Om Vores Rivaler IX

3 måneder 3 uger siden #7369 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo skrev: Fekir skifter fra Lyon til Betis. Den havde jeg ikke lige set komme.

Vildt nok Betis kan tiltrække såden en spiller. Liverpool var tæt på at hente ham sidste sæson for omkring €60mill. Mener det var lægetjekket der satte en stopper for hans skifte.
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 3 uger siden #7370 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL skrev:

Bismo skrev: Fekir skifter fra Lyon til Betis. Den havde jeg ikke lige set komme.

Vildt nok Betis kan tiltrække såden en spiller. Liverpool var tæt på at hente ham sidste sæson for omkring €60mill. Mener det var lægetjekket der satte en stopper for hans skifte.

Umiddelbart synes jeg det er en nedgradering klubmæssigt, men liga-mæssigt er det helt klart en opgradering.
Jeg havde nok set ham komme til klubber såsom Chelsea/United/Atl.Madrid-klubber/Tottenham mm.

3 måneder 3 uger siden #7371 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
Anfører for Barcelonas U17-hold, og i det hele taget et af de talenter der har været mest optimisme omkring i La Masia, Xavi Simons, er rykket til PSG. Syntes at tendensen de seneste 5-7 år har været at flere La Masia-talenter søger væk (Simons, Grimaldo, Bellerin, Sergio Gomez, Adama Traore (med muligvis flere)), samt at de der så bliver, ikke ender med at slå i gennem som førhen (Munir, Alena osv.).
Det hænger naturligvis sammen med hvordan de under Bartomeu er begyndt at investere betydeligt mere i verdensstjerner.
Der er ingen tvivl om at Messi-Xavi-Iniesta-Busquets-Piqué-generationen var en af dem en klub kan få hvert århundrede - Meget lig Uniteds 90'er-00'er-generation - Men ser i udviklingen af talenter i La Masia samt forholdet mellem denne og Barcelons første hold som værende svækket, eller blot et udtryk for Barcelonas mere 'agressive' transferstrategi?
De kædes på nuværende tidspunkt også sammen med Alaba, en signing jeg helst ikke ser ske - Så må de for min skyld hellere sprænge banken for Neymar.

3 måneder 3 uger siden #7372 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
Og for lige at få en yderligere med; De havde lige som os selv kigget på at hente Kubo tilbage, men åbenbart trukket sig, da hans lønkrav på ca €1 million var for højt - Kontra den marketing han påfører på det japanske marked (samt hans færdigheder som spiller, velvidende det er en høj løn for en 18-årig), bør det da ikke være afskræmmende? Tænker om der muligvis har ligget andet bag? Han var en af de mest lovende La Masia-talenter i sin tid. De har tilmed hentet en 20-årig japaner med nogenlund samme lønkrav.

3 måneder 3 uger siden #7373 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás skrev: Anfører for Barcelonas U17-hold, og i det hele taget et af de talenter der har været mest optimisme omkring i La Masia, Xavi Simons, er rykket til PSG. Syntes at tendensen de seneste 5-7 år har været at flere La Masia-talenter søger væk (Simons, Grimaldo, Bellerin, Sergio Gomez, Adama Traore (med muligvis flere)), samt at de der så bliver, ikke ender med at slå i gennem som førhen (Munir, Alena osv.).
Det hænger naturligvis sammen med hvordan de under Bartomeu er begyndt at investere betydeligt mere i verdensstjerner.
Der er ingen tvivl om at Messi-Xavi-Iniesta-Busquets-Piqué-generationen var en af dem en klub kan få hvert århundrede - Meget lig Uniteds 90'er-00'er-generation - Men ser i udviklingen af talenter i La Masia samt forholdet mellem denne og Barcelons første hold som værende svækket, eller blot et udtryk for Barcelonas mere 'agressive' transferstrategi?
De kædes på nuværende tidspunkt også sammen med Alaba, en signing jeg helst ikke ser ske - Så må de for min skyld hellere sprænge banken for Neymar.

Mon ikke også Barcelona simpelthen vurderer at talenterne ikke er gode nok, og så tillader at de søger videre? Real Madrid har også haft mange talenter igennem fabrikken, hvor en del er blevet rigtigt gode spillere, men ikke helt i den klasse hvor Real Madrid kan bruge dem for alvor. Negredo, Granero, Sarabia, Soldado, Callejon osv. Mange af dem har selvfølgelig spillet lidt i klubben, men de har mest bare været fyld og ikke profiler. En af dem jeg ærgrer mig mest over i nyere tid er dog klart Juan Mata, som man sagtens kunne have brugt både dengang og idag.

Og af de talenter du nævner for Barcelona er det vel også kun for alvor Grimaldo som kunne gå ind og forstærke deres hold. Dani Olmo har de også ladet gå, og han kunne nok også godt gå ind og blive en forstærkning på sigt. Men Bellerin, Alena og Traoré, dem vil jeg putte i samme kasse som Negredo og Granero osv. Og som du siger, generationen med Busquets, Xavi, Iniesta og Messi, den kommer måske kun én gang på et halvt århundrede, hvis man er heldig.

Så er det selvfølgelig nogle uheldige udtalelser Piqué kom med i sin tid, hvor han udtalte at Barcelona udvikler spillerne og Real Madrid køber dem. Men det tillægger jeg blot at Piqué simpelthen er idiot.

Angående Kubo, så virker den handel mystisk. Der er mange bud på hvorfor Barcelona ikke fik ham tilbage i stalden, men jeg har ikke rigtigt set noget bekræftet nogle steder. Jeg læste at Barcelona lovede Kubo to år på akademiet og så måske førsteholdsfodbold herefter, mens Real Madrid lovede ham blot et enkelt år på Castilla og måske nogle førsteholdskampe allerede i den kommende sæson, og at det var det som gjorde forskellen for Kubo.

Iøvrigt fedt profilbillede du har dig. Det er da en vaskeægte Real Madrid legende ;-)

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

3 måneder 3 uger siden #7374 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Tænker at vi kan flytte diskussionen om Bale og hans karakterstærke agent i denne tråd ‘Om Vores Rivaler’.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

3 måneder 3 uger siden #7375 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Chefspejderen for Barca mener jeg det var udtalte også noget om, at Kubo simpelthen bare ikke passede ind i deres 4-3-3 system, og derfor ikke gik helhjertet efter ham. Det kan der være noget om, og egentlig er jeg fan af ideen, selvom det lige med ham kan vise sig, at være ekstremt dumt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 måneder 3 uger siden #7376 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Chefspejderen for Barca mener jeg det var udtalte også noget om, at Kubo simpelthen bare ikke passede ind i deres 4-3-3 system, og derfor ikke gik helhjertet efter ham. Det kan der være noget om, og egentlig er jeg fan af ideen, selvom det lige med ham kan vise sig, at være ekstremt dumt.

Med den teknik, overblik og hurtighed kunne han sagtens spille en messi-position med udgangspunkt i højreside. Det er noget sludder med at han ikk passede ind. I det hele taget så synes jeg også at unge spillere skal spille på kanten i starten, da de ofte er ret hurtige og det kan man drage nytte af

Barca har ovenikøbet spillet en 4-4-2 seneste sæson, så det er ikke fordi de er fuldstændig afvisende overfor et formationsskifte.

De prøver bare at dulme smerten af at have mistet ham og dække over at det var en fejl, ifølge mig. :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 måneder 2 uger siden #7377 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Om Vores Rivaler IX
Slet
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved mortenj.

3 måneder 2 uger siden #7378 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX
United skulle være tæt på Bruno Fernandes. Fysisk vil det være et skridt ned fra Pogba, hvis Bruno skal erstatte Paul, men ift. deres respektive sæsoner, så har Fernandes klaret det meget bedre end Pogba.

Er det sådan en spiller, du efterspørger, Dios? Hvis det er, så kan jeg godt overbevises ;-) Han kommer godt med i feltet. Han sparker godt udefra, han scorer ofte på hovedet. 10 af hans mål er fra standardsituationer (7 fra straffe, 3 fra frispark).

Scoutnation har samlet mål og assists:
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

3 måneder 2 uger siden #7379 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@BBB.

Har kun hørt positivt om ham og virker utrolig spændende, men har ikke set et eneste minut med ham, så den er svær at udtale sig om :) Synes som altid, at den er svær når der ikke er større klubber efter ham. Ellers er det gået min næse forbi?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 måneder 1 uge siden #7380 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Pepe til Arsenal for 80 mio.

Jep, det bliver til endnu en sæson med Lucas "baby face" Vasquez.

Sue me.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.