Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi har været jammerlige i ligaen både sidste år og i år. De omtalte pointafstandene siger mere om vores niveau end om deres. Ifht tidligere lever Barca i stigende grad på held og leverer et støt stigende antal tvivlsomme præstationer. De er bestemt til at tale med - som vi også ser i CL. Vi skal bare tage os sammen over en hel sæson.
Fondo_Sur skrev: Den Sergio Roberto lavede var mere i den dumme ende vil jeg mene. Et åbenlyst skub.
Så kun 2. Halvleg. Valencia fortjente det ene point. Altså hvis man bare “tør” spille mod Barca. Så har man en chance. Valencia kunne nemt have bragt sig på 1-3 lige enden Messi score til 2-2.
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Kom så drenge!
Daniel skrev: Fremragende. 8 point vil stadig være et stort forspring, men det vil om ikke andet give lidt håb på tingene.
Kom så drenge!
Dejligt med en der har fundet ja-hatten frem - kom nu forhelvede Real Madrid!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Hygger mig rigtig her lørdag aften ;-)
Særligt Sarabias succes er jeg glad for, og jeg håber vi kan hente ham hjem til sommer!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Real Madrid skrev: Spillere fra top 5 ligaerne med +20 mål og assist i denne sæson:
Hygger mig rigtig her lørdag aften ;-)
Særligt Sarabias succes er jeg glad for, og jeg håber vi kan hente ham hjem til sommer!
Og der er endda to gange Hazard i top 30.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev: Hvad vil du illustrere med den tabel?
Jeg finder det interesssant at se, hvem der er de bedste i Europa målt på enten mål, assist eller en kombination af begge, men også i forhold til om der er korrelation mellem totale antal mål/assist/kombi og gns mål/assist/kombi pr. kamp :-)
Top 3 – flest mål
Messi: 29 mål
Lewandowski: 24 mål
Mbappé: 22 mål
Top 3 – mål pr kamp
Messi: 1.07
Mbappé: 0.92
Piatek: 0.91
Top 3 – flest assist
Messi: 17 assist
Sterling: 13 assist
Sané: 13 assist
Top 3 – assist pr. kamp
Messi: 0.63
Mbappé: 0.50
Neymar: 0.48
Top 3 – flest mål + assist
Messi: 46
Mbappé: 34
Neymar: 31
Lewandowski: 31
Top 3 – mål + assist pr kamp
Messi: 1.70
Mbappé: 1.42
Neymar: 1.35
I øvrigt interessant, at fx Ronaldo ikke er på nogle af listerne, selvom han ligger godt til i forhold til både mål, assist og kombi af begge. Kigger man udelukkende på antal ligamål på tværs af top 5 ligaerne, så hedder den dog:
1. Messi: 21 mål
2. Mbappé: 18 mål
3. Ronaldo: 17 mål
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev:
Ramos4 skrev: Hvad vil du illustrere med den tabel?
Jeg finder det interesssant at se, hvem der er de bedste i Europa målt på enten mål, assist eller en kombination af begge, men også i forhold til om der er korrelation mellem totale antal mål/assist/kombi og gns mål/assist/kombi pr. kamp :-)
Top 3 – flest mål
Messi: 29 mål
Lewandowski: 24 mål
Mbappé: 22 mål
Top 3 – mål pr kamp
Messi: 1.07
Mbappé: 0.92
Piatek: 0.91
Top 3 – flest assist
Messi: 17 assist
Sterling: 13 assist
Sané: 13 assist
Top 3 – assist pr. kamp
Messi: 0.63
Mbappé: 0.50
Neymar: 0.48
Top 3 – flest mål + assist
Messi: 46
Mbappé: 34
Neymar: 31
Lewandowski: 31
Top 3 – mål + assist pr kamp
Messi: 1.70
Mbappé: 1.42
Neymar: 1.35
I øvrigt interessant, at fx Ronaldo ikke er på nogle af listerne, selvom han ligger godt til i forhold til både mål, assist og kombi af begge. Kigger man udelukkende på antal ligamål på tværs af top 5 ligaerne, så hedder den dog:
1. Messi: 21 mål
2. Mbappé: 18 mål
3. Ronaldo: 17 mål
Interessant! Og her går vi rundt og er helt fornøjet over benzemas to seneste kampe og kalder ham verdensklasse. :D
Man skal være lidt varsom med Mbappes stats - uden selvfølgelig at negligere hans spil - så spiller han altså for det bedste hold i frankrig, hvor de spiller mod meget dårlige modstandere. De har kun indkasseret omkring 10 mål, hvilket bevidner om meget lidt modstand, synes jeg. Mbappe er er stadig meget talentfuld, men de stats vil han ikke have haft i den spanske eller engelske liga.