Om Vores Rivaler IX
Administrationen skrev: Ancelotti fyret.
Jeg begynder at synes, at den mands træneregenskaber hele tiden har været overvurderet. Men nu var jeg ikke obs på ham før tiden i RM, så hvad opnåede han der?
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Administrationen skrev: Ancelotti fyret.
Klogt af Bayern. De har spillet ad h...... og Ancelotti har totalt mistet grebet om omklædningsrummet, hvor modstanden ledes af Lewandowski
Ancelotti er faldet helt igennem i Bayern og efterlader sig noget der ligner det svageste Bayern i 10-15 år. Det er et brat fald ift. det mandskab han overtog.
Han har ødelagt tyskernes spil-koncept, han har ødelagt Thomas Müller, han har ødelagt et af europas største talenter i Renato Sanches, han har solgt en af tyskernes bedste spillere i Douglas Costa og handlet ufatteligt uambitiøst ind. Nu halter både liga og CL.
Jeg kan virkelig godt forstå at de er trætte af ham i det sydtyske..
DarioGomez skrev: Noget helt andet.
Christian og jeg har debatteret det med Valverdes behov for at give Messi 90 minutter i samtlige kampe. Det virker helt tosset, men kan velsagtens være udtryk for to ting:
1) (Som jeg hælder mest til) Valverde har ikke truppens (Messis) opbakning til at sætte argentineren på bænken. Og for fredens skyld får han lov til at bestemme selv.
2) Manglende tiltro til reserverne, hvilket måske bedst illustreres af, at Paco var udeladt til i hvert fald en af de kampe, hvor Luis Suarez var skadet.
Hvad tænker I andre?
Mit håb - og både Christians og min tro faktisk - er, at det kommer til at koste dem gevaldigt til foråret, når Messi og resten af de faste startere er udmattede. Det bliver ren Ancelotti om igen.
Apropos ham - så han er logisk nok ved at blive fyret - igen ... overmatchet i endnu en storklub.
Der kun er spillet 10-12 kampe, så hvem siger det bliver ved? Lige nu har Barca brug for Messi. Det har de nok hele sæsonen, men for at skabe lidt ro, så skal resultaterne sidde lige i skabet, og det har de gjort indtil videre. Der hvor jeg måske mener Zidane fejler lidt er, at han rotere for meget i starten af sæsonen. Jeg siger ikke det skal være samme opstilling de næste 15 kampe, men 2 kampe i træk gør jo ikke noget for at få gang i maskineriet.
Derudover kender vi jo heller ikke til Messi's træning. Det kan jo være intensiteten slet ikke er tilstede nogle dage, så han får restitueret godt efter en kamp. Ronaldo derimod sover jo nærmest på træningsanlægget, hvor det lader til han ikke sparer sin krop på noget tidspunkt.
Mit indtryk er, at vores skader kommer efter den helt igennem intensive opstart, hvor alle bliver presset til max. så de knækker en efter en. Derimod har jeg aldrig set en træning hos Barcelona, hvor de ikke bruger 90% af tiden på, at spille i cirkler. Nu er det måske sat på spidsen, men mit indtryk er, at Real Madrid kører meget mere fysisk træning, hvor Barca de har bold med i langt de fleste øvelser. Det kan også være en stor faktor.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Artiklen nævner, at skylden både skal placeres hos Ancelotti, men også hos ledelsen i Bayern, som har svigtet italieneren.
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
Enig, så har de i øvrigt hellere ikke spillet den sæt af spillere fra den yngre generation, sådan helt ind. Coman udviklingen er ikke gået helt så godt som forventet, hvor han ikke har fået en fast plads endnu, indlemmelse af Renato gik også skævt, og så har de bare ikke købt godt nok til fremtiden for at ivæksætte den såkaldte generationsskifte. Derimod har Real Madrid gjort det til næsten perfektion, Vi kunne godt bruge en ekstra angriber til truppen. Vi har ikke en fuldgod erstatning til benzema, indtil andet er bevist mht. Mayoral (håber stadig på at han overrasker.) Ronaldo er ikke en rigtig ni'er selvom han er fantastisk foran mål.Lars1991 skrev: Men kan Bayerns problemer ikke også have noget at gøre med en generationsskifte? Det startede med Schweinsteiger for et par år siden, og nu har de har mistet Lahm og Xabi Alonso. Deres to stjernekanter, Robben og Ribery præsterer ikke på et ligeså højt niveau som de har gjort pga alder og skader. Neuer er nu ude i en lang skade for anden gang imens Ancelotti har været der(havde han ikke reddet et par stykker igår?). Så begynder det altså også at blive svært!
- Brylle
- Gæst
-
Sådan ser jeg det også. Derfor er det vel også et fejlcast at hente en som Ancelotti ind, for hans eneste agenda er at vinde titler med en harmonisk trup. Jeg ser ham i hvert fald ikke som træneren der i sine 4 sidste klubber har gjort meget for at spille de næste talenter ind. Det er en lille stamme med de sikre kort og så spiller man bare med de bedste hver gang.Lars1991 skrev: Men kan Bayerns problemer ikke også have noget at gøre med en generationsskifte? Det startede med Schweinsteiger for et par år siden, og nu har de har mistet Lahm og Xabi Alonso. Deres to stjernekanter, Robben og Ribery præsterer ikke på et ligeså højt niveau som de har gjort pga alder og skader. Neuer er nu ude i en lang skade for anden gang imens Ancelotti har været der(havde han ikke reddet et par stykker igår?). Så begynder det altså også at blive svært!
Deres signings i år forstår jeg så virkelig ikke. Man har fundet en guldklump i Renato Sanchez, men giver ham ikke tid og plads til at komme ind på holdet selvom der er et par nemme kampe i Bundesligaen og samtidig sender man Costa videre, som vel var den spiller, som virkelig skulle tage over. I stedet for at få købt yngre kvalitetsspillere ind på fløjene, så henter man tre centrale midtbanespillere selvom man er fint besat.
Jeg håber for dem at de får held med Hoffenheims unge træner og sportsdirektør som rygterne er gået på. Man har stadig meget kvalitet og rutine, som skal sikre det her generationsskifte fuldt ud, og en træner med sin egen stil og et nyt syn på tingene kan måske føre den næste generation videre.
8 kampe, 8 mål og 7 assist.
Florentino Pérez
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Tanken om et spansk ja til løsrivelse kunne være spændende. Ikke at det sker, men jeg vil gerne se, hvordan FC Barcelona vil forholde sig til dette.
For skal de leve op til deres ytringer (ikke at det ligefrem er noget, de plejer), så skal de trække holdet fra La Liga. Og det bliver problematisk. Ikke kun for dem, men så sandelig også for os.
Alle har brug for en ærkerival, og La Liga bliver langt mere uinteressant uden Barcelona.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Helt sindssygt har det Spanske stat indsat statspoliti for at stoppe folk fra at stemme. Jeg ved ikke, hvad de tænker på. De har gjort situation langt værre.