Om vores rivaler VII
- raul7=kongen
-
- Offline
- Moderator
-
Jeg synes i den grad, at du - Barça - skal overveje ovenstående og dit formål herinde. Det bliver meget let provokerende, trivielt og egentlig ligegyldigt, hvis man ikke holder et meget højt niveau, når man besøger 'fjendens' lejr.
Tag det som et godt råd, jeg synes der skal være plads til alle og andre klubbers fans kan i den grad tilføre debatten mange gode ting. Det er dog en hårfin grænse, for selvfølgelig vil det let blive provokerende.
- Barça
- Gæst
-
Jaken skrev:
Barça skrev: Mine indlæg handlede om de to herres syn på hinanden, og ikke om deres klubber og medspillere.
Det er bare en umulig diskussion at tage, om end det altid er interessant med historiske rivaliseringer og de involveredes syn på hinanden. Jeg er, som dig, ganske overbevist om, at både Messi og Ronaldo er meget mere bevidste om deres indbyrdes rivalisering og mere interesseret i de individuelle priser, end de giver udtryk for i medierne. Men deres høflige (og intetsigende) kommentarer om hinanden, er bare svære at udlede synderlig meget af.
Ingen af de to har endnu talt negativt om hinanden i offentligheden, så jeg synes endnu ikke, at der er materiale nok til at diskutere deres syn på hinanden - dérfor undrer det mig også, når du skriver, at du synes Cristiano fremstår mere usympatisk end Messi. Hvad lægger du til grund for det synspunkt?
Du beder mig komme med ting jeg synes mindre om ved Ronaldo, på Danmarks største Real Madrid side, i en tid hvor alle Madridistas savler efter at få Ronaldo til at genvinde Ballon D'or fra Messi - som bare er en usympatisk, god fodboldspiller overhypet af medierne? ;-) Tjaaae, så lad os da prøve. En ting jeg har bidt mærke i er fx jubelscenerne, særligt i vigtige kampe. Nu har de jo begge scoret mange mål, men en Messi jubelscene er en klassisk *Løb ud til fansne, bliv indhentet af holdkammeraterne og jubel med dem, afsluttet af en religiøs gestus til et afdødt familiemedlem*.
Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Og da vi jo er på en Real Madrid side, er det også vigtigt lige at vise nogen usympatiske jubelscener fra Barcelona, og her er dette et fremragende eksempel, da det er fuldstændig unødvendigt.
- Barça
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: Vil man bevæge sig ind på 'fjendens' domæne, så bedes man tænke sig godt om. Man skal være saglig i sine begrundelse, have empirien i orden, vide hvor man vil hen med debatten og tilføre den et ekstra element. Altsammen noget, som Storken jævnligt har formået at leve op til(med enkelte undtagelser, men vi har alle dårlige dage -jeg selv inklusiv).
Jeg synes i den grad, at du - Barça - skal overveje ovenstående og dit formål herinde. Det bliver meget let provokerende, trivielt og egentlig ligegyldigt, hvis man ikke holder et meget højt niveau, når man besøger 'fjendens' lejr.
Tag det som et godt råd, jeg synes der skal være plads til alle og andre klubbers fans kan i den grad tilføre debatten mange gode ting. Det er dog en hårfin grænse, for selvfølgelig vil det let blive provokerende.
Jeg er ikke her for at provokere, og jeg er heller ikke her for at omvende jer. Jeg ved godt at alene mit brugernavn "Barca" er et skældsord at bruge herinde, men det er ikke sådan ment. Det er blot for at gøre det klart hvilket tilhørsforhold jeg har. Hvis der er nogen ting i mine indlæg du synes er provokerende og stødende udover rimelighedens (og forumsreglernes) grænser, så sig endelig til, da det enten kan være at noget er blevet misforstået, eller at også er blevet formuleret forkert. Hvis jeg på nogen tidspunkter er på grænsen til at bryde nogen regler så sig frem. :-)
- falle
- Gæst
-
Barça skrev: Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Altså godtager du Ronaldos jubel og vil efterligne, men synes bedre om Messis. Er det ikke lidt .. hyklerisk?
- falle
- Gæst
-
Barça skrev: Jeg er ikke her for at provokere, og jeg er heller ikke her for at omvende jer. Jeg ved godt at alene mit brugernavn "Barca" er et skældsord at bruge herinde, men det er ikke sådan ment. Det er blot for at gøre det klart hvilket tilhørsforhold jeg har. Hvis der er nogen ting i mine indlæg du synes er provokerende og stødende udover rimelighedens (og forumsreglernes) grænser, så sig endelig til, da det enten kan være at noget er blevet misforstået, eller at også er blevet formuleret forkert. Hvis jeg på nogen tidspunkter er på grænsen til at bryde nogen regler så sig frem. :-)
Dit brugernavn er ikke et skældsord, og dit tilhørsforhold er hvad det er - vi er jo ikke alle perfekte ;)
Barca-fans har huseret dette forum så langt jeg husker tilbage, nogen var mere velkomne end andre. Hvis man dog begynder at proklamere en masse "positivt" ud fra et citat eller to fra rivalerne, så bliver det et kedeligt ophold for dig, for du finder næsten ingen som vil være enige med dig :)
- Barça
- Gæst
-
falle skrev:
Barça skrev: Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Altså godtager du Ronaldos jubel og vil efterligne, men synes bedre om Messis. Er det ikke lidt .. hyklerisk?
Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
- falle
- Gæst
-
Barça skrev: Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
Næ, men dobbeltmoralsk er det alligevel.
Og det er egentligt også ligemeget hvordan de jubler (eller ikke gør).
- Barça
- Gæst
-
falle skrev:
Barça skrev: Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
Næ, men dobbeltmoralsk er det alligevel.
Og det er egentligt også ligemeget hvordan de jubler (eller ikke gør).
Er det dobbeltmoralsk at påskønne andre for noget de gør, som man også selv kunne have gjort, men som man ikke er tvunget til?
Anyway, vedkommende bad mig komme med et eksempel på hvorfor jeg synes Ronaldo er mindre sympatisk end Messi, og det var egentligt det jeg ville diskutere.
Barça skrev:
falle skrev:
Barça skrev: Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Altså godtager du Ronaldos jubel og vil efterligne, men synes bedre om Messis. Er det ikke lidt .. hyklerisk?
Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
Nu ville jeg overhovedet ikke blande mig, men hold nu op hvor bliver ordet usympatisk voldtaget nu til dags. Danskerne skal snart til og overveje det danske sprog, for samtlige ord er jo snart blevet fy-ord. Hvordan kan ordet usympatisk dukke op med Ronaldo's, eller sågar Messi's jublescener? For i bund og grund er alle jubelscener vel usympatiske, da man ikke lukker røven, og bukker under for resten af de 90.000 tilskuer, som man lige har scoret imod, hvis man nu spillede på udebane.
Forstå mig ret. Jeg er udmærket klar over ordets nuværende betydning. Jeg er bare træt af, at folk misbruger det forkert.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Barça
- Gæst
-
Dios skrev:
Barça skrev:
falle skrev:
Barça skrev: Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Altså godtager du Ronaldos jubel og vil efterligne, men synes bedre om Messis. Er det ikke lidt .. hyklerisk?
Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
Nu ville jeg overhovedet ikke blande mig, men hold nu op hvor bliver ordet usympatisk voldtaget nu til dags. Danskerne skal snart til og overveje det danske sprog, for samtlige ord er jo snart blevet fy-ord. Hvordan kan ordet usympatisk dukke op med Ronaldo's, eller sågar Messi's jublescener? For i bund og grund er alle jubelscener vel usympatiske, da man ikke lukker røven, og bukker under for resten af de 90.000 tilskuer, som man lige har scoret imod, hvis man nu spillede på udebane.
Forstår mig ret. Jeg er udmærket klar over ordets nuværende betydning. Jeg er bare træt af, at folk misbruger det forkert.
Du har ret. "Mindre sympatisk" er nok bedre at bruge, da man jo ikke kan undgå at håne i fx en jubelscene.
Barça skrev:
Dios skrev:
Barça skrev:
falle skrev:
Barça skrev: Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Altså godtager du Ronaldos jubel og vil efterligne, men synes bedre om Messis. Er det ikke lidt .. hyklerisk?
Jeg synes Ronaldos jubelscener er provokerende og dermed mere usymptatiske end Messis. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert af Ronaldo at juble som han gør, da jeg netop selv kan have samme flabethed på en bane. At mig og Ronaldo er lidt af den samme type betyder jo ikke at jeg ikke kan påskønne Messis måde at juble på?
Nu ville jeg overhovedet ikke blande mig, men hold nu op hvor bliver ordet usympatisk voldtaget nu til dags. Danskerne skal snart til og overveje det danske sprog, for samtlige ord er jo snart blevet fy-ord. Hvordan kan ordet usympatisk dukke op med Ronaldo's, eller sågar Messi's jublescener? For i bund og grund er alle jubelscener vel usympatiske, da man ikke lukker røven, og bukker under for resten af de 90.000 tilskuer, som man lige har scoret imod, hvis man nu spillede på udebane.
Forstår mig ret. Jeg er udmærket klar over ordets nuværende betydning. Jeg er bare træt af, at folk misbruger det forkert.
Du har ret. "Mindre sympatisk" er nok bedre at bruge, da man jo ikke kan undgå at håne i fx en jubelscene.
Intet personligt. Var bare mit sure opstød inden jeg ville gå i seng :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Barça skrev: Du beder mig komme med ting jeg synes mindre om ved Ronaldo, på Danmarks største Real Madrid side, i en tid hvor alle Madridistas savler efter at få Ronaldo til at genvinde Ballon D'or fra Messi - som bare er en usympatisk, god fodboldspiller overhypet af medierne? ;-) Tjaaae, så lad os da prøve. En ting jeg har bidt mærke i er fx jubelscenerne, særligt i vigtige kampe. Nu har de jo begge scoret mange mål, men en Messi jubelscene er en klassisk *Løb ud til fansne, bliv indhentet af holdkammeraterne og jubel med dem, afsluttet af en religiøs gestus til et afdødt familiemedlem*.
Ronaldos jubelscener er derimod lidt mere varieret. "Calma Calma" efterfulgt af en pegefinder mod sig selv, er set så sent som mod Sverige. Hvert fald noget der signalerer hån overfor modstanderens publikum, Er det en forkert måde at fejre mål på? Slet ikke, og personligt er jeg nok typen der kunne finde på at efterligne det. Men er det en mindre sympatisk måde at juble på i forhold til Messi? Ja, det synes jeg.
Og da vi jo er på en Real Madrid side, er det også vigtigt lige at vise nogen usympatiske jubelscener fra Barcelona, og her er dette et fremragende eksempel, da det er fuldstændig unødvendigt.
Nu lægger du jo selv op til den opfordring, når du kommer med et sådan postulat herinde ;)
Og så må jeg bare konstatere, at det lader til, at du tillægger jubelscener mere værdi end hvad jeg i hvert fald gør. For mig, er det mere relevant (for at bedømme hvor sympatisk eller usympatisk en spiller eller person fremstår), at se på vedkommendes opførsel uden for banen og i visse situationer inde på banen (eksempelvis mht. baneløbere og generel fan-interaktion).
Ronaldos image, og folks vurdering af hans person, lider tilsyneladende af gestikulationerne og fejringerne inde på banen, hvor der oftest ses bort fra flere ting, som eksempelvis hans håndtering af baneløbere, hans "trøje-gaver" (af mangel på bedre ord) til tilskuerne, hans store donationer til velgørende formål, holdkamerater og træneres udtalelser og hans generelle væremåde uden for banen i eks. interviews, hvor han fremstår både respektfuld og nærværende.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
