Om Vores Rivaler IX

8 år 9 måneder siden #4561 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev:

Carlos3 skrev:

Kimbo skrev: Barca skal nok vinde alle de nemme kampe, men får de bare lidt modstand og Messi ikke er på toppen får de røvfuld.

Ja enig, det hele for dem står og falder med ham lige nu, han er startet rigtig godt, 9 mål og 1 assist, Han er dermed indblandet i 10 mål indtil videre i la liga, Real Madrid har scoret 9 mål i alt. Lad os håbe han ikke forsætter i den stil. Jeg er spændt på at se hvornår og til hvem de smider point.

Enig. Det ser godt ud lige nu, men alt for meget anhænger af een mand og han holder ikke dette niveau hele sæsonen, og kan jo ej heller spille samtlige kampe. Det er for meget på een mands skuldre. De kommer til, ligesom sidste sæson, at smide masser af dumme point, og snart.

Det bliver i sandhed spændende om Messi som 30-årig fysisk kan holde til det samme, som han gjorde i 2014/15-sæsonen, hvor han helt umenneskeligt spillede langt over 4500 minutter, krydret med 50+ mål. Det vil kræve noget lignende, hvis Barcelona skal holde dampen oppe. På mange måder vil jeg gerne totalt afskrive det, men man er vel også nødt til at være ærlig og konstatere, at det trods alt er noget han har gjort før.

I sidste sæson så vi dog, hvad der skete med Messi i foråret, hvor han stadig havde sine store kampe, men også var helt fraværende i andre. Barcelona har et fantastisk momentum lige nu, men det bliver godt nok spændende om de kan holde dampen. Samt hvilken betydning det får for Messi og Suarez, at der næppe bliver mange pauser på denne side af jul.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #4562 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

PMO skrev: Ved ikke om man skal grine eller græde over at Barcelonas udskældte indkøb gør det bedre end RMs roste ditto. Jeg havde faktisk håbet at se Messi i en anden klub og en anden liga, men de rygter er vidst døde.

Paulinhos start i Barcelona er en smule komisk, men mon ikke det bliver hverdag på et tidspunkt.....

8 år 9 måneder siden #4563 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

raul7=kongen skrev:

El Siete skrev:

Carlos3 skrev:

Kimbo skrev: Barca skal nok vinde alle de nemme kampe, men får de bare lidt modstand og Messi ikke er på toppen får de røvfuld.

Ja enig, det hele for dem står og falder med ham lige nu, han er startet rigtig godt, 9 mål og 1 assist, Han er dermed indblandet i 10 mål indtil videre i la liga, Real Madrid har scoret 9 mål i alt. Lad os håbe han ikke forsætter i den stil. Jeg er spændt på at se hvornår og til hvem de smider point.

Enig. Det ser godt ud lige nu, men alt for meget anhænger af een mand og han holder ikke dette niveau hele sæsonen, og kan jo ej heller spille samtlige kampe. Det er for meget på een mands skuldre. De kommer til, ligesom sidste sæson, at smide masser af dumme point, og snart.

Det bliver i sandhed spændende om Messi som 30-årig fysisk kan holde til det samme, som han gjorde i 2014/15-sæsonen, hvor han helt umenneskeligt spillede langt over 4500 minutter, krydret med 50+ mål. Det vil kræve noget lignende, hvis Barcelona skal holde dampen oppe. På mange måder vil jeg gerne totalt afskrive det, men man er vel også nødt til at være ærlig og konstatere, at det trods alt er noget han har gjort før.

I sidste sæson så vi dog, hvad der skete med Messi i foråret, hvor han stadig havde sine store kampe, men også var helt fraværende i andre. Barcelona har et fantastisk momentum lige nu, men det bliver godt nok spændende om de kan holde dampen. Samt hvilken betydning det får for Messi og Suarez, at der næppe bliver mange pauser på denne side af jul.

Jeg tror ikke han kan holde dampen som 30-årig. Ikke at det er fordi han er gammel :) men det er altså et ekstremt højt niveau at skulle holde igennem en hel sæson - både fysisk og psykisk. Bliver han pludselig ramt af skader pga overbelastning, er de for alvor i problemer.
Vi så jo hvordan Ronaldo blev ramt af skader og måtte skære ned i antal kampe for at toppe sidst på sæsonen. De bliver nødt til at gøre noget lignende med Messi og dér tror jeg ikke de er stærke nok på bredden.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 9 måneder siden #4564 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX
Messi er ekstremt god i modgang, og det har de da i sandhed nu. Han gør det generelt bare godt, og hatten af for det. For RM's bedste, håber jeg at det ikke er nok til at slå os set over en hel sæson. Det er måske for tidligt at sige, men jeg tror faktisk, at Messi trives bedst på et hold, hvor han er den eneherskende stjerne. Suarez ved, at han er under Messi, men med Neymar havde man da sin tvivl, om han selv var klar over, at han var næstbedst. Derfor tror jeg, at Messi får en bedre sæson i år end sidste år. Lad os håbe, at vores kollektiv kan vinde over en hel sæson :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 9 måneder siden #4565 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Vi skulle aldrig have solgt Morata!

8 år 9 måneder siden #4566 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Om Vores Rivaler IX
Morata er hurtigt glemt :)

Vi har jo forlænget med Benzema !!!!

8 år 9 måneder siden #4567 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX
Andre, der også lige skævede lidt nervøst til Atleticos resultat?

De er ikke ramt af Tottenham-Wembley-syndromet i hvert fald! De har lige haft to svære kampe på 3 dage. Først Athletic og så Sevilla. 6 point.
Kunne de være med helt i toppen i år igen? Simeones vinderhold 2.0?

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 9 måneder siden #4568 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

ChrillRM14 skrev: Andre, der også lige skævede lidt nervøst til Atleticos resultat?

De er ikke ramt af Tottenham-Wembley-syndromet i hvert fald! De har lige haft to svære kampe på 3 dage. Først Athletic og så Sevilla. 6 point.
Kunne de være med helt i toppen i år igen? Simeones vinderhold 2.0?

Ja, de ser stærke ud. Lad os ikke glemme hvordan de vandt mesterskabet sidst. Ved et hav af 1-0, 2-1 og 2-0 sejre. De kan kontrollere fodboldkampe må man sige. Er dog selv nået den erkendelse af, at vi skal lade være med at fokusere for meget på vores to store konkurrenter. Hvis Real Madrid rammer topniveauet over en lang periode burde det være nok til et mesterskab igen? Jeg tror helt klart på det.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Fondo_Sur.

8 år 9 måneder siden #4569 af Fondo_Sur

madrid2000 skrev: Vi skulle aldrig have solgt Morata!

Kære brugere, kan I please lade være med at skrive denne kommentar, som vælter ud over Real Madrid debatter for tiden. Det er en fair udmelding, men er bare urealistisk. Morata ville afsted i sommers, hvorfor man lod en canterano som ham komme afsted af ren respekt. Han ser allerede ud til at udvikle sig og fundet spilleglæden i Chelsea, og det varmer mit hjerte at se. Han kunne helt klart have fået en langt mere central rolle i Real Madrid sammenlignet med sidste år taget de nuværende forholde i betragtning, men jeg synes ikke, man kan klandre ledelsen for noget i denne sag. Man kunne åbenlyst ikke love ham en startplads. Og det var det, han ville have. Forståeligt nok.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Real HWL, Sam, Zyconith, Chamartin, ChrillRM14, OliReal

8 år 9 måneder siden #4570 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX
Og imens vi strugler med at ramme mål, er Barca foran 2-0 på 2 x selvmål :P Heldet er vendt!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 9 måneder siden #4571 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev:

Kære brugere, kan I please lade være med at skrive denne kommentar, som vælter ud over Real Madrid debatter for tiden. Det er en fair udmelding, men er bare urealistisk. Morata ville afsted i sommers, hvorfor man lod en canterano som ham komme afsted af ren respekt. Han ser allerede ud til at udvikle sig og fundet spilleglæden i Chelsea, og det varmer mit hjerte at se. Han kunne helt klart have fået en langt mere central rolle i Real Madrid sammenlignet med sidste år taget de nuværende forholde i betragtning, men jeg synes ikke, man kan klandre ledelsen for noget i denne sag. Man kunne åbenlyst ikke love ham en startplads. Og det var det, han ville have. Forståeligt nok.

Det er da også ledelsens fejl (sportslige) og trænerstabens, at man ikke lovede Morata en plads i start 11eren. Morata ville afsted fordi man hentede ham tilbage og lovede ham spilletid nok. Det fik han ikke.

Spillere der vil væk skal selvfølgelig væk, men bunder Moratas farvel ikke i Zidanes manglende evne til at vælge de spillere der præstere fremfor dem der ikke gør.

8 år 9 måneder siden #4572 af Fondo_Sur

Forever-madrisimo skrev:

Fondo_Sur skrev:

Det er da også ledelsens fejl (sportslige) og trænerstabens, at man ikke lovede Morata en plads i start 11eren. Morata ville afsted fordi man hentede ham tilbage og lovede ham spilletid nok. Det fik han ikke.

Spillere der vil væk skal selvfølgelig væk, men bunder Moratas farvel ikke i Zidanes manglende evne til at vælge de spillere der præstere fremfor dem der ikke gør.

Real Madrid havde lige præsteret et af de bedste forår nogensinde, hvor Morata spillede en meget lille rolle. Han havde egenligt kun sporadiske indskiftninger.

Man kunne ikke love ham en startplads efter sommeren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum