Sæsonen 2018/2019

5 år 1 måned siden #1381 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2018/2019

Kiwes skrev:

Zyconith skrev:

Kiwes skrev: Gårdagens kamp viste endnu engang at vi har problemer med at kontroller spillet på midtbanen, når vi møder et hold der ikke bare stiller sig ned. Trænerstaben bliver nød til at kigge/analysere nærmere på dette - for det kan ikke fortsætte sådan. Jeg skal ikke kunne sige hvad ligger til grunde for det, men jeg kunne godt ønske at vi hev Kroos på bænken og gav Cebellos, ja måske endda Valverde, chancen i stedet. I mine øjne bidrager Kroos minimalt til det offensive såvel som defensive. Joh han kan måske spille en bold til siden, men han scorer ingen mål, trækker sig fra næsten alle nærkampe og er langsom som bare fanden.


Vildt at man stadig kan mene dette om Kroos. Er sikker på at han er den sidste som hans holdkammerater ville være foruden. Han giver ro og stabilitet som ingen anden på den midtbane.


Vi må åbenbart se meget forskelligt på det. Synes ikke vi har haft meget "ro og stabilitet" på midtbanen længe :).


Enig i at Kroos bidrager med alt for lidt. Han er rigtig god til at ramme sine medspillere med sidelæns afleveringer, men det er så også det.
Det længe siden vi har haft kontrol over modstanderne, når de har været offensive. F. Eks mod betis, girona, Levante, Ajax.
Mod Liverpool så det heller ikke godt ud før Salah blev skadet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #1382 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 2018/2019
Læste et rygte om at Bayern forbereder et stort bud på Asensio, ved ikke hvor troværdigt det er, men hvis den pris der var nævnt er i nærheden af at være sand, så skal jeg nok hjælpe ham med at pakke kufferten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #1383 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019
Hvilken kamp vil folk egentligt helst vinde af de 2 næste ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #1384 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2018/2019

Kimbo skrev: Hvilken kamp vil folk egentligt helst vinde af de 2 næste ?


Den i morgen. Så har vi chancen for at nappe en titel. Vinder vi søndagens kamp, er vi stadig seks point efter i tabellen og Barcelonas tilbageværende kampprogram er ikke det sværeste.

Jeg havde gået med sejr i søndagens kamp, hvis ikke vi havde snublet mod Girona.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 uger siden #1385 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 2018/2019
Det bliver spændende at se, hvad klubben gør til sommer. Både ift. trænerposten og med indkøb.
Jeg så gerne, at man hentede Pochettino, og det virker også til, at han er ved at blive frustreret hos Tottenham. Samtidig peger alt hen imod, at United ansætter Ole Gunnar Solskjær på permanent basis, hvorfor der ikke vil være konkurrence om Pochs underskrift, hvis han vil væk fra London. Hvis han ikke kan hentes, synes jeg det vil give mening, at fortsætte med Solari. Han er ikke bange for at træffe drastiske beslutninger, hvilket der helt klart har været brug for. Desværre er det gået lidt for vidt med Isco, og han bliver nok solgt, hvis Solari fortsætter.

Mere spændende bliver det, om der kommer indkøb til offensiven. Rodrygo og Ødegaard ankommer begge til sommer. Rodrygo bliver nok udlånt efter pre-season, og det kunne være fint, hvis det blev til et hold i la liga. Hvad der sker med Ødegaard, vides ikke. Det lader til, at han har gjort det godt i denne sæson, men ifølge Transfermakt har han spillet højrekant stort set hele sæsonen, og her er jeg usikker på, om en type som ham ville passe ind på vores højrekant. Vi har brug for mål fra de tre spillere oppe foran, ikke endnu en playmaker. Det kunne til gengæld være spændende at se, hvordan han ville klare sig i en tre-mands-midtbane. Jeg håber, at han får chancen.

Så er der snakken om Hazard og en ny angriber. Hazard er verdensklasse, men er det fornuftig at betale 746 mio. kroner for en spiller med ét år tilbage af sin kontrakt, og som fylder 29 et halvt år efter? Her er jeg splittet, især fordi, han ikke scorer alt for ofte. Derudover vil det påvirke Vinicius' spilletid meget. Hvis klubben har en forventning om, at Vinicius forbedrer sig gevaldigt over de næste 1-2 år, synes jeg ikke, man bør hente Hazard. Det ville i så fald være et luksuskøb i milliardklassen når man inkluderer løn og penge til agenten.. Så hellere investere de penge i forsvaret og midtbanen.

Angrebspladsen... Som det har været tilfældet de sidste mange år, er der ikke mange interessante angribere på markedet. Der har været snak om Jovic fra Frankfurt, som er topscorer i Bundesligaen. Men jeg tænker, at hvis vi henter en ung angriber ind, udelukker det alle muligheder for et Mbappe køb i fremtiden. Vinicius og Rodrygo er begge blevet hentet for rigtig store penge, med forventning om, at de vil dække kanterne de næste 10 år. Om det kommer til at ske, vil tiden vise, men klubben vil uden tvivl give dem chancen de næste 3-5 år. Hvis vi opstiller det scenarie, at begge bliver succesfulde, er der kun én position tilbage i offensiven. Mbappe er en fornuftig knægt, og selv om ingen af os ved, hvad han har aftalt med PSG, kan jeg ikke forestille mig, at han bliver der 5 år mere. Det ville i hvert fald være fuldstændig idiotisk fra hans side af. Hans kontrakt udløber i 2022, og jeg tror ikke det er urealistisk, at der er en aftale mellem PSG & Mbappe om, at han kan forlade dem i 2020 eller 2021, hvis en klub er parat til at gøre ham til verdens dyreste spiller. Perez burde have kendskab til en sådan aftale, hvis den eksisterer, og man kan håbe, at det er grunden til, at klubben ikke har hentet en galactico i mange år.

En af Modric og Kroos skal sælges i år. Jeg er lidt ligeglad hvem af de to, men en af dem skal væk. Modric skulle vist have forlænget sin kontrakt, hvorfor et Kroos salg er oplagt. Han er en verdensklasse spilstyrer, og han er en af mine yndlingsspillere, men ham og Modric tilbyder stort set det samme, og jeg synes at man med fordel kunne give den rolle til én spiller. Det fungerede når man havde en spiller der scorer 50-60 mål i løbet af en sæson, men det har vi ikke længere. I det nuværende setup er der brug for en midtbanespiller som kan score mål og hjælpe til i offensiven. Drømmespilleren er stadig Pogba, og hans bror har for nyligt været ude at sige, at Pogba kan se sig selv i Madrid eller Barcelona. Om United ville gå med til at sælge ham, tror jeg dog ikke.

Sommeren kommer til at byde på mange vigtige valg.
Sidste redigering: 5 år 4 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Madrid1998, elle44, RobertoCarlos, Fondo_Sur, Hansen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1386 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2018/2019

Steen skrev: Det bliver spændende at se, hvad klubben gør til sommer. Både ift. trænerposten og med indkøb.
Jeg så gerne, at man hentede Pochettino, og det virker også til, at han er ved at blive frustreret hos Tottenham. Samtidig peger alt hen imod, at United ansætter Ole Gunnar Solskjær på permanent basis, hvorfor der ikke vil være konkurrence om Pochs underskrift, hvis han vil væk fra London. Hvis han ikke kan hentes, synes jeg det vil give mening, at fortsætte med Solari. Han er ikke bange for at træffe drastiske beslutninger, hvilket der helt klart har været brug for. Desværre er det gået lidt for vidt med Isco, og han bliver nok solgt, hvis Solari fortsætter.

Mere spændende bliver det, om der kommer indkøb til offensiven. Rodrygo og Ødegaard ankommer begge til sommer. Rodrygo bliver nok udlånt efter pre-season, og det kunne være fint, hvis det blev til et hold i la liga. Hvad der sker med Ødegaard, vides ikke. Det lader til, at han har gjort det godt i denne sæson, men ifølge Transfermakt har han spillet højrekant stort set hele sæsonen, og her er jeg usikker på, om en type som ham ville passe ind på vores højrekant. Vi har brug for mål fra de tre spillere oppe foran, ikke endnu en playmaker. Det kunne til gengæld være spændende at se, hvordan han ville klare sig i en tre-mands-midtbane. Jeg håber, at han får chancen.

Så er der snakken om Hazard og en ny angriber. Hazard er verdensklasse, men er det fornuftig at betale 746 mio. kroner for en spiller med ét år tilbage af sin kontrakt, og som fylder 29 et halvt år efter? Her er jeg splittet, især fordi, han ikke scorer alt for ofte. Derudover vil det påvirke Vinicius' spilletid meget. Hvis klubben har en forventning om, at Vinicius forbedrer sig gevaldigt over de næste 1-2 år, synes jeg ikke, man bør hente Hazard. Det ville i så fald være et luksuskøb i milliardklassen når man inkluderer løn og penge til agenten.. Så hellere investere de penge i forsvaret og midtbanen.

Angrebspladsen... Som det har været tilfældet de sidste mange år, er der ikke mange interessante angribere på markedet. Der har været snak om Jovic fra Frankfurt, som er topscorer i Bundesligaen. Men jeg tænker, at hvis vi henter en ung angriber ind, udelukker det alle muligheder for et Mbappe køb i fremtiden. Vinicius og Rodrygo er begge blevet hentet for rigtig store penge, med forventning om, at de vil dække kanterne de næste 10 år. Om det kommer til at ske, vil tiden vise, men klubben vil uden tvivl give dem chancen de næste 3-5 år. Hvis vi opstiller det scenarie, at begge bliver succesfulde, er der kun én position tilbage i offensiven. Mbappe er en fornuftig knægt, og selv om ingen af os ved, hvad han har aftalt med PSG, kan jeg ikke forestille mig, at han bliver der 5 år mere. Det ville i hvert fald være fuldstændig idiotisk fra hans side af. Hans kontrakt udløber i 2022, og jeg tror ikke det er urealistisk, at der er en aftale mellem PSG & Mbappe om, at han kan forlade dem i 2020 eller 2021, hvis en klub er parat til at gøre ham til verdens dyreste spiller. Perez burde have kendskab til en sådan aftale, hvis den eksisterer, og man kan håbe, at det er grunden til, at klubben ikke har hentet en galactico i mange år.

En af Modric og Kroos skal sælges i år. Jeg er lidt ligeglad hvem af de to, men en af dem skal væk. Modric skulle vist have forlænget sin kontrakt, hvorfor et Kroos salg er oplagt. Han er en verdensklasse spilstyrer, og han er en af mine yndlingsspillere, men ham og Modric tilbyder stort set det samme, og jeg synes at man med fordel kunne give den rolle til én spiller. Det fungerede når man havde en spiller der scorer 50-60 mål i løbet af en sæson, men det har vi ikke længere. I det nuværende setup er der brug for en midtbanespiller som kan score mål og hjælpe til i offensiven. Drømmespilleren er stadig Pogba, og hans bror har for nyligt været ude at sige, at Pogba kan se sig selv i Madrid eller Barcelona. Om United ville gå med til at sælge ham, tror jeg dog ikke.

Sommeren kommer til at byde på mange vigtige valg.


Faktisk enig med det hele. Men dog synes jeg ikke vi skal vente på Mbappe og på den måde svække os på den korte bane. Vi skal gøre hvad vi synes er godt for den kommende sæson, for vi skal vinde La liga snart, og derfor skal vi have en angriber, som har mål i støvlerne.

Har længe været fortaler for at enten kroos eller modric skal ud. Vil helst have Kroos ud, men Modric er altså også 33 år, og det går kun nedad. Kroos laver kun sidelæns afleveringer og bidrager ikke noget offensivt. Men det ville også være voldsomt at smide begge ud. Pogba ville nemt kunne overtage modric's plads som 8'er. Han har fysikken. teknikken, hovedspillet, skud fra distancen, overblikket.
Vi mangler noget FREMAD banen fra midtbanen. Det som om midtbanen og angriber positionen er blevet to isolerede dele i vores spil. Der er meget lidt sammensmeltning mellem kæderne.

Til allersidst, vil jeg gerne pointere, vi SKAL have en højrekant. Lucas Vazquez på højrekanten er fint mod bedre modstandere pga. hans defensive arbejde, men vi skal have en med lidt mere mål i støvlerne. Benzema er ikke garant for dette.
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved fiatten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1387 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
Rigtig godt indlæg Steen.

Vil dog nævne at Rodrygo burde være god nok til at forstærke truppen allerede til sommer.

Tanken om at Kroos skal ud kan jeg godt lide. Jeg ser dog hellere at vi henter Milinkovic-Savic. Det er Lazios klare stjernespiller og han har hele pakken, og er ikke ligefrem en playmaker - tiltrængt!

Synes at man skal prøve Jovic, hvis han har en fin pris (under 70 mio €).

Mbappé er ikke en decideret 9’er, og der skal nok være plads til ham på en eller anden måde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1388 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2018/2019
Man bør holde på Modric mindst 2 sæsoner mere. Han er stadig fantastisk. Lad os få Joao Felix ind i stedet for Kroos. Han og Ceballos kan kæmpe om pladsen og på sigt spille side om side. Herudover mener jeg, at man bør satse Llorente fremfor Casemiro, hvis han kan lægge sin skrøbelige fysik bag sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1389 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019
Steen: Rigtig fin indlæg og helt enig med mange af de punkter du taler for. Jeg er 100% enig omkring Kroos og Modric, og jeg har i mange kampe været lidt halv frustreret på Kroos på det seneste. Det er meget fint at han har 100% aflevering i en kamp, men når det ikke tilbyder noget offensivt - så går vi helt i stå og det tror jeg også er mange af grunde til at Benzema er helt alene.

Rodrygo er talt i mange fra brasilien til at være en bedre spillere end Vinicius. Bedre driblinger, bedre beslutninger og en bedre afslutter. Det bliver helt klart spændende at se. Det eneste der bekymrer mig om ham er hans seneste skade som har påvirket ham lidt på det seneste! Han er dog lig fyldt 18 år.

Ødegaard kommer helt sikkert til at være i Real Madrid eller udelånt til et spansk hold.

Jeg tror også at Solari's fremtid vil ha en påvirkelse i spillernes udvikling. Han tilbyder Vinicius spilletid på trods af hans alder hvilket jeg mener mange andre managers er utrolig bange for. Det kommer til at betyde en hel del mht. Rodrygo også (og evt. Ødergaard):

Fondo_sur: Jeg er ked af at sige det - men Milinkovic - Savic har været RØV elendig for Lazio i år. 3 mål, 1 assist i 28 kampe og tilbyder slet ikke samme spil som han gjorde forrige sæson. Jovic er dog meget spændende - men også en dyr spiller (håber ikke han ender ud som Milinkovic - Savic), hvis vi køber ham.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1390 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg bliver ofte ret forundret over hvad folk herinde skriver. Husker da RM vandt over Alaves og truppen blev vurderet til at være god og der kun skulle få forstærkninger til. Samtidig skal man læse gang på gang at RM er verdens største klub osv. osv.
Hvis der er tilfældet HVORFOR bliver middelmådigheden så hyldet? Jeg medgiver at et hold ikke kan bestå af 25 stjerner, men hvis man vil kalde sig verdens bedste klub skal der være hold i det. Man forlænger med Modric i stedet for at skibbe ham naturligt afsted? Mariano bliver købt, får ikoniske #7, men spiller aldrig. Som prikken over i’et forlænger man med Solari fremtil 2021. I hvilken verden emmer det af klasse?
Barcelona dominerer ligaen og bruger milliarder på spillere, mens “verdens bedste klub” sidder og fedter med ligegyldige kontraktforlængelser. Der har været plus på transfersiden i mange sæsoner så pengene burde være der. Stop med at tænke på middelmådige spillere, så som Betis’ venstreback, og fokuser på solid kvalitet - hvis ikke jamen så vinder klubben ikke La Liga før Messi stopper og Barcelona stopper med at bruge penge.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1391 af doven
Besvaret af doven på emne Sæsonen 2018/2019

PMO skrev: Jeg bliver ofte ret forundret over hvad folk herinde skriver. Husker da RM vandt over Alaves og truppen blev vurderet til at være god og der kun skulle få forstærkninger til. Samtidig skal man læse gang på gang at RM er verdens største klub osv. osv.
Hvis der er tilfældet HVORFOR bliver middelmådigheden så hyldet? Jeg medgiver at et hold ikke kan bestå af 25 stjerner, men hvis man vil kalde sig verdens bedste klub skal der være hold i det. Man forlænger med Modric i stedet for at skibbe ham naturligt afsted? Mariano bliver købt, får ikoniske #7, men spiller aldrig. Som prikken over i’et forlænger man med Solari fremtil 2021. I hvilken verden emmer det af klasse?
Barcelona dominerer ligaen og bruger milliarder på spillere, mens “verdens bedste klub” sidder og fedter med ligegyldige kontraktforlængelser. Der har været plus på transfersiden i mange sæsoner så pengene burde være der. Stop med at tænke på middelmådige spillere, så som Betis’ venstreback, og fokuser på solid kvalitet - hvis ikke jamen så vinder klubben ikke La Liga før Messi stopper og Barcelona stopper med at bruge penge.

Jeg ser sådan set ikke noget problem i kun at hente få forstærkninger til sommer, hvis det til gengæld er store forstærkninger i positioner hvor vi har behov for det, og som jeg ser det, er den eneste position som skriger efter forstærkning i angrebet. Jeg håber bare at se en indsats på transfermarkedet for at hente gode spillere fra Perez' side af, og jeg vil langt hellere have at vi bruger mange penge på én eller måske to spillere, end at vi betaler 40 mio. € hver på 4-5 andre spillere.

Desuden tror jeg du fuldstændig har misforstået omstændighederne for Solaris kontrakt. I Spanien tillader de ikke midlertidige trænere i mere end 2 uger, så da de første 2 uger med Solari i spidsen var gået, var Perez nødt til at tilbyde ham en ny kontrakt der afspejler hans rolle som førsteholdstræner. Det eneste alternativ ville have været at hente en ledig træner som en Conte eller en Wenger, men så vidt jeg husker var ingen herinde særlige begejstrede for den løsning heller. Jeg tror ikke Perez på noget tidspunkt har tænkt, at Solari har gjort det så godt, at han ville sikre ham på trænerposten de næste 2-3 år, men holdet manglede en træner, og der var Solari den bedste løsning.
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved doven.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 uger siden #1392 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019

PMO skrev: Jeg bliver ofte ret forundret over hvad folk herinde skriver. Husker da RM vandt over Alaves og truppen blev vurderet til at være god og der kun skulle få forstærkninger til. Samtidig skal man læse gang på gang at RM er verdens største klub osv. osv.
Hvis der er tilfældet HVORFOR bliver middelmådigheden så hyldet? Jeg medgiver at et hold ikke kan bestå af 25 stjerner, men hvis man vil kalde sig verdens bedste klub skal der være hold i det. Man forlænger med Modric i stedet for at skibbe ham naturligt afsted? Mariano bliver købt, får ikoniske #7, men spiller aldrig. Som prikken over i’et forlænger man med Solari fremtil 2021. I hvilken verden emmer det af klasse?
Barcelona dominerer ligaen og bruger milliarder på spillere, mens “verdens bedste klub” sidder og fedter med ligegyldige kontraktforlængelser. Der har været plus på transfersiden i mange sæsoner så pengene burde være der. Stop med at tænke på middelmådige spillere, så som Betis’ venstreback, og fokuser på solid kvalitet - hvis ikke jamen så vinder klubben ikke La Liga før Messi stopper og Barcelona stopper med at bruge penge.


Det står efterhånden klart for alle herinde at der skal ske ting og sager. Jeg ved ikke hvor meget man kan klandre folk for at være optimistiske i sommers. Set i bakspejlet var vi nok en del der var for blåøjede. Det er dog i sidste ende op til ledelsen at sammensætte truppen. Vores opgave er at holde optimismen i live.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce