Sæsonen 2018/2019

7 år 4 måneder siden #1429 af Arnenugacream
Besvaret af Arnenugacream på emne Sæsonen 2018/2019
Havde Barcelona ikke Messi, så kan det godt være de stadig havde slået os, men til gengæld havde de smidt point i en del andre kampe.
Så med mindre de finder en lignende spiller, hvilket synes ret usandsynligt, så kommer det til at have markant betydning for Barcelona den dag han stopper.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #1430 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Sæsonen 2018/2019

Arnenugacream skrev: Havde Barcelona ikke Messi, så kan det godt være de stadig havde slået os, men til gengæld havde de smidt point i en del andre kampe.
Så med mindre de finder en lignende spiller, hvilket synes ret usandsynligt, så kommer det til at have markant betydning for Barcelona den dag han stopper.

Man er fuldstændig blind og ignorant hvis man ikke tror at det vil have en stor effekt. Bare se på os. Der var så mange herinde der sagde, at vi skulle sælge Ronaldo osv. Jeg vil vædde højre arm (og venstre også) at vi hellere ikke have gjort det meget bedre med en afløser.

Problemet med disse store spillere, og Ronaldo/Messi er de største igennem mange år, er at hele holdet er bygget op omkring dem. De mindste detaljer er indøvet og indprentet i hukommelsen på deres medspillere. Dertil skal du også hellere ikke glemme x faktoren. Når du ser Messi'/Ronaldo's navn på modstanderens holdkort, så ved du at du skal være 110 % vågn for den mindste fejl bliver straffet. Faktisk scorer de uden at du behøver at lave en fejl :-)

Omvendt skal vi passe på herinde med ikke at give hele kreditten til vores rivalers nr. 10. Der er en større sandsynlighed for at der dukker en ny Messi op, eller en spiller der er lige så afgørende, end at Barca igen får et hold, som de har haft de sidste 10 år.

Man skal ikke glemme at de har haft mange store spiller som Xavi, Iniesta, Neymar, Suarez, Busqests osv. For slet ikke at snakke om at pep sat gang i systematisering af deres måde at spille fodbold på.

Alt dette skal tages in mente når vi snakker om hvorfor de er foran os nu.

Det dejlige ved fodbold er, at tingene skifter hurtigt. Det er ikke længe siden vi smækkede dem med 5-1 i Super Cuppen. Vi skal bare have en præsident, der også sætter pris på en La Liga titel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

7 år 4 måneder siden #1431 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2018/2019
Forestil jer lige, hvis vi ryger ud i morgen o.O Det ville ikke være til at bære, at sæsonen slutter allerede i først marts!!!!! Jeg glæder mig til sommeren!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

7 år 4 måneder siden #1432 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2018/2019

Kratmus skrev: Forestil jer lige, hvis vi ryger ud i morgen o.O Det ville ikke være til at bære, at sæsonen slutter allerede i først marts!!!!! Jeg glæder mig til sommeren!

Det gør vi, 5.10 på ajax sejr er ihvertfald nok for mig til at satse lidt. Især uden Ramos på banen og det spil vi leverer for tiden.

Men håber jo næsten på et CSKA resultat så Perez endelig åbner øjnene og køber lidt kvalitet ind til sommer.

7 år 4 måneder siden #1433 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
Det bliver vel et stensikkert 1-0 nederlag ;-)

7 år 4 måneder siden #1434 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019

Fondo_Sur skrev: Det bliver vel et stensikkert 1-0 nederlag ;-)

Så ved jeg ærligt talt ikke om jeg skal grine eller græde

7 år 4 måneder siden #1435 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
ElMadrid skrev:

Man er fuldstændig blind og ignorant hvis man ikke tror at det vil have en stor effekt. Bare se på os. Der var så mange herinde der sagde, at vi skulle sælge Ronaldo osv. Jeg vil vædde højre arm (og venstre også) at vi hellere ikke have gjort det meget bedre med en afløser.

Jeg synes netop man er ignorant, hvis man udelukkende tror denne forfærdelige sæson skyldes Ronaldo's afsked. Det er blevet sagt tons vis af gange, men Ronaldo ændrede på absolut intet i ligaen alene. Jeg vil ikke negligere Ronaldo's betydning for holdet, for som du selv kommer ind på i dit indlæg, så er statusen noget nær uundværlig, og måske endda ligeså vigtig som hans spil på banen. Hans tilstedeværelse gjorde modstanderne utrygge, men ser man tilbage på det hele, så er det jo ikke Ronaldo's afsked som gør, at klubben ligger og roder rundt i ligaen som de gør, for vi skal jo bare tilbage til sidste sæson for at se, at det så ligeså forfærdeligt ud. Det er jo faktisk indtrykket de sidste 10 år, hvor det også kun er blevet til 2 mesterskaber.

Vi havde nok ikke gjort det meget bedre med en 1 til 1 afløser, da alle spillere på nær Benzema har spillet langt under niveau kontra sidste år. Nu har den dog heller ikke været svær for Benzema, da han specielt sidste sæson var forfærdelig ringe. Havde vi derimod udnyttet situationen til fulde, og fået sat en ny offensiv op, så er jeg stadig mere end sikker på, at vores hold havde gjort det langt bedre, og endnu også konkurrere med om alle titler.
Sådan skulle det ikke gå, og man satsede derimod på samme spillere, hvor det skulle vise sig, at kun Benzema har præsteret på et højt niveau. Resten af de offensive spillere har været fuldstændig ligegyldige, og derfor ser det så sort ud.
Ronaldo denne sæson havde gjort underværker, men vi skal bare ikke glemme hvor forfærdelige ringe vi også var med ham på holdet. Han har trods alt også fået sine røvfulde af Barcalona igennem tiderne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 4 måneder siden #1436 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: ElMadrid skrev:

Jeg synes netop man er ignorant, hvis man udelukkende tror denne forfærdelige sæson skyldes Ronaldo's afsked. Det er blevet sagt tons vis af gange, men Ronaldo ændrede på absolut intet i ligaen alene. Jeg vil ikke negligere Ronaldo's betydning for holdet, for som du selv kommer ind på i dit indlæg, så er statusen noget nær uundværlig, og måske endda ligeså vigtig som hans spil på banen. Hans tilstedeværelse gjorde modstanderne utrygge, men ser man tilbage på det hele, så er det jo ikke Ronaldo's afsked som gør, at klubben ligger og roder rundt i ligaen som de gør, for vi skal jo bare tilbage til sidste sæson for at se, at det så ligeså forfærdeligt ud. Det er jo faktisk indtrykket de sidste 10 år, hvor det også kun er blevet til 2 mesterskaber.

Vi havde nok ikke gjort det meget bedre med en 1 til 1 afløser, da alle spillere på nær Benzema har spillet langt under niveau kontra sidste år. Nu har den dog heller ikke været svær for Benzema, da han specielt sidste sæson var forfærdelig ringe. Havde vi derimod udnyttet situationen til fulde, og fået sat en ny offensiv op, så er jeg stadig mere end sikker på, at vores hold havde gjort det langt bedre, og endnu også konkurrere med om alle titler.
Sådan skulle det ikke gå, og man satsede derimod på samme spillere, hvor det skulle vise sig, at kun Benzema har præsteret på et højt niveau. Resten af de offensive spillere har været fuldstændig ligegyldige, og derfor ser det så sort ud.
Ronaldo denne sæson havde gjort underværker, men vi skal bare ikke glemme hvor forfærdelige ringe vi også var med ham på holdet. Han har trods alt også fået sine røvfulde af Barcalona igennem tiderne.

Du benytter da også enhver chance for at tale ham op, hva :-)
Benzema har i min optik præsteret på et højt niveau i de 5-7 første kampe hvor Vinicius begyndte at spille fast. Både før og også efter har han været lige så usynlig som han altid har været. Eller du synes måske, at en delt 7.-9. plads på topscorerlisten er godkendt fra en, der for nyligt har udtalt at han ER Real Madrids angreb?

7 år 4 måneder siden #1437 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Gribben skrev:

Benzema har i min optik præsteret på et højt niveau i de 5-7 første kampe hvor Vinicius begyndte at spille fast. Både før og også efter har han været lige så usynlig som han altid har været. Eller du synes måske, at en delt 7.-9. plads på topscorerlisten er godkendt fra en, der for nyligt har udtalt at han ER Real Madrids angreb?

Og du benytter enhver chance for at negligere hvor vigtig han er. Sådan er vi jo så forskellige ;)

Jeg synes bestemt det er godkendt, hvis man sammenligner ham med resten af truppen, hvor han jo stadig har scoret ligeså mange mål som hele offensiven tilsammen, og han står for 1/4 del af vores mål denne sæson i en ny rolle. For at sætte tingene i perspektiv, så har Messi stået for 1/3 del af Barca's mål denne sæson, og Suarez har stået for 1/5 del af deres mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 4 måneder siden #1438 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev:

Gribben skrev:

Og du benytter enhver chance for at negligere hvor vigtig han er. Sådan er vi jo så forskellige ;)

Jeg synes bestemt det er godkendt, hvis man sammenligner ham med resten af truppen, hvor han jo stadig har scoret ligeså mange mål som hele offensiven tilsammen, og han står for 1/4 del af vores mål denne sæson i en ny rolle. For at sætte tingene i perspektiv, så har Messi stået for 1/3 del af Barca's mål denne sæson, og Suarez har stået for 1/5 del af deres mål.

Nåh, så hans høje niveau er sammenlignet med resten af offensiven? Ja så er det jo ikke svært at præstere på et højt niveau i Real Madrid, ikke i denne sæson i hvert fald.
Men seriøst sådan kan man jo ikke stille det op. Så hvis resten af offensiven havde scoret 2 og Benz 4 så havde han scoret 2/3 = Helt fantastisk, mens hvis resten af offensiven havde scoret 60 og Benz 15, så havde det været 1/5 = skidt?
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Gribben.

7 år 4 måneder siden #1439 af Tohmaldo
Besvaret af Tohmaldo på emne Sæsonen 2018/2019
Nu siger jeg lige noget for en gangs skyld.

Jeg er rædselslagen for at vi går videre i aften... og trækker Barca.....HVIS de slog os ud i næste runde ville de på egen hånd have aflivet vores håb om samtlige af de tre store pokaler i en og samme sæson. Det ville næsten være for meget at kunne bære.

De har resultatmæssigt været os så umådeligt overlegne. 10-2 sammenlagt den her sæson - og så er det fandme uden Messi hverken har scoret eller assisteret. Mange vil argumentere for at Barca er så vildt afhængige af Messi og at han bærer deres hold.. Og jeg er enig! - men hvorfor er det at de ikke engang havde brug for ham til at slå os? Dét er egentlig så pivhamrende elendigt når man kommer til at tænke over det.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Tohmaldo.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 4 måneder siden #1440 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2018/2019
Er jeg den eneste som synes at det er en skandale at Marcelo ikke får chancen igen?

Ja han har været en af de store syndere denne sæson, men omvendt har han i jeg ved ikke hvor mange sæsoner været vores mest stabile spiller efter Ronaldo. Marcelo er jo ikke en Bale, Asensio eller en Isco som tager for let på tingene, ikke træner hårdt nok, er uintegreret i truppen (Bale). Han SKAL da spilles varm igen - han er jo for fanden verdens bedste venstre back og vores klart mest underholdende, sprudlende spiller.. Jeg savner ham og håber at han snart er tilbage i storform.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Leveret af Kunena Forum