Truppen 16/17
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Kassow-Rossing skrev: Man kan ikke komme udenom at vi har haft ualmindeligt mange skader i den netop overståede sæson. Det kunne være spændende, hvis der var nogen, der kunne finde en oversigt for at se om vi på nogen måde nærmede os en verdensrekord for sidste sæson.
Når det så er sagt, så kan skader godt tilskrives uheld, men alligevel ser man de samme mønstre. De samme spillere, der får korte og lange skader og de samme hold, der er uheldige. Derfor vil jeg netop kalde en spillers udsigt til at få skader i fremtiden som en del af hans kvaliteter. Eksempelvis hvis man ser på de to bedste spillere i verden, er det tydeligt at de sjældent har brug for at sidde ude. Det må tale for deres kvaliteter. Både for køber, sælger, fans og træner.
bare lige off topic, så ved du godt at du i din "signatur" skriver "Garnet Madridista" ik :-D
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kasillas skrev: Pogba bør købes hvis det er trænerens ønske. Hvis træneren får 100% total frihed i at udstikke rammerne vil sandsynligheden for fungerende holdspil forøges kraftigt. Så jeg er af den overbevisning af at Pogba kun bør købes hvis det er Zidanes ønske.
Jeg er ikke helt uenig. Træneren skal have indflydelse, men medmindre vi har en kæmpe kapacitet på bænken, så skal træneren ikke have 100% frihed til at bruge over 100 mio på én spiller. Det skal i så fald være strategisk for at spille på en bestemt måde på langt sigt.
Zidane har ikke bevist nok over en lang periode til, at han får en blankocheck. Her vil det i stedet give mening med en sportsdirektør, for Zidane er sandsynligvis væk om 2 år, hvis vi kender Perez ret.
Dios skrev: Jeg forstår ikke din holdning til Hazard. Fair nok, han er slet ikke din type på en fodboldbane, men samtidig sidder du og forsvarer James, som også har haft en elendig sæson. Specielt 2016 året var jo en katastrofe for James. Ikke bare på banen, men også udenfor banen. Han tog jeg ved ikke hvor mange kg på, og var i så elendig form så han kom på et specielt træningsprogram efter Zidane tog over. Hans attitude var også et kæmpe problem sidste sæson.
Jeg forstår bare ikke hvorfor du absolut vil vinkle historien til "din fordel"? Hazard viste meget af sit talent i de sidste måneder af sidste sæson, og da du jo er så glad for statistik, så må det vel også betyde noget, at Hazard alligevel havde flest assist i hele slutrunden.
Jeg forsvarer skam ikke James. Det er fuldstændig forfejlet. Jeg har forsøgt at bruge James til at holde op imod Isco, som i min optik får alt for meget uberettiget ros herinde.
Jeg er vildt glad for assist-maskiner, men jeg er også parat til at sælge James i morgen, og jeg har flere gange foreslået at sælge både James og Isco.
Vildt fascinerende at Hazard kan lave assist mod Irland og Ungarn, når de to hold ER blevet knækket. Hvad skal man stille op med så meget talent? :-O
Dios skrev: Problemet med Kroos og Modric konstellationen er jo, at de simpelthen spiller for langt fra feltet og scorer for få mål, hvis man sammenligner dem med Pogba!. De scorede 3 mål tilsammen hele sidste sæson. Jeg er om nogen Modric største fan, men som alle troede engang, så er han bare ikke 10'eren! Han er ikke skide god når han bliver rykket helt frem. Til gengæld er han den bedste midtbanespiller i verden når han har spillet foran sig, og nr. 2 er i mine øjne Kroos. De er som Ronaldo og Bale. Identiske på mange punkter, forskellen er bare, at man sagtens kan spille dem sammen, hvis de har spillerne til det foran sig. De bidrager bare ikke med nok offensivt på nuværende tidspunkt.
Og hvorfor gør de så ikke det? Fordi det egentlig ikke burde være deres job, da de har 3 spillere foran sig, som rent faktisk burde kunne klare jobbet på den sidste 1/3, men det gør de ikke, så derfor synes jeg også vi har brug for en spiller som Pogba, som er fremragende til at tage de løb omkring feltet, som giver plads omkring sig.
Her 7 år efter render vi stadig rundt i vores helt egen verden, og er lige kommet frem til, at der nok er brug for en 6'er, hvis der samtidig er 5 offensive spillere på banen som stort set ikke rører en finger defensivt.
Nu bliver det måske en tand for kækt, men hvis Modric og Kronos både er for langt fra målet, og de ikke bidrager defensivt, hvad laver de så på holdet? :-D
Jeg kan se (læs:skimte) idéen i Pogba, hvis vi ønsker en ny Khedira med lidt flere offensive kvaliteter, og så reelt spille med 3 8'er på midtbanen. Det vil give mere dynamik med nogle løb igennem kæderne a la dem, som vores tidligere tysker lavede.
Jeg ville nok lave et par ændringer, hvis jeg fik fuld kontrol over holdet. Jeg ville gerne have Suarez, og vil stadig gerne have ham, men han bliver for svær at få. Jeg ville tage ham for hans presspil og aggressivitet med bolden. Blandt de forreste tre har vi savnet begge dele siden dí María var her.
I stedet for Suarez vil jeg så have en næsten ligeså utilgængelig spiller i form af Griezmann. Naturligvis i stedet for Benzema. Jeg ved, at der ikke er meget opbakning til sådan et skifte herinde, men vi vil få en skarpere angriber, der forstår at arbejde defensivt, og er dygtig i de små rum. Alt i alt virker han som en bedre og yngre model. Næste skridt vil være at sælge Ronaldo næste sommer (pga. alder og skader), hvor Hazard eller en anden (Mahrez, Coman e.l.) forhåbentlig vil have bevist nok til at retfærdiggøre et skifte til verdens største klub.
Bale skal tilbage til tidligere dyder med defensive løb, og så vil vi forhåbentlig have et hold, der både kan åbne modstandere ved udfordringer, skudtrusler fra distancen og har en god løbevillighed defensivt.
Selv med Bale + Griezmann + lottokupon tror jeg på, at vi vil have den rigtige styrke offensivt og defensivt. Jeg tror - modsat andre - ikke på, at offensiven vil ændres ved blot at fjerne Ronaldo. Benzema og Bale vil også konkurrere om at være mest doven, hvis ikke de får alternativet at se i form af en hårdtarbejdende medangriber i form af Griezmann/Suarez e.l.
Så er der den bonus, at det værste, Griezmann har lavet, vist har omhandler en natklub på en landsholdssamling.
Kassow-Rossing skrev: Man kan ikke komme udenom at vi har haft ualmindeligt mange skader i den netop overståede sæson. Det kunne være spændende, hvis der var nogen, der kunne finde en oversigt for at se om vi på nogen måde nærmede os en verdensrekord for sidste sæson.
Det må vel næsten være Arsenal, der har den rekord. Wenger har en forkærlighed for glasben og dårlige træningsbaner.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev:
Kasillas skrev: Pogba bør købes hvis det er trænerens ønske. Hvis træneren får 100% total frihed i at udstikke rammerne vil sandsynligheden for fungerende holdspil forøges kraftigt. Så jeg er af den overbevisning af at Pogba kun bør købes hvis det er Zidanes ønske.
Jeg er ikke helt uenig. Træneren skal have indflydelse, men medmindre vi har en kæmpe kapacitet på bænken, så skal træneren ikke have 100% frihed til at bruge over 100 mio på én spiller. Det skal i så fald være strategisk for at spille på en bestemt måde på langt sigt.
Zidane har ikke bevist nok over en lang periode til, at han får en blankocheck. Her vil det i stedet give mening med en sportsdirektør, for Zidane er sandsynligvis væk om 2 år, hvis vi kender Perez ret.
Jamen du har da ret i at træneren ik bare ska ha fuldstændig og total frihed til at købe som han vil - og at det ville være langt bedre hvis det skete i harmoni med en sportsdirektør. Men dér hvor kæden knækker er jo når I "anti-pogba'er" bruger det som et argument mod et evt Pogba-køb at Florentino absolut vil ha manden når samtlige meldinger lyder på at det er trænerens ønske og netop Florentino der ik er så interesseret. I alle andre sammenhænge blir netop trænerens ønske brugt som et argument FOR spillerkøb - så det er bare lidt trættende at sku debattere ud fra sådanne præmisser som vinkles præcis til at understøtte egne pointer når det er både faktuelt forkert og selve præmissen bruges modsat i alle andre tilfælde.
men bare roligt vi kommer de næste to sæsoner nok til at sovse rundt i Isco, james og Andre Gomes der slås om en ikke-eksisterende position på banen. Hmm, jeg er mildt sagt ik optimist lige nu - jeg håber jeg blir overrasket over en genial købsstrategi fra klubbens side, men jeg er ik imponeret over den umiddelbare passivitet vi har oplevet indtil nu
Siempre fiel skrev:
BBB skrev:
Jamen du har da ret i at træneren ik bare ska ha fuldstændig og total frihed til at købe som han vil - og at det ville være langt bedre hvis det skete i harmoni med en sportsdirektør. Men dér hvor kæden knækker er jo når I "anti-pogba'er" bruger det som et argument mod et evt Pogba-køb at Florentino absolut vil ha manden når samtlige meldinger lyder på at det er trænerens ønske og netop Florentino der ik er så interesseret. I alle andre sammenhænge blir netop trænerens ønske brugt som et argument FOR spillerkøb - så det er bare lidt trættende at sku debattere ud fra sådanne præmisser som vinkles præcis til at understøtte egne pointer når det er både faktuelt forkert og selve præmissen bruges modsat i alle andre tilfælde.
Jeg mener ikke, at der er noget selvmodsigende i det, som jeg har skrevet. Taktikken vil vel blive ændret, ved et køb af Pogba? Hvis Pogba er Perez' mand, så vil han selvfølgelig have ham på banen, når han ender som verdens dyreste spiller. Vil man skifte Kroos, Modric eller Casemiro ud?
Hvis det er Zidane's mand, så skal han ikke have en blankocheck.
Hvis de begge er helt indforståede med, at vi skal have ham, og at vi skal spille på en anden måde, så har jeg det fint med det. Det er trods alt den mest langsigtede løsning, at Zidane vil bruge ham nu, og Perez vil have ham som en essentiel spiller hos en fremtidig træner (og det dermed er en del af overvejelserne ved en ny træner).
Hvis kun en enkelt af de to vil have ham, så mener jeg, at det bliver uholdbart. De skal begge være villige til at dø for verdens suverænt dyreste spiller. Det vil sige at holdet skal fungere fra dag 1 (sæson 1), hvis han hentes, ellers ryger Zidane, og det skal også fungere i sæson 3 og 4, ellers ryger Perez.
Jeg er i øvrigt ikke anti-pogba. Jeg er bare bekymret for sammenspillet på holdet. Det er for stor en udskrivning til IKKE at fungere.
- Kassow-Rossing
-
Emne forfatter
- Bruger er blokkeret
-
Siempre fiel skrev: bare lige off topic, så ved du godt at du i din "signatur" skriver "Garnet Madridista" ik :-D
Haha ups. Tak!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Nu bliver det måske en tand for kækt, men hvis Modric og Kronos både er for langt fra målet, og de ikke bidrager defensivt, hvad laver de så på holdet? :-D
Jeg kender ikke ham Kronos? Er han et stort talent i FM? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: BBB skrev:
Jeg kender ikke ham Kronos? Er han et stort talent i FM? :D
Det er ham den onde fra Avengers. Og min telefons autocorrect, der er en "bit har" (bitch på autocorrect).
- Raúl 7
- Gæst
-
Sebberg skrev: Guderne skal vide, at bare en tilnærmelsesvis sammenligning af Khedira og Pogba er vanvittig!
Enig. De to kan ikke sammenlignes. Khedira har vist et højt niveau på topplan i mange år.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
2. Carvajal
5. Varane
15. Coentrao
17. Lucas
21. Morata
18 og 24 ledige til nye spillere.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sebberg skrev: Guderne skal vide, at bare en tilnærmelsesvis sammenligning af Khedira og Pogba er vanvittig!
Guderne ved, at læseevner er en mangelvare, når det kædebrydende løb de begge laver åbenbart ikke kan sammenlignes.
Raúl 7 skrev:
Enig. De to kan ikke sammenlignes. Khedira har vist et højt niveau på topplan i mange år.
Lidt sjovt er det :-)