Sæsonen 2018/2019

7 år 4 måneder siden #1393 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
En kort overgang så det rigtig pænt ud, men specielt nederlaget mod Girona gjorde det noget nær umuligt, og selvom vi egentlig har spillet 2 fine El Clasico opgør, så har det alligevel været jammerlige indsatser. Det statiske spil uden kreativitet er igen kendetegnet for klubben. Det er selvfølgelig rart og se en spiller som Vinicius i truppen, men man må også bare konstatere om man vil det eller ej, at det er ufattelig lang vej hjem for ham endnu. Kroos har underpræsteret i 2 sæsoner nu, og man burde vel egentlig bare skyde ham af helvedes til, selvom jeg i mange år har været en af hans helt store fortalere, men lige nu er det som at spille med 10 mand.

Benzema er fuldstændig ligegyldig når vi ikke får etableret ordentlige angreb sammen, og angrebet ikke får hjælp fra midtbanen, som ligesom under den famøse BBC trio. Det bliver kedeligt, uinspirerende og total forudsigeligt, og derfor var det også fantastisk nemt at lukke ned for Vinicius igår, da han 9 ud af 10 gange gør det samme ligesom resten af spillerne.

Alle bliver ved med at tale om de manglende mål, og det er da også et kæmpe problem, men det problem er kun så kæmpe, fordi Varane og Ramos vel nok er det absolut dårligste makkerpar i top 10 klubber i Europa. Varane har mistet alt det der gjorde ham til en fremragende forsvarspiller. Hans placeringsevne er blevet dårligere end Ramos, og ser man bare tilbage på de 2 El Clasico opgør, så så man det vel 8-10 gange. Han er hamrende usikker på bolden, og han får jo Casemiro til at ligne en der faktisk er komfortabel med bolden.
Ramos gider jeg egentlig ikke at komme ind på. Han skal blive i klubben, men verdens bedste har han langtfra været de sidste 2 sæsoner. Igen igen snork sover han og koster endnu et mål samtidig med han hiver den ene karantæne efter den anden.
Jeg synes virkelig de 2 er de mest kritiske sammen med Kroos og Bale denne sæson. Det er jo vanvittigt, at så top professionelle spillere kan tillade sig at spille sådan. Jeg er faktisk målløs!

Jeg er røv hamrende ligeglad med hvad træneren kommer til at hedde næste sæson. Det er direkte tåbeligt, og tro en træner kan ændre på de spillere. Spillerne virker fuldstændig ligeglade, og man hører det sædvanlige lort i pressen efter hver kamp.

Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Håber inderligt man sælger Carvajal, Varane, Casemiro, Kroos, Isco, Bale, Asensio og Mariano. Hvem man henter er jeg ikke ligeglad med, men alt andet end dem efterhånden må være førsteprioritet. Marcelo og Ramos synes jeg ikke skal sælges, men de skal på ingen måder være faste mænd længere!
Carvajal kommer med, fordi der skal ske noget nyt og Odriozola ser jeg som klar til at tage over. Så kan Hakimi hentes hjem igen, eller noget andet lir. Real Madrid skal igen være Spaniens største klub, for det er de godt nok langtfra at være uanset om vi har domineret Chl på den lidt mere heldige bane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Siempre fiel, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #1394 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: En kort overgang så det rigtig pænt ud, men specielt nederlaget mod Girona gjorde det noget nær umuligt, og selvom vi egentlig har spillet 2 fine El Clasico opgør, så har det alligevel været jammerlige indsatser. Det statiske spil uden kreativitet er igen kendetegnet for klubben. Det er selvfølgelig rart og se en spiller som Vinicius i truppen, men man må også bare konstatere om man vil det eller ej, at det er ufattelig lang vej hjem for ham endnu. Kroos har underpræsteret i 2 sæsoner nu, og man burde vel egentlig bare skyde ham af helvedes til, selvom jeg i mange år har været en af hans helt store fortalere, men lige nu er det som at spille med 10 mand.

Benzema er fuldstændig ligegyldig når vi ikke får etableret ordentlige angreb sammen, og angrebet ikke får hjælp fra midtbanen, som ligesom under den famøse BBC trio. Det bliver kedeligt, uinspirerende og total forudsigeligt, og derfor var det også fantastisk nemt at lukke ned for Vinicius igår, da han 9 ud af 10 gange gør det samme ligesom resten af spillerne.

Alle bliver ved med at tale om de manglende mål, og det er da også et kæmpe problem, men det problem er kun så kæmpe, fordi Varane og Ramos vel nok er det absolut dårligste makkerpar i top 10 klubber i Europa. Varane har mistet alt det der gjorde ham til en fremragende forsvarspiller. Hans placeringsevne er blevet dårligere end Ramos, og ser man bare tilbage på de 2 El Clasico opgør, så så man det vel 8-10 gange. Han er hamrende usikker på bolden, og han får jo Casemiro til at ligne en der faktisk er komfortabel med bolden.
Ramos gider jeg egentlig ikke at komme ind på. Han skal blive i klubben, men verdens bedste har han langtfra været de sidste 2 sæsoner. Igen igen snork sover han og koster endnu et mål samtidig med han hiver den ene karantæne efter den anden.
Jeg synes virkelig de 2 er de mest kritiske sammen med Kroos og Bale denne sæson. Det er jo vanvittigt, at så top professionelle spillere kan tillade sig at spille sådan. Jeg er faktisk målløs!

Jeg er røv hamrende ligeglad med hvad træneren kommer til at hedde næste sæson. Det er direkte tåbeligt, og tro en træner kan ændre på de spillere. Spillerne virker fuldstændig ligeglade, og man hører det sædvanlige lort i pressen efter hver kamp.

Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Håber inderligt man sælger Carvajal, Varane, Casemiro, Kroos, Isco, Bale, Asensio og Mariano. Hvem man henter er jeg ikke ligeglad med, men alt andet end dem efterhånden må være førsteprioritet. Marcelo og Ramos synes jeg ikke skal sælges, men de skal på ingen måder være faste mænd længere!
Carvajal kommer med, fordi der skal ske noget nyt og Odriozola ser jeg som klar til at tage over. Så kan Hakimi hentes hjem igen, eller noget andet lir. Real Madrid skal igen være Spaniens største klub, for det er de godt nok langtfra at være uanset om vi har domineret Chl på den lidt mere heldige bane.

Det er måske lige at stramme citronen at sælge Carvajal, Varane og Casemiro - vi skulle jo nødig komme til at se mere tynde ud i bredden end vi gør idag. Odriozola og Llorente kan sagtens roterer med førnævnte. Resten er jeg egentlig meget enig i. Kommer der et stort bud på Marcelo burde vi overveje dette, så skal der selvfølgelig hentes en erstatning, og det kan betyde mindre fokus på offensive erstatninger. Hazard vil være et fint indkøb og forhåbentlig Militão det samme (kender ham ikke godt nok til at uddtale mig om ham). Derudover ønsker jeg inderligt at vi henter en højre kant samt en målfarlig midtbane spiller som samtidig kan arbejde defensivt - lidt ala Rakatic...måske det kunne være Eriksen.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Kiwes.

7 år 4 måneder siden #1395 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Fint at være skuffet eller sur på truppen, institutionen, spillerne og træneren, men at negligere CHL-triumferne er så meget over stregen. RM anno 2019 mangler alt det, som førte RM gennem så stor en europæisk æra. Den samme gejst, professionalisme, kynisme og glæde er helt væk, og spillerne virker pensionsklar og trætte.

Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ElMadrid, Rogoshin, Jonas, MadridistaPorVida, Fondo_Sur, El Siete, doven

7 år 4 måneder siden #1396 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæsonen 2018/2019

ChrillRM14 skrev:

Dios skrev: Det handler ikke længere for mig om, at vi får Hazard eller ej, men meget mere om det ikke er på tide at lave den nødvendige udrensning i truppen. Det er håbløst det her, og selvom jeg aldrig decideret håber på et nederlag, så vil et exit til Ajax gøre sæsonen bedre, for intet er værre for klubben end at beholde de spillere, fordi de på mirakuløst vis kan hive et Chl trofæ hjem med lidt dommerhjælp på de rigtige tidspunkter.

Fint at være skuffet eller sur på truppen, institutionen, spillerne og træneren, men at negligere CHL-triumferne er så meget over stregen. RM anno 2019 mangler alt det, som førte RM gennem så stor en europæisk æra. Den samme gejst, professionalisme, kynisme og glæde er helt væk, og spillerne virker pensionsklar og trætte.

Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

Forskellen er Ronaldo. Ikke bare hans mål som man virkelig mangler, men hans rolle som indpisker og leder. Har klubben overhovedet en spiller med bare halvt så meget vinderinstinkt?
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Doc.juego, ElMadrid, Jonas, MadridistaPorVida, doven

7 år 4 måneder siden #1397 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: En kort overgang så det rigtig pænt ud, men specielt nederlaget mod Girona gjorde det noget nær umuligt, og selvom vi egentlig har spillet 2 fine El Clasico opgør, så har det alligevel været jammerlige indsatser. Det statiske spil uden kreativitet er igen kendetegnet for klubben. Det er selvfølgelig rart og se en spiller som Vinicius i truppen, men man må også bare konstatere om man vil det eller ej, at det er ufattelig lang vej hjem for ham endnu. Kroos har underpræsteret i 2 sæsoner nu, og man burde vel egentlig bare skyde ham af helvedes til, selvom jeg i mange år har været en af hans helt store fortalere, men lige nu er det som at spille med 10 mand.

Jeg kan normalt rigtig godt lig dine indlæg Dios. Men at snakke Reals CL succes ned pga af dommerhjælp, det er simpelthen for lavt. Dommerfejl er en del af fodbold, og det rammer alle hold på godt og på ondt. Real bliver ikke favoriserede mere end andre hold der kommer langt i CL. Real har vundet CL fordi de har været bedst over to kampe og i alle finalerne, længere er den ikke.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Rogoshin, ChrillRM14, MadridistaPorVida

7 år 4 måneder siden #1398 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2018/2019
@Dios

Har sjældent været så uenig med dig, som i dette tilfælde.

Godt nok har jeg det ofte med at forsvare spillerne, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan de virker ”fuldstændig ligeglade”. Jeg synes at de giver sig fuldt ud, men at det bare ikke fungerer. Dertil mangler for stor en kombination af held/selvtillid, skarphed, evner og tilpas hold-, trup- og spiller-konstellationer (og den falder både tilbage på primært Florentino, men også Solari).

Og hvad mener du, når du skriver: ”… og selvom vi egentlig har spillet 2 fine El Clasico opgør, så har det alligevel været jammerlige indsatser”? Det læses som en selvmodsigelse. Det var netop 2 fine præstationer mod et ekstremt skarpt hold med høj klasse i begge felter, men enkelte koks og manglende skarphed, og dét ekstra boost noget mere selvtillid giver, gør den sidste (og store) forskel.

Du virker til at lade dig gå lige lovlig meget på af den her samlede 0-4 snitter, men at skrive at ”Varane og Ramos vel nok er det absolut dårligste makkerpar i top 10 klubberne i Europa” og at foreslå ”inderlige” salg af alle dem du nævner, virker overdrevet og impulsivt. Med mindre det er sat virkelig meget på spidsen.

Varane var elendig i starten af sæsonen og Carvajal har underpræsteret på det seneste, men begge spillede fornuftigt i går, hvis du spørger mig. Kritikken af Ramos, kan jeg heller ikke følge. Synes at han igen spillede en rigtig fin kamp i går og kom i vejen for rigtig meget, samt var solid og bestemt med bolden.

Selvfølgelig kan man kritisere ham for at træde op i banen ved målet, men en eller anden skal altid presse boldholderen, og det dur jo ikke at der er så store huller mellem forsvar og midtbane. Og så bør positionerne også være flydende nok til, og spillerne være taktisk årvågne nok til, at dække for hinanden. Når én presser op, bør en anden falde ned og dække op. Eksempelvis i situationen dér: når Ramos går op for at presse boldholderen, bør Casemiro instinktivt gå ned og optage hans plads, så der altid er nogen der presser og nogen der dækker op. Det er elementært.

Til syvende og sidst, er intet af det her jo nogen overraskelse. Det er træls og ærgerligt, men når vi står i en situation med lav selvtillid, en gennemsnitlig træner, en alt for ens og statisk midtbane, en foretrukken fronttrio bestående af Lucas Vazquez, evigt-uskarpe Benzema og en 18-årig rå brasilianer, og uden nogen form for tilstedeværelse i boksen, så er der jo ikke så meget at sige til at det ikke kører på skinner.

Truppen er skruet alt for dårligt og ens sammen, og der mangler klasse på et par nøglepositioner, men halvdelen af holdet skal ikke sælges og de spillere, der så er her, er ikke ligeglade med hvad der foregår.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, Zyconith, ElMadrid, Rogoshin

7 år 4 måneder siden #1399 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

ChrillRM14 skrev: Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

Sidste år tabte vi jo også kun ligaen med 20 point, så det så jo super ud over hele linjen ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 4 måneder siden #1400 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Sæsonen 2018/2019

Siempre fiel skrev:

ChrillRM14 skrev: Forskellen fra sidste år er, at man ikke længere har kvaliteten eller viljen til at vende det hele. Der er middelmådighed tegnet over det hele pt, det har jo IKKE været tilfældet de sidste mange år.

Sidste år tabte vi jo også kun ligaen med 20 point, så det så jo super ud over hele linjen ;-)

Det var 17, og vi spillede også mange uafgjorde da Ronaldo ikke spillede en del kampe dog var han stadig nr 2 på topscorerlisten.
Der er jo egentlig ikke så meget der har ændret sig og vi spillede jo nærmest også ligeså godt som Barcelona, det eneste vi mangler er kynisme aka Ronaldo...

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

7 år 4 måneder siden #1401 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Sæsonen 2018/2019
Og i 16/17 vandt vi jo ligaen over et Neymar/Suarez/Messi hold da vi var så kyniske foran mål med Morata og Ronaldo.
Man burde helt klart give Mariano spilletid og hente enten Jamendowski eller Mbappe.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

7 år 4 måneder siden #1402 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

Siempre fiel skrev:

Ja, men var der immervæk ikke også forskel på efterårets og forårets udgave af RM der? Jo. Man havde nemlig en træner, en mentalitet, bredere kvalitet og en Ronaldo, der formåede at vende det hele og spille ganske suverænt de sidste par måneder.

Min pointe er, at holdet lige nu mangler en hel del af det, som RM havde sidste år til faktisk at vende en krise og ende med det største trofæ af alle. For mig at se er RM 18 og RM 19 ikke helt sammenlignelige. Problemerne, der hobede sig op sidste år er kun blevet værre i år, og man mangler alle de mekanismer, der skal til for at vende det nu.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved ChrillRM14.

7 år 4 måneder siden #1403 af Dios

ChrillRM14 skrev:

Det her spil eller resultater har absolut intet at gøre med hvordan jeg ser vi har vundet Chl på.

Halvdelen af resultaterne er kommet på dommerfejl. Så kan det godt være, at man vælger at se bort fra det, og hellere fokusere på hvor stort det er. Her vælger jeg at gøre begge dele. Når alt kommer til alt, så har jeg fejret de 4 titler på lige vis uagtet om dommeren har været sød mod os eller ej.
Dertil er der bare langt til, at sige dommeren ikke har været direkte involveret i vores succes, for det er immervæk en løgn. Kampene imod Bayern var jo røveri på højlys dag, og takket være dommerne i de 4 opgør gjorde jo udfaldet.
Resten af kampene, hvor dommeren ikke har været med os har jo været flotte og kæmpe resultater.

Glemmer folk helt hvor katastrofal dårlige vi har været i ligaen de sidste 20-30 år? Ronaldo havde absolut intet ændret denne sæson. Det så vi jo sidste sæson, hvor sæsonen også var tabt før vi havde sparket det nye år igang. Zidane havde heller ikke ændret en skid, for det så vi jo også sidste sæson. Kom nu lidt.

@Real HWL. Det er ikke lavt, men sandheden. Om det sker for alle er vel irrelevant. Nu er det sket for os, og sådan er gamet, men at sige succes ikke skyldes dommerene er vel ligeså lavt?

7 år 4 måneder siden #1404 af Dios
@Jaken.

Ligeglade skal forståes på den måde, som du selv kommer ind på senere i indlægget med taktik hvor de skal dække hinanden op. Jeg tror jeg talte 8 eller 9 gange igår hvor Ramos, Kroos, Casemiro, Modric og Bale alle slipper deres mand og indikere, at der er en anden der skal tage løbet i ryggen på forsvaret, selvom det er deres mand de slipper.
Ingen gider at løbe de ekstra meter for hinanden, og virker i mine øjne total ligeglade. At det så heller ikke fungere gør det jo ikke bedre.

Jeg tænkte nok nogle ville misforstå, så point taken :) Det handler om, at vi jo egentlig spiller fint med. Udmærket boldomgang, hvor vi kommer frem til mange kæmpe chancer over 2 opgør. Dertil er det egentlig nogle fine kampe, men det jammerlige kommer i, at vi vel har 10 90% chancer og scorer 1 gang. Det jammerlige kommer når vores forsvar i begge opgør bliver ved med at lukke Barcelona ind i kampen. Fatale forsvarsfejl er efterhånden standard. Kampen igår viste jo, at der bare skal et langt udspark op til Suarez før de bliver farlige, og det er selvom han er alene imod Carvajal, Ramos og Varane. Varane vælger igen og stå forkert, og slipper Suarez fri alene mod målmanden. Nuvel, så kommer han da stærkt tilbage, men alligevel kommer Suarez fri fra Varane og Courtois, og med lidt skarphed, så havde han fundet Messi.
Det er fandeme skræmmende, og dertil kommer det jammerlige.
Så kan vi vel lige runde min kritik med, at det er det dårligste makkerpar i top 10. Barca, At. Madrid, Liverpool, City, Juve, Bayern, Tottenham, Psg og Real Madrid er vel de 9 bedste hold i verden. Ser man udelukkende på hvordan de levere, og ikke på hvad de kan levere, eller hvordan de har leveret, så vil Ramos og Varane i den grad ligge i bunden hos mig. Har du en anden holdning så fair nok, men det er trods alt min holdning.

Casemiro står 5 meter væk Rakitic da han bliver spillet. En total ufarlig situation indtil Ramos stempler op og frigiver plads i hullet bag sig. Han vælger ikke at følge ham til dørs før det er forsent. Den eneste der skal kritiseres ved målet er Ramos, og han gør simpelthen alt forkert i situationen. Real Madrid er endda i overtal i situationen. At Casemiro ikke agere bedre og lunter tilbage fører mig tilbage til noget af det første jeg skrev. Han virker total ligeglad i situationen, og vil ikke løbe de ekstra meter. På intet tidspunkt accellere han tilbage. Det er netop derfor min kritik er hård imod Varane, Ramos og Casemiro, som i øvrigt er fuldt berrettiget IMO.

Hvis du synes mine holdninger virker impulsive, så har du ikke læst nok af mine indlæg denne sæson, eller sidste sæson. For netop Varane er en mand jeg vitterligt har været meget efter. Det samme gør sig faktisk gældende med Ramos og Casemiro, hvor jeg aldrig har været fan af sidstnævnte.

Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum