Om Vores Rivaler IX

6 år 11 måneder siden #7285 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg vil mene CR står som klar favorit til at vinde Ballon D´or i år; Han har været drivkraften bag Juve der har vundet double. Han var god i knockout fasen i CL. Han vandt nations league med Portugal hvor han også scorede hattrick i knockout fasen. Det eneste der afholder ham fra en perfekt sæson er vel CL, og der kom de i semifinalen. Læg dertil at der ikke er nogle andre klare favoritter. Det er en no brainer. Messi er fuldstændig kollapset til slut i sæsonen (igen igen) da det spidsede til og Van Dijk har vundet CL og intet andet. Jeg vil næsten gå så langt at sige at jeg vil blive overrasket hvis ikke CR vinder den :D Hvis Dijk vinder den er det udelukkende fordi folk er trætte af Messi/CR vinder den for meget.

Jeg tror helt sikkert CRs succes relativt til Messi´s er en signifikant faktor i Messis systematiske knæk under pres de senere år. Han har kunnet se hvordan CR har ædt sig tilbage fra at være bagud 4-1 i Ballon D´or. Han har vundet en historisk CL triple og vinder nu store titler med Portugal også. Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien. Messi bliver jo decideret kørt over af en umenneskelig trofæmaskine der tager -- hvad der i 2012 virkede som en 100p sikker -- den uofficielle GOAT titel fra ham. Hvis man ser det i dén kontekst, giver Messis kollaps med Argentina og Barca (hver gang det bliver afgørende) i hvert fald mening..
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Jonas.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7286 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Om Vores Rivaler IX

Jonas skrev: Jeg vil mene CR står som klar favorit til at vinde Ballon D´or i år; Han har været drivkraften bag Juve der har vundet double. Han var god i knockout fasen i CL. Han vandt nations league med Portugal hvor han også scorede hattrick i knockout fasen. Det eneste der afholder ham fra en perfekt sæson er vel CL, og der kom de i semifinalen. Læg dertil at der ikke er nogle andre klare favoritter. Det er en no brainer. Messi er fuldstændig kollapset til slut i sæsonen (igen igen) da det spidsede til og Van Dijk har vundet CL og intet andet. Jeg vil næsten gå så langt at sige at jeg vil blive overrasket hvis ikke CR vinder den :D Hvis Dijk vinder den er det udelukkende fordi folk er trætte af Messi/CR vinder den for meget.

Jeg tror helt sikkert CRs succes relativt til Messi´s er en signifikant faktor i Messis systematiske knæk under pres de senere år. Han har kunnet se hvordan CR har ædt sig tilbage fra at være bagud 4-1 i Ballon D´or. Han har vundet en historisk CL triple og vinder nu store titler med Portugal også. Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien. Messi bliver jo decideret kørt over af en umenneskelig trofæmaskine der tager -- hvad der i 2012 virkede som en 100p sikker -- den uofficielle GOAT titel fra ham. Hvis man ser det i dén kontekst, giver Messis kollaps med Argentina og Barca hver gang det bliver afgørende i hvert fald mening..

Juventus røg ud til Ajax, ligesom Real Madrid, i kvartfinalen

6 år 11 måneder siden #7287 af Jonas

Jbner skrev:

Jonas skrev: Jeg vil mene CR står som klar favorit til at vinde Ballon D´or i år; Han har været drivkraften bag Juve der har vundet double. Han var god i knockout fasen i CL. Han vandt nations league med Portugal hvor han også scorede hattrick i knockout fasen. Det eneste der afholder ham fra en perfekt sæson er vel CL, og der kom de i semifinalen. Læg dertil at der ikke er nogle andre klare favoritter. Det er en no brainer. Messi er fuldstændig kollapset til slut i sæsonen (igen igen) da det spidsede til og Van Dijk har vundet CL og intet andet. Jeg vil næsten gå så langt at sige at jeg vil blive overrasket hvis ikke CR vinder den :D Hvis Dijk vinder den er det udelukkende fordi folk er trætte af Messi/CR vinder den for meget.

Jeg tror helt sikkert CRs succes relativt til Messi´s er en signifikant faktor i Messis systematiske knæk under pres de senere år. Han har kunnet se hvordan CR har ædt sig tilbage fra at være bagud 4-1 i Ballon D´or. Han har vundet en historisk CL triple og vinder nu store titler med Portugal også. Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien. Messi bliver jo decideret kørt over af en umenneskelig trofæmaskine der tager -- hvad der i 2012 virkede som en 100p sikker -- den uofficielle GOAT titel fra ham. Hvis man ser det i dén kontekst, giver Messis kollaps med Argentina og Barca hver gang det bliver afgørende i hvert fald mening..

Juventus røg ud til Ajax, ligesom Real Madrid, i kvartfinalen

My bad, men pointen står stadig

6 år 11 måneder siden #7288 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

Wpee86DK skrev: Man skal vidst også være virkelig meget Anti-Patriots for ikke at anerkende Brady som GOAT.. De sidste 3 år har han lukket den debat ret godt og grundigt

Jamen jeg er helt enig, jeg er selv kæmpestor Patriots fan. Men debatten er der alligevel rundt omkring, men ja nok ikke helt i samme grad som førhen. Mange mener jo ikke at SB titler skal være afgørende for hvem der er bedst, men måden Brady har vundet dem på (på nær den sidste mod Rams), så er det svært at komme udenom ham, uden tvivl.

@Ramos4

Alle tre spillere er og var virkelig gode. Men tror du ikke debatten i sidste ende kommer til at handle om Lebron og Jordan, når all is said and done? Der er også Wilt Chamberlain og Magic Johnson hvis man går længere tilbage. Eller min egen personlige favorit Larry Bird.

DC19

6 år 11 måneder siden #7289 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

Jonas skrev: Jeg vil mene CR står som klar favorit til at vinde Ballon D´or i år; Han var god i knockout fasen i CL. Han vandt nations league med Portugal hvor han også scorede hattrick i knockout fasen. Det eneste der afholder ham fra en perfekt sæson er vel CL, og der kom de i semifinalen. Læg dertil at der ikke er nogle andre klare favoritter. Det er en no brainer. Messi er fuldstændig kollapset til slut i sæsonen (igen igen) da det spidsede til og Van Dijk har vundet CL og intet andet. Jeg vil næsten gå så langt at sige at jeg vil blive overrasket hvis ikke CR vinder den :D Hvis Dijk vinder den er det udelukkende fordi folk er trætte af Messi/CR vinder den for meget.

Jeg tror helt sikkert CRs succes relativt til Messi´s er en signifikant faktor i Messis systematiske knæk under pres de senere år. Han har kunnet se hvordan CR har ædt sig tilbage fra at være bagud 4-1 i Ballon D´or. Han har vundet en historisk CL triple og vinder nu store titler med Portugal også. Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien. Messi bliver jo decideret kørt over af en umenneskelig trofæmaskine der tager -- hvad der i 2012 virkede som en 100p sikker -- den uofficielle GOAT titel fra ham. Hvis man ser det i dén kontekst, giver Messis kollaps med Argentina og Barca (hver gang det bliver afgørende) i hvert fald mening..

Han har været drivkraften bag Juve der har vundet double.
Jeg ved ikke hvilken “double” du snakker om, men sandheden er, at de fik prygl af Atalanta 3-0 i kvartfinalen. Serie A topscorer titlen fik en 36 årige spiller mens Ronaldo ikke en gang endte i top 3.
Juventus vandt mesterskabet for 99 x i træk - med eller uden Ronaldo, same result.
I CHL var Ronaldo usynlig udover den ene kamp mod Atl. Madrid. Messi scorede i øvrigt dobbelt så mange mål som Ronaldo i CHL og 15 mål flere end Ronaldo i ligaen. Har ik kigget på assist men mon ik Messi også er overlegen som sædvanlig på det punkt.
Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien.” Ligesom i hans sidste tid i Real Madrid, bliver Ronaldo sparet i flere kampe i løbet af sæsonen og desuden deltog han overhovedet ikke i landsholdskampe efteråret 2019. Alderen er nemlig begyndt at indhente ham. I modsætning til Ronaldo, ser vi en Messi der simpelthen har en umenneskelig fysik der gør ham i stand til at spille hver eneste kamp.

Derfor er jeg fuldstændig lodret uenig i, at Ronaldo er klar favorit - ligesom samtlige betting firmaer er.

6 år 11 måneder siden #7290 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Raul7-2880 skrev:

Jonas skrev: Jeg vil mene CR står som klar favorit til at vinde Ballon D´or i år; Han var god i knockout fasen i CL. Han vandt nations league med Portugal hvor han også scorede hattrick i knockout fasen. Det eneste der afholder ham fra en perfekt sæson er vel CL, og der kom de i semifinalen. Læg dertil at der ikke er nogle andre klare favoritter. Det er en no brainer. Messi er fuldstændig kollapset til slut i sæsonen (igen igen) da det spidsede til og Van Dijk har vundet CL og intet andet. Jeg vil næsten gå så langt at sige at jeg vil blive overrasket hvis ikke CR vinder den :D Hvis Dijk vinder den er det udelukkende fordi folk er trætte af Messi/CR vinder den for meget.

Han har været drivkraften bag Juve der har vundet double.
Jeg ved ikke hvilken “double” du snakker om, men sandheden er, at de fik prygl af Atalanta 3-0 i kvartfinalen. Serie A topscorer titlen fik en 36 årige spiller mens Ronaldo ikke en gang endte i top 3.
Juventus vandt mesterskabet for 99 x i træk - med eller uden Ronaldo, same result.
I CHL var Ronaldo usynlig udover den ene kamp mod Atl. Madrid. Messi scorede i øvrigt dobbelt så mange mål som Ronaldo i CHL og 15 mål flere end Ronaldo i ligaen. Har ik kigget på assist men mon ik Messi også er overlegen som sædvanlig på det punkt.
Læg dertil at han ligner en mand der kan fortsætte lagt ind i 50´erne (overdrivelse) efter han er skiftet til Italien.” Ligesom i hans sidste tid i Real Madrid, bliver Ronaldo sparet i flere kampe i løbet af sæsonen og desuden deltog han overhovedet ikke i landsholdskampe efteråret 2019. Alderen er nemlig begyndt at indhente ham. I modsætning til Ronaldo, ser vi en Messi der simpelthen har en umenneskelig fysik der gør ham i stand til at spille hver eneste kamp.

Derfor er jeg fuldstændig lodret uenig i, at Ronaldo er klar favorit - ligesom samtlige betting firmaer er.

Ronaldo vinder selvfølgelig ikke Ballon D’or. Synes det ville klæde prisuddelingen, hvis en som Val Dijk kunne vinde den. Det ville jeg ikke havde et problem med.

Men du negligere lidt Ronaldos sæson trods alt. Han var klart den bedste spiller sammen med måske Chiellini og Pjanic på et Juve-hold, der seriøst manglede ideer hos en ideforladt Allegri. Han var vist heller ikke usynlig mod Ajax, da han bragte Juve i front i begge kampe. Juve tabte, fordi holdet var håbløst sat op.

Ifht Ballon D’or, så glæder jeg mig til at se, hvad skiftet til Real får for Hazards generelle anseelse som en spiller på den allerhøjeste hylde.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

6 år 11 måneder siden #7291 af Jonas
@Raul7-2880

Liga+Supercopa. Jeg vil gerne indrømme at jeg ser meget lidt italiensk fodbold, men har set det refereret til som "the double"..

CR spiller langt færre kampe nu, hvorfor det er naturligt at hans overall stats ser anderledes ud. Han scorede immervæk stadig et mål hvert 128. minut i ligaen i hans første sæson i en ny klub i en ny liga som 33-34 årig.. Vi har før debatteret Messi og hvordan hans mål falder. Opsummeret så har han relativt svært ved at score afgørende mål, hvorfor hold der er bygget op omkring ham også relativt sjældent vinder store turneringer indeholdende knockout (e.g. CL og turneringer med landsholdet). Han er fremrangende til at score mål imod svage modstandere og når gode modstandere giver ham plads. På den måde er han i stærk kontrast til CR der nu ofte sidder over i de små kampe og slår til når modstanden bliver hård. Som han bla. gjorde i år imod Atletico og Ajax i CL knockout fasen og i Nations league semi finalen.. Jeg tror den pointe er drevet hjem tidligere (og af andre), så jeg vil lade den ligger dér. Min pointe er at Messis mål og assists relativt sjældent kommer når holdet har mest brug for det, og det er vel en af de mest velkendte floskler at det er netop denne kvalitet der i særdeleshed definerer verdensklasse. Messis mangel på netop dette kom igen i år til udtryk og kostede dyrt i både CL og på landsholdet. Man kan vel gå så vidt at sige at hans choking i år nærmest definer Barcelonas CL og Argentinas Copa America. Hvis han vinder Ballon D´or på dén baggrund må det da være pga medlidenhed :D

CL var i år uhørt billigt til salg, og så har jeg vist sagt nok om det eneste, sølle argument der er for at Van Dijk skal vinde Ballon D´or. Sidste gang CL var så billig var vel i 2004 hvor Porto vandt. Dengang så man jo heller ikke pludselig en Porto spiller kandidere til Ballon D´or. Det ville være en enorm skam for troværdigheden af prisen hvis van Dijk vinder, men jeg er med på at han har momentum for God knows what reason..

Ifht. alder så husk at CR er godt to år ældre -- det betyder immervæk en del når 30 er rundet. CR er flyttet til Juve og dermed en liga og et hold der er kendt for at få det bedste ud af spillere selv i slutningen af 30´erne. CR har også luftet muligheden for at spille til han har rundet 40, hvilket blot ser mere realistisk ud nu hvor adressen er i Italien. Juve er nærmest garanteret CL deltagelse, så lur mig om ikke CR får muligheden for at potte de afgørende mål i CL de næste mange år. Hvis han et år bomber Juve til CL, så tror jeg det bliver svært at komme udenom ham til Ballon D´or. Det vil sige han er godt stillet de næste mange år ifht Ballon D´or, CL og mindre titler (ligaen, cuppen,..).
På den anden side har jeg svært ved at se Messi spille for en anden klub i Europa, så når han ryger ud af startopstillingen i Barca, så tror jeg også det er helt slut for hans vedkommende -- i hvert fald på topniveau. Hvor lang tid han kan holde endnu er svært at spå om, men han holder næppe til han bliver 38 (CR vil være 40 til den tid).. Barcas tilgang til spillerkøb afslører vel også meget godt hvilken tidshorisont de påtænker for Messi; de vil sprænge banken for spillere der vel maksimalt har 2-4 år tilbage på topniveau (Griezmann og Neymar). Så jeg vil mene CR står markant bedre på den lange bane ifht Messi.

6 år 11 måneder siden #7292 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
97 point i Premier League er immervæk også en flot bedrift, især når Liverpool også vinder CL, og Holland kommer i finalen i det eneste landsholdsfodbold der har været af betydning i Europa.

Jeg tror bestemt ikke Messi kan vinde den, Ronaldo kan måske fordi han har leveret flot i nogle store kampe, blandt andet med hattrick mod Atletico og i Nations League, men jeg tror Van Dijk løber med den. Han er hypet meget men han leverer altså også altid solidt, og så laver han af og til nogle vigtige mål. Der er ingen store landsholdsturneringer der kan give en fordel i år, pånær Copa America, men den mulighed forspildte Messi stort, og derfor må CL og ligaerne være altoverskyggende.

6 år 11 måneder siden #7293 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Får Messi 2 års transferban fra landsholdsfodbold, kan det immervæk også påvirke de sidste marginaler for at vinde/tabe prisen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

6 år 11 måneder siden #7294 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA skrev: 97 point i Premier League er immervæk også en flot bedrift, især når Liverpool også vinder CL, og Holland kommer i finalen i det eneste landsholdsfodbold der har været af betydning i Europa.

Jeg tror bestemt ikke Messi kan vinde den, Ronaldo kan måske fordi han har leveret flot i nogle store kampe, blandt andet med hattrick mod Atletico og i Nations League, men jeg tror Van Dijk løber med den. Han er hypet meget men han leverer altså også altid solidt, og så laver han af og til nogle vigtige mål. Der er ingen store landsholdsturneringer der kan give en fordel i år, pånær Copa America, men den mulighed forspildte Messi stort, og derfor må CL og ligaerne være altoverskyggende.

Nu ved jeg godt at man nemt kan tænke skidt om Liverpool efter deres fans opførsel efter sidste års CL hvor man næppe har set så dårligere tabere. (ikke at jeg hentyder at det er dét som du gør ! Det er bare for at nævne en af årsagerne til hvorfor der på forum er en tendens til at snakke Liverpools spillere ned).

Men jeg synes nu man må give dem at cl og liga præstation var fantastisk. Deres vej til finalen var ikke nem. Og Van Dijk var et rent monster i deres forsvar, og jeg synes ikke han var overvurderet.
Samtidig er der en tendens til at Balon Dor nu skal gives til en anden type grundet Messi/cr træthed. Fx vandt modric den sidste år, men det var jo mere på hans holds præstationer end ham individuelt, fordi selv om modric er god, var han jo ikke verdens bedste (at least not in my opinion)
Alt i alt lægger det et ret solidt fundament for at van dijk Kan vinde i år. Desuden ville folk nok være glade for at se en forsvarsspiller vinde, ligesom med cannavaro.

6 år 11 måneder siden #7295 af Jonas

Doc.juego skrev:

JesperA skrev: 97 point i Premier League er immervæk også en flot bedrift, især når Liverpool også vinder CL, og Holland kommer i finalen i det eneste landsholdsfodbold der har været af betydning i Europa.

Nu ved jeg godt at man nemt kan tænke skidt om Liverpool efter deres fans opførsel efter sidste års CL hvor man næppe har set så dårligere tabere. (ikke at jeg hentyder at det er dét som du gør ! Det er bare for at nævne en af årsagerne til hvorfor der på forum er en tendens til at snakke Liverpools spillere ned).

Men jeg synes nu man må give dem at cl og liga præstation var fantastisk. Deres vej til finalen var ikke nem. Og Van Dijk var et rent monster i deres forsvar, og jeg synes ikke han var overvurderet.
Samtidig er der en tendens til at Balon Dor nu skal gives til en anden type grundet Messi/cr træthed. Fx vandt modric den sidste år, men det var jo mere på hans holds præstationer end ham individuelt, fordi selv om modric er god, var han jo ikke verdens bedste (at least not in my opinion)
Alt i alt lægger det et ret solidt fundament for at van dijk Kan vinde i år. Desuden ville folk nok være glade for at se en forsvarsspiller vinde, ligesom med cannavaro.

Jeg har intet imod Liverpool eller deres spillere -- jeg synes bare deres sæson bliver pustet op til noget den ikke er. Når man har som ambition at vinde er der ikke noget der hedder en flot andenplads i min bog. Dijk er en god forsvarsspiller på et middelmådigt hold (ifht til europæiske top) der har haft en OK sæson pga. de har vundet CL et år hvor alle de store hold underpræsterede. Godt for dem, men det er jo stadig ikke imponerende. Hvis nu Dijk også havde vundet ligaen, eller bare cuppen eller en national titel ville han være en værdig vinder.. Jeg er med på at der er et stort politisk pres for at prisen skal gives til andre end CR/Messi, men hvis det er argumentet, mister prisen jo al troværdighed.

Hvad angår nations league, så er det svært at sige hvor stor en turnering det er og kommer til at blive. Det er dog uden tvivl en sub EM/VM titel.. måske på niveau med Copa America (?).

6 år 11 måneder siden #7296 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Om Vores Rivaler IX

Jonas skrev:

Doc.juego skrev:

Jeg har intet imod Liverpool eller deres spillere -- jeg synes bare deres sæson bliver pustet op til noget den ikke er. Når man har som ambition at vinde er der ikke noget der hedder en flot andenplads i min bog. Dijk er en god forsvarsspiller på et middelmådigt hold (ifht til europæiske top) der har haft en OK sæson pga. de har vundet CL et år hvor alle de store hold underpræsterede. Godt for dem, men det er jo stadig ikke imponerende. Hvis nu Dijk også havde vundet ligaen, eller bare cuppen eller en national titel ville han være en værdig vinder.. Jeg er med på at der er et stort politisk pres for at prisen skal gives til andre end CR/Messi, men hvis det er argumentet, mister prisen jo al troværdighed.

Hvad angår nations league, så er det svært at sige hvor stor en turnering det er og kommer til at blive. Det er dog uden tvivl en sub EM/VM titel.. måske på niveau med Copa America (?).

Ved ikke hvad faen man skal kalde sådan noget.. erhvervsskade måske? Det er da lidt vildt at melde ud, at Liverpool kun har haft en OK sæson. Holder vinder CL! Spiller super flot fodbold. At de så ikke lige vinder Premier League er selvfølgelig en skam. Men at sige, at de kun har haft en OK sæson må udelukkende være fordi man er fan af RM, et hold som har vundet 4CL på 5 år. Jeg er bestemt ikke Liverpool fan, men man kan ikke komme udenom at Van Dijk har været god i år. Man bliver ikke sammenlignet, af verdenspressen, med Ramos, Vidic, Maldini osv., hvis man ikke er god nok (medmindre man hedder Dejan Lovren). Hvis ikke Van Dijk, CR7 eller Messi, hvem har så nok meritter i banken til at vinde Ballonen? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen. Hazard har ikke vundet nok. Mane var ikke en stor nok stjerne i sæsonen (læs: ene-dominerende). Mbappe vinder den ikke så længe han spiller i PSG. Neymar har været for meget skadet. jeg er ved at løbe tør...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Leveret af Kunena Forum