Sæsonen 12/13
- Morientes2012
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Offline
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis Real Madrid havde ført 0-1, havde man nok set en anden indstilling, men med 0-5 er det bare automatpilot resten af vejen hjem og videre til næste opgør.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Offline
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Men du kan jo ikke bare postulere, at Real Madrid kun vil spille i 45 minutter mod Manchester United, fordi de kun gjorde det mod Valencia i første halvleg.
Hvis Real Madrid havde ført 0-1, havde man nok set en anden indstilling, men med 0-5 er det bare automatpilot resten af vejen hjem og videre til næste opgør.
Siempre, jeg har svaert ved at tro andet for det r det eneste jeg har set under moy ned undtagelse af en pokal kamp og en liga kamp.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hugol skrev: Siempre, jeg har svaert ved at tro andet for det r det eneste jeg har set under moy ned undtagelse af en pokal kamp og en liga kamp.
Når man har verdens farligste omstilingsspil, så er det naturligt, at man bruger det. Dvs. man går lidt længere tilbage på banen når man fører, for netop at trække (og dermed åbne) modstandernes forsvar frem. Det er det samme man gør, når man spiller med wings, her trækker man bare forsvaret ud mod kanterne - det vil dog ikke hjælpe omstillingsspillet, men vi bruger det tit når vi ikke fører*.
Der er mange måder at åbne et forsvar, og dette er blot en af dem. Jeg vil ikke kalde det for en defensiv tilgang, ligesom jeg ikke vil kalde tiki-taka for en offensiv tilgang. Det er selvfølgelig en definitionssag, men så længe vi scorer mange mål, så virker det som et offensivt våben.
*Det er her Marcelo kommer til sin ret, når han enten tager overlap, eller kommer indenom Ronaldo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og hvis vi skal fortsætte med de lidt mere pessimistiske briller, så er jeg nu heller ikke fuldkommen tilfreds med 1. halvleg (ja, det lyder mere end tåbeligt når man fører 5-0). De sidste 10-15 minutter af 1. halvleg var stålende, direkte og kynisk spil. Men i de første 30-35 min sad jeg ikke med følelsen af at vi var altdominerende og det markant stærkeste hold, som måltavlen ellers viste. Real Madrid er verdens stærkeste hold på omstillinger når det hele kører og selvfølgelig skal man spille på sine styrker, men jeg hungrer efter at se et Real Madrid der igen vil ud og, ikke udelukkende straffe modstandernes fejl, men også forsøge at dominere og direkte udspille enhver modstander. Dét savner jeg, og det synes jeg ikke vi fik at se igår.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Offline
- Moderator
-
Real Madrid skulle blot have de sidste 45 minutter overstået, og alligevel skaber man flere store chancer. Det var en glimrende indsats. Man faldt ikke i niveau og spillerne holdt koncentrationen langt bedre, end det har været tilfældet i resten af sæsonen.
Og man kan ikke sammenligne Mourinhos Real Madrid med Barcelona når det kommer til at kontrollere føringer. Det vil altid være på andre præmisser. Dét kan man så diskutere. Med den nuværende spillestil, vil en kontrollering af en føring aldrig blive at holde på bolden. Er man uenig i det, så fair nok, men man kan ikke kritisere holdet for deres anden halvleg i går. Den var fremragende, man sparede kræfter, stod stærkt defensivt, holdt fokus, skabte enkelte chancer og fulgte til punkt og prikke det taktiske oplæg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fuldstændig enig, det nuværende setup og spillestil taget in mente. Jeg forsøger bare at forklare hvordan jeg helst ser et (fremtidigt) Real Madrid hold håndterer sådanne situationer, uden dog at sammenligne med Barcelona. Alt andet lige vil det altid være mere stressende og trættende at give modstanderen bolden, uagtet kampbilledet. Derfor kommer jeg ikke helt til at forstå den måde at gøre det på, men sådan er det altid blevet gjort under Mourinhos regeringstid..
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg siger ikke, at hvis man ikke har prøvet fodbold på et lidt højere niveau end serie bold, så er man mindre klog på emnet.
Men igen, går argumenterne på, at man bare sparer kræfter, så vil jeg råde alle mand der påstår det, til og prøve det i praktis!. For det holder på ingen måde.
Direkte spil, er og har altid været langt hårdere end ball possession. Og specielt for de centrale midtbanespillere, og igen er det ironisk, da det i mange argumenter var dem der skulle spares.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men som alle efterhånden har påpeget, blev det som bekendt en trist affære - som nogen er mere fan af end andre.
Personligt er jeg meget uenig i, at Real Madrid IKKE faldt i niveau - for det gjorde de klart i mine øjne. At Iker holder buret rent kan han takke sig selv (måske endda Mourinho?) og Valencias uskarpe angribere for.
Ser nu frem til endnu en sejr over Valencia og en semifinale plads, hvor vi helt sikkert får et Real Madrid hold at se, som spiller op til sit bedste.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Offline
- Bruger er blokkeret
-
Dertil skal man også lige tænke over at man kan risikere at løbe ind i unødvendige skader i en liga man i forvejen har tabt, hvis man skal forsøge at holde på bolden og tage imod alle modstandernes tacklinger. Man får ikke så mange skader, hvis man ikke har bolden.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
