Om vores rivaler VII

12 år 7 måneder siden #2737 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev:

Real Madrid skrev:

M_linding skrev: Som flere er inde på, så lyder en Messi-skade på to måneder som et kæmpe problem - Men det er reelt set ganske ligegyldigt.

Måske taber Barcelona point i en udekamp - hvilket de også sagtens kunne gøre med Messi på banen - men de taber nok max 3 point, på disse to måneder.

Set med Barcelona-brillerne, er der et interessant perspektiv: For nu får Neymar lov til at være stjernen, og dermed også tage frispark og straffe. Nu blomstrer han måske... Hvem ved, måske har Casillas og Messi noget til fælles, når de to måneder er forbi;)


Arg mon ikk Xavi kommer til at stå for de fleste straffespark og frispark, som set hidtil :-)
Men du har nok ret i, Neymar får et ekstra tungt ansvar på sine skuldre, dog bliver det lige så spændende at se, om de andre målscorer Fabregas, Sanchez og Pedro kan træde ind og præsterer stabilt i Messis fravær.

går jo allerede rygter om, at Messi, som så mange andre sydamerikanere, har toppet i en ung alder, og man ikke vil se den samme Messi mere. Deeeeet er måske lidt "optimistisk" at tro ;-)


Jaaaa, både og. Jeg tror at der er mange skjulte interesser omkring Neymar, og at man vil gøre alt for at skrige ham op som succeskøb og superstjerne. Og et straffespark er jo det nemmeste måde, at få smidt en spiller ind i nogle pæne overskrifter;)

Omkring Messi, så har der jo tidligere - også indenfor de seneste 3 år - været oprigtige bekymringer omkring hans fremtidige fysik.

Det der undrer mig er, at hans krop virker så svingende. I 8 måneder i streg kan han spille samtlige minutter, imens træneren siger "Messi spiller hver gang - han kan ikke blive træt!"
Derefter kan der så komme en periode, som nu, hvor hans muskler åbenbart er som gammelt hakkekød. Det kunne være lidt spændende, hvis man en dag kunne få et indblik i de behandlinger han får, og hvilken rytme de følger... Jeg tror at det er mere kompliceret end massage og isbade.


Spansk presse bringer i morgen en artikel-serie, hvor Lionel Messi skal gennem flere operationer og hvor hans karriere er i alvorlig fare. Måske kommer han aldrig til at spille en kamp igen...........sådan lidt Bale-agtigt, men meget hyggelig læsning ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2738 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Emilio Contreras, chefredaktør på Marca, svarede i dag på spørgsmål fra læserne og han kom med en meget interessant betragtning, som jeg ikke er utilbøjelig til at give ham ret i:

"Barcelona er lige nu mere afhængige af Víctor Valdés end af Lionel Messi."

Man kan sige meget om Víctor Valdés - og endnu mere, hvis det også må være hadefyldt! - men lige nu er han måske Spaniens bedste målmand og det vil kræve en stor tjeneste fra Morfar at lade Iker Casillas være førstemålmand ved det forestående VM, hvis det nuværende scenarie fastholdes.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2739 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

M_linding skrev:

Real Madrid skrev:

M_linding skrev: Som flere er inde på, så lyder en Messi-skade på to måneder som et kæmpe problem - Men det er reelt set ganske ligegyldigt.

Måske taber Barcelona point i en udekamp - hvilket de også sagtens kunne gøre med Messi på banen - men de taber nok max 3 point, på disse to måneder.

Set med Barcelona-brillerne, er der et interessant perspektiv: For nu får Neymar lov til at være stjernen, og dermed også tage frispark og straffe. Nu blomstrer han måske... Hvem ved, måske har Casillas og Messi noget til fælles, når de to måneder er forbi;)


Arg mon ikk Xavi kommer til at stå for de fleste straffespark og frispark, som set hidtil :-)
Men du har nok ret i, Neymar får et ekstra tungt ansvar på sine skuldre, dog bliver det lige så spændende at se, om de andre målscorer Fabregas, Sanchez og Pedro kan træde ind og præsterer stabilt i Messis fravær.

går jo allerede rygter om, at Messi, som så mange andre sydamerikanere, har toppet i en ung alder, og man ikke vil se den samme Messi mere. Deeeeet er måske lidt "optimistisk" at tro ;-)


Jaaaa, både og. Jeg tror at der er mange skjulte interesser omkring Neymar, og at man vil gøre alt for at skrige ham op som succeskøb og superstjerne. Og et straffespark er jo det nemmeste måde, at få smidt en spiller ind i nogle pæne overskrifter;)

Omkring Messi, så har der jo tidligere - også indenfor de seneste 3 år - været oprigtige bekymringer omkring hans fremtidige fysik.

Det der undrer mig er, at hans krop virker så svingende. I 8 måneder i streg kan han spille samtlige minutter, imens træneren siger "Messi spiller hver gang - han kan ikke blive træt!"
Derefter kan der så komme en periode, som nu, hvor hans muskler åbenbart er som gammelt hakkekød. Det kunne være lidt spændende, hvis man en dag kunne få et indblik i de behandlinger han får, og hvilken rytme de følger... Jeg tror at det er mere kompliceret end massage og isbade.


Spansk presse bringer i morgen en artikel-serie, hvor Lionel Messi skal gennem flere operationer og hvor hans karriere er i alvorlig fare. Måske kommer han aldrig til at spille en kamp igen...........sådan lidt Bale-agtigt, men meget hyggelig læsning ;-)

Det har jo længe været til min store fornøjelse at læse lederen inde på Marca og As. Her står der altid noget, som kan få selv den mest ekstreme Madridista.dk mener til at ligne en flot skrevet dansk stil. Så sent som efter Rayo kampen, hvor man forlangte Carlo fyret.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Raul-rik.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2740 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Guillem Balague om Villarreal :

Along with Atletico Madrid, Villarreal are the only other side in La Liga who have a clear idea of how they want to play.

They attack with pace and in numbers, pressure high and have an intensity about everything they do - all of which is down to their coach Marcelino, who has turned things around since he took over last season.

He has given his team an extra edge in terms of belief and, in my eyes, they are favourites to join Barcelona, Atletico Madrid and Real Madrid in the top four.

Villarreal don't have a great bench but they have a team that knows what they are about, especially players like central-midfielder Bruno, who had an outstanding game against Atletico.

Cani is also playing with a lot of freedom, while when Giovani dos Santos returns from injury, possibly after the international break, he guarantees offensive alternatives.

Ikechukwu Uche is doing well, too, and so is Jonathan Pereira having found a club that believes in him, while Marcelino told me they got so upset about being in the second division, that the fear of ending up there again is motivating them this year.

Another secret of their success is nutrition, with a nutritionist devising a plan to reduce the weight of the players; they are eating well at the training ground and at home - the squad has lost a total of 56 kilograms - and they are sharp.

Everything is also done very scientifically, with it being mentioned that the midfielders should run 12kilometres, while the forwards should have 1km of intensive action, so the club are very serious about what they do.


Han er en grundig mand, ham den gode Marcelino. En herre, jeg tidligere har omtalt herinde. Jeg kan rigtig godt lide ham. Han er en dygtig træner, som har været længe undervejs og nu ser det endelig ud til, at det hele falder i hak for ham og hans mandskab. Villarreal har gjort det rigtig godt under hans ledelse. Jeg tror sagtens de kan tage fjerdepladsen. Jeg havde ellers Sevilla som nummer fire inden sæsonen, men det har ikke rigtig lykkedes for dem indtil nu. Det bliver en kamp mellem Villarreal og Athletic - to hold jeg ligeledes havde fidus til inden sæsonen. En kamp mellem to trænere, Marcelino og Valverde, som jeg har stor respekt for.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pena1992, Steen, MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2741 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII
@Juan

Sid Lowe idag:

Marcelino worked on the players' fitness and mentality, changing routines and diet. According to Alfredo Matilla in AS, the squad lost 56kg between them, even though Bruno, for example, put on the muscle he had never really had before. Cani's body fat index dropped 3%. Watching Cani this season, it is hard to reconcile him with the player he once was. He'd always been talented, now he is suddenly everywhere: aggressive, dynamic, determined.


Nogen gange giver pressemeddelser bonus ;-)

Men ellers rigtig god klumme også om Vilarreal her: www.theguardian.com/football/blog/2013/n...real-atletico-madrid
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, Mathiaska
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2742 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

MMM skrev: @Juan

Sid Lowe idag:

Marcelino worked on the players' fitness and mentality, changing routines and diet. According to Alfredo Matilla in AS, the squad lost 56kg between them, even though Bruno, for example, put on the muscle he had never really had before. Cani's body fat index dropped 3%. Watching Cani this season, it is hard to reconcile him with the player he once was. He'd always been talented, now he is suddenly everywhere: aggressive, dynamic, determined.


Nogen gange giver pressemeddelser bonus ;-)

Men ellers rigtig god klumme også om Vilarreal her: www.theguardian.com/football/blog/2013/n...real-atletico-madrid


Formoder, at Balague og Matilla taler lidt sammen. De er trods alt begge ansat hos AS :))

Jeg har godt læst Sid Lowes klumme, via twitter. Det er god læsestof. Men Sid Lowe skriver altid så forbandet meget. Jeg minder måske lidt om ham på den front. Indlæggene har det med, at blive alt for lange :))
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2743 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...-to-win?ICID=HP_FT_1
Interessant uddrag. Ikke kun i Real Madrid at Mourinho skabte problemer.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2744 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
Aitor Karanka bliver den nye Middlesbrough træner. Jeg havde ellers troet at han ville tage Crystal Palace jobbet.

Held og lykke til ham.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2745 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Xavi skadet under Spaniens landsholdssamling. Og Víctor Valdés måtte udgå med en skade i aftenens kamp. Lidt et slag for Barcelona. Alt det oveni i Messis skade.
Emnet er blevet låst.
  • Mlarco
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #2746 af Mlarco
Besvaret af Mlarco på emne Om vores rivaler VII
Xavi skulle være tvivlsom til weekendens kamp så den er ikke alvorlig... Værre så det ud med Valdés. Deres trup skal vise sig frem i den næste tid
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2747 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

Mlarco skrev: Xavi skulle være tvivlsom til weekendens kamp så den er ikke alvorlig... Værre så det ud med Valdés. Deres trup skal vise sig frem i den næste tid


Læste ligeledes lige, at Xavi og Tello blot er tvivlsomme, så "lidt" at glæde sig over for dem, trods alt. Selv om det er hårdt slag, at måtte undvære deres to bedste spillere, Valdés og Messi, men tiden vil vise hvor galt det egentlig er gået med Valdés og hvor længe han er uge.
Emnet er blevet låst.
  • Mlarco
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #2748 af Mlarco
Besvaret af Mlarco på emne Om vores rivaler VII
Landskampe kan være en bitch..
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum