Om Vores Rivaler IX
SR4 skrev:
Dios skrev: @DarioGomez.
Det er jo hvad man vurdere efter. Det officielle hedder jo titler og hvor afgørende man er, og her vinder Ronaldo helt klart. Hvis den var møntet på mig, så syntes jeg også Ronaldo skal kåres som den bedste dette kalenderår og er helt fortjent han på nuværende tidspunkt kan kalde sig verdens bedste. All time, så er Ronaldo ikke engang i top 3 hos mig, men det er Messi tilgengæld. Ligegyldig debat, så lad det ikke komme derud :)
@SR4.
Du nævnte ikke sidste sæson, og det gjorde jeg heller ikke :) Jeg talte generelt, da der skal det helt vilde til før Ronaldo, Messi og Neymar ikke er at finde i top 3 over de bedste. Suarez er den eneste som kan true (som jeg også skrev), men igen, så er han angriber og kun det.
De 3 andre er bare meget mere end bare en midtbanespiller eller angriber. De er begge dele :)
Som sagt så var min eneste hage at du sagde det ikke kan diskuteres. Sådan en kommentar ville betyde at Neymar var milevendt foran alle andre, hvilket bare ikke er tilfældet :)
Det kan jo heller ikke diskuteres. Ligesom det heller ikke kan diskuteres, at Ronaldo og Messi er de 2 bedste spillere i verden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Selvfølgelig kan det diskuteres. Jeg ville langt hellere have eksempelvis Modric og Ramos på mit hold, fordi jeg finder deres bidrag langt mere værdifuldt og afgørende for at vinde titler, og derfor mener jeg også, at de er bedre spillere end Neymar. Jeg synes det er mærkeligt at sige, at det ikke kan diskuteres, for det kan det da i den grad. Der er ikke noget facit på hvem der er bedre end hvem. De to bedste i verden er åbenlyse på grund af deres bidrag til rigtig mange titler de seneste år, men man kan ikke kalde det en sandhed, at nummer 3 hedder Neymar.Dios skrev:
SR4 skrev:
Det er jo hvad man vurdere efter. Det officielle hedder jo titler og hvor afgørende man er, og her vinder Ronaldo helt klart. Hvis den var møntet på mig, så syntes jeg også Ronaldo skal kåres som den bedste dette kalenderår og er helt fortjent han på nuværende tidspunkt kan kalde sig verdens bedste. All time, så er Ronaldo ikke engang i top 3 hos mig, men det er Messi tilgengæld. Ligegyldig debat, så lad det ikke komme derud :)
@SR4.
Du nævnte ikke sidste sæson, og det gjorde jeg heller ikke :) Jeg talte generelt, da der skal det helt vilde til før Ronaldo, Messi og Neymar ikke er at finde i top 3 over de bedste. Suarez er den eneste som kan true (som jeg også skrev), men igen, så er han angriber og kun det.
De 3 andre er bare meget mere end bare en midtbanespiller eller angriber. De er begge dele :)
Som sagt så var min eneste hage at du sagde det ikke kan diskuteres. Sådan en kommentar ville betyde at Neymar var milevendt foran alle andre, hvilket bare ikke er tilfældet :)
Det kan jo heller ikke diskuteres. Ligesom det heller ikke kan diskuteres, at Ronaldo og Messi er de 2 bedste spillere i verden.
Jeg synes Neymar er en fantastisk spiller, og han har leveret nogle flotte præstationer, men der er mange, der leverer på et højt niveau rundt omkring og er voldsomt afgørende for sit hold. Jeg kan sagtens forstå, at folk synes Neymar er den 3. bedste, men det betyder ikke, at det er et faktum og ikke kan diskuteres. I min verden er der nogle stykker, jeg mener er bedre på grund af deres bidrag til det respektive hold.
Brylle skrev:
Selvfølgelig kan det diskuteres. Jeg ville langt hellere have eksempelvis Modric og Ramos på mit hold, fordi jeg finder deres bidrag langt mere værdifuldt og afgørende for at vinde titler, og derfor mener jeg også, at de er bedre spillere end Neymar. Jeg synes det er mærkeligt at sige, at det ikke kan diskuteres, for det kan det da i den grad. Der er ikke noget facit på hvem der er bedre end hvem. De to bedste i verden er åbenlyse på grund af deres bidrag til rigtig mange titler de seneste år, men man kan ikke kalde det en sandhed, at nummer 3 hedder Neymar.Dios skrev:
SR4 skrev:
@SR4.
Jeg synes Neymar er en fantastisk spiller, og han har leveret nogle flotte præstationer, men der er mange, der leverer på et højt niveau rundt omkring og er voldsomt afgørende for sit hold. Jeg kan sagtens forstå, at folk synes Neymar er den 3. bedste, men det betyder ikke, at det er et faktum og ikke kan diskuteres. I min verden er der nogle stykker, jeg mener er bedre på grund af deres bidrag til det respektive hold.
Helt enig med at Modric og Ramos er afgørende, det kan ikke diskuteres! Modric burde forhelvede blive kåret til de sidste 3 til BDO, men det kommer desværre næppe til at ske. Ramos er min optik og vel også andres top 3 over forsvarspiller. Modric er afgørende, men Kroos er godt nok også fantastisk! Det er lidt ligesom de to er afhængig af hindanden i forhold til CHL triumphen (2. halvleg mod Juventus). Jeg syntes det er så irreterende at en spiller som Modric aldrig rigtig taget i betragtingen af top 3 i forhold til verdens bedste spiller lige nu og her. Jeg forstår godt, at Neymar er flashy, Ronaldo er en maskine( nummer 1 i øvrigt), Messi er fantastisk og at Suarez bare banker den ind. Men i min optik, så er Modric så vanvittig vital for vores triumph, at det nærmest er syndt at han ikke får nok anderkendelse. Jeg tror der er desværre er mange, som hellere fortrækker en målscorer og en som kan drible sig op igennem hele forsvaret og det er nok den tendens de fleste følger når man også kigger tilbage på hvordan Snejder blev røvet for BDO titlen tilbage hvor Inter vandt triple.
Neymar=
Barcelona = 186 kampe. 105 mål og 80 assist. Involveret i 185 mål i 186 kampe.
Santos ( i en alder af 17 - 21) = 134 kampe. 70 mål og 38 assist. Involveret i 108 mål i 134 kampe.
Brasilianske landshold = 77 Kampe. 52 mål og 34 assist. Involveret i 86(!) mål i 77 kampe.
Bare i denne sæson har han været involveret i 47 mål i 45 kampe.
Det er i øvrigt komisk, at i nævner Modric som værende 'bedre'. Hans sidste sæson var da godt nok middelmådig. Han var en skygge af sig selv i langt de fleste kampe. Han sluttede dog rigtig stærkt af; hans sidste 5-6 kampe var gode. Især hans præstation i CL-finalen. Heldigvis ser det ud til, at han er tilbage. Han er i hvert fald startet rigtig godt ud i pre-season, hvor han vel nok har været den bedste spiller.
Top 3 kan der altså ikke være tvivl om. Ronaldo, Messi og Neymar.
NEYMAR’S dad will miss out on a staggering £23million if his son leaves Barcelona before July 31.
Måske en af grundene til, at Neymars transfer til Paris trækker ud. Faren får angiveligt £23 millioner hvis Neymar stadig er FC Barcelona spiller til og med d. 31-07-2017.
Florentino Pérez
- Brylle
- Gæst
-
Komisk ligefrem... :)Steen skrev: Der kan ikke herske nogen tvivl om at Neymar er verdens 3. bedste spiller, og at han har været dette i de sidste mange år. At man så hellere vil have en anden spiller på sit hold er underordnet.
Neymar=
Santos ( i en alder af 17 - 21) = 134 kampe. 70 mål og 38 assist. Involveret i 108 mål i 134 kampe.
Brasilianske landshold = 77 Kampe. 52 mål og 34 assist. Involveret i 86(!) mål i 77 kampe.
Det er i øvrigt komisk, at i nævner Modric som værende 'bedre'. Hans sidste sæson var da godt nok middelmådig. Han var en skygge af sig selv i langt de fleste kampe. Han sluttede dog rigtig stærkt af; hans sidste 5-6 kampe var gode. Især hans præstation i CL-finalen. Heldigvis ser det ud til, at han er tilbage. Han er i hvert fald startet rigtig godt ud i pre-season, hvor han vel nok har været den bedste spiller.
Vi har jo set både Neymar og Messi være tandløse i kampe, hvor det slet ikke har kørt for Barcelona som hold. Det samme har vi ikke rigtig set i Real i de kampe, hvor Modric og Kroos har styret showet på midten, så spillere hjælper sit hold på forskellige måder og bidrager med forskellige ting. Jeg ser ikke Neymars bidrag som værende mere værd end eksempelvis Modric eller Ramos for at holde os til de eksempler. Ronaldo har ganske vist haft sidste fod på rigtig meget, men der må være andet i Real, der gør, at al modstand er blevet fejet af banen i de to store turneringer. Fair nok at du er uenig, men jeg synes det er forkert at feje al tvivl væk. Og det er bestemt ikke underordnet at man vil have andre på sit hold, for man vil jo netop have de spillere på sit hold, som bidrager med mest.
Det glæder mig dog, hvis de siger farvel til Neymar, for jeg tror ikke de finder bedre spillere til den position.
Steen skrev: Der kan ikke herske nogen tvivl om at Neymar er verdens 3. bedste spiller, og at han har været dette i de sidste mange år. At man så hellere vil have en anden spiller på sit hold er underordnet.
Neymar=
Sjovt du så selv glemmer hvor forfærdelig en periode Neymar var i selv. Neymar er da sgu langt mere svingende end Modric er. Alle har da dårlige kampe, men Modric er netop en af vores mest stabile spillere, selvom han kun er et menneske og har sine mindre gode kampe.
Sahinovic skrev: www.thesun.co.uk/sport/football/4126089/...paris-saint-germain/
NEYMAR’S dad will miss out on a staggering £23million if his son leaves Barcelona before July 31.
Måske en af grundene til, at Neymars transfer til Paris trækker ud. Faren får angiveligt £23 millioner hvis Neymar stadig er FC Barcelona spiller til og med d. 31-07-2017.
Det er så dejligt at Barca måske bliver flået både sportsligt men også økonomisk.
Det ender jo med at de mister Neymar og i stedet for en Coutinho og Paulinho.
Sahinovic skrev: www.thesun.co.uk/sport/football/4126089/...paris-saint-germain/
Tænk at vi går rundt og tænker så meget over transfersummer, når løn og diverse bonusser (som denne) reelt fylder så meget.
Jeg bliver dog nødt til at anfægte argumentet om stabilitet. Det er altså langt nemmere at være stabil, når man spiller på den centrale midtbane. Som fløj skal du jo gøre det uventede, og en stor del af dine aktioner er individuelle dribleture eller løb i tætpakkede områder. Det er altså nemmere at være usynlig der, end hvis du er holdets styrmand, der dikterer spillet på midten.
SR4 skrev:
Det er så dejligt at Barca måske bliver flået både sportsligt men også økonomisk.
Det ender jo med at de mister Neymar og i stedet for en Coutinho og Paulinho.
Sportsligt, ja muligvis, jeg synes det afhænger lidt af hvem de henter. Griezmann har en friløbsklausul på €100 millioner, og Coutinho synes jeg bestemt heller ikke er dårlig. Hvis de ender med at få €220 millioner for Neymar, så er et lille tab på €25,5 millioner (som de under alle omstændigheder skulle betale) ikke særligt meget, de vil stadig have en del midler at gøre brug af.
Florentino Pérez
Neymar er uerstattelig af en enkelt spiller, men de kan altså også uden ham hvilket vi så i vores sidste indbydes opgør.
Måske det bedste næsten er at han bliver, han slås med sine medspillere, fansene er efter ham osv, det må skabe en dårlig stemning.