Sæsonen 12/13

13 år 5 måneder siden #1165 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Hmm jeg kan følge din pointe, men jeg er ikke helt enig.

Jeg ser fodbold som en relativ sport. Det vil sige at Pelé var fantastisk fordi han var så mange gange bedre end sine konkurrenter på daværende tid. Han ville ikke være en stjerne i dag.

Med det så mener jeg, at når Real Madrid får 100 point i ligaen, så viser det hvor meget bedre man er en resten af ligaen og det er flot i sig selv. Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.

Jeg synes der er to pointer der skal kigges på:
1. Rekorderne. Disse er fakta.
2. Din personlige mening. Den kan diskuteres og jeg synes ikke den er relevant. Mourinho formåede at få Madrid op på et nyt niveau, komme videre i Copaen, komme videre i CHL og også vinde ligaen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1166 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13

Kassow-Rossing skrev: Hmm jeg kan følge din pointe, men jeg er ikke helt enig.

Jeg ser fodbold som en relativ sport. Det vil sige at Pelé var fantastisk fordi han var så mange gange bedre end sine konkurrenter på daværende tid. Han ville ikke være en stjerne i dag.

Med det så mener jeg, at når Real Madrid får 100 point i ligaen, så viser det hvor meget bedre man er en resten af ligaen og det er flot i sig selv. Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.

Jeg synes der er to pointer der skal kigges på:
1. Rekorderne. Disse er fakta.
2. Din personlige mening. Den kan diskuteres og jeg synes ikke den er relevant. Mourinho formåede at få Madrid op på et nyt niveau, komme videre i Copaen, komme videre i CHL og også vinde ligaen.


Rekorder er til tider ligegyldige. For mig er rekorder kun vigtige i atletik.
2. Mourinho har stadig ikke vundet CHL som har været Real Madrids mål i mange sæsoner. Han har ikke været i nærheden endnu på trods af to semifinaler med flere af verdens bedste spillere i verden. Pokal sejr er ganske fin, altid godt at vinde en liga. Men det kommer slet ikke i nærheden af den debat jeg hele tiden har været inde på. Du evner ikke at komme ind på det relevante i debatten så dette bliver min sidste kommentar., og det er at Real Madrid under Mourinho har alt for få egenskaber på banen og det ses når vi får modstand mod de store modstandere især. Derfor er det svært at spille godt over en hel sæson og vi havde mange kampe hvor man som fan blot var glad for vi trak de 3 points med hjem.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1167 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Jamen jeg er ikke enig. Jeg synes det var OK at tabe snævert til FC Barcelona på dommerfejl.
Jeg synes også det var OK at tabe til Bayern München fordi vi kom ud i straffe.

Vi er bedre end begge hold men på dårlige dage er vi også dårligere. Sådan er spillet. Jeg savner også at Real Madrid dominerer alle hold i verden, men jeg synes ikke det er Mourinhos skyld at vi ikke slår Barcelona hver gang selvom han er manden der har vendt skuden for Real Madrid og slået Barcelona flere gange. Noget som vi ikke har prøvet i mange år før Mourinho.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1168 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 12/13

Hugol skrev: Så opfatter du jo ikke hvad jeg siger. Blot fordi man scorer mange mål, så betyder det ikke at man spiller godt eller flot fodbold. Vi spillede ikke godt eller flot sidste sæson, der var glimt af det. Vi vinder en liga på grund af effektivitet hvor resten af sæson i de andre turneringer så mindre fornuftige ud. ligaen er jo også langt væk fra sig selv og derfor har Barcelona og madrid været langt foran deres rivaler. Vi snakker om til 30-40 points bedre de sidste par sæsoner. Så jeg kan virkelig ikke se det ååååh så flotte i at vi har skaffet 100 points. Det har været på en klar billig baggrund.


Selvfølgelig spillede vi godt OG flot fodbold sidste sæson? Ikke nok med at vi var effektive, så udspillede vi jo holdene helt med vores ultra farlige omstillingspil. Vi havde kontrol over kampene. Kan ikke huske at vi i sidste sæson (11 vs 11) kunne have mindre boldbesiddelse til hold i la liga eller CDR udover Barcelona. Det er sket et par gange denne sæson. Det viser bare vi ikke har kontrol over kampene mere i modsætning til sidste sæson. Det ikke kun effektiviteten vi har mistet, men også det flotte boldspil.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1169 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 12/13
Vi var mere effektive i sidste sæson end i denne, det er rigtigt. Men at sige at vi var effektive i sidste sæson er langt ude i skoven.
Nogle facts (Storken ret mig, hvis jeg rammer langt vedsiden af):
Vi scorede i alt ca. 181 mål i sidste sæson.

Vi brugte 1056 skud = 5,8 skud pr. mål.

Til sammenligning scorede barca 188 mål ud af 930 skud = 4,9 skud pr. mål.

Ja det ikke den store forskel, men det er tegn på at begge hold ikke var effektive i sidste sæson.

I denne sæson har vi indtil videre scoret 89 mål ud af 610 skud = 6,85 skud pr. mål.

Til sammenligning har barca scoret 95 mål ud af 397 skud = 4,17 skud pr. mål.


Så jo vi var mere effektive i sidste sæson, men vi er ikke barca effektive, IKKE endnu ihvertfald.

Kilde:
soccernet.espn.go.com/team/squad/_/id/86.../real-madrid?cc=5739

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1170 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Kassow-Rossing.

Selvfølgelig er det skrevet med et smil på læben! :) Kan det ikke ses på den smiley, der følger?

Fakta: Real Madrid endte med 100 point i ligaen, flere point end noget hold nogensinde har skaffet i en liga. Real Madrid scorede flere mål end noget hold nogensinde har gjort før i en liga. Derudover slog de også nogle udebanerekorder, som sættes ret højt, fordi udebane kampe ofte er sværere end hjemmebanekampe hvor de store hold ofte har "held" til at vinde.


Jo. Jeg ville bare være sikker :).

Athletic Bilbao tævede Manchester United og Atletico Madrid tævede Chelsea. Ligaen er stærk om end Barcelona og Real Madrid er blevet så meget stærkere end de har været førhen.


Vi spillede uafgjort imod Osasuna, er de så ligeså gode som os? Det holder ingen steder det der.

Sæsonen 11/12 var der 39 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 10/11 var der 25 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 09/10 var der 28 point ned til 3. Pladsen.
Sæsonen 08/09 var der 18 point ned til 3. Pladsen. Og da sluttede Villarreal på 2. Pladsen, og Barca havde deres hidtil dårligste sæson i 30 år eller noget af den stil, og billede er nok omvendt denne sæson.

Konkurrence er der intet af i La Liga. Og det er selvom B holdene i La Liga har klaret sig godt imod A holdene i Premier League, men i B turneringer :).

Det er meget sødt, og prøve og gøre holdene bedre i La Liga, men en anelse naivt.

Også syntes jeg vi alle skal være enige om, at det ikke er alle der syntes flot fodbold, er når man bare scorer mange mål og bare vinder kampe.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1171 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 12/13
Jeg må sige, at jeg også savner den gamle La Liga. En tid hvor holdene faktisk ydede en form for modstand og det ikke bare var forventeligt at Real Madrid og Barcelona som minimum ville få 90 point - hvor alt under det er katastrofalt.

Det er en skam, at krisen kradser så voldsomt i Spanien. Havde de resterende klubber ikke været i så store økonomiske vanskeligheder, havde vi måske stadig set en David Silva, Mata, Aguero, Cazorla og en Villa (stadig i Valencia) i La Liga. Håber at de, i en ikke så fjern fremtid, får lavet om på den tv-aftale og generelt får styr på økonomien, så ligaen kan blive sund og konkurrencedygtig - Selv om det skulle koste Real Madrid noget på økonomien.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1172 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Interessant ytring af engelske kommentatorer: Hvis Madrid vinder CL, vil de se tilbage og sige at det afgørende øjeblik var da Mourinho vandt over egoerne, og genindførte sin autoritet i omklædningsrummet og i klubben.

Mener bestemt denne kommentar har en vis sandhed, og det er da et synspunkt der er værd at snakke om. Hvad mener i?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1173 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 12/13
Hvem bliver man of the match i dag?

Ronaldo, Øzil eller Di maria?

Bedst spillede halvleg i denne sæson, men ved hjælp af et elendigt Valencia forsvar.

Ronaldo viser hvorfor han skal have forlænget sin kontrakt 1 assist og 2 mål.
Øzil viser hvorfor han vil afslutte sin karriere i Madrid 2 assister.
Di maria bruger kritikken til at spille klasse. 1 assist og 2 mål, samt næst sidste fod på Ronaldos 2. mål.

Nu skal de bare fortsætte i 2. halvleg, hvor er det dog synd at José, Morata, Denis eller Jesé ikke sad på bænken. De kunne nemlig have spillet i dag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved ZizouMo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1174 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 12/13
OMG(!) de spiller godt i dag. Der er alt, hvad vi har efterspurgt i denne kamp. Nerven er tilbage. Di Maria spiller, som Di Maria gjorde i sidste sæson. Ronaldo udviser træfsikkerhed. Higuain tilfører mere brænde til bålet i forhold til, hvem der skal agere frontangriber. Khedira er eminent. Alonso og Özil ganske boldsikre og forsvaret virker i stort overskud.

Jeg er glad! Endvidere frygter jeg ikke Manchester United og Barcelona, hvis Real Madrid møder op til opgørene med denne indstilling og attitude. Bravo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1175 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 12/13
Hvis bare Khedira kunne blive lidt mere træfsikker, så ville han scorer mange mål gennem en sæson. Han er nemlig rigtig god til at komme til store chancer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1176 af pm
Besvaret af pm på emne Sæsonen 12/13
Hold op for en ringe 2.halvlej. det galt bare om at clearé bolden væk fra feltet. intet opbyggende spil pånær 2-3 angreb, bare et par pasninger og så en lang bold op mod de foreste der som regl løb ud i sandet. Bevares med 5-0 var kampen lukket og ingen grund til at storm afsted men alligevel at de blev så passive var godt nok kedeligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum