Sæsonen 12/13

  • Morientes2012
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #1201 af Morientes2012
Besvaret af Morientes2012 på emne Sæsonen 12/13
Oh just shhhh, Kassow.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1202 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13
Selvf ska man spare kræfter, når man føre 5-0. Men det betyder ikke at man kan falde saa meget i niveau. Ligaen r praktisk talt umulig men den skal bruges som springbræt til de turneringer hvor der r en chance. Real madrid regner stadig med at fodbold kan afgøres paa 20 minutter. Det kan det masske mod et alvorligt kriseramt valencia hold, men mod bayern og barcelona har det kostet i samtlige turneringer og det vil det ogsaa goere i aar.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1203 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Men du kan jo ikke bare postulere, at Real Madrid kun vil spille i 45 minutter mod Manchester United, fordi de kun gjorde det mod Valencia i første halvleg.

Hvis Real Madrid havde ført 0-1, havde man nok set en anden indstilling, men med 0-5 er det bare automatpilot resten af vejen hjem og videre til næste opgør.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1204 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Lige præcis! Real Madrid gjorde hvad vi forventede i anden halvleg fordi det var ikke nødvendigt at lægge flere kræfter i kampen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Morientes2012

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1205 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13

Siempre Madrid skrev: Men du kan jo ikke bare postulere, at Real Madrid kun vil spille i 45 minutter mod Manchester United, fordi de kun gjorde det mod Valencia i første halvleg.

Hvis Real Madrid havde ført 0-1, havde man nok set en anden indstilling, men med 0-5 er det bare automatpilot resten af vejen hjem og videre til næste opgør.


Siempre, jeg har svaert ved at tro andet for det r det eneste jeg har set under moy ned undtagelse af en pokal kamp og en liga kamp.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1206 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 12/13

Hugol skrev: Siempre, jeg har svaert ved at tro andet for det r det eneste jeg har set under moy ned undtagelse af en pokal kamp og en liga kamp.


Når man har verdens farligste omstilingsspil, så er det naturligt, at man bruger det. Dvs. man går lidt længere tilbage på banen når man fører, for netop at trække (og dermed åbne) modstandernes forsvar frem. Det er det samme man gør, når man spiller med wings, her trækker man bare forsvaret ud mod kanterne - det vil dog ikke hjælpe omstillingsspillet, men vi bruger det tit når vi ikke fører*.

Der er mange måder at åbne et forsvar, og dette er blot en af dem. Jeg vil ikke kalde det for en defensiv tilgang, ligesom jeg ikke vil kalde tiki-taka for en offensiv tilgang. Det er selvfølgelig en definitionssag, men så længe vi scorer mange mål, så virker det som et offensivt våben.

*Det er her Marcelo kommer til sin ret, når han enten tager overlap, eller kommer indenom Ronaldo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1207 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 12/13
Jeg er nu heller ikke så skuffet over 2. halvleg, at gå et gear ned når man fører 5-0 er selvfølgeligt forståeligt og forventeligt. Det jeg til gengæld er utilfreds med, er måden det bliver gjort på. I mine øjne virker det helt mærkværdigt at man ikke vælger at fokusere på mere boldbesiddelse og irritere og trætte modstanderen i en sådan situation, for som Dios korrekt spurgte retorisk: "Er det hårdest at løbe med eller uden bold?"

Og hvis vi skal fortsætte med de lidt mere pessimistiske briller, så er jeg nu heller ikke fuldkommen tilfreds med 1. halvleg (ja, det lyder mere end tåbeligt når man fører 5-0). De sidste 10-15 minutter af 1. halvleg var stålende, direkte og kynisk spil. Men i de første 30-35 min sad jeg ikke med følelsen af at vi var altdominerende og det markant stærkeste hold, som måltavlen ellers viste. Real Madrid er verdens stærkeste hold på omstillinger når det hele kører og selvfølgelig skal man spille på sine styrker, men jeg hungrer efter at se et Real Madrid der igen vil ud og, ikke udelukkende straffe modstandernes fejl, men også forsøge at dominere og direkte udspille enhver modstander. Dét savner jeg, og det synes jeg ikke vi fik at se igår.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1208 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
Det er tåbeligt at bruge kræfterne i en anden halvleg, hvor man går ind foran 0-5, særligt når man snart står overfor samme modstander i endnu et vigtigt opgør.

Real Madrid skulle blot have de sidste 45 minutter overstået, og alligevel skaber man flere store chancer. Det var en glimrende indsats. Man faldt ikke i niveau og spillerne holdt koncentrationen langt bedre, end det har været tilfældet i resten af sæsonen.

Og man kan ikke sammenligne Mourinhos Real Madrid med Barcelona når det kommer til at kontrollere føringer. Det vil altid være på andre præmisser. Dét kan man så diskutere. Med den nuværende spillestil, vil en kontrollering af en føring aldrig blive at holde på bolden. Er man uenig i det, så fair nok, men man kan ikke kritisere holdet for deres anden halvleg i går. Den var fremragende, man sparede kræfter, stod stærkt defensivt, holdt fokus, skabte enkelte chancer og fulgte til punkt og prikke det taktiske oplæg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1209 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 12/13
@raul7=kongen

Fuldstændig enig, det nuværende setup og spillestil taget in mente. Jeg forsøger bare at forklare hvordan jeg helst ser et (fremtidigt) Real Madrid hold håndterer sådanne situationer, uden dog at sammenligne med Barcelona. Alt andet lige vil det altid være mere stressende og trættende at give modstanderen bolden, uagtet kampbilledet. Derfor kommer jeg ikke helt til at forstå den måde at gøre det på, men sådan er det altid blevet gjort under Mourinhos regeringstid..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1210 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Godt nok er det fodbold vi alle diskutere, men det er skræmmende og se hvor lidt folk egentlig praktisere det i sin hverdag eller har kendskab til det, og specielt når gentagende argumenter går på, at man bare sparer kræfter.
Jeg siger ikke, at hvis man ikke har prøvet fodbold på et lidt højere niveau end serie bold, så er man mindre klog på emnet.
Men igen, går argumenterne på, at man bare sparer kræfter, så vil jeg råde alle mand der påstår det, til og prøve det i praktis!. For det holder på ingen måde.

Direkte spil, er og har altid været langt hårdere end ball possession. Og specielt for de centrale midtbanespillere, og igen er det ironisk, da det i mange argumenter var dem der skulle spares.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1211 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæsonen 12/13
Sad med følelsen af, at 2. halveg ikke ville være værd at bruge 45 min på at se. Men jeg blev hængende foran skærmen, for jeg håbede inderligt de ville komme ud, og knuse Valencia med langt mere end 0-5.

Men som alle efterhånden har påpeget, blev det som bekendt en trist affære - som nogen er mere fan af end andre.

Personligt er jeg meget uenig i, at Real Madrid IKKE faldt i niveau - for det gjorde de klart i mine øjne. At Iker holder buret rent kan han takke sig selv (måske endda Mourinho?) og Valencias uskarpe angribere for.

Ser nu frem til endnu en sejr over Valencia og en semifinale plads, hvor vi helt sikkert får et Real Madrid hold at se, som spiller op til sit bedste.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1212 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Der kan selvfølgelig være noget om at man "sparer" på kræfterne når man selv har bolden, men man kan også spare på kræfterne ved at ikke have bolden og ikke bruge kræfter på at erobre. Det er faktisk den måde man slapper bedst af på og det er kun muligt hvis man fører kæmpe stort og godt kan lukke to mål ind uden det koster noget.

Dertil skal man også lige tænke over at man kan risikere at løbe ind i unødvendige skader i en liga man i forvejen har tabt, hvis man skal forsøge at holde på bolden og tage imod alle modstandernes tacklinger. Man får ikke så mange skader, hvis man ikke har bolden.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Morientes2012

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum