Om vores rivaler VII
- falle
- Gæst
-
Lad os så sige at du synes at Ronaldo er mindre "sympatisk" fordi han jubler som han gør (jubelscener er iøvrigt noget bagatelt, men hva' fanden).
Hvis Messi er Messias på banen, så er Ronaldo vel Mother Theresa udenfor banen:
Han har doneret sin guldstøvle fra 2011, som blev bortauktioneret og fik skaffet €1.5 mil. til børn i Palæstina. Han donerer jævnligt blod. Han donerer penge til flere forskellige hjælpeorganisationer. Han skrev et brev til de amerikanske myndigheder pga. en baneløber), og der er flere lignene eksempler på eksemplarisk rollemodel.
Hans opførsel og væremåde udenfor banen er ligeså vigtigt som det modsatte.
Hvad er dit svar på dette? :)
- Barça
- Gæst
-
Jaken skrev:
Barça skrev: Du beder mig komme med ting jeg synes mindre om ved Ronaldo, på Danmarks største Real Madrid side, i en tid hvor alle Madridistas savler efter at få Ronaldo til at genvinde Ballon D'or fra Messi - som bare er en usympatisk, god fodboldspiller overhypet af medierne? ;-) Tjaaae, så lad os da prøve. En ting jeg har bidt mærke i er fx jubelscenerne, særligt i vigtige kampe. Nu har de jo begge scoret mange mål, men en Messi jubelscene er en klassisk *Løb ud til fansne, bliv indhentet af holdkammeraterne og jubel med dem, afsluttet af en religiøs gestus til et afdødt familiemedlem*.
Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Og da vi jo er på en Real Madrid side, er det også vigtigt lige at vise nogen usympatiske jubelscener fra Barcelona, og her er dette et fremragende eksempel, da det er fuldstændig unødvendigt.
Nu lægger du jo selv op til den opfordring, når du kommer med et sådan postulat herinde ;)
Og så må jeg bare konstatere, at det lader til, at du tillægger jubelscener mere værdi end hvad jeg i hvert fald gør. For mig, er det mere relevant (for at bedømme hvor sympatisk eller usympatisk en spiller eller person fremstår), at se på vedkommendes opførsel uden for banen og i visse situationer inde på banen (eksempelvis mht. baneløbere og generel fan-interaktion).
Ronaldos image, og folks vurdering af hans person, lider tilsyneladende af gestikulationerne og fejringerne inde på banen, hvor der oftest ses bort fra flere ting, som eksempelvis hans håndtering af baneløbere, hans "trøje-gaver" (af mangel på bedre ord) til tilskuerne, hans store donationer til velgørende formål, holdkamerater og træneres udtalelser og hans generelle væremåde uden for banen i eks. interviews, hvor han fremstår både respektfuld og nærværende.
Du/I må endelig ikke misforstå mig, det er ikke fordi at jeg synes Ronaldo er en usympatisk spiller. Begge er sympatiske, jeg synes dog Messi er mere sympatisk. Ikke væsentligt mere, men der er alligevel en forskel. Og netop fordi de begge (og det gælder også mange andre) donerer penge til det ene og andet, og bruger deres status positivt og ALDRIG udtaler sig negativt om nogen, så er det netop sådan noget som jubelscener som for mig springer i øjnene. Det er ikke fordi det er den KÆMPEMÆSSIGE AFGØRENDE ting, men det er blot et tydeligt eksempel på de to herres forskelle.
Alt negativt om Ronaldo tror jeg stammer helt tilbage fra hans tidlige år i Manchester hvor han gjorde sig uheldigt bemærket ved at smide Rooney og England ud i 2006, hvilket jo skabte en enorm mediehetz på ham. At han så sidenhen har genvundet nogen af deres hjerter ved at blomstre op som en stjerne og stråle i 2007/08-sæsonen for Manchester United, har til gengæld haft en god indflydelse på hans image. Samtidig har han altid strålet af selvtillid, og den slags deler altid vandende. Dette er ikke noget der er bevist nogen steder, men blot en PERSONLIG TEORI om hvorfor Ronaldo nogengange stadig har et negativt image i nogens øjne.
- Barça
- Gæst
-
falle skrev: :)
Lad os så sige at du synes at Ronaldo er mindre "sympatisk" fordi han jubler som han gør (jubelscener er iøvrigt noget bagatelt, men hva' fanden).
Hvis Messi er Messias på banen, så er Ronaldo vel Mother Theresa udenfor banen:
Han har doneret sin guldstøvle fra 2011, som blev bortauktioneret og fik skaffet €1.5 mil. til børn i Palæstina. Han donerer jævnligt blod. Han donerer penge til flere forskellige hjælpeorganisationer. Han skrev et brev til de amerikanske myndigheder pga. en baneløber), og der er flere lignene eksempler på eksemplarisk rollemodel.
Hans opførsel og væremåde udenfor banen er ligeså vigtigt som det modsatte.
Hvad er dit svar på dette? :)
Jeg synes ikke at velgørenhed skal måles og vejes. De gør begge hver deres for at gøre verden bedre (at Messi har rejst 120.000 km i fly i sin sommerpause vidner også om at han gør noget for velgørenhed), så lige der er der skam ingen der slår den anden. Jeg synes dog det er en pligt for dem begge at de bruger deres status og magt til at gøre verden bedre, og det fuldender de begge to sublimt. :)
- falle
- Gæst
-
Barça skrev: Jeg synes ikke at velgørenhed skal måles og vejes. De gør begge hver deres for at gøre verden bedre (at Messi har rejst 120.000 km i fly i sin sommerpause vidner også om at han gør noget for velgørenhed), så lige der er der skam ingen der slår den anden. Jeg synes dog det er en pligt for dem begge at de bruger deres status og magt til at gøre verden bedre, og det fuldender de begge to sublimt. :)
Nej, bestemt, men min pointe var mere at Ronaldos eksemplariske opførsel udenfor banen måtte opveje lidt af det du ser som negativt på banen. Men glem det nu :)
Og så er vi enige i at de begge gør noget godt, på hver sin måde udenfor banen :)
Jeg ville hellere, at Messi jublede som en vildmand og gav fingeren til alle tilskuerne end at han forsøger at snyde et land med kæmpe samfundsmæssig ulighed for den skat han retteligt skal betale. Forskellen på Ronaldo og Messi er måske, at Ronaldo er usympatisk med hans jubelscener og hans fagter på banen, men det er i så fald også at den ene rent faktisk agerer lovlydigt udenfor banen. Derudover holder Ronaldo (og Iniesta) sig oftest væk fra tumult, og her er Messi ikke for fin til at blande sig.
Desværre for det sidste argument var der lige en kamp mod Sverige...
Og lidt til den glade side:
Forstår mig ret. Jeg er udmærket klar over ordets nuværende betydning. Jeg er bare træt af, at folk misbruger det forkert.
Hvordan kan man misbruge noget forkert? :p
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Ronaldo er mange ting, men usympatisk er nok noget af det sidste han er - Prøv i stedet med: Provokerende med god grund.
- zgtaf
- Gæst
-
Tror jeg ikke Falle. Det blev hurtigt afvist i flere aviser.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev: Ligesom at der er nogle som bør slå ordet `paradoksalt´ op, er der også andre der bør tjekke ordet `usympatisk´.
Ronaldo er mange ting, men usympatisk er nok noget af det sidste han er - Prøv i stedet med: Provokerende med god grund.
Betydningen af ordet paradoksalt kommer her: "som forekommer selvmodsigende, bagvendt eller absurd på trods af sin faktiske eksistens eller rigtighed".
Der er ingen troværdige kilder, som har nævnt at CR7 skulle have doneret sin Guldstøvle til palæstinensiske børn. Han har ej heller været i La Coruña for at donere blod til ofrene for togkatastrofen, som det også har været fremme.
Men derfor kan man nu godt være sympatisk og sådan fremstår han da også i mine øjne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- falle
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Der er ingen troværdige kilder, som har nævnt at CR7 skulle have doneret sin Guldstøvle til palæstinensiske børn. Han har ej heller været i La Coruña for at donere blod til ofrene for togkatastrofen, som det også har været fremme.
Sådan går det når man som mig tror på alt i medierne. Det er sgu lidt træls at være så naiv ;)
Siempre Madrid skrev: Han har ej heller været i La Coruña for at donere blod til ofrene for togkatastrofen, som det også har været fremme.
Det virker også underligt, at tage et bestemt sted hen for at donere blod. Specielt når det er ganske kort tid inden opstartssæsonen :-)
- Barça
- Gæst
-
BBB skrev: Hvis jubelscener gælder, så gælder skatteunddragelse vel endnu mere? ;-)
Jeg ville hellere, at Messi jublede som en vildmand og gav fingeren til alle tilskuerne end at han forsøger at snyde et land med kæmpe samfundsmæssig ulighed for den skat han retteligt skal betale. Forskellen på Ronaldo og Messi er måske, at Ronaldo er usympatisk med hans jubelscener og hans fagter på banen, men det er i så fald også at den ene rent faktisk agerer lovlydigt udenfor banen. Derudover holder Ronaldo (og Iniesta) sig oftest væk fra tumult, og her er Messi ikke for fin til at blande sig.
Desværre for det sidste argument var der lige en kamp mod Sverige...
Og lidt til den glade side:Forstår mig ret. Jeg er udmærket klar over ordets nuværende betydning. Jeg er bare træt af, at folk misbruger det forkert.
Hvordan kan man misbruge noget forkert? :p
Han er blevet frikendt fra den skattesag, og jeg er ret sikker på at, at med de summer han tjener så har han aldrig haft nogen intention om snyde nogen. Som han selv siger så aner han intet om økonomi.
Hvad angår din "holde sig ud af tumult"-snak så viser netop denne video at de begge to ikke er engle hvad angår den facet. Og jeg ved godt at du også kan finde videoer hvor Messi deltager i sådan noget, eller skubber til nogen, jeg siger bare at Ronaldo og Iniesta er ikke nødvendigvis mere ude af tumult og den slags, end Messi er.