Om Vores Rivaler IX
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det lugter langt væk af panik hos Barca. De har totalt glemt alle andre handler og trupproblemer efter Neymar-rygterne startede. Derimod er der utallige rygter om spillere de overbyder efter. Ligesom det virker til de har glemt midtbane- og forsvarsproblemerne, fordi de for alt i verden vil beholde ham eller erstatte ham straks.
Det lugter af at de betaler overpris andetsteds for en middelgod spiller og glemmer at forstærke deres midtbane. Hvis Neymar bliver, hvilket fortsat er ganske sandsynligt i mine øjne. Så har de nu brugt meget tid andre steder og fokuserer på at hente Coutinho som virker helt overflødig.
Godt vi har en klogere præsident og en sportslig ledelse med overblik.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ifølge din argumentation, så er top 2 vel også til diskussion? De 2 mest afgørende spillere for deres hold sidste sæson var uden tvivl Ronaldo og Ramos! Uden de 2 spillere i hver deres halvsæson, så var Real Madrid hverken blevet spanske mestre, eller Champions League vindere. Jeg syntes selv debatten er svær, da man altid vil vægte offensive spillere højere end defensive, men det handler jo bare ikke rigtig om, at man hellere vil have Modric eller Neymar.
Der findes 4 spillere som er langt bedre end alle andre, og det er jo Ronaldo, Messi, Neymar og Suarez. Ramos er jo ikke med længder så overlegen ift. dem han skal sammenlignes med i forsvaret. Her vil jeg mene Bonucci er en langt bedre forsvarspiller end Ramos, hvis jeg skal komme med et hurtig eksempel, og større forskel er der vel heller ikke på Pepé, Boateng etc. niveau ift. Ramos. De er alle omtrent på samme niveau med hver deres kompetencer.
Og det samme gør sig gældende med Modric, Kroos etc.. De er fremragende midtbanespillere, og i mine øjne de 2 klart bedste. De er bare ikke i nærheden af at være så overlegene på deres positioner, som de andre 4. Igen, så er den svær, da man ikke har noget konkret at vurdere efter, men i min optik, så er Modric og Kroos ikke alt afgørende for vores succes. Det skal ikke lyde som om, at jeg vil negligere deres niveau, for jeg er om nogen den største fan af den konstellation! Men Kovacic kunne ligeså godt have spillet i stedet for Modric i langt størstedelen af sidste sæson, hvor udfaldet havde været det samme. Samme udfald kan jeg ikke se, hvis Bale havde spillet i stedet for Ronaldo, eller Nacho i stedet for Ramos i langt de fleste kampe.
Det er ikke så firkantet som jeg prøver at gøre det, men syntes virkelig det er svært, at sætte ord på hvad jeg mener, så håber du kan følge mig? :D
Suarez er med, fordi han er så overlegen ift. andre angribere, og er den eneste angriber, som levere på et så højt plan, som kun de 3 andre gør.
I mine øjne er den ihvertfald ikke svær. Neymar er den klart tætteste spiller på Ronaldo og Messi's vanvittige niveau de seneste 10 år. Ingen andre er så overlegne.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sahinovic skrev:
SR4 skrev:
Sahinovic skrev: www.thesun.co.uk/sport/football/4126089/...paris-saint-germain/
NEYMAR’S dad will miss out on a staggering £23million if his son leaves Barcelona before July 31.
Måske en af grundene til, at Neymars transfer til Paris trækker ud. Faren får angiveligt £23 millioner hvis Neymar stadig er FC Barcelona spiller til og med d. 31-07-2017.
Det er så dejligt at Barca måske bliver flået både sportsligt men også økonomisk.
Det ender jo med at de mister Neymar og i stedet for en Coutinho og Paulinho.
Sportsligt, ja muligvis, jeg synes det afhænger lidt af hvem de henter. Griezmann har en friløbsklausul på €100 millioner, og Coutinho synes jeg bestemt heller ikke er dårlig. Hvis de ender med at få €220 millioner for Neymar, så er et lille tab på €25,5 millioner (som de under alle omstændigheder skulle betale) ikke særligt meget, de vil stadig have en del midler at gøre brug af.
Griezmann er rigtig stor, men tror stadig på at han som direkte erstatning vil betyde at Barca står dårligere. Og Coutinho skræmmer mig heller ikke helt vildt, men sådan som deres midtbane ser ud, vil Coutinho selvfølgelig pynte godt.
25 mio er selvfølgelig ikke det helt store, når vi snakker 220 mio, men det er bare en sjov tilføjelse til den uventede situation de står i :)
- Brylle
- Gæst
-
Gode pointer, og jeg kan også sagtens følge dig og andre med samme holdning, hvor jeg nok er lidt i undertal. Men jeg synes ikke positionen er afgørende for hvor god man er i forhold til andre. Igen, så synes jeg, at det handler om det bidrag, man kommer med, for hvis ikke man er særlig god, så bidrager man heller ikke med noget. Er du derimod blandt de bedste, så er dit bidrag også stort.
Alt er til diskussion, men lige i dette tilfælde har vi jo at gøre med to spillere, der faktisk gør hvad der passer dem og fælles for dem begge, så shiner de begge for fulde drøn, når det går holdet godt, og de gør det i en sådan grad, at de overstråler alle andre med længder. Det er ikke for sjov, at de er stjernerne og i centrum hver gang. Så er det jo selvfølgelig med at finde med at finde grænsen her, og jeg mener ikke at Neymar overstråler noget som helst i de helt store kampe, selvom han spiller rigtig godt.
Men hvis du siger, at Ramos ikke er længder over Bonucci og derfor ikke er blandt de 3 bedste, så gælder det vel også for Neymar, at han spiller samme position som Ronaldo (som også har udgangspunkt i venstre side), og derfor er han heller ikke tæt på at være blandt verdens bedste? Eller omvendt, så det er Ronaldo, der er langt bagud? Det er jo netop her, at Neymars konkurrence hedder. Siger vi generelt "kantspillere"/offensive spillere, så kan vi tage Suarez og Messi med også. Så det med at overstråle på sin position, er jeg ikke helt enig i. Selvfølgelig er en angriber ikke verdens bedste fodboldspiller, hvis der er en angriber, som er bedre end ham. Men antager vi, at verdens bedste højre back med længder er Johnny Thomsen (lorteeksempel, i know), er han så bedre end Ramos, fordi Ramos ikke overstråler sine konkurrenter? Eksemplet er måske sløjt, men pointen er vist meget klar.
Jeg tror dog ikke at det samme kunne opnås lige så sikkert uden Modrics bidrag, specielt i slutningen af sæsonen. Ej heller uden Kroos. Det ville svække holdet. Men jeg er helt enig i, at vi uden Ronaldo ville stå langt dårligere, men det er mere fordi Bale er afløseren. I vores tilfælde er vi heldige, at holdet er vanvittigt stærkt på samtlige positioner, så det er også svært at pege en spiller ud, hvis man ser bort fra Ronaldo.
Det blev måske lidt meget "ligegyldigt" snak ind mellem mine pointer, men det jeg vil frem til er, at jeg kigger mere på spillerens bidrag og indflydelse på sit hold end om man overstråler andre på sin position, for det ville næsten umuliggøre at to spillere på helt samme position ville være de to bedste i verden, selvom deres evner var langt over resten. Problemet med mit syn er derimod, at man på et hold som Real Madrid har så mange fantastiske spillere, der bidrager med hver sit og dermed er det svært at udpege 1-2 spillere, der er outstanding. Vi har Ronaldo med en helvedes mange mål. Vi har Ramos som en mur, en leder og en mand, der redder holdet når der er brug for det. Vi har verdens bedste back i Marcelo, der direkte ændrer opfattelsen af hvad en back er, hvad en back en og hvad en backs rolle er på banen. Altså som en central spiller i holdets opbygning og ikke "bare" en back, der kommer med overlab og tidlige indlæg. Og sådan kan man egentlig blive ved på vores fantastiske hold. Men det er lidt her min pointe med Modric og Ramos som værende bedre end Neymar kommer fra. Neymar bringer rigtig meget til Barcelona, men i et "lorteår" for dem har han ikke været i stand til at få dem længere end de er kommet. Derimod vendte vores midtbane (med hjælp fra resten af holdet selvfølgelig) med specielt Modric i spidsen (i min verden) hele kampen mod Juventus og ændrede den fra en lige kamp med Juventus lidt i kontrol til en anden halvleg, hvor der kun var et hold på banen, fordi Juventus simpelthen ikke kunne pille bolden fra Modric og resten derinde. Han svingede taktstokken og sørgede for at en masse blev sat i gang.
Jeg synes, at der er flere måder at se det på end hvem der overstråler hinanden på hver position. Ligesom man på Messi og Ronaldo kigger meget på magien, at slå til i vigtige perioder og vanvittige statistikker, så er der også nogle andre krav på banen, som skal være på plads før de offensive spillere kan sprudle. Havde vi f.eks. aldrig opnået kontrollen over Juventus og formået at komme frem på banen og skabe noget, så var der aldrig blevet slået en bold, som Ronaldo kunne flyve ind i og bringe os foran.
Jeg håber, at det er til at forstå og at en eller anden (please :D) kan følge mig, selvom folk ikke nødvendigvis er enige i det. Det er fair nok, for vi ser alle fodbold på forskellige måder. Det er i min verden umuligt at stille voldsomt meget facit op hvad angår at være den bedste, synes jeg.
Jeg taler generelt offensive spillere og ikke i positioner. Så det er ikke Neymar overfor Ronaldo, fordi de spiller nogenlunde samme position, men Neymar overfor Ronaldo, Messi, Hazard, Bale, Isco, Iniesta, Benzema, Lewandowski, Agüero etc.. Her det vigtige for mig ikke, hvor mange mål man scorer, men hvor mange mål man er med i. Selvfølgelig skal Benzema ikke med i den ligning, fordi han i mine øjne er vanvittig, og den klart bedste til, at bygge angrebet op, og søge de rigtige steder, og lægge den rigtige aflevering. LÆS: Ikke nødvendigvis afleveringen som skaber assisten, men afleveringen som gør, at flowet bliver holdt og gør holdet farligere.
Altså spillere med nogenlunde samme rolle. Ronaldo, Messi og Neymar er bare de eneste spillere af de nævnte, som kan det hele, og som sæson efter sæson levere på et uhørt højt niveau.
Syntes Neymar har været den klart bedste for Barcelona i 2017, og han var manden som i den grad trådte i karakter imod Psg. Han var manden som var farligst imod Juve, selvom det var en total nedsmeltning. Jeg syntes man skal passe på med, at sige de store spillere ikke præstere når holdet ikke gør det godt. Det er trods alt holdet som er afgørende for om man har succes eller ej. Ronaldo var jo også total magtesløst i begge El Clasico opgør sidste sæson, men det gør ham jo ikke mindre præsterende. Det var holdet, som gik ned kollektivt, og det samme gør sig jo gældende i de første opgør imod Psg og Juve.
De spillere som oftest afgører en fodboldkamp er bare altid de samme spillere, og det er altid Ronaldo, Messi, Neymar og Suarez uanset hvem modstanderen så er.
Jeg tror vi begge forstår hinanden, men vi ser lidt forskelligt på tingene. Egentlig er jeg en kæmpe modstander af den måde systemet er bygget op på, og det glæder mig, at det bliver lavet om fra dette kalenderår af, så der kommer katagorier for hver position, så man ikke skal sammenligne Ramos med Neymar, for det er jo egentlig noget som aldrig skal sammenlignes :)
Jeg er selvfølgelig enig i mange af dine pointer. Uden teknikken centralt, så vil Ronaldo heller ikke fungere. Det var også det jeg prøvede at forklarer med, at holdet som helhed afgører om de største spillere kan afgører tingene.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Utroligt. Har de ikke mere rygrad i Katalonien?
madrid2000 skrev: Neymar får lov til at være med på trods af hans slåskamp til træning og hvorefter han skred fra træning.
Neymar er jo stadig FC Barcelona spiller, og der er stor chance for han også er det efter transfervinduet lukker. Jeg har læst, at Paris samlet set skal hoste lidt over €300 millioner (pga skatter) for Neymar, og det er blevet et problem, medmindre de får solgt nogle af deres egen spillere til lidt over €100 millioner.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
madrid2000 skrev: Neymar får lov til at være med på trods af hans slåskamp til træning og hvorefter han skred fra træning.
Neymar er jo stadig FC Barcelona spiller, og der er stor chance for han også er det efter transfervinduet lukker. Jeg har læst, at Paris samlet set skal hoste lidt over €300 millioner (pga skatter) for Neymar, og det er blevet et problem, medmindre de får solgt nogle af deres egen spillere til lidt over €100 millioner.
Dagens Neymar-rygte går på, at Di Maria skal med i byttet i stedet for kontanter. Måske der er problemer med beløbets størrelse for PSG
www.tipsbladet.dk/nyhed/rygter/loerdagen...indgaa-i-byttehandel
Hvis han slipper den hæslige attitude man desværre ofte ser fra ham.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg synes han havde store problemer i Real, når der ikke var meget plads at løbe og udfordre på, så jeg ser ham bestemt ikke slå til i Barcelona. Som midtbanespiller vil han ikke passe ind i en så langsom og kontrollerende stil, og som kantspiller har han ikke meget plads og ikke meget at sigte efter. Da han var i Real, blev jeg ofte ret så irriteret, når han fra spidse vinkler langt udefra skulle forsøge at smadre bolden i mål eller når hans utallige indlæg enten røg til målspark eller bare ikke ramte noget som helst. Han havde en opblomstring som midtbanespiller i klubben, men det har også efterfølgende vist sig, at det nok var en god ide at komme af med ham, selvom jeg ikke var meget for det dengang. Hans tid i United taler for sig selv, og i PSG har det været fint, men aldrig mere end det.Kimbo skrev: Di Maria er en lotto kupon, jeg har aldrig haft den store fidus til ham. Men vi ved også hvad han kan når han er bedst, jeg kan godt se ham indgå fint i Barcas spil.
Men ja: Han er lidt af en lottokupon, for hvis han først rammer niveauet, så har han en venstrefod og nogle finesser, der kan skabe en hel del. Antager vi, at PSG henter Neymar, så kommer han vel heller ikke til at spille lige så meget fra start? Draxler og Neymar vil vel i så fald være foran ham?
Brylle skrev:
Jeg synes han havde store problemer i Real, når der ikke var meget plads at løbe og udfordre på, så jeg ser ham bestemt ikke slå til i Barcelona. Som midtbanespiller vil han ikke passe ind i en så langsom og kontrollerende stil, og som kantspiller har han ikke meget plads og ikke meget at sigte efter. Da han var i Real, blev jeg ofte ret så irriteret, når han fra spidse vinkler langt udefra skulle forsøge at smadre bolden i mål eller når hans utallige indlæg enten røg til målspark eller bare ikke ramte noget som helst. Han havde en opblomstring som midtbanespiller i klubben, men det har også efterfølgende vist sig, at det nok var en god ide at komme af med ham, selvom jeg ikke var meget for det dengang. Hans tid i United taler for sig selv, og i PSG har det været fint, men aldrig mere end det.Kimbo skrev: Di Maria er en lotto kupon, jeg har aldrig haft den store fidus til ham. Men vi ved også hvad han kan når han er bedst, jeg kan godt se ham indgå fint i Barcas spil.
Men ja: Han er lidt af en lottokupon, for hvis han først rammer niveauet, så har han en venstrefod og nogle finesser, der kan skabe en hel del. Antager vi, at PSG henter Neymar, så kommer han vel heller ikke til at spille lige så meget fra start? Draxler og Neymar vil vel i så fald være foran ham?
Helt ærlig tror jeg Di Maria kan blive rigtig farlig, hvis han spiller på midtbanen for Barca. Den plads han ville få pga. det farlige angreb ville gøre ham til den spiller han var det halve år han præsterede i Real. Jeg mener ikke han viste nogle former for ustabilitet når han spillede den plads.
Pique går ud i offentligheden og udtaler at hvis ikke Neymar bliver, er det pga. pengene.
Egentlig ret vildt at den klub ikke tager fat i ham. Hans udtalelser om Real var der ingen der brød sig om, men at snakke om sine holdkammerater sådan er jo voldsomt.