Om Vores Rivaler IX
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Fondo_Sur skrev:
Forever-madrisimo skrev:
Fondo_Sur skrev:
madrid2000 skrev: Vi skulle aldrig have solgt Morata!
Kære brugere, kan I please lade være med at skrive denne kommentar, som vælter ud over Real Madrid debatter for tiden. Det er en fair udmelding, men er bare urealistisk. Morata ville afsted i sommers, hvorfor man lod en canterano som ham komme afsted af ren respekt. Han ser allerede ud til at udvikle sig og fundet spilleglæden i Chelsea, og det varmer mit hjerte at se. Han kunne helt klart have fået en langt mere central rolle i Real Madrid sammenlignet med sidste år taget de nuværende forholde i betragtning, men jeg synes ikke, man kan klandre ledelsen for noget i denne sag. Man kunne åbenlyst ikke love ham en startplads. Og det var det, han ville have. Forståeligt nok.
Det er da også ledelsens fejl (sportslige) og trænerstabens, at man ikke lovede Morata en plads i start 11eren. Morata ville afsted fordi man hentede ham tilbage og lovede ham spilletid nok. Det fik han ikke.
Spillere der vil væk skal selvfølgelig væk, men bunder Moratas farvel ikke i Zidanes manglende evne til at vælge de spillere der præstere fremfor dem der ikke gør.
Real Madrid havde lige præsteret et af de bedste forår nogensinde, hvor Morata spillede en meget lille rolle. Han havde egenligt kun sporadiske indskiftninger.
Man kunne ikke love ham en startplads efter sommeren.
Sjovt nok at den lille rolle Morata spillede gav os ligaen. Uden Morata havde vi ikke vundet ligaen. Og i den rolle Morata havde overstrålede han Bale og Benzema i en hel sæson, det gør han stadig. Og i ChL puljespillet havde Morata også stor indflydels på, at vi ikke kom i problemer med at komme videre. Han skaffede os flere point hjem end Benzema gjorde i ligaen og bare på den baggrund burde han ha været fast starter i sidste sæson og i denne.
Han har alllerede scoret flere mål og ligger nummer 1 på topscorer listen i PL.
Det er da en kæmpe fejl, at man ikke har lovet Morata en fast plads i start 11eren denne sæson. Den sportslige ledelse har fuldstændig slået vores offensiv i stykker, ved kun at have Cristiano, der kan scorer mange mål på en sæson. Ja og lige nu har han så ikke særlig meget tur i den.
Jeg er en af dem som har holdningen til, at det her salg af Morata kommer til at koste os ligaen. Jeg mener, at den er tabt inden sæsonen overhovedet er gået i gang. Når du sælger en landsholdspiller på så højt niveau og ikke erstatter ham med nogen, der er ligeså gode eller bedre. Jamen så kan det kun gå galt
Benzema og Bale er over the hill
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Iøvrigt sjovt at man nogen gange taler om Benzema skal have konkurrence. Uanset hvor meget bedre end Benzema du gør det, så er det som om man bare siger "Fuck dig, Benzema starter alligevel"
Morata blev vores ANDEN topscorer.
Men hele diskussionen går på at Cristiano Ronaldo har brug for sin Benzema for at præstere. Hold nu op. Man kan sagtens have flere målscorer. I Barca gik det fint med 3 målscorer i form er MSN.
Zidane forsøgte i flere omgange, at spille med ham fra start ved siden af Ronaldo, og det blev jo mildest talt aldrig godt! At man så sammenligner hans nuværende situation i Chelsea - hvor han er alene frontangriber - med den i Real Madrid er sgu alligevel lidt komisk.
Florentino Pérez
Men hele diskussionen går på at Cristiano Ronaldo har brug for sin Benzema for at præstere. Hold nu op. Man kan sagtens have flere målscorer. I Barca gik det fint med 3 målscorer i form er MSN.
Messi, Suárez og Neymar er netop spilletyper der bidrager med meget mere end kun mål, det kan man jo ikke ligefrem sige om Morata og derfor er sammenligning en anelse skæv, hvis du spørger mig.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: fiatten skrev:
Messi, Suárez og Neymar er netop spilletyper der bidrager med meget mere end kun mål, det kan man jo ikke ligefrem sige om Morata og derfor er sammenligning en anelse skæv, hvis du spørger mig.
Men når Zidane sætter taktikken op på den måde hvor det handler om omstillinger og især høje indlæg så er det helt hen i vejret at man ikke storsatser på Morata...
Mht James (som var en af mine absolut yndlingsspillere) forstår Jeg det bedre da han er langt bedre centralt og der er Zidane meget mere forhippet på hurtigløber/indlægstyperne.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Og til jer andre
Og så skal debatten jo slet ikke sammenlignes eller overhovedet falde på MSN.
Sahinovic, Real Madrids krise ligger jo i at mangler effektivitet fremme og en angriber der passer til den stil man vil spille. Når man så sælger Morata, så har det kostet points allerede, for Benzema kan jo sjældent score mål. Selv for kort distance som vi så mod Valencia i denne sæson og Celta sidste sæson i pokalen.
Så ja, hvis vi havde beholdt Morata havde det sandsynligvis set anderledes ud. Men Morata ville ikke blive, og han har aldrig strålet i RM-trøjen, som han gør i Chelsea. Når han startede var han en fiasko, og når han blev skiftet ind, vandt han jo på at være hurtigere end sine direkte modstandere, fordi de var trætte, og at der så derfor var mere plads omkring målet. De engelske spillere er måske bare det dårligere, så han fra start er ovenpå? Den engelske liga er svagere, og der er mere plads i forsvaret.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev: Haha, Real Madrids nedtur må helt sikkert være fordi vi ikke længere har Morata. Jeg kan ihvertfald læse mig frem til, at ligaen allerede er tabt efter der er blevet spillet hele 6 runder.
Zidane forsøgte i flere omgange, at spille med ham fra start ved siden af Ronaldo, og det blev jo mildest talt aldrig godt! At man så sammenligner hans nuværende situation i Chelsea - hvor han er alene frontangriber - med den i Real Madrid er sgu alligevel lidt komisk.
Ja det er egentlig utroligt at Morata ik lige funklede som en stjerne når han en meget sjælden gang startede inde ;-) Spøg til side - der ska jo lidt mere kontinuitet til før man ka forvente at en spiller lige leverer - bare se Benzema, han har startet inde i 9 år nu og ka stadig ik levere over middel andet end 5-6 gange på et år :-D
Men når Zidane sætter taktikken op på den måde hvor det handler om omstillinger og især høje indlæg så er det helt hen i vejret at man ikke storsatser på Morata...
Er vi nu også helt sikre på, at Zidane basere det taktiske oplæg rundt omkring utallige af indlæg igennem kampen, jeg tror det ikke. Jeg er helt enig i, at vi er blevet oversvømmet af især de tidlige indlæg, men det gjorde vi altså også under Ancelotti og Benítez(hvis jeg husker rigtigt). Jeg tror, at det er spillerne der lige mangler at finde balancen mellem hvornår man skal slå et indlæg, og hvornår man skal køre bolden rundt. De gange kameraet fanger Zidane kan man tydeligvis se, at han er frustreret over hvad der sker på banen, så jeg tror han har det ligesom os.
forever-madridismo skrev:
Sahinovic, Real Madrids krise ligger jo i at mangler effektivitet fremme og en angriber der passer til den stil man vil spille. Når man så sælger Morata, så har det kostet points allerede, for Benzema kan jo sjældent score mål. Selv for kort distance som vi så mod Valencia i denne sæson og Celta sidste sæson i pokalen.
Krise? Hold nu op (-:
Jeg er ærgelig talt ikke bekymret - endnu. Vi kommer frem til en del chancer hvilket er utroligt positivt, men ja, vi mangler lige det sidste og derfor vælger jeg at se tingene ad, istedet for at sælge hele lortet og opgive La Liga efter kun 6 runder. Havde det været omvendt, og vi så et fuldstændigt idéfattigt spil og vi absolut ikke kreerede nogle chancer igennem kampene, så ville der for alvor være grund til bekymring.
Jeg vil ikke være jubelidioten der uanset hvad der sker på banen mener, at det hele nok skal gå, men lad os nu se tingene ad, vi så jo i forrige sæson at Real Madrid ikke præsterer igennem en hel sæson.
Florentino Pérez
Siempre fiel skrev:
Sahinovic skrev: Haha, Real Madrids nedtur må helt sikkert være fordi vi ikke længere har Morata. Jeg kan ihvertfald læse mig frem til, at ligaen allerede er tabt efter der er blevet spillet hele 6 runder.
Ja det er egentlig utroligt at Morata ik lige funklede som en stjerne når han en meget sjælden gang startede inde ;-) Spøg til side - der ska jo lidt mere kontinuitet til før man ka forvente at en spiller lige leverer - bare se Benzema, han har startet inde i 9 år nu og ka stadig ik levere over middel andet end 5-6 gange på et år :-D
Selv hvis Morata præsterede i de kampe han fik lov til at starte inde, så vil jeg stadig ikke findet det optimalt, at spille med to så stationære angribere, da spillet på banen tydeligvis bliver hæmmet af det. Jeg kan vitterligt ikke se ideen med Morata, medmindre han spiller frontangriber som i Chelsea, eller som indskifter for f.eks. Ronaldo - men det ville han jo ikke selv.
Florentino Pérez
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Mange af vores mål kom på indlæg sidste sæson. Vi fik 4 points mod Depor og Barcelona på grund af mål på indlæg.
Derfor udtalte jeg at vi skal bruge Morata, Kovacic, Asensio, Isco og James for at opnå andre spille muligheder.
- Brylle
- Gæst
-
Hvad så med de sidste 89 point? Har du en statistik på noget omkring indlæg fra sidste sæson? Mit umiddelbare indtryk er, at det var mange forskellige typer af mål, der kom, bl.a. fordi vi har så mange forskellige typer, der bød ind med hvert sit.Forever-madrisimo skrev: Ja selvfølgelig basere Zidane sine taktiske oplæg via indlæg. Det kan ses igennem træningen og det er ligenu det vores spil har præget mest præg af i en sæson plus denne.
Mange af vores mål kom på indlæg sidste sæson. Vi fik 4 points mod Depor og Barcelona på grund af mål på indlæg.
Derfor udtalte jeg at vi skal bruge Morata, Kovacic, Asensio, Isco og James for at opnå andre spille muligheder.
Bare fordi man bruger lidt tid på indlæg til træning, betyder det ikke at hele stilen afhænger af at man laver mål på indlæg. Det er dog klart, at når man spiller mod hold, der pakker sig, så er det guld værd at kunne udnytte bredden, hvis man spiller modstanderen tynd. Har spillerne så aldrig praktiseret indlæg eller har et par aftaler heromkring, så bliver det ganske svært.