Sæson 2017/2018
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Kratmus skrev: Jeg tror ikke nødvendigvis, at dem der ønsker mange spanske spillere er de samme, som ønsker Isco ude. Personligt er jeg lidt ligeglad med spillernes nationalitet, og jeg ønsker samtidig Isco solgt. Isco er en lottokupon, og man ved aldrig, hvor man har ham. Den ene dag dribler han som Messi, den anden dag ligner han Andreas Cornelius.
Nej det er naturligvis ikke sikkert det er de samme personer. Jeg er ligesom dig (nærmest) ligeglad med spillernes nationalitet - omend jeg da bestemt er glad når vi har flere gode spanske spillere. Men jeg har altid hæftet mig ved at mange nærmest er hysteriske ift at ha mange spanske spillere i truppen (hvilket jeg som sagt godt ka sætte mig ind i såmænd) - og derfor kommer det nok bare lidt bag på mig hvor hurtige folk er til at være helt ok med at smide den imo klart mest fantastiske, spændende, geniale spanske offensivspiller på porten blot fordi Zidane åbenbart ik er på bølgelængde med ham/har tålmodighed med ham/formår at realisere det potentiale han igen og igen beviser han besidder.
Naturligvis er der noget rationale bag Zidanes og folks holdning - for enhver har jo ku se at Isco i denne sæson ik bare har underpræsteret, men han har flere gange været VIRKELIG ringe - og jeg har som alle andre været dybt skuffet over ham. Jeg synes ligesom andre også sagtens man ka forsvare at bruge Asensio og Lucas pt, da de har haft en kort opblomstring og det ska naturligvis udnyttes. Dog synes jeg bare at Iscos potentiale er så åbenlyst gigantisk at jeg havde håbet Zidane var gået længere for at forsøge at realisere det - jeg har i hvert fald set Zidane ha væsentlig længere snor til andre underpræsterende spillere end han nogensinde har givet Isco.
Jeg ser gerne en større udrensning/generationsskifte til sommer, men må bare erkende at jeg ikke ser Isco som værende blandt dem jeg personligt ville ha skiftet. Jeg havde formentlig startet med træneren. Desværre tyder mere og mere på at vi beholder Zizou og at Isco er fortid. Og klart - Isco ska ik beholdes FORDI han er spansk - passer han ikke ind eller ka man simpelthen ik realisere hans potentiale, så har vi ingen gavn af ham. Imo findes der bare ik mange ligeså spændende spillere på markedet som man ka hente for mindre end en formue.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Han er kun 25 år, et gudsbenådet talent, virker ikke som et problembarn, lader til stadig at kæmpe for sagen, udgør et taktisk alternativ til de andre spillere, og så skal vi heller ikke glemme, at det bedste fodbold holdet har spillet over de sidste mange år – efteråret 14 under Ancelotti og foråret 17 – har været med Isco i startopstillingen.
Kan slet ikke se hvorfor man skulle skille sig af med ham nu, medmindre han begynder at skabe sig helt utilstedeligt, Zidane direkte siger at han aldrig vil bruge ham eller der kommer et bud på Neymar-mange euro.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Selvfølgelig skal Isco fortsætte i Real Madrid! Og gu har Asensio da ikke overhalet Isco på nogen måder. Asensio har spillet en pæn portion god bold i en måned, men de 4-5 måneder før det spillede han værre end Isco nogensinde har gjort i Real Madrid trøjen. Lad os nu forblive saglige! Isco har immervæk ikke præsteret i denne sæson, men form kommer og går, og Asensio har endelig lidt held i sprøjten. For lad os være ærlige, så spiller Asensio da fint, men det er jo ikke fordi man sidder tilbage med følelsen af, at Asensio kan slå samtlige spillere af holdet...nu, men på sigt har han da helt sikkert en plads på holdet. Lucas derimod har måske ikke navnet eller potentialet som Asensio, men han har da været klart bedre i alle spillets facetter.
Så lad os lige komme tilbage til "problemet" Isco ikke passer ind i Zidane's taktik. Indtil den dag Zidane vælger at skrotte Casemiro, Kroos og Modric trioen for good, så er jeg helt med på ideen, at Zidane vil have den flade 4-4-2 med 2 kanter, eller et system hvor Isco ikke passer ind. Ellers er det vel nærmere Asensio som ikke passer ind i systemet, for han er nemlig ikke skide god i 10'er rollen, eller på højrekanten, hvor han kan skærer ind i banen, og så længe Ronaldo og Benzema spiller fremme, og opstillingen hedder 4-3-3, så er det med Ronaldo i venstre side som udgangspunkt. Zidane's foretrukne formation har jo hele sæsonen været med diamanten, hvis der ikke er blevet roteret. 4-4-2 imod Psg var jo kun, fordi Kroos og Modric ikke kunne spille. Første kamp var jo som vi plejer at se Real Madrid - nemlig med Isco i 10'er rollen og den sikre trio bag ham.
Vi vil altid skabe splid og sammenligne 2 spillere mod hinanden. Alt det selvom folk har råbt og skreget på, at truppen skal indeholde en masse alsidige spillere, så vi har flere strenge at spille på. Er det ikke præcis det Isco og Asensio står for? Personligt er jeg vild med, at vi kan ændre en kamp med få indskiftninger og roteringer, og vi kan se holdet fungere i så mange forskellige formationer.
Isco har ikke spillet godt, fordi holdet ikke spillede godt. Ronaldo spillede ikke godt, fordi holdet ikke spillede godt. Kroos spillede ikke godt, fordi holdet ikke spillede godt. Isco var jo fantastisk god imod Psg, og det lader til, at langt de fleste spillere er ved at finde deres niveau igen. Isco kan måske ikke dominere imod mindre hold sammen med reserverne, som et af argumenterne lød på, men det kræver nu engang, at resten af spillerne også præstere.
@Kratmus.
Kan du give mig nogle navne på hans position, som er mere stabile end ham? Eller som ikke er en lottokupon :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Er den seneste trend i blandt Real Madrid fans herinde nu, at Isco ikke gider kæmpe for en plads i Real Madrid længere? Hvor kommer det seriøst fra?
Selvfølgelig skal Isco fortsætte i Real Madrid! Og gu har Asensio da ikke overhalet Isco på nogen måder. Asensio har spillet en pæn portion god bold i en måned, men de 4-5 måneder før det spillede han værre end Isco nogensinde har gjort i Real Madrid trøjen. Lad os nu forblive saglige! Isco har immervæk ikke præsteret i denne sæson, men form kommer og går, og Asensio har endelig lidt held i sprøjten. For lad os være ærlige, så spiller Asensio da fint, men det er jo ikke fordi man sidder tilbage med følelsen af, at Asensio kan slå samtlige spillere af holdet...nu, men på sigt har han da helt sikkert en plads på holdet. Lucas derimod har måske ikke navnet eller potentialet som Asensio, men han har da været klart bedre i alle spillets facetter.
Så lad os lige komme tilbage til "problemet" Isco ikke passer ind i Zidane's taktik. Indtil den dag Zidane vælger at skrotte Casemiro, Kroos og Modric trioen for good, så er jeg helt med på ideen, at Zidane vil have den flade 4-4-2 med 2 kanter, eller et system hvor Isco ikke passer ind. Ellers er det vel nærmere Asensio som ikke passer ind i systemet, for han er nemlig ikke skide god i 10'er rollen, eller på højrekanten, hvor han kan skærer ind i banen, og så længe Ronaldo og Benzema spiller fremme, og opstillingen hedder 4-3-3, så er det med Ronaldo i venstre side som udgangspunkt. Zidane's foretrukne formation har jo hele sæsonen været med diamanten, hvis der ikke er blevet roteret. 4-4-2 imod Psg var jo kun, fordi Kroos og Modric ikke kunne spille. Første kamp var jo som vi plejer at se Real Madrid - nemlig med Isco i 10'er rollen og den sikre trio bag ham.
Vi vil altid skabe splid og sammenligne 2 spillere mod hinanden. Alt det selvom folk har råbt og skreget på, at truppen skal indeholde en masse alsidige spillere, så vi har flere strenge at spille på. Er det ikke præcis det Isco og Asensio står for? Personligt er jeg vild med, at vi kan ændre en kamp med få indskiftninger og roteringer, og vi kan se holdet fungere i så mange forskellige formationer.
Isco har ikke spillet godt, fordi holdet ikke spillede godt. Ronaldo spillede ikke godt, fordi holdet ikke spillede godt. Kroos spillede ikke godt, fordi holdet ikke spillede godt. Isco var jo fantastisk god imod Psg, og det lader til, at langt de fleste spillere er ved at finde deres niveau igen. Isco kan måske ikke dominere imod mindre hold sammen med reserverne, som et af argumenterne lød på, men det kræver nu engang, at resten af spillerne også præstere.
@Kratmus.
Kan du give mig nogle navne på hans position, som er mere stabile end ham? Eller som ikke er en lottokupon :)
Kig mod Bayern og du finder intet mindre end 2 styks. I øvrigt mener jeg ikke at positionen er nødvendig, og jeg foretrækker en mere flad midtbane.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kig mod Bayern og du finder intet mindre end 2 styks.
Hjælp mig lige, for jeg kan godt nok ikke finde de spillere i Bayern, som skulle være at foretrække? Og fri mig lige for James! Det er vel en joke, hvis du nævner ham. Næste argument må vel være, at Bale har været en stor succes i Real Madrid :D
Dios skrev: Kratmus skrev:
Hjælp mig lige, for jeg kan godt nok ikke finde de spillere i Bayern, som skulle være at foretrække? Og fri mig lige for James! Det er vel en joke, hvis du nævner ham. Næste argument må vel være, at Bale har været en stor succes i Real Madrid :D
For Bayern har han faktisk spillet ganske stabilt - altså James. Nej, Bale har ikke været en stor succes i Real Madrid og bliver det heller aldrig. Isco er rigtig god til at drible, men han er for ineffektiv foran mål(bortset for Spanien), og så er han altså bare mere sænkende for spillet end samtlige andre spillere. Modric kan gøre det bedre som en mere fremskudt midtbane end Isco.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig. James har været rigtig god for Bayern. At det skulle være en joke at nævne ham forstår jeg virkelig ikke, for præstationerne siger noget andet. Baseret på sidste sæsons præstationer, så synes jeg egentlig at Zidane traf den rette beslutning med at beholde Isco frem for James, men man må bare sige at Isco på ingen måde har betalt tilbage for tilliden.Kratmus skrev:
For Bayern har han faktisk spillet ganske stabilt - altså James. Nej, Bale har ikke været en stor succes i Real Madrid og bliver det heller aldrig. Isco er rigtig god til at drible, men han er for ineffektiv foran mål(bortset for Spanien), og så er han altså bare mere sænkende for spillet end samtlige andre spillere. Modric kan gøre det bedre som en mere fremskudt midtbane end Isco.
Så kan man lede med lys og lygte i forskellige formationer og give resten af holdet skylden, men faktum er vel så enkelt, at Isco trods rigtig mange chancer ikke har formået at slå til, og han har haft mere end svært ved at hjælpe holdet. Han har en rolle på holdet, hvor det kræves, at han skal skabe chancer og være afgørende selv i kampe, hvor det ikke kører 100%. Det er den type man bør kigge efter i opbygningen fordi han som type bør kunne sætte de andre spillere op. I stedet har han været en kæmpe hæmsko med alt for mange driblinger, et meget sløvt tempo og så er han faldet tilbage i de gamle dyder, hvor slutproduktet er tæt på ikke-eksisterende.
Kratmus skrev:
James er James, og ligesom med Bale, så ser det fremragende ud på papiret, men på banen er det bare 1000 gange for kynisk til mig. For James spiller ligesom i Real Madrid ikke altid fint fodbold, men har et fremragende venstre ben, som gør det pænt på cv'et. Se hans kampe, men nu slår du mig også som en type, som elsker det kyniske langt mere end det fortryllende, hvis man kan sætte det sådan op imod hinanden.
Sænkende for spillet er hans spil. Han tager temperaturen på kampen, og sætter tempoet når det skal sættes. Det er dét der kendetegner en god playmaker, at samtlige Madridistas hader den form for spillere grundet Barca er jo hvad det er. Og jo - det er jo sandheden på den lange bane. Man vil ikke sættes i bås med Tiki Taka. Bortset fra dem, hvor ens liv er Fifa spillet, og derfor af gode grunde hellere vil have hurtige spillere.
Modric kan netop ikke gøre det bedre som 10'er. Derfor blev han kåret til det største flop efter 6 måneder han kom til klubben. Folk snakker for at snakke, og Modric har aldrig været en god 10'er, som folk troede. Han var faktisk grunden til jeg fulgte Tottenham ligeså meget som jeg fulgte Real Madrid på tv'et, og ligesom med Dembele, så kan man ikke bare rykke folk ud af position, som han også er et godt eksempel på :)
Isco er fantastisk til at modtage bolden i mellemrummet, og den rolle er savnet hvergang han ikke er derinde, og uden den rolle, så havner bolden på kanten, hvor vores famøse idiotiske indlæg kommer i spil.
Der er ingen af vores nuværende spillere eller James, De Bruyne etc. som kan lide at modtage den i mellemrummet. De vil have spillet foran sig, og lige med Modric, så er det nemlig hans største problem som 10'er, og derfor han kom ned som 8'er. Han vil have spillet foran sig, og søgte alt for ofte ned i banen, selvom hans rolle til at starte med var at blive i mellemrummet. Så satsede de på Van Der Vaart, og det gik jo som det gik :D
Nå det var et lille sidespring :D Forstå mig ret, så mener jeg ikke Isco er uundværlig, for det mener jeg ikke der er nogle der er, men jeg mener godt nok ikke der er mange, og i mine øjne ingen der kan erstatte ham, hvis man kigger på position, og stadig går udfra opstillingen er en 4-4-2 med diamant, for intet indikere, at Zidane er gået væk fra den som favoritten. Selv Silva og Iniesta er blevet overhalet på landsholdet af Isco, og det er vel også de 3 eneste som virkelig er mellemrumsspillere på det højeste plan.
Jeg kalder den, og siger at Isco's spil bliver markant bedre, fordi holdet har genfundet noget af den selvtillid der gør, at vi igen spiller bolden igennem kæderne, og ikke bare spiller den langs kæderne.
Ronaldo og Benzema er i topform, og Casemiro, Kroos og Modric er alle på vej tilbage til deres høje niveau.