Truppen 16/17

10 år 4 uger siden #37 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 16/17

BBB skrev:

SR4 skrev: Jeg er ikke enig i at vi skal hente Pogba, men Fiel har ret. Flere sæsoners klubfodboldt vægter langt højere end 6 kampes EM-landsholdsfodbold til hver en tid. Og det er det udgangpunkt, der skal debatteres i.
Vi kritiserer jo netop Perez for altid at give overpris på spillere, der spiller en god landsholdsslutrunde.

Helt enig i alt du skriver.

Jeg mener heller ikke, at Pogba skal hentes. Ofte kritiseres Perez for at lade indkøb diktere opstilling og spillestil. Et køb af Pogba vil igen gøre indkøb vigtigere end holdet.

Nu må I andre også snart droppe Hazard. Han var dårlig til EM og igennem hele sidste sæson. Han viste et talent, da han var yngre, men han har ikke nået de spåede højder. Der må da findes andre mere spændende spillere, som I kan kaste jeres kærlighed på.

Pogba vil jo ikke være et klassisk Perez-køb. Nuvel, så vil han være et Galacticos indkøb, men alle kan vel se ideen med netop at få ham ind, og det skiller sig jo utrolig meget ud ift. Perez tidligere Galcticos-indkøb. Pogba skiller sig ud fra de andre af (vores nuværende midtbanespillere), og har meget af det vi mangler på den centrale midtbane. Herefter kan man så tage den subjektive tilgang igen, hvor man kan debatere om man synes han er overvurderet, som jeg selv synes han er. Eller om man foretrækker Kroos, Modric etc..

Jeg forstår ikke din holdning til Hazard. Fair nok, han er slet ikke din type på en fodboldbane, men samtidig sidder du og forsvarer James, som også har haft en elendig sæson. Specielt 2016 året var jo en katastrofe for James. Ikke bare på banen, men også udenfor banen. Han tog jeg ved ikke hvor mange kg på, og var i så elendig form så han kom på et specielt træningsprogram efter Zidane tog over. Hans attitude var også et kæmpe problem sidste sæson.
Jeg forstår bare ikke hvorfor du absolut vil vinkle historien til "din fordel"? Hazard viste meget af sit talent i de sidste måneder af sidste sæson, og da du jo er så glad for statistik, så må det vel også betyde noget, at Hazard alligevel havde flest assist i hele slutrunden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden #38 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Truppen 16/17
Det er sjovt, hvordan folk snakker om det ene store indkøb efter det andet, men ingen rigtig kan få det til at gå op. Der nævnes Pogba, mens vi måske har verdens stærkeste midtbane-konstellation.
Og der nævnes, at vi skal have nye verdensklasse forsvarsspillere, selvom vi måske har de bedste på hver plads i forsvaret.

10 år 4 uger siden #39 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Truppen 16/17

SR4 skrev: Det er sjovt, hvordan folk snakker om det ene store indkøb efter det andet, men ingen rigtig kan få det til at gå op. Der nævnes Pogba, mens vi måske har verdens stærkeste midtbane-konstellation.
Og der nævnes, at vi skal have nye verdensklasse forsvarsspillere, selvom vi måske har de bedste på hver plads i forsvaret.

Hørt!

Jeg tænker også i forbindelse med al den snak om en ny stjerne til midtbanen - hvornår har Casemiro egentlig spillet sig af? For et indkøb til €30-120mio bør alt andet lige i den objektives vurdering være på bekostning af vores brasilianske diamant, som i mine øjne viste sig jo afgørende det det gjalt allermest - og jeg vil da mene der kan argumenteres for, at hans tilstedeværelse under Zidane var mere end medvirkende i at vi sluttede afsindigt godt af. Kroos og Modric må og skal - fortsat - være ubetingede førstevalg, hvilket de nok vil være på alle hold i verden.

Bør man i virkeligheden ikke have kig på et talent til den defensive midtbane ala Illarramendi-købet, som kan aflaste Casemiro? Ikke at Illarra gjorde som ønsket og forventet overhovedet, men en yngre spanier, som er god med bolden, besidder fysisk gennemslagskraft og et godt blik for spillet - eller noget i den dur.
Sidste redigering: 10 år 4 uger siden ved Mathiaska.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 4 uger siden #40 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 16/17

SR4 skrev: Det er sjovt, hvordan folk snakker om det ene store indkøb efter det andet, men ingen rigtig kan få det til at gå op. Der nævnes Pogba, mens vi måske har verdens stærkeste midtbane-konstellation.

Vi har de bedste i forsvaret på hver sin plads, men taber alligevel 4-0 til Barcelona, 2-0 til Wolfsburg og serverer ti kæmpe chancer til Roma på hjemmebane. Det kan være, fordi trænerteamet ikke gør det godt nok, eller også holder din hypotese med de bedste ikke.

Hvad angår midtbanekonstellationen, så er jeg uenig. Den er ganske rigtig fantastisk, når vi møder Granada på hjemmebane. Uuuh, hvordan Kroos og Modric bare kan styre spillet, som de vild. Faktum er dog, at midtbanen mangler gennembrudsstyrke og udforudsigelighed. Casemiro er oprydder. Kroos er boldflytter. Modric kan - i sjældne tilfælde - sætte en mand eller skabe noget dynamik, men mest af alt kan han også 'blot' styre spillet. Vi har brug for mere. Det er en af grundene til, at vi har de der 10-15 kampe (næsten alle vores udekampe), hvor vi intet kan skabe. Det skal løses ved at ændre på de forreste tre ELLER skifte Kroos ud og få en Pogba ind, der kan tage de dybe, eksplosive løb.

I Barcelona gør det ikke noget, at der ikke er en særlig dynamisk midtbane, for de har de tre fyre oppe foran. Det kan vi desværre ikke prale af.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 3 uger siden #41 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Truppen 16/17

Sebberg skrev:

Vi har de bedste i forsvaret på hver sin plads, men taber alligevel 4-0 til Barcelona, 2-0 til Wolfsburg og serverer ti kæmpe chancer til Roma på hjemmebane. Det kan være, fordi trænerteamet ikke gør det godt nok, eller også holder din hypotese med de bedste ikke.

Hvad angår midtbanekonstellationen, så er jeg uenig. Den er ganske rigtig fantastisk, når vi møder Granada på hjemmebane. Uuuh, hvordan Kroos og Modric bare kan styre spillet, som de vild. Faktum er dog, at midtbanen mangler gennembrudsstyrke og udforudsigelighed. Casemiro er oprydder. Kroos er boldflytter. Modric kan - i sjældne tilfælde - sætte en mand eller skabe noget dynamik, men mest af alt kan han også 'blot' styre spillet. Vi har brug for mere. Det er en af grundene til, at vi har de der 10-15 kampe (næsten alle vores udekampe), hvor vi intet kan skabe. Det skal løses ved at ændre på de forreste tre ELLER skifte Kroos ud og få en Pogba ind, der kan tage de dybe, eksplosive løb.

I Barcelona gør det ikke noget, at der ikke er en særlig dynamisk midtbane, for de har de tre fyre oppe foran. Det kan vi desværre ikke prale af.

Her er jeg nød til at være uenig med hver eneste punkt du leverer. Lad os starte med Forsvaret. Vi har vel en af verdens - bedste forsvarspiller til dags - dato i Ramos. Han er vores kaptajn, en lederskikkelse og ikke mindst så giver han ro i bagkæden. Jeg tror ikke du kan begrunde at 4-0 nederlaget + 2-0 nederlaget er grundlag for, at vi skal skifte hele vores bagkæde ud. Der vil jeg simpelthen mene, at man ikke havde den fulde opbakning af det system Benitez gennemførte dengang. Hvis du mener, at man i Carvajal ikke kan har den vel bedste højre back, vel og mærke at han holder sig skadesfri, så er jeg målløs. Simpelthen. Det samme kan siges om Marcelo. Her kunne jeg dog være enig med i, at Marcelo har sin mangler i defensiven, men folk gør meget mere ud af det - end som det er.

Jeg er meget interesseret i, hvem du vil erstate vores forsvarspiller med, Silva? Pique? Chiellini? Bonucci? Nej! For alle de nævnte spiller er simpelthen umulig at få fat på og vi kan ikke rigtig stille os tilfreds med John Stones, Jose Fonte eller hvem det er som kunne være bedre end Pepe/Varane + Ramos. Jeg mener at de er de bedste og vi skal ikke rokke ved den bagkæde.

Casemiro er ikke blot en oprydder. Manden får ikke nok kredit, og folk relaterer ham blot som "oprydder", fordi det er bare simpelthen så nemt at stemple ham som det. Det er en anelse skuffende, at du ikke kan give Casemiro ros ved alle andre dele af hans spil end blot det. Casemiro er bom - stærkt, og han har en kæmpe fordel ved at benytte sin styrke i de små områder og der er han en naturlig oprydder, ja så langt er jeg med. Men Casemiro har udviklet så meget mere end det, han har et vanvittig overblik, er god i de små rum med hensyn til aflveringer og så er han enorm driblestærk, hvilket kan gavne til tider. Han har teknikken i modsætningen til andre på sin position. Så er der Kroos og Pogba... Puha! Der er blevet snakket så meget om de to, frem og tilbage. Jeg forstår ikke hvad problemet med Modric er. Du mener at han har svært ved at sætte en mand af og skabe noget dynamisk i det fremadrettet spillet, jeg er helt uenig her! Det er netop sådan noget han mestre jo, eller er jeg helt rund tosset? Han har en virkelig flot aerodynamisk fodfæste, hvilket gør, at han kan accelerer fra sin modspiller på små rum og netop skabe noget fremadrettet i angrebspillet. Han har en fantastisk overblik, et temmelig flot spark (hvilket jeg mener at han skal bruge oftere) og så kan han mest af alt gøre meget mere end "blot" styre spillet (hint). Kroos er vel ikke til at diskutere. Mens modric med sit flagrende halvt blonde hår løber som en tosse frem, så er Kroos spil - mestren. Han diriger vel som en i helvedet, forstår mig ret. Han er den bedste til det han laver! Selv Pogba kan ikke komme i diskussion her! Når Casemiro rydder så flot op, Kroos diriger spillet frem og tilbage, Modric skaber noget fremadrettet, så vil jeg simpelthen mene at det at hente Pogba ind, blot er en kopi af de to til ekstra 800 millioner kroner som går til spilde. Så har vi også en utilfreds trods blandt de fire. Det er bare ikke godt nok! Og så vil næsten ethvert hold fortrækker Ronaldo, Benzema og Bale i angrebet, hvis man kigger bort fra Barca. Her tror jeg ikke du skal være kekymret ;)

Kroos, Modric, Pepe og Bale var vel EM's største højdepunkter. De spillede alle 4 så flot! Det er derfor, at jeg undrer mig over, du mener at vi mangler en Pogba, nå vi i virkeligheden mangler mere bredde på midten (en som kan komme ind og hjælpe Casemiro). Her vil jeg netop mene, at Kante og måske Carvalho vil være oplagte valgmulighder. Derudover kunne jeg godt tænke mig at se en Ricardo Rodriguez i truppen. Ikke fordi Marcelo er blevet elendig, tværtimod. Marcelo kan ikke holde til at spiller hvert eneste minut, og at vi så har Nacho som opbakning fejler fuldstændigt.

Derudover er jeg også lidt skuffede over, at du nævner de to negativer højdepunkter og ikke giver Zidane den credit han fortjener. Vi kørte altså ind i en stime af 15 kampe i træk, hvor vi besejrede netop vores kære venner fra Catalonian. Derudover så vandt vi CHL! Casemiro havde vel sin bedste kampe under Zidane, Kroos var fantastisk i sejren mod Barca på Nou Camp!
Sidste redigering: 10 år 3 uger siden ved Hansen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Lars1991

10 år 3 uger siden #42 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Truppen 16/17

Hansen skrev:

Sebberg skrev:

Her er jeg nød til at være uenig med hver eneste punkt du leverer. Lad os starte med Forsvaret. Vi har vel en af verdens - bedste forsvarspiller til dags - dato i Ramos. Han er vores kaptajn, en lederskikkelse og ikke mindst så giver han ro i bagkæden. Jeg tror ikke du kan begrunde at 4-0 nederlaget + 2-0 nederlaget er grundlag for, at vi skal skifte hele vores bagkæde ud. Der vil jeg simpelthen mene, at man ikke havde den fulde opbakning af det system Benitez gennemførte dengang. Hvis du mener, at man i Carvajal ikke kan har den vel bedste højre back, vel og mærke at han holder sig skadesfri, så er jeg målløs. Simpelthen. Det samme kan siges om Marcelo. Her kunne jeg dog være enig med i, at Marcelo har sin mangler i defensiven, men folk gør meget mere ud af det - end som det er.

Jeg er meget interesseret i, hvem du vil erstate vores forsvarspiller med, Silva? Pique? Chiellini? Bonucci? Nej! For alle de nævnte spiller er simpelthen umulig at få fat på og vi kan ikke rigtig stille os tilfreds med John Stones, Jose Fonte eller hvem det er som kunne være bedre end Pepe/Varane + Ramos. Jeg mener at de er de bedste og vi skal ikke rokke ved den bagkæde.

Casemiro er ikke blot en oprydder. Manden får ikke nok kredit, og folk relaterer ham blot som "oprydder", fordi det er bare simpelthen så nemt at stemple ham som det. Det er en anelse skuffende, at du ikke kan give Casemiro ros ved alle andre dele af hans spil end blot det. Casemiro er bom - stærkt, og han har en kæmpe fordel ved at benytte sin styrke i de små områder og der er han en naturlig oprydder, ja så langt er jeg med. Men Casemiro har udviklet så meget mere end det, han har et vanvittig overblik, er god i de små rum med hensyn til aflveringer og så er han enorm driblestærk, hvilket kan gavne til tider. Han har teknikken i modsætningen til andre på sin position. Så er der Kroos og Pogba... Puha! Der er blevet snakket så meget om de to, frem og tilbage. Jeg forstår ikke hvad problemet med Modric er. Du mener at han har svært ved at sætte en mand af og skabe noget dynamisk i det fremadrettet spillet, jeg er helt uenig her! Det er netop sådan noget han mestre jo, eller er jeg helt rund tosset? Han har en virkelig flot aerodynamisk fodfæste, hvilket gør, at han kan accelerer fra sin modspiller på små rum og netop skabe noget fremadrettet i angrebspillet. Han har en fantastisk overblik, et temmelig flot spark (hvilket jeg mener at han skal bruge oftere) og så kan han mest af alt gøre meget mere end "blot" styre spillet (hint). Kroos er vel ikke til at diskutere. Mens modric med sit flagrende halvt blonde hår løber som en tosse frem, så er Kroos spil - mestren. Han diriger vel som en i helvedet, forstår mig ret. Han er den bedste til det han laver! Selv Pogba kan ikke komme i diskussion her! Når Casemiro rydder så flot op, Kroos diriger spillet frem og tilbage, Modric skaber noget fremadrettet, så vil jeg simpelthen mene at det at hente Pogba ind, blot er en kopi af de to til ekstra 800 millioner kroner som går til spilde. Så har vi også en utilfreds trods blandt de fire. Det er bare ikke godt nok! Og så vil næsten ethvert hold fortrækker Ronaldo, Benzema og Bale i angrebet, hvis man kigger bort fra Barca. Her tror jeg ikke du skal være kekymret ;)

Kroos, Modric, Pepe og Bale var vel EM's største højdepunkter. De spillede alle 4 så flot! Det er derfor, at jeg undrer mig over, du mener at vi mangler en Pogba, nå vi i virkeligheden mangler mere bredde på midten (en som kan komme ind og hjælpe Casemiro). Her vil jeg netop mene, at Kante og måske Carvalho vil være oplagte valgmulighder. Derudover kunne jeg godt tænke mig at se en Ricardo Rodriguez i truppen. Ikke fordi Marcelo er blevet elendig, tværtimod. Marcelo kan ikke holde til at spiller hvert eneste minut, og at vi så har Nacho som opbakning fejler fuldstændigt.

Derudover er jeg også lidt skuffede over, at du nævner de to negativer højdepunkter og ikke giver Zidane den credit han fortjener. Vi kørte altså ind i en stime af 15 kampe i træk, hvor vi besejrede netop vores kære venner fra Catalonian. Derudover så vandt vi CHL! Casemiro havde vel sin bedste kampe under Zidane, Kroos var fantastisk i sejren mod Barca på Nou Camp!

Du har strengt taget lige skrevet et indlæg som beskriver et hold som burde totaltdominere alle kampe, i det mindste i ligaen og vinde det ene mesterskab efter det andet. Men men men, og hold nu lige vejret, det gør vi sjovt nok ik. Derimod har vi i snart mange år været sat ret så meget sat af. Så måske bør man overveje om din skamros af nærmest samtlige spillere MÅSKE slet ik holder stik ;-) Case er glimrende og det samme er modric og kroos, men ak og ve, selv i kampe mod miniputhold på udebane i la liga blir midtbanen revet rundt efter alle kunstens regler. Min holdning fra vi i høj grad mangle dynamik, fysik og målfarlighed - altsammen noget som pogba besidder. Og tro nu ik at jeg bare VIL ha pogba - hvis der er andre der har bevist at besidde samme kompetencer, så køb da bare ham - navnet rager personligt mig en skid. Men at sige at pogba er de kopi af de to er jo helt galt - eneste sammenligning er vel at de er midtbanespillere - men det er måske det du mener med kopier. Jeg savner en dynamisk kriger som på gode dage ka drive spillet frem og samtidig være målfarlig og dominere modstanderne med sin fysik - intet af dette har vi på den nuværende midtbane.

Og at sige at ingen nævner hvem der ska ud, så vil jeg gerne skrige det ud igen - lad kroos smutte for et eller andet hysterisk beløb - eller lad pogba, modric og kroos deles om de to pladser og så fyr James og Isco og kovacevic af - eller måske bare én eller to af dem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

10 år 3 uger siden #43 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 16/17
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor BBC ikke bliver nævnt som syndebuk. Bale og Ronaldo skaber jo stort set ingenting, og slet ikke når modstanderen står kompakt, som de så oftest gør i Spanien når Real Madrid er holdet der mødes. Pogba er jo stadig ikke svaret på deres ikke eksisterende tilværelse i de kampe, hvor pladsen ikke er der.
Det er i de kampe, hvor vi har brug for dynamik, skarpe driblinger og hurtige kombinationer, hvor 3 boldberøringer er 2 for meget. Pogba kan i momentvis være kampafgørende grundet hans fremragende spark udefra, men han er jo ikke manden som befrier BBC for at være sat i skakmat.

Der er simpelthen ikke plads til både Ronaldo og Bale. Det bliver desværre ikke anderledes, men begge parter i denne debat har vel ret i hver deres ting. Vi har et af de bedste hold på papiret, og på papiret burde vi kunne dominere hele verden, eller ihvertfald 90% af alle kampe. Problemet er bare, at vi ikke gør det. Vi skal helt tilbage til 2003, hvor vi virkelig dominerede alle hold vi mødte.

Problemet med Kroos og Modric konstellationen er jo, at de simpelthen spiller for langt fra feltet og scorer for få mål, hvis man sammenligner dem med Pogba!. De scorede 3 mål tilsammen hele sidste sæson. Jeg er om nogen Modric største fan, men som alle troede engang, så er han bare ikke 10'eren! Han er ikke skide god når han bliver rykket helt frem. Til gengæld er han den bedste midtbanespiller i verden når han har spillet foran sig, og nr. 2 er i mine øjne Kroos. De er som Ronaldo og Bale. Identiske på mange punkter, forskellen er bare, at man sagtens kan spille dem sammen, hvis de har spillerne til det foran sig. De bidrager bare ikke med nok offensivt på nuværende tidspunkt.
Og hvorfor gør de så ikke det? Fordi det egentlig ikke burde være deres job, da de har 3 spillere foran sig, som rent faktisk burde kunne klare jobbet på den sidste 1/3, men det gør de ikke, så derfor synes jeg også vi har brug for en spiller som Pogba, som er fremragende til at tage de løb omkring feltet, som giver plads omkring sig.

Jeg er ked af at sige det, men Barcelona er bare altid et skridt foran os hvad angår tilpasning af "moderne" fodbold. Der var tiden med Busquets, Xavi og Iniesta hvor de satte dagsorden med Tiki-Taka. Godt nok var Messi også en vigtig brik (nok en kæmpe underdrivelse), men uden de 3 førstnævnte, så ville Barca på ingen måder have været så dominerende.
Tiki-Taka er en lidt uddød race, men så er de bare kommet på forkant med deres MSN, hvor midtbanen stort set bliver spillet henover, hvor al magien sker på den sidste 1/3 del af banen.

Her 7 år efter render vi stadig rundt i vores helt egen verden, og er lige kommet frem til, at der nok er brug for en 6'er, hvis der samtidig er 5 offensive spillere på banen som stort set ikke rører en finger defensivt.
Systemet er pil hamrende råddent, og det starter altså ved BBC!

Det giver jo heller ikke mening, at ville have bolden 60-65%? af tiden, og så have Casemiro, Pogba, Ronaldo og Bale på holdet samtidig. Casemiro er mindre undskyldt, men fremragende med bolden er han altså ikke, og det er der jo ingen af de nævnte som er. For at ingen skal misforstå, så er scenariet, at vi nok ikke har boldbesiddelsen på egen banehalvdel, så derfor skal der kreeres og skabes chancer i meget små rum.

Alt i alt, så ville Pogba pynte når trioen hedder BBC, og det bliver nok i stedet for Kroos, medmindre Zidane tager chancen med Kroos som 6'eren igen.
Derudover vil jeg ikke mene der ville blive brug for Pogba's evner, hvis man erstatter Ronaldo eller Bale med en kreativ type som Hazard, Messi eller Neymar etc.. Altså en kreativ spiller af øverste skuffe. Hazard deler vandene, så eksemplet går på, at han spiller som forrige sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rasmus75, Kimbo

10 år 3 uger siden #44 af SR4

Sebberg skrev:

Enkelte resulater ændre ikke på noget. Sjovt du også nævner et resultat, der går helt tilbage til en tid, hvor holdet blev styret af en træner, som ingen af spillerne tilsydenladende havde respekt for. Hvad endte det omvendte resultat under Zidane? Og ignorer nu ikke de mange skader, som holdet har været inde i. Ville foretrække at det blev løst frem for en trup på 25 verdensklassespillere, fordi der er nogen i læbestaben eller blandt trænerne der ikke gør deres job ordenligt.

I forsvaret må du meget gerne fortælle mig hvem du vil erstatte, og i så fald med hvem?

I midtbanen er jeg uenig, og synes netop vi så hvor godt den midtbane fungerede mod større hold. Jeg kan se ideen i at købe Pogba eller en anden midtbanespiller, hvis man samtidig vil af med enten James eller Isco. Men det ser ikke ud som om det er tilfældet hos brugerne eller tager jeg fejl?

10 år 3 uger siden #45 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Truppen 16/17

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor BBC ikke bliver nævnt som syndebuk. Bale og Ronaldo skaber jo stort set ingenting, og slet ikke når modstanderen står kompakt, som de så oftest gør i Spanien når Real Madrid er holdet der mødes. Pogba er jo stadig ikke svaret på deres ikke eksisterende tilværelse i de kampe, hvor pladsen ikke er der.
Det er i de kampe, hvor vi har brug for dynamik, skarpe driblinger og hurtige kombinationer, hvor 3 boldberøringer er 2 for meget. Pogba kan i momentvis være kampafgørende grundet hans fremragende spark udefra, men han er jo ikke manden som befrier BBC for at være sat i skakmat.

Der er simpelthen ikke plads til både Ronaldo og Bale. Det bliver desværre ikke anderledes, men begge parter i denne debat har vel ret i hver deres ting. Vi har et af de bedste hold på papiret, og på papiret burde vi kunne dominere hele verden, eller ihvertfald 90% af alle kampe. Problemet er bare, at vi ikke gør det. Vi skal helt tilbage til 2003, hvor vi virkelig dominerede alle hold vi mødte.

Problemet med Kroos og Modric konstellationen er jo, at de simpelthen spiller for langt fra feltet og scorer for få mål, hvis man sammenligner dem med Pogba!. De scorede 3 mål tilsammen hele sidste sæson. Jeg er om nogen Modric største fan, men som alle troede engang, så er han bare ikke 10'eren! Han er ikke skide god når han bliver rykket helt frem. Til gengæld er han den bedste midtbanespiller i verden når han har spillet foran sig, og nr. 2 er i mine øjne Kroos. De er som Ronaldo og Bale. Identiske på mange punkter, forskellen er bare, at man sagtens kan spille dem sammen, hvis de har spillerne til det foran sig. De bidrager bare ikke med nok offensivt på nuværende tidspunkt.
Og hvorfor gør de så ikke det? Fordi det egentlig ikke burde være deres job, da de har 3 spillere foran sig, som rent faktisk burde kunne klare jobbet på den sidste 1/3, men det gør de ikke, så derfor synes jeg også vi har brug for en spiller som Pogba, som er fremragende til at tage de løb omkring feltet, som giver plads omkring sig.

Jeg er ked af at sige det, men Barcelona er bare altid et skridt foran os hvad angår tilpasning af "moderne" fodbold. Der var tiden med Busquets, Xavi og Iniesta hvor de satte dagsorden med Tiki-Taka. Godt nok var Messi også en vigtig brik (nok en kæmpe underdrivelse), men uden de 3 førstnævnte, så ville Barca på ingen måder have været så dominerende.
Tiki-Taka er en lidt uddød race, men så er de bare kommet på forkant med deres MSN, hvor midtbanen stort set bliver spillet henover, hvor al magien sker på den sidste 1/3 del af banen.

Her 7 år efter render vi stadig rundt i vores helt egen verden, og er lige kommet frem til, at der nok er brug for en 6'er, hvis der samtidig er 5 offensive spillere på banen som stort set ikke rører en finger defensivt.
Systemet er pil hamrende råddent, og det starter altså ved BBC!

Det giver jo heller ikke mening, at ville have bolden 60-65%? af tiden, og så have Casemiro, Pogba, Ronaldo og Bale på holdet samtidig. Casemiro er mindre undskyldt, men fremragende med bolden er han altså ikke, og det er der jo ingen af de nævnte som er. For at ingen skal misforstå, så er scenariet, at vi nok ikke har boldbesiddelsen på egen banehalvdel, så derfor skal der kreeres og skabes chancer i meget små rum.

Alt i alt, så ville Pogba pynte når trioen hedder BBC, og det bliver nok i stedet for Kroos, medmindre Zidane tager chancen med Kroos som 6'eren igen.
Derudover vil jeg ikke mene der ville blive brug for Pogba's evner, hvis man erstatter Ronaldo eller Bale med en kreativ type som Hazard, Messi eller Neymar etc.. Altså en kreativ spiller af øverste skuffe. Hazard deler vandene, så eksemplet går på, at han spiller som forrige sæson.

Jeg er, i bund og grund, helt enig - bortset fra at jeg nu tænker at man nok ku bruge en Pogba uanset. Men der er helt givet et problem med at ha to så ens typer som Cristiano og Bale som ik har de rette kompetencer til at åbne kompakte forsvar. Ska ik ku sige om Hazard er den rette eller hvem man ellers ku hente - og det er faktisk derfor jeg ik selv har nævnt problemet - fordi jeg ik rigtig ved hvem løsningen sku være når nu ik Neymar er mulig. Men problemet eksisterer uden tvivl - og med Ronaldo og Bale på holdet så mangler der et centralt bindeled som ka komme ind og lægge pres centralt.

10 år 3 uger siden #46 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 16/17
Dios' indlæg beskrev fremragende det problem, som vi har. Kunne dårligt skrives bedre!

Jeg ser især et køb af Pogba som essentielt, fordi jeg formoder, at BBC desværre er fredet. Helst så jeg, og det ved i efterhånden, at vi henter Hazard. Han er den manglende brik i puslespillet, og så kan vi sagtens fortsætte med den midtbane. Pogba ville dog, hvis vi fortsætter med BBC, kunne tilføre noget dynamik, aggresivitet, uforudsigelighed og dybdeløb.

Det virker virkelig til, at den CHL triumf har blændet mange! Husk nu Wolfsburg, husk Roma, husk Atletico og husk mange udekampe - også under Zidane. Det er rigtigt, at vores hold måske er det bedste i verden på papiret, spiller for spiller og i FIFA. Men sammensætningen er ikke optimal, og det burde ikke være svært at konstatere, når man zoomer ud og danner sig et overblik over de seneste to sæsoner!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Siempre fiel

10 år 3 uger siden #47 af SR4

Sebberg skrev: Dios' indlæg beskrev fremragende det problem, som vi har. Kunne dårligt skrives bedre!

Jeg ser især et køb af Pogba som essentielt, fordi jeg formoder, at BBC desværre er fredet. Helst så jeg, og det ved i efterhånden, at vi henter Hazard. Han er den manglende brik i puslespillet, og så kan vi sagtens fortsætte med den midtbane. Pogba ville dog, hvis vi fortsætter med BBC, kunne tilføre noget dynamik, aggresivitet, uforudsigelighed og dybdeløb.

Det virker virkelig til, at den CHL triumf har blændet mange! Husk nu Wolfsburg, husk Roma, husk Atletico og husk mange udekampe - også under Zidane. Det er rigtigt, at vores hold måske er det bedste i verden på papiret, spiller for spiller og i FIFA. Men sammensætningen er ikke optimal, og det burde ikke være svært at konstatere, når man zoomer ud og danner sig et overblik over de seneste to sæsoner!

Hvordan skal der være plads til Hazard, hvis antagelsen er at BBC er fredet?

Og de ualmindelig mange skader de seneste 3-4 sæsoner har ligeledes gjort folk blændet for hvor god en trup vi har.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

10 år 3 uger siden #48 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 16/17
Man kan ikke komme udenom at vi har haft ualmindeligt mange skader i den netop overståede sæson. Det kunne være spændende, hvis der var nogen, der kunne finde en oversigt for at se om vi på nogen måde nærmede os en verdensrekord for sidste sæson.

Når det så er sagt, så kan skader godt tilskrives uheld, men alligevel ser man de samme mønstre. De samme spillere, der får korte og lange skader og de samme hold, der er uheldige. Derfor vil jeg netop kalde en spillers udsigt til at få skader i fremtiden som en del af hans kvaliteter. Eksempelvis hvis man ser på de to bedste spillere i verden, er det tydeligt at de sjældent har brug for at sidde ude. Det må tale for deres kvaliteter. Både for køber, sælger, fans og træner.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum