Sæsonen 12/13

13 år 6 måneder siden #1009 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
Det er en dybt bekymrende udvikling, heldigvis får spillertruppen snart en julepause. En periode og lidt ro, som forhåbentlig kan hjælpe lidt på tilgangen til tingene.

Problemet ligger ikke i om Marcelo er klar eller ej. Det er heller ikke om Arbeloa er den dårligste eller næstdårligste på holdet eller om Pepe laver en svinestreg eller ej. Problemet lige nu er kollektivt - særligt til udekampene. Holdet har mistet troen på egne evner, overlegenheden, selvtilliden og mest af alt, den ekstra gejst. Hvordan man finder den, det skal jeg lade være usagt. Jeg vil heller ikke skyde den enkelte ned, for det er helt klart en kollektiv ting.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #1010 af Dahl
Besvaret af Dahl på emne Sæsonen 12/13
På andre forums, står der at Mou har udtalt, at han skal have en alvorssnak med en spille, da han spillede som om han ikke gad.....
Nogen som ved hvad det går ud på???

No worries!!!!!!

13 år 6 måneder siden #1011 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 12/13

Dahl skrev: På andre forums, står der at Mou har udtalt, at han skal have en alvorssnak med en spille, da han spillede som om han ikke gad.....
Nogen som ved hvad det går ud på???

Jeg har opdateret nyheden til at dække denne del også. Den mest oplagte spiller må være Di Maria, som blev skiftet ud i pausen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dahl

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1012 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne Sæsonen 12/13
Eftersom Morata nævnes i den sammenhæng, så kan det kun være en offensiv spiller. Øzil og Ronaldo var de eneste der for alvor viste noget, Benzema blev tidligt skadet. Derfor er mit bud også Di Maria, da jeg ikke kan forestille mig at det skulle være nogle af de andre (Callejon, Modric og Kaka)

13 år 6 måneder siden #1013 af Artatj
Besvaret af Artatj på emne Sæsonen 12/13

Alma Merengue skrev: Kan I huske hvordan Raul - de få gange han var på bænken - stod og råbte og skreg og motiverede de andre, når det ikke gik som det skulle?
.

Lad os håbe at vi en dag ser ham på bænken igen, dog som træner denne gang.

Jeg håber ikke at Mourinho kun tager den alvor snak med en spiller. Håber at han tager den med hele holdet, for med det spil og gejst(som ikke er der) spillerne viser vinder vi ikke noget i år.

No Soy Madridista De Corazón - Porque El Corazón Un Día Para. Soy Madridista De Alma. Porque El Alma Es Eterna!

• Kash
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1014 af Kash
Besvaret af Kash på emne Sæsonen 12/13
Jeg må indrømme at jeg hader det så meget når vi taber en kamp. Og synes at det er holdviljen der mangler fra sidste år. Det var en fryd at se Real spille sidste år. Jeg synes spillerne ser trætte ud. Måske er det bare mig.

13 år 6 måneder siden #1015 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Sæsonen 12/13
Det er os ufatteligt, hvor dårlige spillerne er til at gribe chancen, når den byder sig. Ovenpå et par gode præstationer fra Calle, så får han lov at starte sidste weekend, men man ser intet til ham.

Det samme med Modric, efter en fremragende kamp mod Ajax, samt et godt indhop i weekend, så var han middelmådig/ringe i går.

Der kan nævnes bunkevis af eksempler på dette. Synes bare det er skræmmende så stor ustabilitet, der er på holdet. Der præsteres højst to kampe i streg, og det gælder samtlige spillere, hvilket jeg finder højst urovækkende.

13 år 6 måneder siden #1016 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 12/13
Jeg håber inderligt at Morata er at finde helt fremme på søndag. Der vil komme mange bolde i boksen og det bør ikke være Ronaldo's primære rolle at koncentrere sig om disse.

Jeg ved ikke hvad det er med Benzema, men han kommer aldrig til at være den perfekte 9'er. Han flakker simpelthen for meget og er ikke sulten nok, som vi førhen har set eks. Higuain være. Når det er sagt, er det forbandet svært ikke at forestille Falcao helt fremme på et Madrid-mandskab - en angriber der skaber sine egne mål ud af ingenting!

Måske det til sommer, hvis ikke Pipita rammer sit gamle niveau, er på tide at lade ham søge andre græsgange og hente en rigtig 9'er med målgaranti, hvilket man ikke har med ellers galante Benzema.

Noget helt andet; ser ingen grund til at smide over 300 mio efter Bale, når man for en 100-150 mio mere kan give holdet et klart løft.

13 år 6 måneder siden #1017 af Elkrimi
Benzema har iøvrigt kun nettet 8 gange i 23 kampe i den her sæson.
Higuain 7 ligamål i 10 kampe...
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Elkrimi.

13 år 6 måneder siden #1018 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 12/13

Elkrimi skrev: Benzema har iøvrigt kun nettet 8 gange i 23 kampe i den her sæson.
Higuain 7 ligamål i 10 kampe...

Mon ikke det er relevant at nævne Benzemas 5 assist i la liga og 2 assist i CL, eller?
Rigtigt nok at han ikke har været så skarp foran målet denne sæson, men synes dog at det kan balanceres med de antal assist han har lavet i la liga, som overgår alle andre Madrid spillere.

Og jeg er også uenig i at han ikke kan være den perfekte nier. Det kan han da sagtens, se bare på sidste års stats.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 6 måneder siden #1019 af Elkrimi
Jamen, lidt over 20 mål er heller ikke nok i mine øjne for en striker i Madrid. Der skal bombes igennem!

Synes man skal overveje til sommer om Benzema's rolle skal omdefineres. Han er rigtig, rigtig god spiller. Super god i pasningsspiller, kløgtig, fortrinlige afslutninger og god teknik. Men han er ikke kynisk nok og sulten nok samt hans hovedspil er for ringe.

Jeg kunne godt se ham med udgangspunkt længere tilbage i banen, ude på en af kanterne, hvor han kan gå i samspil med Ozil eller backen og løbe i position. Det har fungeret nogenlunde med Higuain helt fremme, men ikke ideelt da han også har mangler ift. at være den fødte bomber.

Hvis man henter Falcao ind (nok urealistisk), så kan Higuain og Benzema også fungere i mere tilbagetrukne roller, mens de også er backups til Falcao. Kaka' forlader os til sommer, for sure, hvilket vil efterlade en plads.

Rent "grafisk" kunne det se sådan ud:
Xabi, Sami
Ozil/Modric
Benz/DiMaria/Pipa, Ronaldo
Falcao

Det ville blive mere en 4-3-3, men med mulighed for en masse variation med følgende trup:
Casillas, ?
Arbeloa, Carvajal, Pepe, Ramos, Varane, Albiol, Marcelo, Coentrao
Xabi, Essien, Khedira, Modric, Ozil, Jose
Benzema, Di Maria, Ronaldo, Callejon, (Jese)
Falcao, Higain, (Morata)

Det vil give en helt anden dimension i vores spil.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Elkrimi.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1020 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
Jeg har en lille opgave til de arbejdsvillige:
Find statistik for hvor mange mål Real Madrid scorer med henholdsvis Higuain og Benzema på banen.
Find statistik for hvor mange mål der bliver scoret mod Real Madrid med henholdsvis Higuain og Benzema på banen.

Fodboldspilleres funktion er ikke længere kun at score mål eller forsvare. De skal også gavne holdet.

Et eksempel:
Med Vidic på banen indkasserer United langt færre mål end uden. Man overser dog lige, at United selv scorer langt færre.

Vidic' manglende hurtighed gør nemlig, at United stiller sig længere tilbage, så modstanden ikke kan lave løb i dybden bag forsvaret. Det betyder samtidig, at United offensiven er længere væk fra mål, når de erobrer bolden, hvilket gør det sværere at score i den anden ende.

God arbejdslyst :)

Mvh
Anders

Leveret af Kunena Forum