, uanset deres form. ;)

Fondo_Sur skrev: Dén kamp er det bedste eksempel på Ancelottis fejlslagne afventende taktik. Nu har vi dog Zidane (og hans organisation), Casemiro og et endnu mere selvbevidst hold! Derudover kender holdet alt til Atletico.

1. halvleg bliver dog drabeligt...

Det fik du så sandelig ret i!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #3280 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Haha, Kratmus.

Jeg kan denne gang afsløre, at man ikke skal høre på pessimisterne i forhold til finalen. Efter i dag blev jeg overbevist om, at dette Real Madrid hold kan stå distancen og besejre Juve.

Juve er i virkeligheden ikke et ligeså komplet hold som Real Madrid. Der skal dog gøres seriøse overvejelse om at dække Alves tæt, for så er 50% af deres offensiv også dækket af. For hvorfor skulle vi ikke holde buret rent?

Isco, Kroos og Modric afgører finalen for os.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 2 måneder siden #3281 af Neye
Besvaret af Neye på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev: Haha, Kratmus.

Jeg kan denne gang afsløre, at man ikke skal høre på pessimisterne i forhold til finalen. Efter i dag blev jeg overbevist om, at dette Real Madrid hold kan stå distancen og besejre Juve.

Juve er i virkeligheden ikke et ligeså komplet hold som Real Madrid. Der skal dog gøres seriøse overvejelse om at dække Alves tæt, for så er 50% af deres offensiv også dækket af. For hvorfor skulle vi ikke holde buret rent?

Isco, Kroos og Modric afgører finalen for os.

De 3 er fantastiske sammen. Hele verden må misunde os den midtbane
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #3282 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX

SR4 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Juventus er officielt i Champions League finalen.

Pogba-handlen bliver undersøgt af FIFA.

For hvad om jeg må spørge?

Naturligvis :)
Pogba's agent er blevet anklaget for at have ageret ulovligt i forbindelse med salget af spilleren fra Juventus til Manchester United. Anklagerne lyder på at han var hyret af alle tre parter (Juventus, Pogba, United) hvilket naturligvis er ulovligt.

politiken.dk/sport/art5942178/Fodboldage...5-en-og-samme-handel

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #3283 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev:

Pogba's agent er blevet anklaget for at have ageret ulovligt i forbindelse med salget af spilleren fra Juventus til Manchester United. Anklagerne lyder på at han var hyret af alle tre parter (Juventus, Pogba, United) hvilket naturligvis er ulovligt.

Samtidig med at pogba har floppet en del i Man U. Man sad både med et øv og en yeah følelse i kroppen da Man U fik ham. Godt at se, at det ikke var Madrid han endte i.

Det er derfor det sjældent kan betale sig at kaste 1 millard efter en fodboldspiller.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #3284 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX

Hugol skrev:

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev:

Samtidig med at pogba har floppet en del i Man U. Man sad både med et øv og en yeah følelse i kroppen da Man U fik ham. Godt at se, at det ikke var Madrid han endte i.

Det er derfor det sjældent kan betale sig at kaste 1 millard efter en fodboldspiller.

I hvert fald når man ikke kaster det efter verdens bedste fodboldspiller :P United smed det sågar efter en spiller, der ikke engang er top 5 på midtbanen :) Stort navn, mindre stor spiller. Det er den samme historie med al Premier League-snak.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #3285 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Valencia har ansat den tidligere Racing, Zaragoza, Sevilla- og Villarreal-træner, Marcelino, som ny træner fra den kommende sæson. For en gangs skyld henter Peter Lim altså en stærk kapacitet ind til Valencias trænerbænk. Og jeg tror Marcelino er manden der kan være med til at føre Valencia tilbage i top fire. Han er en dygtig og undervurderet træner og det undrer mig egentlig lidt, at han ikke har været sat i forbindelse med FC Barcelona.

Jeg er også lidt overrasket, for jeg havde egentligt set Marcelino som den perfekte afløser for Diego Simeone. Jeg spåede tidligere på sæsonen, at Simeone vil tage til Inter efter denne sæson, mens Marcelino ville tage over i Atléti. Det kommer altså ikke til at ske. Foreløbig ser det også ud som om, at Simeone vælger at tage et år mere i Atlético. Spørgsmålet er om Inter vil vente på ham, ikke mindst efter fyringen af Stefano Pioli. Tør de vente et år mere på Simeone og hente en overgangsløsning ind til næste sæson? Og vil de overhovedet løbe an på det, når de står foran en større oprustning? Jeg synes det er interessant. Ligeledes om Simeone bliver eller ej.

I det hele taget er det lidt af en trænerkabale som skal gå op til sommer. Valencia har altså fundet deres nye træner (Marcelino). FC Barcelona leder stadig, med Ernesto Valverde (Athletic Club), Juan Carlos Unzué (nuværende assistent) og Juan Antonio Pizzi (Chile) som de nuværende favoritter. Sevilla kan også stå foran et muligt trænerskifte hvis Sampaoli tager over som ny landstræner for Argentina.

Hvilke interessant trænere er på markedet? Fiorentinas nuværende træner, Paulo Sousa, ligner en mand der gerne vil væk til sommer. Han er en toptræner i svøb og kunne godt gå hen og lande et større job. Han har en fortid som spiller i bl.a. Juventus, Inter og Borussia Dortmund. Jeg kunne godt se ham tage over i Inter, eller som ny træner i Borussia Dortmund når Tuchel en gang skal videre. Han kunne også være et emne i Sevilla. Jeg synes han passer godt på profilen der. Der slås også tvivl om den nuværende AS Roma-træner, Luciano Spallettis fremtid. Skulle han vælge at forlade Roma kunne Inter godt være en mulighed, ikke mindst efter at Inter har ansat Romas tidligere sportsdirektør, Walter Sabatini, som ny sportslig koordinator. Skulle Spalletti forlade Roma vil det skabe en åbning der. Her kunne Christophe Galtier være en mulighed, efter han har valgt at stoppe i Saint Etienne. Galtier kunne også være et potentielt emne i Sevilla. Her vil han også passe på profilen. Vincenzo Montella kunne måske også godt ryge retur til AS Roma. Han ligner en færdig mand i AC Milan efter ejerskiftet. Akkurat som Cesare Prandelli kunne være en mulighed i Roma, som han tidligere har trænet, men var nødsaget til at forlade af personlige årsager.

Ellers er der flere interessante trænere på markedet. Førnævnte Prandelli (tidl. Fiorentina, Italien, Valencia m.fl.), Laurent Blanc (tidl. Bordeax og PSG), Roberto Mancini (tidl. Inter og Manchester City), Frank de Boer (tidl. Ajax), Claudio Ranieri (tidl. Juventus, Valencia, Chelsea, Leicester m.fl.), Luis Enrique (tidl. AS Roma og FC Barcelona). Jeg kunne godt se Luis Enrique tilbage i italiensk fodbold. Måske endda i AC Milan, med mindre han vælger at tage et sabbatår. Så er Galtier som tidligere nævnt ledig på markedet, efter han har valgt at forlade St. Etienne. Mens både Eusebio Sacristán (Real Sociedad) og Eduardo Berizzo (Celta) kunne være oplagte emner i større klubber.

Klubberne der i spil er FC Barcelona (Valverde, Unzué, Pizzi, Eusebio, Koeman) og Inter (Simeone, Spalletti, Sousa, Blanc, Prandelli, Mancini, Enrique) - og muligvis AC Milan, AS Roma, Sevilla og Atlético Madrid. I Premier League forventer jeg ikke de store ændringer på trænerfronten, særligt ikke hos topklubberne.

Og så har jeg næsten glemt Unai Emery, som vel heller ikke sidder alt for sikkert i PSG-sædet. Jeg tror han som minimum får en sæson mere i PSG, men jeg er ikke 100% sikker. Skiller de sig af med ham til sommer, så vil Monchi nok gerne have ham til Roma (hvis Spalletti vælger at forlade dem), mens AC Milan (har tidligere været interesserede) eller et retur til Sevilla kunne være oplagte muligheder. Eller kunne han sågar være i spil som afløser for Simeone? Her kunne Berizzo også være interessant, men jeg tror han vil være interessant for både Atlético og Sevilla.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Jakobsif555, Kimbo

9 år 2 måneder siden #3286 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Valencia har ansat den tidligere Racing, Zaragoza, Sevilla- og Villarreal-træner, Marcelino, som ny træner fra den kommende sæson. For en gangs skyld henter Peter Lim altså en stærk kapacitet ind til Valencias trænerbænk. Og jeg tror Marcelino er manden der kan være med til at føre Valencia tilbage i top fire. Han er en dygtig og undervurderet træner og det undrer mig egentlig lidt, at han ikke har været sat i forbindelse med FC Barcelona.

Jeg er også lidt overrasket, for jeg havde egentligt set Marcelino som den perfekte afløser for Diego Simeone. Jeg spåede tidligere på sæsonen, at Simeone vil tage til Inter efter denne sæson, mens Marcelino ville tage over i Atléti. Det kommer altså ikke til at ske. Foreløbig ser det også ud som om, at Simeone vælger at tage et år mere i Atlético. Spørgsmålet er om Inter vil vente på ham, ikke mindst efter fyringen af Stefano Pioli. Tør de vente et år mere på Simeone og hente en overgangsløsning ind til næste sæson? Og vil de overhovedet løbe an på det, når de står foran en større oprustning? Jeg synes det er interessant. Ligeledes om Simeone bliver eller ej.

I det hele taget er det lidt af en trænerkabale som skal gå op til sommer. Valencia har altså fundet deres nye træner (Marcelino). FC Barcelona leder stadig, med Ernesto Valverde (Athletic Club), Juan Carlos Unzué (nuværende assistent) og Juan Antonio Pizzi (Chile) som de nuværende favoritter. Sevilla kan også stå foran et muligt trænerskifte hvis Sampaoli tager over som ny landstræner for Argentina.

Hvilke interessant trænere er på markedet? Fiorentinas nuværende træner, Paulo Sousa, ligner en mand der gerne vil væk til sommer. Han er en toptræner i svøb og kunne godt gå hen og lande et større job. Han har en fortid som spiller i bl.a. Juventus, Inter og Borussia Dortmund. Jeg kunne godt se ham tage over i Inter, eller som ny træner i Borussia Dortmund når Tuchel en gang skal videre. Han kunne også være et emne i Sevilla. Jeg synes han passer godt på profilen der. Der slås også tvivl om den nuværende AS Roma-træner, Luciano Spallettis fremtid. Skulle han vælge at forlade Roma kunne Inter godt være en mulighed, ikke mindst efter at Inter har ansat Romas tidligere sportsdirektør, Walter Sabatini, som ny sportslig koordinator. Skulle Spalletti forlade Roma vil det skabe en åbning der. Her kunne Christophe Galtier være en mulighed, efter han har valgt at stoppe i Saint Etienne. Galtier kunne også være et potentielt emne i Sevilla. Her vil han også passe på profilen. Vincenzo Montella kunne måske også godt ryge retur til AS Roma. Han ligner en færdig mand i AC Milan efter ejerskiftet. Akkurat som Cesare Prandelli kunne være en mulighed i Roma, som han tidligere har trænet, men var nødsaget til at forlade af personlige årsager.

Ellers er der flere interessante trænere på markedet. Førnævnte Prandelli (tidl. Fiorentina, Italien, Valencia m.fl.), Laurent Blanc (tidl. Bordeax og PSG), Roberto Mancini (tidl. Inter og Manchester City), Frank de Boer (tidl. Ajax), Claudio Ranieri (tidl. Juventus, Valencia, Chelsea, Leicester m.fl.), Luis Enrique (tidl. AS Roma og FC Barcelona). Jeg kunne godt se Luis Enrique tilbage i italiensk fodbold. Måske endda i AC Milan, med mindre han vælger at tage et sabbatår. Så er Galtier som tidligere nævnt ledig på markedet, efter han har valgt at forlade St. Etienne. Mens både Eusebio Sacristán (Real Sociedad) og Eduardo Berizzo (Celta) kunne være oplagte emner i større klubber.

Klubberne der i spil er FC Barcelona (Valverde, Unzué, Pizzi, Eusebio, Koeman) og Inter (Simeone, Spalletti, Sousa, Blanc, Prandelli, Mancini, Enrique) - og muligvis AC Milan, AS Roma, Sevilla og Atlético Madrid. I Premier League forventer jeg ikke de store ændringer på trænerfronten, særligt ikke hos topklubberne.

Og så har jeg næsten glemt Unai Emery, som vel heller ikke sidder alt for sikkert i PSG-sædet. Jeg tror han som minimum får en sæson mere i PSG, men jeg er ikke 100% sikker. Skiller de sig af med ham til sommer, så vil Monchi nok gerne have ham til Roma (hvis Spalletti vælger at forlade dem), mens AC Milan (har tidligere været interesserede) eller et retur til Sevilla kunne være oplagte muligheder. Eller kunne han sågar være i spil som afløser for Simeone? Her kunne Berizzo også være interessant, men jeg tror han vil være interessant for både Atlético og Sevilla.

Meget spændende kabale som skal gå op til sommer! Personligt glæder jeg mig lidt til at følge Jardim, når han vælger at forlade Monaco. Han virker eminent taktisk, har på få år lavet et af Europas bedste defensiver i Monaco, til at skifte spillestilen og nu have en af de bedste offensiver.

Om det så bliver det sommer han skifter er nok usandsynligt, hans projekt er vel ret beset ikke ovre endnu i Monaco.

Du glemmer måske også at nævne Arsenal, eller tror du det er fastlagt at Wenger fortsætter?

9 år 2 måneder siden #3287 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

Jakobsif555 skrev: Meget spændende kabale som skal gå op til sommer! Personligt glæder jeg mig lidt til at følge Jardim, når han vælger at forlade Monaco. Han virker eminent taktisk, har på få år lavet et af Europas bedste defensiver i Monaco, til at skifte spillestilen og nu have en af de bedste offensiver.

Om det så bliver det sommer han skifter er nok usandsynligt, hans projekt er vel ret beset ikke ovre endnu i Monaco.

Du glemmer måske også at nævne Arsenal, eller tror du det er fastlagt at Wenger fortsætter?

Helt enig angående Jardim. Han er en spændende træner og han har helt åbenlyst gjort det fabelagtigt i Monaco. På trods af en shaky start, så har han virkelig været omdrejningspunktet i opbyningen af deres hold henover de tre sæsoner han har været i klubben, lidt på samme måde som Simeone i Atlético. Det kunne godt være til sommer han skal videre, efter tre sæsoner. Inter, AC Milan og Atlético kunne også være gode bud på en kommende arbejdsgiver for ham. Lige foreløbig tror jeg dog han tager en sæson mere i AS Monaco. Men lad os nu se.

Jeg tror Wenger fortsætter, i hvert fald en sæson mere. Jeg synes ikke umiddelbart der lige nu er noget som indikerer, at han vælger at stoppe i Arsenal til sommer. Bliver det sommeren hvor Wenger vælger at stoppe i Arsenal, så gør det selvfølgelig blot kabalen endnu mere interessant. Og så kunne Jardim vel netop også være et oplagt bud på en ny Arsenal-træner. Wenger stod sjovt nok selv i spidsen for AS Monaco fra 1987 til 1994. Wengers lærling fra deres fællestid i Japan, sæsonen inden Wenger kom til Arsenal, Dragan Stojković, kunne også være et bud der. Han har tidligere været nævnt som en mulig afløser for Wenger. Han står lige nu i spidsen for det kinesiske mandskab, Guangzhou R&F, som han har trænet siden 2015. Ellers vil jeg, af dem jeg allerede har nævnt, pege på Paulo Sousa, Galtier og Blanc som de mest oplagte emner.

9 år 2 måneder siden #3288 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev:

Jakobsif555 skrev: Meget spændende kabale som skal gå op til sommer! Personligt glæder jeg mig lidt til at følge Jardim, når han vælger at forlade Monaco. Han virker eminent taktisk, har på få år lavet et af Europas bedste defensiver i Monaco, til at skifte spillestilen og nu have en af de bedste offensiver.

Helt enig angående Jardim. Han er en spændende træner og han har helt åbenlyst gjort det fabelagtigt i Monaco. På trods af en shaky start, så har han virkelig været omdrejningspunktet i opbyningen af deres hold henover de tre sæsoner han har været i klubben, lidt på samme måde som Simeone i Atlético. Det kunne godt være til sommer han skal videre, efter tre sæsoner. Inter, AC Milan og Atlético kunne også være gode bud på en kommende arbejdsgiver for ham. Lige foreløbig tror jeg dog han tager en sæson mere i AS Monaco. Men lad os nu se.

Jeg tror Wenger fortsætter, i hvert fald en sæson mere. Jeg synes ikke umiddelbart der lige nu er noget som indikerer, at han vælger at stoppe i Arsenal til sommer. Bliver det sommeren hvor Wenger vælger at stoppe i Arsenal, så gør det selvfølgelig blot kabalen endnu mere interessant. Og så kunne Jardim vel netop også være et oplagt bud på en ny Arsenal-træner. Wenger stod sjovt nok selv i spidsen for AS Monaco fra 1987 til 1994. Wengers lærling fra deres fællestid i Japan, sæsonen inden Wenger kom til Arsenal, Dragan Stojković, kunne også være et bud der. Han har tidligere været nævnt som en mulig afløser for Wenger. Han står lige nu i spidsen for det kinesiske mandskab, Guangzhou R&F, som han har trænet siden 2015. Ellers vil jeg, af dem jeg allerede har nævnt, pege på Paulo Sousa, Galtier og Blanc som de mest oplagte emner.

De kunne også tage det valg som United ikke turde med Giggs. Både Henry og Viera er startet deres trænergerning, godt nok ikke den store erfaring på den helt store scene, men det havde Guardiola og Zidane jo heller ikke på de startede hver deres epoke. Men Arsenal bliver spændende at følge, specielt når de kan sammenligne sig selv lidt med United og Fergies afgang, som jo alt andet har været en succes.

Leveret af Kunena Forum