Sæsonen 2018/2019

7 år 2 måneder siden #1405 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev:

ChrillRM14 skrev:

Dios skrev: Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Fint at være skuffet eller sur på truppen, institutionen, spillerne og træneren, men at negligere CHL-triumferne er så meget over stregen. RM anno 2019 mangler alt det, som førte RM gennem så stor en europæisk æra. Den samme gejst, professionalisme, kynisme og glæde er helt væk, og spillerne virker pensionsklar og trætte.

Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

Det her spil eller resultater har absolut intet at gøre med hvordan jeg ser vi har vundet Chl på.

Halvdelen af resultaterne er kommet på dommerfejl. Så kan det godt være, at man vælger at se bort fra det, og hellere fokusere på hvor stort det er. Her vælger jeg at gøre begge dele. Når alt kommer til alt, så har jeg fejret de 4 titler på lige vis uagtet om dommeren har været sød mod os eller ej.
Dertil er der bare langt til, at sige dommeren ikke har været direkte involveret i vores succes, for det er immervæk en løgn. Kampene imod Bayern var jo røveri på højlys dag, og takket være dommerne i de 4 opgør gjorde jo udfaldet.
Resten af kampene, hvor dommeren ikke har været med os har jo været flotte og kæmpe resultater.

Glemmer folk helt hvor katastrofal dårlige vi har været i ligaen de sidste 20-30 år? Ronaldo havde absolut intet ændret denne sæson. Det så vi jo sidste sæson, hvor sæsonen også var tabt før vi havde sparket det nye år igang. Zidane havde heller ikke ændret en skid, for det så vi jo også sidste sæson. Kom nu lidt.

@Real HWL. Det er ikke lavt, men sandheden. Om det sker for alle er vel irrelevant. Nu er det sket for os, og sådan er gamet, men at sige succes ikke skyldes dommerene er vel ligeså lavt?

Ved 1-0 i det første kamp får Bayern straffe, selvom bolden rammer Carvajal på skulderen, men alligevel endte kampen 1-2 til Real Madrid :D. Hvor meget hjælp fik vi der? Selvom vi bliver bortdømt, så vinder vi alligevel 1-2.

return kampen.

De får endnu et tyndt straffe. Det jo en af klassisk Robben der smider sig. Vidal udvisning er tyndt. De scorer til 1-2, hvor der er offside. Var der dømt offside, så havde Ronaldo aldrig scoret sine offside mål i overtiden. Så ja dommeren var dårlig, men røveri ved højlys dag? Ja, hvis man spørger Barca eller Bayern Fans.

Til sammenligning blev PSG røvrendt af dommeren, da de tabte 1-6, men hvordan gik det for Barcelona?

I 2009 røvrendte den norske dommer Chelsea og Barca endte med at vinde CL.

Sådan kan man næsten går igennem samtlige CL sæsoner.

Det er patetisk at degradere vores tidligere præstationer, fordi vi spiller dårlig nu. Find noget andet at lad jeres præstationer går ud over.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, Gribben, ElMadrid, Madrid1998, Rogoshin, ChrillRM14, Jonas, MadridistaPorVida, Fondo_Sur og 2 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #1406 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: Glemmer folk helt hvor katastrofal dårlige vi har været i ligaen de sidste 20-30 år? Ronaldo havde absolut intet ændret denne sæson. Det så vi jo sidste sæson, hvor sæsonen også var tabt før vi havde sparket det nye år igang. Zidane havde heller ikke ændret en skid, for det så vi jo også sidste sæson. Kom nu lidt.

Den her del synes jeg er tåbelig. Der er ingen tvivl om at tilføjelsen af de to ville højne kvaliteten af vores hold og øget kvalitet vil unægteligt - over en sæson - resultere i flere point. Det er der ingen vej udenom. Med det halvlunkne Barca vi ser i denne sæson, så har jeg svært ved at se at vi som minimum ikke skulle have været tættere på.

7 år 2 måneder siden #1407 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev:

ChrillRM14 skrev:

Dios skrev: Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Fint at være skuffet eller sur på truppen, institutionen, spillerne og træneren, men at negligere CHL-triumferne er så meget over stregen. RM anno 2019 mangler alt det, som førte RM gennem så stor en europæisk æra. Den samme gejst, professionalisme, kynisme og glæde er helt væk, og spillerne virker pensionsklar og trætte.

Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

Det her spil eller resultater har absolut intet at gøre med hvordan jeg ser vi har vundet Chl på.

Halvdelen af resultaterne er kommet på dommerfejl. Så kan det godt være, at man vælger at se bort fra det, og hellere fokusere på hvor stort det er. Her vælger jeg at gøre begge dele. Når alt kommer til alt, så har jeg fejret de 4 titler på lige vis uagtet om dommeren har været sød mod os eller ej.
Dertil er der bare langt til, at sige dommeren ikke har været direkte involveret i vores succes, for det er immervæk en løgn. Kampene imod Bayern var jo røveri på højlys dag, og takket være dommerne i de 4 opgør gjorde jo udfaldet.
Resten af kampene, hvor dommeren ikke har været med os har jo været flotte og kæmpe resultater.

Glemmer folk helt hvor katastrofal dårlige vi har været i ligaen de sidste 20-30 år? Ronaldo havde absolut intet ændret denne sæson. Det så vi jo sidste sæson, hvor sæsonen også var tabt før vi havde sparket det nye år igang. Zidane havde heller ikke ændret en skid, for det så vi jo også sidste sæson. Kom nu lidt.

@Real HWL. Det er ikke lavt, men sandheden. Om det sker for alle er vel irrelevant. Nu er det sket for os, og sådan er gamet, men at sige succes ikke skyldes dommerene er vel ligeså lavt?

Det er sku da sket for alle hold. Der er da ingen storklubber rundt omkring i europa der kan pege fingre af andre, eller fans for den sags skyld. Real bliver ikke favoriseret mere end Barca, Baryern, Juventus osv. Madrid2000 beskriver jo rigtig flot hvordan Bayern også fik en masse dommerkendelser med sig i de kampe. Hvad var der sket hvis Vidal ikke havde brændt det straffe som de fik tilkendt ved en kæmpe fejl lige inden pausen i den første kamp? Det snakker man sjovt nok ikke om.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ChrillRM14

7 år 2 måneder siden #1408 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019
Hvad var det med Isco og Messi i går? Det syges jeg ikke jeg så

7 år 2 måneder siden #1409 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
Slet
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

7 år 2 måneder siden #1410 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019

ChrillRM14 skrev:

Glem ikke at der er fire startere til forskel fra holdet sidste år! Automatismer, kynisme mm. går væk ved dette af den simple grund. Derudover så præsterer Ramos, Modric, Carvajal, og særligt Casemiro og Kroos bare langt dårligere end hidtil set. De to sidstenævnte skal ud af startopstillingen fra dags dato.

Reguilón og Vinicius kunne glemme alt om spilletid, hvis man bare går to år tilbage. Men i dag? Vitale spillere for dette middelmådige hold.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

7 år 2 måneder siden #1411 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæsonen 2018/2019
Pointmæssigt tættere på hold som Getafe og Alaves - lad lige det synke ind.
Hvor er det forresten gået galt med Casemiro? Jeg mindes at have læst herinde, op til flere gange, at han er (var) et bæst og en vigtig defensivbrik?

Hvor stor en udrensning kan truppen klare og hvor mange penge har man reelt.
Jeg så gerne man skippede Ramos, Bale, Modric og Casemiro (plus det løse “ligegyldige” krat). Men er det for meget? Det er bare næsten ubærligt at tænke på at se på en eller flere af de spillere igen i næste sæson.

7 år 2 måneder siden #1412 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2018/2019

PMO skrev: Pointmæssigt tættere på hold som Getafe og Alaves - lad lige det synke ind.
Hvor er det forresten gået galt med Casemiro? Jeg mindes at have læst herinde, op til flere gange, at han er (var) et bæst og en vigtig defensivbrik?

Hvor stor en udrensning kan truppen klare og hvor mange penge har man reelt.
Jeg så gerne man skippede Ramos, Bale, Modric og Casemiro (plus det løse “ligegyldige” krat). Men er det for meget? Det er bare næsten ubærligt at tænke på at se på en eller flere af de spillere igen i næste sæson.

Det kan godt være det mig der ser syner, men jeg synes det gik galt med Casemiro lige efter hans fremragende kamp imod Manchester United i den europæiske super cup. Lige siden har han lignet en spiller der har misforstået sin rolle og tror han er bedre offensivt end han er, og på en eller anden måde glemt sine defensive pligter af den grund.

7 år 2 måneder siden #1413 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019
Casemiro var fantatisk da han blev hevet ind på den defensive midt, jeg troede virkeligt han ville blive vores Busquets (bare mindre klam).
For mig så det ud som om at han pludseligt ville til at lege med i offensiven, score mål, være en af "stjernerne". Hvorfor han glemte alt om hvad det var der havde bragt ham så langt, nemlig hans defensive kvaliteter. Det er vanvittigt tydeligt hvordan han kamp efter kamp mangler som skjoldet foran forsvaret fordi han hellere vil lege sammen med de andre offensive spillere i front. Når man så har en spiller som Kroos som moon walker hjem og Marcelo som helst ikke vil løbe hjem, så er det altså svært.

Jeg tror de CL succeser har brændt hjernen sammen på flere af vores spillere, og nu kan de ikke finde tilbage gamle dyder som fx hårdt arbejde.
Bare se en spiller som Rakitic, han kæmper røven ud af bukserne hver kamp, han er med i det offensive, men han forstår også at han konstant skal skærme af når Messi og fx Semedo er ude af position.
Det er sku nok spilforståelsen som er gået tabt for Case, men så er der også en eller flere trænere der har fejlet.

7 år 2 måneder siden #1414 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2018/2019

Kimbo skrev: Casemiro var fantatisk da han blev hevet ind på den defensive midt, jeg troede virkeligt han ville blive vores Busquets (bare mindre klam).
For mig så det ud som om at han pludseligt ville til at lege med i offensiven, score mål, være en af "stjernerne". Hvorfor han glemte alt om hvad det var der havde bragt ham så langt, nemlig hans defensive kvaliteter. Det er vanvittigt tydeligt hvordan han kamp efter kamp mangler som skjoldet foran forsvaret fordi han hellere vil lege sammen med de andre offensive spillere i front. Når man så har en spiller som Kroos som moon walker hjem og Marcelo som helst ikke vil løbe hjem, så er det altså svært.

Jeg tror de CL succeser har brændt hjernen sammen på flere af vores spillere, og nu kan de ikke finde tilbage gamle dyder som fx hårdt arbejde.
Bare se en spiller som Rakitic, han kæmper røven ud af bukserne hver kamp, han er med i det offensive, men han forstår også at han konstant skal skærme af når Messi og fx Semedo er ude af position.
Det er sku nok spilforståelsen som er gået tabt for Case, men så er der også en eller flere trænere der har fejlet.

Jeg tror mere og mere at en Mourinho vil kunne gå ind og tage kampen op mod den etablerede klike og få skabt lidt mere arbejdsattitude på holdet. Men med ham bliver det bestemt ikke winwin. Dig tror jeg mere og mere på at vores spillere skal have en træner som de ikke skal behandle som en god ven.

7 år 2 måneder siden #1415 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2018/2019
Messi stopper forhåbentlig inden for de næste 2-3 år med at være så afgørende for Barca som hold.

Jeg læste lige at inden han spillede sin første el clasico havde Barca vundet 66 mod vores 87. Det er stadig sådan jeg tænker på styrkeforholdet historisk set. Men det viser også bare hvor dominerende de har været når de har overhalede os på blot, hvad? 15 år? De har vundet 30 el clasicos mod vores 8 i samme periode. Det er jo absurd. Forinden havde det taget dem over 100 år at nå 66 sejre???? Hold kæft det er åndssvagt.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

7 år 2 måneder siden #1416 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæsonen 2018/2019

mohbar skrev:

Kimbo skrev: Casemiro var fantatisk da han blev hevet ind på den defensive midt, jeg troede virkeligt han ville blive vores Busquets (bare mindre klam).

Jeg tror mere og mere at en Mourinho vil kunne gå ind og tage kampen op mod den etablerede klike og få skabt lidt mere arbejdsattitude på holdet. Men med ham bliver det bestemt ikke winwin. Dig tror jeg mere og mere på at vores spillere skal have en træner som de ikke skal behandle som en god ven.

En Mourinho ville også medbringe en helt masse unødvendigt drama og unødvendige konflikter. Nemmere at sælge spillerne end at ansætte en tosse.

Leveret af Kunena Forum