VM 2018

8 år 3 uger siden #361 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne VM 2018
Jeg synes sgu ikke det har været vellykket med VAR indtil nu i finalen. 'frisparket' på Griezman der leder op til Frankrigs 1-0 mål er, efter min mening, præcis hvad VAR er til for, og 'straffet' til Frankrig er præcis hvad det ikke er til for. Kroatien spiller også imod dommerstanden idag
Sidste redigering: 8 år 3 uger siden ved Jonas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 uger siden #362 af PMO
Besvaret af PMO på emne VM 2018
Modric er mere end usynlig i dag. De mange ekstra minutter kroaterne har i benene ses efterhånden.

8 år 3 uger siden #363 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne VM 2018
Så har Ramos været igang igen. Sikke et koks af Lloris!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, elle44, NadaMás, Evden

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 3 uger siden #364 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018
Mbappe bliver kåret som årets bedste unge spiller og Modric får prisen som den bedste spiller under VM. Fuldt fortjent pris til dem begge synes jeg!

Personligt har jeg virkelig nydt VM i år. Så mange fantastiske mål og detaljer!

8 år 3 uger siden #365 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018
Satme godt vi ik risikerede at pisse nogle af millionærdrengene af og "ødelægge" lønhierarkiet ved sidste år at betale Mbappé for dét talent der var tydeligt for selv en blind mand. Ved godt at mange her på forum syntes at det var åh så fantastisk at man ikke betalte den noget høje pris for Mbappé - men nu står man så uden Ronaldo, nærmest uden mulighed for at købe én af de to eneste ægte arvtagere - og sku man lykkedes med at købe Mbappé nu - så ville man jo sku betale det dobbelte i såvel transfer som løn. Ja, nogle gange må man fanme slå til når muligheden byder sig - og alternativt ka man så stå her et år senere og massere ens lønstruktur. Og ift lønhierarki, så havde det jo lynhurtigt vist sig at Mbappé lå fint øverst i et sådan hierarki og så havde der ik været det fjerneste problem
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

8 år 3 uger siden #366 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne VM 2018

Siempre fiel skrev: Satme godt vi ik risikerede at pisse nogle af millionærdrengene af og "ødelægge" lønhierarkiet ved sidste år at betale Mbappé for dét talent der var tydeligt for selv en blind mand. Ved godt at mange her på forum syntes at det var åh så fantastisk at man ikke betalte den noget høje pris for Mbappé - men nu står man så uden Ronaldo, nærmest uden mulighed for at købe én af de to eneste ægte arvtagere - og sku man lykkedes med at købe Mbappé nu - så ville man jo sku betale det dobbelte i såvel transfer som løn. Ja, nogle gange må man fanme slå til når muligheden byder sig - og alternativt ka man så stå her et år senere og massere ens lønstruktur. Og ift lønhierarki, så havde det jo lynhurtigt vist sig at Mbappé lå fint øverst i et sådan hierarki og så havde der ik været det fjerneste problem

Det var så ikke løn-spørgsmål, der sendte ham til Paris, men derimod hans eget ønske om at vende hjem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

8 år 3 uger siden #367 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne VM 2018

Siempre fiel skrev: Satme godt vi ik risikerede at pisse nogle af millionærdrengene af og "ødelægge" lønhierarkiet ved sidste år at betale Mbappé for dét talent der var tydeligt for selv en blind mand. Ved godt at mange her på forum syntes at det var åh så fantastisk at man ikke betalte den noget høje pris for Mbappé - men nu står man så uden Ronaldo, nærmest uden mulighed for at købe én af de to eneste ægte arvtagere - og sku man lykkedes med at købe Mbappé nu - så ville man jo sku betale det dobbelte i såvel transfer som løn. Ja, nogle gange må man fanme slå til når muligheden byder sig - og alternativt ka man så stå her et år senere og massere ens lønstruktur. Og ift lønhierarki, så havde det jo lynhurtigt vist sig at Mbappé lå fint øverst i et sådan hierarki og så havde der ik været det fjerneste problem

Det synes jeg er lidt hård trukket op. Det nytter ikke noget at sprænge hverken banken eller lønrammerne hver gang et talent viser sig. Så kan det godt være Mbappe er et mere klart og lysende talent end de fleste, men at man "misser" en spiller, der så senere viser sig at være fantastisk, er sket for alle. PSG havde presset prisen vanvittigt op og det var vitterligt en for høj pris for en spiller der dengang kun havde vist sit værd i Monaco. Det er altid nemt at være bagklog nu efter han har haft et godt VM. Det havde været hul i hovedet at gøre en dengang, hvad 17-18årig til en af de bedst betalte i truppen. Det går kun én vej derfra og det er op.

Jeg synes det er fint vi har visse regler før f.eks. lønninger. Det nytter ikke at gøre undtagelser bare fordi Mbappe er det måske største talent de sidste tyve år. Hvis man sprænger lønbudgettet én gang, hvad forhindrer så at man gør det igen? Jeg synes Perez har godt styr på økonomien (om ikke andet) og jeg troede egentlig mange af os delte den opfattelse, at det er rart Madrid ikke kører med på PSG's vilde og vanvittige pengeudgydelser. Hvis man skal sprænge banken, giver det altså meget god mening, at det er for en spiller, som man har en vis sikkerhed for kan levere på højeste niveau. Hvis priserne for et 17-18-årigt talent starter på 200 mio. euro, hvad skal en etableret stjernespiller så koste?

Men ja, det er da pisse ærgerligt vi ikke har ham i truppen - endnu :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 år 3 uger siden #368 af Ramos4

Administrationen skrev:

Det var så ikke løn-spørgsmål, der sendte ham til Paris, men derimod hans eget ønske om at vende hjem.

Ja og Zidane's manglende tommel-op som jeg forstår det. Zidane har bremset en del handler for os, og holdt fornyelse og udvikling af truppen lidt hen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 år 3 uger siden #369 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018

Ramos4 skrev:

Det synes jeg er lidt hård trukket op. Det nytter ikke noget at sprænge hverken banken eller lønrammerne hver gang et talent viser sig. Så kan det godt være Mbappe er et mere klart og lysende talent end de fleste, men at man "misser" en spiller, der så senere viser sig at være fantastisk, er sket for alle. PSG havde presset prisen vanvittigt op og det var vitterligt en for høj pris for en spiller der dengang kun havde vist sit værd i Monaco. Det er altid nemt at være bagklog nu efter han har haft et godt VM. Det havde været hul i hovedet at gøre en dengang, hvad 17-18årig til en af de bedst betalte i truppen. Det går kun én vej derfra og det er op.

Jeg synes det er fint vi har visse regler før f.eks. lønninger. Det nytter ikke at gøre undtagelser bare fordi Mbappe er det måske største talent de sidste tyve år. Hvis man sprænger lønbudgettet én gang, hvad forhindrer så at man gør det igen? Jeg synes Perez har godt styr på økonomien (om ikke andet) og jeg troede egentlig mange af os delte den opfattelse, at det er rart Madrid ikke kører med på PSG's vilde og vanvittige pengeudgydelser. Hvis man skal sprænge banken, giver det altså meget god mening, at det er for en spiller, som man har en vis sikkerhed for kan levere på højeste niveau. Hvis priserne for et 17-18-årigt talent starter på 200 mio. euro, hvad skal en etableret stjernespiller så koste?

Men ja, det er da pisse ærgerligt vi ikke har ham i truppen - endnu :)

Jeg er udmærket klar over at det jo ik er så sort-hvidt og at der er risici ved alle handler. Imo var han bare så absurd stort et talent og allerede blandt de allerbedste i verden (hvorfor han også blev verdens næstdyreste). Og det ka meget vel være at "mange af os delte den opfattelse, at det er rart Madrid ikke kører med på PSG's vilde og vanvittige pengeudgydelser" - det tror jeg du har helt ret i - men det er også en ufattelig nem, billig og politisk korrekt pointe - min er således at jeg vil underholdes og vil ha at Real Madrid vinder - og for at vinde, så må man nu om dage åbne pungen big time hvis vi fortsat vil opleve de bedste og mest spektakulære spillere i hvidt (hvilket faktisk altid er hva Florentino har gjort). Så jeg er fuldstændig ligeglad med at være mådeholdende og politisk korrekt ift om en fodboldklub fyrer penge af (indenfor de rammer de kan naturligvis) - så ja, jeg ærgrer mig fuckin gul og grøn over at man ik slog til, da det virkede som om at man med målrettet indsats ku ha købt ham sidste sommer. Og lad nu være med dét dér "bagklogspis" - jeg er da bedøvende ligeglad med at "ha ret" hvis det er dét jeg har i denne situation - det handler alene om at man må indse i klubben at vil man VIRKELIG ha en af de allerbedste, så er der kun én mulighed, nemlig at betale kassen. Jeg er træt af al dén snak hver sommer om verdens allerbedste til klubben - ik én gang de sidste mange år har vi lavet et køb der virkelig tænder illusionerne og gør en alvorlig forskel. Men lønhierarkiet er der til gengæld "styr på" - Bale får vel mest i løn - giver det måske mening ift hva han samlet set har leveret over de seneste flere sæsoner!

@administrationen

Ja der har været flere spekulationer ude omkring hvorfor Mbappé ik kom og det havde i hvert fald en hel del at gøre om at man ikke gik all in på ham - især ift lovning på en stor rolle og så ville man måske heller ik matche lønnen (da sidstnævnte var et emne vi debatterede livligt her på forum sidste sommer, så tænkte jeg det var relevant at inddrage). Desuden skriver du som om at du har den endegyldige sandhed ift skiftet og det mener jeg nu trods alt ikke man ka ta patent på eftersom det hele vel må basere sig i nogen grad på gisninger ;-)

8 år 3 uger siden #370 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne VM 2018
Frankrig spiller altså en gang kedelig fodbold - jeg havde gerne set Kroatien vinde. Og så forresten også tillykke til Varane, som har spillet et sublimt VM.

8 år 3 uger siden #371 af Ramos4
@Siempre

Når jeg snakker om bagklogskab er det fordi vi ikke sidste år kunne vide, at Mbappe ville falde så hurtigt til i en større klub + at spille så flot til VM. Det ville være et sats at købe ham der. Havde vi købt Neymar sidste år eller i år, var/er det fordi han har vist over en længere årrække, at han kan levere på øverste niveau. Der må trods alt være forskel på den løn man giver en teenager og den man giver en etableret stjerne. Jeg er ikke imod at købe en spiller der går direkte ind som øverste i lønhierakiet, men jeg synes, at vi gjorde det rigtige sidste sommer ved at slå koldt vand i blodet. Derfor kan det rigtige jo så godt være at hente ham nu, hvor han har vist sit værd ved VM og vist i Ligue 1 at han ikke var en one-trick pony. Det vidste vi nok godt, men at give 200 mio. euro for en teenager der har haft 1 god sæson i Monaco, det er altså stadig helt vildt, lige meget hvor stort et talent.

Mht. Perez manglende indkøb er det vel til dels Zidane der har talt ham fra det. Hvertfald med De Gea og Mbappe. Zizou var ikke for nogen af dem, og ville gerne bevare truppen som den var. Hvilket vi jo så også betalte for i ligaen sidste sæson. Men det er svært at give Florentino skylden. Hvis han trumfer en træners ønsker, så får han på puklen - men hvis han ikke henter et navn hvert eneste år, ja så får han også på puklen. Madrid er ikke lavet af penge trods alt. Det er også noget med en renovering af Bernabéu, der løber op i 400-500 mio. euro :O

Mht. Bale så har han jo mig bekendt ikke fået en lønforhøjelse i sin tid i klubben, så lidt retfærdighed er der vel til :) Og han var ikke 17 da han kom.

Jeg forstår at du gerne vil have Galactico's og vi sukker vel alle efter en arvtager til Ronaldo, men alt med måde mener jeg bare.

Edit: Vi bør nok stoppe snakken snarligt, da det jo er VM-tråden. Omend VM er ovre.

Sidste redigering: 8 år 3 uger siden ved Ramos4.

8 år 3 uger siden #372 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne VM 2018
Raphaël Varane:

• Verdensmester
• 4 x UEFA Champions League
• 2 x La Liga
• 3 x VM for klubhold
• 3 x UEFA Super Cup
• 1 x Copa del Rey
• 2 x Spansk Super Cup

Og manden er kun lige fyldt 25 år. Hvis han undgår skader kommer han til at gå over i historien som den bedste forsvarsspiller i klubbens historie.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum