VM 2018
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Hvis vi sælger Ronaldo til Juventus kunne det være fedt med Dybala den anden vej, men lyder ikke som om der er gang i noget der. Ellers en Lewandowski som der også var en anden der foreslå eller Kane, Icardi, Mbappe eller Morata men tvivler på han finder sit forrige niveau frem.
Håber offensiven kommer til at se sådan her ud
Modric/kovacic
Kroos/Thiago
Isco/Asensio som 8’er
Den chanceskabende angriber:
Hazard/ Lucas vazquez
Positionen som den lidt mere målscorer/bokspiller:
Mbappe/Icardi/Lewandowski/Benzema/Dybala/Morata/Kane
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
En VM sejr vil sikre ham fortjent titlen som verdens bedste 2018!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev: Luka Modric sikrede sig, udover semifinalen, også top 3 i ballon d’or.
Bookmakerne er stadigvæk ikke overbeviste om Modric:
1. Ronaldo 1.20 igen
2. Messi 9 igen
3. Kane 11 igen
4. De Bruyne 17 igen
5. Modric, Hazard, Neymar, Salah 21 igen
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev:
Raul7-2880 skrev: Luka Modric sikrede sig, udover semifinalen, også top 3 i ballon d’or.
Bookmakerne er stadigvæk ikke overbeviste om Modric:
1. Ronaldo 1.20 igen
2. Messi 9 igen
3. Kane 11 igen
4. De Bruyne 17 igen
5. Modric, Hazard, Neymar, Salah 21 igen
Apropos spillerne på listen, så ville en De Bruyne godt nok også klæde vores hold. Hazard bliver rost for Belgien, med rette, men De Bruyne er mindst lige så vigtig i deres succes.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
En anden af vores spillere der også skal roses er Raphaël Varane - omend han nok ikke vinder en Balon d'Or ;)
4 CL-titler og en rigtig god mulighed for en VM-titel. Han er blot 25 år!
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev: Jeg har aldrig rigtig brudt mig om Brasilien (er selv mere til Argentina), men ærgrer mig over at de var så uheldige mod Belgien. Det er det bedste landshold i verden og de havde også leveret en bedre kamp mod Frankrig. Æv.
Der er jeg så lodret uenig. Brasilien spillede stort set ikke en eneste god kamp ved dette VM, og når man ikke gør det synes jeg det er fair at man ryger ud til en modstander som har scoret mål og været bedre end Brasilien i hele turneringen
Madrid777 skrev: Der er jeg så lodret uenig. Brasilien spillede stort set ikke en eneste god kamp ved dette VM, og når man ikke gør det synes jeg det er fair at man ryger ud til en modstander som har scoret mål og været bedre end Brasilien i hele turneringen
Jeg har forståelse for at folk næsten forventede 1982-agtig fodbold fra Brasilien og at mange har været ufattelig (overdrevet meget, fra hvor jeg sidder) irriteret over Neymars overspil. Det ændrer dog ikke på at Brasilien var klart det bedste hold i samtlige af deres kampe.
De var bundsolide, rolige og tillod ufattelig få chancer. Bedre end Belgien hvis defensiv ofte var mere end almindeligt hullet, eller Frankrig, som ganske nok har været solide defensivt, men som så, i processen, har givet fuldstændig afkald på et offensivt koncept og offensive idéer. De eneste mål der blev scoret på Brasilien, var et Schweiz-mål der burde have været annulleret for frispark forinden, et selvmål mod Belgien og så De Bruynes fine langskud. Derudover sad de, modsat Frankrig, på spillet i deres kampe og skabte chancer.
Brasilien lignede det mest homogene hold med flest facetter til deres spil og var det tætteste vi kom på et klubhold.
Og så har jeg fortsat ikke forstået den relative ”begejstring” for Belgien. Jo, jo, Dries Mertens scorede da med en flot flugter, Hazard har været forrygende og det var en flot kontra mod Japan, men de har jo ikke lignet noget særligt stærkt hold? De har set OK ud på nogle offensive højdepunktspakker, men hvad har konceptet været? De har været ufatteligt skrøbelige defensivt, slået Panama og Tunesien (og tillod endda en del chancer mod begge) og været i kæmpe problemer mod Japan.
Folk har så talt om Roberto Martinez’ ”taktiske genistreg” mod Brasilien, men faktum er at de slog dem med et selvmål og kun 3 skud på mål (endda selv med gode muligheder for kontraer i 60+ minutter), hvor Brasilien endda skabte en masse store chancer (ramte Thiago Silva sågar ikke stolpen fra 1 meter efter kun et par minutter?).
Det var mere held end forstand at de slog Brasilien. Og så formåede de knap nok at skabe nogle chancer mod Frankrig. Her spillede Frankrigs meget afventende defensive koncept, en dygtig Lloris og en fremragende Varane selvfølgelig også ind, men det gjorde Belgiens manglende evner også.
Brasilien var gode til det fodbold handler om; at skaber nok chancer til at score (flere mål), samtidig med at minimere modstanderens ditto, men heldet var ikke med dem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también