Sæsonen 12/13
- Kassow-Rossing
-
- Offline
- Bruger er blokkeret
-
Jeg ser fodbold som en relativ sport. Det vil sige at Pelé var fantastisk fordi han var så mange gange bedre end sine konkurrenter på daværende tid. Han ville ikke være en stjerne i dag.
Med det så mener jeg, at når Real Madrid får 100 point i ligaen, så viser det hvor meget bedre man er en resten af ligaen og det er flot i sig selv. Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.
Jeg synes der er to pointer der skal kigges på:
1. Rekorderne. Disse er fakta.
2. Din personlige mening. Den kan diskuteres og jeg synes ikke den er relevant. Mourinho formåede at få Madrid op på et nyt niveau, komme videre i Copaen, komme videre i CHL og også vinde ligaen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kassow-Rossing skrev: Hmm jeg kan følge din pointe, men jeg er ikke helt enig.
Jeg ser fodbold som en relativ sport. Det vil sige at Pelé var fantastisk fordi han var så mange gange bedre end sine konkurrenter på daværende tid. Han ville ikke være en stjerne i dag.
Med det så mener jeg, at når Real Madrid får 100 point i ligaen, så viser det hvor meget bedre man er en resten af ligaen og det er flot i sig selv. Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.
Jeg synes der er to pointer der skal kigges på:
1. Rekorderne. Disse er fakta.
2. Din personlige mening. Den kan diskuteres og jeg synes ikke den er relevant. Mourinho formåede at få Madrid op på et nyt niveau, komme videre i Copaen, komme videre i CHL og også vinde ligaen.
Rekorder er til tider ligegyldige. For mig er rekorder kun vigtige i atletik.
2. Mourinho har stadig ikke vundet CHL som har været Real Madrids mål i mange sæsoner. Han har ikke været i nærheden endnu på trods af to semifinaler med flere af verdens bedste spillere i verden. Pokal sejr er ganske fin, altid godt at vinde en liga. Men det kommer slet ikke i nærheden af den debat jeg hele tiden har været inde på. Du evner ikke at komme ind på det relevante i debatten så dette bliver min sidste kommentar., og det er at Real Madrid under Mourinho har alt for få egenskaber på banen og det ses når vi får modstand mod de store modstandere især. Derfor er det svært at spille godt over en hel sæson og vi havde mange kampe hvor man som fan blot var glad for vi trak de 3 points med hjem.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Offline
- Bruger er blokkeret
-
Jeg synes også det var OK at tabe til Bayern München fordi vi kom ud i straffe.
Vi er bedre end begge hold men på dårlige dage er vi også dårligere. Sådan er spillet. Jeg savner også at Real Madrid dominerer alle hold i verden, men jeg synes ikke det er Mourinhos skyld at vi ikke slår Barcelona hver gang selvom han er manden der har vendt skuden for Real Madrid og slået Barcelona flere gange. Noget som vi ikke har prøvet i mange år før Mourinho.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Offline
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Så opfatter du jo ikke hvad jeg siger. Blot fordi man scorer mange mål, så betyder det ikke at man spiller godt eller flot fodbold. Vi spillede ikke godt eller flot sidste sæson, der var glimt af det. Vi vinder en liga på grund af effektivitet hvor resten af sæson i de andre turneringer så mindre fornuftige ud. ligaen er jo også langt væk fra sig selv og derfor har Barcelona og madrid været langt foran deres rivaler. Vi snakker om til 30-40 points bedre de sidste par sæsoner. Så jeg kan virkelig ikke se det ååååh så flotte i at vi har skaffet 100 points. Det har været på en klar billig baggrund.
Selvfølgelig spillede vi godt OG flot fodbold sidste sæson? Ikke nok med at vi var effektive, så udspillede vi jo holdene helt med vores ultra farlige omstillingspil. Vi havde kontrol over kampene. Kan ikke huske at vi i sidste sæson (11 vs 11) kunne have mindre boldbesiddelse til hold i la liga eller CDR udover Barcelona. Det er sket et par gange denne sæson. Det viser bare vi ikke har kontrol over kampene mere i modsætning til sidste sæson. Det ikke kun effektiviteten vi har mistet, men også det flotte boldspil.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nogle facts (Storken ret mig, hvis jeg rammer langt vedsiden af):
Vi scorede i alt ca. 181 mål i sidste sæson.
Vi brugte 1056 skud = 5,8 skud pr. mål.
Til sammenligning scorede barca 188 mål ud af 930 skud = 4,9 skud pr. mål.
Ja det ikke den store forskel, men det er tegn på at begge hold ikke var effektive i sidste sæson.
I denne sæson har vi indtil videre scoret 89 mål ud af 610 skud = 6,85 skud pr. mål.
Til sammenligning har barca scoret 95 mål ud af 397 skud = 4,17 skud pr. mål.
Så jo vi var mere effektive i sidste sæson, men vi er ikke barca effektive, IKKE endnu ihvertfald.
Kilde:
soccernet.espn.go.com/team/squad/_/id/86.../real-madrid?cc=5739
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Selvfølgelig er det skrevet med et smil på læben! :) Kan det ikke ses på den smiley, der følger?
Fakta: Real Madrid endte med 100 point i ligaen, flere point end noget hold nogensinde har skaffet i en liga. Real Madrid scorede flere mål end noget hold nogensinde har gjort før i en liga. Derudover slog de også nogle udebanerekorder, som sættes ret højt, fordi udebane kampe ofte er sværere end hjemmebanekampe hvor de store hold ofte har "held" til at vinde.
Jo. Jeg ville bare være sikker :).
Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.
Vi spillede uafgjort imod Osasuna, er de så ligeså gode som os? Det holder ingen steder det der.
Sæsonen 11/12 var der 39 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 10/11 var der 25 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 09/10 var der 28 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 08/09 var der 18 point ned til 3. Pladsen. Og da sluttede Villarreal på 2. Pladsen, og Barca havde deres hidtil dårligste sæson i 30 år eller noget af den stil, og billede er nok omvendt denne sæson.
Konkurrence er der intet af i La Liga. Og det er selvom B holdene i La Liga har klaret sig godt imod A holdene i Premier League, men i B turneringer :).
Det er meget sødt, og prøve og gøre holdene bedre i La Liga, men en anelse naivt.
Også syntes jeg vi alle skal være enige om, at det ikke er alle der syntes flot fodbold, er når man bare scorer mange mål og bare vinder kampe.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er en skam, at krisen kradser så voldsomt i Spanien. Havde de resterende klubber ikke været i så store økonomiske vanskeligheder, havde vi måske stadig set en David Silva, Mata, Aguero, Cazorla og en Villa (stadig i Valencia) i La Liga. Håber at de, i en ikke så fjern fremtid, får lavet om på den tv-aftale og generelt får styr på økonomien, så ligaen kan blive sund og konkurrencedygtig - Selv om det skulle koste Real Madrid noget på økonomien.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mener bestemt denne kommentar har en vis sandhed, og det er da et synspunkt der er værd at snakke om. Hvad mener i?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ronaldo, Øzil eller Di maria?
Bedst spillede halvleg i denne sæson, men ved hjælp af et elendigt Valencia forsvar.
Ronaldo viser hvorfor han skal have forlænget sin kontrakt 1 assist og 2 mål.
Øzil viser hvorfor han vil afslutte sin karriere i Madrid 2 assister.
Di maria bruger kritikken til at spille klasse. 1 assist og 2 mål, samt næst sidste fod på Ronaldos 2. mål.
Nu skal de bare fortsætte i 2. halvleg, hvor er det dog synd at José, Morata, Denis eller Jesé ikke sad på bænken. De kunne nemlig have spillet i dag.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er glad! Endvidere frygter jeg ikke Manchester United og Barcelona, hvis Real Madrid møder op til opgørene med denne indstilling og attitude. Bravo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
