Om Vores Rivaler IX
Jonas skrev:
Jbner skrev:
Jonas skrev: @ Brylle
Han har været god, men perfekt har det ikke været -- så ville de have vundet flere titler. Det er svært at afgøre hvor god en spiller har været relativt til andre, specielt spillere fra forskellige hold og ligaer. Derfor benyttes titler som en metrik for hvor god en spiller har været, og hvor god denne har været i holdets tjeneste.
@ Ramos4
Kravene afhænger jo af konkurrencen du er oppe imod, og når den hedder CR og Messi med tilhørende stats og titler, så skal man selvsagt hive noget ekstraordinært op af hatten for at vinde. Jeg køber ikke argumentet med at hvis Dijk ikke vinder i år, så er det tæt på umuligt som forsvarsspiller. Han er ikke en treble + VM - vindende spiller. Han har vundet én relativt billig titel og det er bare ikke nok når konkurrenterne har præsteret bedre og på flere fronter.
Stop nu med det "relativt billig"-argument! Hvis den var så billig, hvorfor vandt Ronaldo så ikke? Hvorfor vandt Messi ikke? Jeg er nok en af dem der hader Liverpool mest, men den måde du negligere deres sæson på er på grænsen til latterlig. De har spillet en vanvittig sæson i Premier League, kun overgået af et utroligt stabilt Manchester City. Og det i en Premier League der har haft et fantastisk år internationalt, hvor man havde 4 af 4 hold i de to store europæiske finaler. Liverpools gode sæson i Premier League kan i høj grad tilskrives Van Dijk, der virkelig har ændret Liverpools forsvar siden han kom til. Der er jo ikke ændret andet end ham, og nu Allisson i år, på et forsvar der før var elendigt!
Og når du snakker billige titler, men prøver at snakke Ronaldos Serie A og italienske Super Cup op. De er jo intet værd. Ronaldo kunne have stået i hjørnet af banen hele sæsonen, og de havde stadig vundet Serie A.
Jeg er med på at mange store hold skuffede internationalt i år, men det skal da ikke tale Liverpools sejr ned, at de var de eneste der formåede at præstere i sådan en sæson.
Det kan godt være Van Dijk ikke vinder den, men det er da i hvert fald ikke Ronaldo der skal tage Balon d'Or i år, det skal man virkelig have CR7-brillerne på for at mene. Du taler også Messi ned, og siger at han kun vandt La Liga, hvor han bl.a. blev topscorer, men han vandt, ligesom Ronaldo, også en Super Cup. Så er den vidst lige mellem de to, hvor Messi bare har præsteret langt bedre i år, og været utrolig vigtig for Barcelona.
.. de vandt den ikke fordi deres hold underpræsterede. Det er jo derfor titlen var billig i første omgang; fordi de andre storhold underpræsterede. Come on, keep up.
De engelsk hold har været elendige igennem mange år, om det er ved at vende må tiden vise. Det bliver ikke afgjort af ét år. Du kan mene hvad du vil om Liverpools sæson. Fakta er at de har vundet én titel - that is it.
Til resten af dine kommentarer hæfter jeg mig ved at det er mere følslesladet end faktabaseret. Jeg henviser til de stats jeg tidligere postede og de post hvori Messis sæson er diskuteret.
Hvor i alverden skriver jeg at de vandt fordi de underpræsterede??? Jeg skriver da netop at de præsterede i en sæson hvor andre underpræsterede. Det betyder ikke at de ikke har været gode. Det betyder bare at de har været ligeså gode som de plejer, og som de var sæsonen før, hvor de også nåede finalen...
Og at mine kommentarer er følelsesladede snarere end faktabaseret er da lige netop hvad samtlige af dine Ronaldo-kommentarer er. Du er en Ronaldo-fanboy, og du prøver at tale en OK sæson op til at være den bedste af alle. Han har ikke præsteret mere end fint. Han har vundet en Serie A, som blev afgjort i april, og en super cup over et ringe Milan-hold. Det er ikke en stor sæson, som du prøver at tale det op til. Derudover har han vundet en Nations Cup som de fleste hold ikke var interesserede i at kæmpe om.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Håber godt nok ikke at Perez lader sig friste...
nono skrev: Hold da fest... Neymar udebliver fra sæsonopstart hos PSG: en.psg.fr/teams/first-team/content/club-...bsence-from-training
Og imens skriver spansk presse, at Real Madrid ikke opfordrer Pogba til at gøre noget lignende. Jeg påstår ikke, han strejker på opfordring, men altså... det er påfaldende med Barcas interesse.
Jonas skrev: @ Brylle
Han har været god, men perfekt har det ikke været -- så ville de have vundet flere titler. Det er svært at afgøre hvor god en spiller har været relativt til andre, specielt spillere fra forskellige hold og ligaer. Derfor benyttes titler som en metrik for hvor god en spiller har været, og hvor god denne har været i holdets tjeneste.
@ Ramos4
Kravene afhænger jo af konkurrencen du er oppe imod, og når den hedder CR og Messi med tilhørende stats og titler, så skal man selvsagt hive noget ekstraordinært op af hatten for at vinde. Jeg køber ikke argumentet med at hvis Dijk ikke vinder i år, så er det tæt på umuligt som forsvarsspiller. Han er ikke en treble + VM - vindende spiller. Han har vundet én relativt billig titel og det er bare ikke nok når konkurrenterne har præsteret bedre og på flere fronter.
Men selvom en forsvarsspiller vinder en double eller treble eller vinder VM, så er han stadig ikke i nærheden af en top 10 til kåringen som verdens bedste. Så jeg stiller blot spørgsmål ved hvad der skal til. Pånær i 2006 da Cannavaro så åbenbart skulle vinde. Det fatter jeg ikke lige skete. Det var lidt en Modric-ting, hvor alle de stemmeberettigede åbenbart blev enige om at gå rogue.
Edit: Anyway, vi kører lidt i ring. Jeg mener egentlig ikke at Van Dijk har spillet den bedste sæson en forsvarsspiller nogensinde har nødvendigvis. Men i moderne tid er vi tæt på. Titlerne er ikke mange nej, men så er vi tilbage ved den gamle: hvad tæller mest - spil eller titler. Ramos har haft mange sæsoner med mange vigtige mål + store titler, men har aldrig været i nærheden af Guldbolden heller. Så jeg ved ikke hvad der skal til, og jeg synes bare det er synd :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Du spørger mig hvorfor CR eller Messi ikke vandt Cl siden den var så billig. Dertil svarer jeg fordi deres hold underpræsterede, hvilket er hele pointen. Hvis ikke det var tilfældet, var CL ikke billig i år!
Selvfølgelig er jeg da fan af den muligvis største spiller i klubbens historie. Alt andet ville da være underligt! Jeg mener, hvad er det hér for et forum? Er det negativt at ville det bedste på vegne af klublegender? Jeg ønskede også Raul al den succes han kunne få da han skiftede til Schalke og Casillas det samme med Porto..
Jeg har stadig ikke set et argument for eller imod mine argumenter fra din side. Du postulerer jo bare og værdisætter trofæer baseret på uspecificerede vægte. Ud fra hvad du skriver er det klart at du ikke har læst hvad jeg har skrevet; jeg har flere gange skrevet at den kommende Ballon D´or ikke er så clear cut som de tidligere har været. Vi har dog et favoritfelt hvoraf (ekskluderende individuelle titler) to har vundet én titel hver med ét hold og én har vundet tre titler med to hold. Hvis du inkluderer individuelle titler ser det bedre ud for Messi og stadig skidt for Dijk. Messis sæson er dog defineret af hans fiaskoer, så det ville da være underligt hvis han skulle vinde Ballon D´or i det år hvor han chokede hver gang det blev alvor. Det ville være useriøst i min bog. Ud fra disse argumenter vil jeg mene CR står som klar favorit til Ballon D´or hvis du ser bort fra politik og kun ser på meritter. Jeg har svært ved at se hvor det farvede er i mit ræsonnement. Du kan mene jeg burde inkludere flot spil, andenpladser og what not i min vægtning.. det gør jeg ikke. Jeg mener ikke det er noget værd når alt kommer til alt. Det kan du være uenig i, fint nok, men så skriv det i stedet for at himle op. Fra min side lukker jeg vores samtale ned nu. Det bliver for meget fnidder.
@ Ramos4
Det er sværere som forsvarsspiller, det er jeg helt enig i. Det kommer naturligt ved at det er sværere at udmærke sig positivt i en kamp som forsvarer. Jeg vil så også sige at vi længe har været i en atypisk situation med Messi/CR som har holdt uhørt niveau over så mange år. Det bliver lidt kedeligt, men på den anden side er det jo useriøst ikke at give prisen til den bedste. Jeg ved ikke om der er en god løsning. Måske giver det sig selv når de stopper :P
Jonas skrev: @ Jbner
Du spørger mig hvorfor CR eller Messi ikke vandt Cl siden den var så billig. Dertil svarer jeg fordi deres hold underpræsterede, hvilket er hele pointen. Hvis ikke det var tilfældet, var CL ikke billig i år!
Selvfølgelig er jeg da fan af den muligvis største spiller i klubbens historie. Alt andet ville da være underligt! Jeg mener, hvad er det hér for et forum? Er det negativt at ville det bedste på vegne af klublegender? Jeg ønskede også Raul al den succes han kunne få da han skiftede til Schalke og Casillas det samme med Porto..
Jeg har stadig ikke set et argument for eller imod mine argumenter fra din side. Du postulerer jo bare og værdisætter trofæer baseret på uspecificerede vægte. Ud fra hvad du skriver er det klart at du ikke har læst hvad jeg har skrevet; jeg har flere gange skrevet at den kommende Ballon D´or ikke er så clear cut som de tidligere har været. Vi har dog et favoritfelt hvoraf (ekskluderende individuelle titler) to har vundet én titel hver med ét hold og én har vundet tre titler med to hold. Hvis du inkluderer individuelle titler ser det bedre ud for Messi og stadig skidt for Dijk. Messis sæson er dog defineret af hans fiaskoer, så det ville da være underligt hvis han skulle vinde Ballon D´or i det år hvor han chokede hver gang det blev alvor. Det ville være useriøst i min bog. Ud fra disse argumenter vil jeg mene CR står som klar favorit til Ballon D´or hvis du ser bort fra politik og kun ser på meritter. Jeg har svært ved at se hvor det farvede er i mit ræsonnement. Du kan mene jeg burde inkludere flot spil, andenpladser og what not i min vægtning.. det gør jeg ikke. Jeg mener ikke det er noget værd når alt kommer til alt. Det kan du være uenig i, fint nok, men så skriv det i stedet for at himle op. Fra min side lukker jeg vores samtale ned nu. Det bliver for meget fnidder.
@ Ramos4
Det er sværere som forsvarsspiller, det er jeg helt enig i. Det kommer naturligt ved at det er sværere at udmærke sig positivt i en kamp som forsvarer. Jeg vil så også sige at vi længe har været i en atypisk situation med Messi/CR som har holdt uhørt niveau over så mange år. Det bliver lidt kedeligt, men på den anden side er det jo useriøst ikke at give prisen til den bedste. Jeg ved ikke om der er en god løsning. Måske giver det sig selv når de stopper :P
Messi vandt 2 titler i sidste sæson: La Liga og den spanske supercup. Derudover kom hans hold længere i CL, hvor han scorede to gange i den første semifinale. Derudover blev han topscorer i La Liga med 36 mål og en dertilhørende guldstøvle. Han blev også topscorer i CL. Hvis dette ikke pr. automatik skulle bringe ham foran Cristiano i Ballon d'Or-opløbet, ville jeg blive meget overrasket.
Han har vundet en sværere liga og nået længere i CL + været bedre individuelt. En ubetydelig Nations League gør næppe den store forskel i den henseende.
Hypen om Ronaldo til Juventus var jo netop at han skulle gøre det for dem, som de ikke har kunne de sidste mange år - vinde Champions Leauge. Og selvom han gjorde det helt fint i den turnering så lykkedes det altså langt fra. Nations League, en turnering uden nogen som helst prestige eller anseelse, ændrer selvfølgelig ikke noget som helst.
Jeg synes egentlig Van Dijk skal have den, men også kun fordi der mangler andre kandidater. Som du selv siger, så har mange af de andre top hold underpræsteret. Messi var væk da det virkelig gjaldt i Barca's(og Argentinas) deroute, som sædvanelig fristes man næsten til at sige. Ronaldo bragte ikke Juventus en dadel videre fra hvor de har været de seneste mange sæsoner.
Hvis du så vil til at finde stats pr minut spillet, ja så har Ronaldo selvfølgelig heller ikke en chance, for så vinder Messi jo hvert år. Der er ikke rigtig nogen argumenter for hvorfor Ronaldo skulle vinde den. Udover hvis man, for gud hvilken grund, skulle anse Nations League som en kæmpe triumf.
Okay. At tilføje super cuppen ændrer ikke nogle af argumenterne jeg kom med. Han har kun præsteret for ét hold og hans sæson er defineret af hans fejl og mangler. Han excellerede i efteråret imod de små hold i ligaen og CL.. Det er fint, men så er det heller ikke bedre. Det ser meget bedre ud på papiret end det er.
@lars1991
Jeg er enig i at CL er den største turnering og at CR ville have være selvskrevet hvis han havde vundet. Det gjorde han ikke, så nu kan vi have en debat. Jeg vil stadig mene CL i år var billig. Hvilke tophold var gode i år udover Liverpool? De kan selvfølgelig ikke gøre for at de andre fejler, og jeg prøver ikke at negligere deres titel, men nogle gange er titlerne bare billigere end andre og sidste år var det tilfældet. Derudover er det alt Dijk har kørende for ham. Én turnering med én klub.. Jeg synes Nations league bliver underspillet en del herinde. Det er jo ikke OL. De store hold med de store spillere var med i vidt omfang. Jeg ser ikke hvordan niveauet er lavere end copa America.
Jeg føler jeg kører lidt i ring med argumenterne efterhånden. Hvis ikke der er nogen der har noget nyt på falderebet, så tror jeg mine tidligere posts viser mine holdninger og svarer på hvilke spørgsmål byder måtte være :)
nono skrev: Hold da fest... Neymar udebliver fra sæsonopstart hos PSG: en.psg.fr/teams/first-team/content/club-...bsence-from-training
Det håber jeg godt nok heller ikke. PSG skulle jo have tilbudt ham til klubben, og Leonardo bekræfter nu at han vil væk og at det handler om det rette beløb, men i tilfælde af at Perez bider på ville de jo slå to fluer med ét smæk; undgå at sælge ham til Barcelona, deres nemesis, og sørge for at vi ikke køber Mbappe de kommende år.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024