Om Vores Rivaler IX

6 år 9 måneder siden #7501 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Sådan forstår jeg det også. Året går fra 1. juli og vores handler var vist alle før der - dvs. alle handler var i forrige sæson.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #7502 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev: Sådan forstår jeg det også. Året går fra 1. juli og vores handler var vist alle før der - dvs. alle handler var i forrige sæson.

Jeg er ret overbevist om at man snakker om et helt vindue i forhold til at regne plus/minus.

Jeg er her stadig XOXO

6 år 9 måneder siden #7503 af Ramos4
Men var det ikke netop derfor Perez lukkede alle handlerne før d. 1. juli? Så de indgik i forrige regnskab. Det synes jeg da medierne meldte.

Jeg har virkelig ikke sat mig ind i FFP og jeg synes det er lovlig indviklet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 9 måneder siden #7504 af JimmyBroe

Ramos4 skrev: Men var det ikke netop derfor Perez lukkede alle handlerne før d. 1. juli? Så de indgik i forrige regnskab. Det synes jeg da medierne meldte.

Jeg har virkelig ikke sat mig ind i FFP og jeg synes det er lovlig indviklet.

Nu citerer jeg lige vores kære bruger MMM, som uden sammenligning har vist sig som den stærkeste inden for det økonomiske aspekt inden for fodboldverdenen, her på siden. Han forklarede det således for et stykke tid siden:

MMM skrev: FFP opererer med en 3-årig overvågningsperiode, der som udgangspunkt slutter sæsonen inden licensperioden (dvs. den kommende sæson er T+1, overvågningsperioden er T, T-1 og T-2). Men overvågningsperioden kan udvides hvis klubber fejler på en række specifikke indikatorer, herunder transferbalancen i ethvert givet registreringsvindue, der slutter i licenssæsonen (UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations (www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Te...2562015_DOWNLOAD.pdf ) art. 59(3) jf. art. 62(3) vi)

Så upåagtet at regnskabsåret sluttede den 30. juni, så skal registreringsvinduet ses som helhed og opfylde kravene i art. 62(3) vi. Så hvis vi har en negativ transferbalance på mere end 100 mil EUR i dette vindue, så vil klubben ikke alene skulle opfylde break-even kravene for den normale 3-års periode, men også for en forskudt periode, der inkluderer indeværende regnskabsår…..

Og skriver videre:

MMM skrev: Hvis det selvstændige krav til player transfer balancen (her kigges der ikke på book value, men alene på indgående og udgående) i registreringsvinduet ikke opfyldes skal vi samtidig, dvs i indeværende regnskabsår, opfylde break-even kravet i perioden 2017/18, 2018/19 og 2019/20 og skal afgive ekstraordinær rapport til UEFA. Pointen er, at for den samlede vurdering af opfyldelse af FFP krav gør det ikke den store forskel om en spiller er købt før eller efter den 1. juli.

Det er taget ud af flere indlæg. :)

Jeg er her stadig XOXO

6 år 9 måneder siden #7505 af Ramos4
Okay. Men hvordan giver det lige Barcelona mulighed for at købe Neymar? Eller os for den sags skyld. Det kan vel kun lade sig gøre på lån i år ellers kommer klubberne da i kæmpe minus?

6 år 9 måneder siden #7506 af JimmyBroe

Ramos4 skrev: Okay. Men hvordan giver det lige Barcelona mulighed for at købe Neymar? Eller os for den sags skyld. Det kan vel kun lade sig gøre på lån i år ellers kommer klubberne da i kæmpe minus?

Det spørgsmål har jeg selv stillet flere gange for det virker komplet ulogisk. Men det hænger måske sammen med, at bødestørrelsen er forholdsvis mild.

Jeg er her stadig XOXO

6 år 9 måneder siden #7507 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev: Okay. Men hvordan giver det lige Barcelona mulighed for at købe Neymar? Eller os for den sags skyld. Det kan vel kun lade sig gøre på lån i år ellers kommer klubberne da i kæmpe minus?

Læste noget om at pengene betales fra næste år, a la Mbappe-handlen, og næste sommer er det vel planen at de vil sælge Coutinho. Men hvis det ikke er tilfældet og PSG vil have alle pengene nu, forstår jeg det heller ikke. Eller at vi skulle kunne købe ham. Det ændrer et lån vel ikke på, betales pengene i år, lån eller ej, er det jo en transfer og den givne klub kommer under de -100M der er tilladt.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

6 år 9 måneder siden #7508 af JimmyBroe
Messi er tilsyneladende også ude mod Osasuna.. Kan vi allerede nu gøre klar til en forside alá "Osasuna.dk"? Please

Jeg er her stadig XOXO

6 år 9 måneder siden #7509 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev:

Læste noget om at pengene betales fra næste år, a la Mbappe-handlen, og næste sommer er det vel planen at de vil sælge Coutinho. Men hvis det ikke er tilfældet og PSG vil have alle pengene nu, forstår jeg det heller ikke. Eller at vi skulle kunne købe ham. Det ændrer et lån vel ikke på, betales pengene i år, lån eller ej, er det jo en transfer og den givne klub kommer under de -100M der er tilladt.

Ikke med en låneaftale med tvungen køb næste år.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

6 år 9 måneder siden #7510 af Ramos4
For lige at vende den om, så får PSG ikke et ringe hold fremadrettet. Cavani som targetman og så Dembele og Mbappe på kanterne. Det lyder okay giftigt. Ingen brasilianer til at varme bolden og sætte sig selv i scene.

6 år 9 måneder siden #7511 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev: For lige at vende den om, så får PSG ikke et ringe hold fremadrettet. Cavani som targetman og så Dembele og Mbappe på kanterne. Det lyder okay giftigt. Ingen brasilianer til at varme bolden og sætte sig selv i scene.

Enig, og hvis de kan finde en erstatning for Cavani inden for de næste to år, så vil det offensivt være et stærkt hold.

Det svarer til, at de får Dembele for ~50 mio. euro. Det ville de ikke have fået ham for for 2 år siden, og i dagens marked er det billigt. Samtidig har de fået 2 år med meget medieomtale, som nok hjælper med sponsorerne.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 år 9 måneder siden #7512 af Ramos4
Omvendt står Barcelona med Neymar, Suarez og Messi der skal udskiftes inden for en overskuelig årrække. De tænker meget kortsigtet må man sige. Neymar er ca. 60 i brasilianer år jo.

Pludselig er de tre stjerner væk samtidig, de betaler banklån af + de skal renovere stadion til milliarder.

Der er forståeligt en del kritiske røster i- og omkring klubben.

Leveret af Kunena Forum