Den store transferrygte-tråd
Synes dog slet ikke vi har brug for en midtstopper til start 11’eren lige nu. Alaba og Militao har fået os alle til at glemme Ramos og Varane. De har altså fortjent en sæson mere at bygge videre på.
Tænker også kun at vi snakker så meget om Rüdiger fordi han er gratis. Hvis han kostede en transfersum, så vil vi nok have snakket mere om en højre back, defensiv midt, højre kant (Mbappe) og en backup til Benzema, end at have snakket Rüdiger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synes det ville være fantastisk, fordi det ville betyde at Alaba skal ud på venstrebacken, og det ville gøre mig så meget mere tryg end med Mendy.Madridista02 post=148617 skrev: Hvad siger I til rygterne om at Rüdiger muligvis kommer til Real?
Personligt bryder jeg mig ikke om ham. Han er virkelig en beskidt spiller. Men jeg kan selvfølgelig godt se hans kvaliteter, han har de sidste par sæsoner været rigtig god defensivt for Chelsea. Så jeg er lidt ambivalent omkring denne transfer...
Rüdiger er fysisk stærk, hurtig, højere end Alaba, en smule agressiv (uden at det tager overhånd), og så virker han som en mental stærk ledertype i forsvaret, som Alaba er det. Et stort ja tak herfra.
Sammen med Mbappe og Tchouameni ville det næsten være det perfekte transfervindue, der mangler liiiige en spiller til højrebacken, men man kan ikke få det hele. Men to "gratis" spillere fra øverste og allerøverste hylde, samt en kommende stjerne på den defensive midt, så vi forstærker alle kæder, så bliver det næsten ikke bedre.
Men lad os nu se, end ikke Mbappe virker til at være lukket helt.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
Så burde midterforsvaret værre dækket med ham og Militao. Nacho som 3. Mand, mens Alaba kan være vores startende venstreback, og 4. Mand i midterforsvaret, hvis der skulle være karantæne/skader.
Nu mangler vi bare en god højreback! Så er defensiven klaret.
Jeg synes Pau Torres har bevist sig lang tid i Villareal nu. Han er dygtig defensivt og virkelig god på bolden. Umiddelbart en type der passer bedre til et makkerskab med Militao. Han er ikke helt uden erfaring. 25 år, over 100 kampe i La Liga og en god sjat på det spanske landshold. Rudiger er måske det mere solide valg, men synes der er meget mere potentiale og perspektiv i Pau Torres. Og at han er spansk taler selvfølgelig også op.
For mig ville det altså bare kilde meget mere med Pau Torres end Rudiger :D
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
I øvrigt husker jeg Pepe og Ramos som 2 ret aggressive midtstoppere, og det gik jo meget fint sammen, udover de diverse kortslutninger selvfølgelig.
mht. alderen, så 29 imo en fin alder. Forhåbenligt stadig 4-5 år endnu på topniveau.
Om det er godt eller skidt? Hvem er vi til at spå det efterhånden.
Militao var vi alle efter i sidste sæson, han har da hævet sit niveau i denne.
Rudiger er brutal, en rigtig og erfaring cb.
Der er nogle som snakker om, at vi kommer til at have to fremstormende og hovedløse CB.
Det gik da ekstrem godt med Pepe og Ramos i sin tid.
Derudover Kan Rudiger true i luftspillet, noget vi gevaldigt har manglet synes jeg.
Lige for tiden snakker de meget om hvem der skal tage over for Busquets. De har en stor debat omkring Tchouaméni. Jeg ved ikke det store om den unge mand udover at han har været nævnt til Madrid et par gange her den seneste tid.
Men inde på Barca forum, så er denne unge man altså en kæmpe mega stjerne på 6’er pladsen.
Hvordan vil han passe ind på vores midtbane som arvtager for Casemiro. Vil han være perfekt (teknik, ro, forudseende, stærk, hurtig, stærk i luften osv. ) på en 3 mands midtbane med Valverde og Camavinga på sigt, eller bliver der alt for meget power derinde og ikke nok teknik ro.
hala madrid
Jeg har kun set ham spille for landsholdet, men den problemstilling du naevner, synes jeg passer meget godt (altsaa for meget power og for lidt teknik paa midtbanen), har svaert ved at se en midtbane med baade ham, Cama og Fede fungere optimalt, der vil mangle finessen som spillere som Modric (eller Xabi Alonso) bringer. Det betyder dog ikke at man ikke noedvendigvis skal hente ham (hvis prisen er den rigtige osv.) for spoergsmaalet er jo om baade Cama og Fede paa sigt bliver et godt makkerpar frem i banen eller ej, saa hellere koeb en hel-gardering til 6.eren nu, for den plads er der brug for konkurrence til (da hverken Fede elller Cama har imponeret i den dybe rolle naar de har faaet chancen) og saa paa sigt (naar vi mister Modric) se hvad der er paa markedet til den offensive del af midtbanen....naar alt det er sagt, saa tror jeg at Franskmanden bliver for dyr for Real (der kommer til at vaere kamp om hands underskrift), saa tvivler paa det er i Real han lander.Dybbøl post=148633 skrev: For underholdningens skylder læser jeg nogle gange med inde på Barcelona.dk forum.
Lige for tiden snakker de meget om hvem der skal tage over for Busquets. De har en stor debat omkring Tchouaméni. Jeg ved ikke det store om den unge mand udover at han har været nævnt til Madrid et par gange her den seneste tid.
Men inde på Barca forum, så er denne unge man altså en kæmpe mega stjerne på 6’er pladsen.
Hvordan vil han passe ind på vores midtbane som arvtager for Casemiro. Vil han være perfekt (teknik, ro, forudseende, stærk, hurtig, stærk i luften osv. ) på en 3 mands midtbane med Valverde og Camavinga på sigt, eller bliver der alt for meget power derinde og ikke nok teknik ro.
hala madrid
Donde está la biblioteca?
Så jeg synes slet ikke vores midtbane er noget problem. Vi har masser af kvalitetsspillere på den position. Og det skal vi simpelthen kunne løse. Pengene skal hellere blive brugt andetsteds efter min mening.
Jeg vil faktisk gerne tilslutte mig holdingen om at vores midtbane er et mindre problem en folk goer det til (det handler nok ogsaa en smule om folks irritation over Ancelotti og den maade han bruger spillerne paa), og jeg mener ogsaa at vores nuvaerende Midtbane med en plads til Blanco (naar Isco og forhaabentlig Ceballos forlader klubben) er staerk nok til at kunne klare naeste season (Modric er noeglen til success her).Lars1991 post=148635 skrev: Nu føler jeg mig næsten helt negativ, men jeg ser ikke den store pointe i Tchouaméni. Har ikke set ham spille, så alright hvis han er helt hjernedød og kan gå direkte ind på holdet, then okay. Men vi har jo mulighederne til at kunne løse 6'er problemet når Casemiro ikke er klar. Nuvel, Camavinga har haft nogle problemer nogen gange. Og Valverde skal helt sikkert ikke spille der. Men Kroos blev også lagt derned imod Sevilla og der gjorde han det jo godt. Det passer i hvert fald helt fint i nogle slags kampe hvor vi er forventet at være på bolden meget (som jo er langt størstedelen af kampene). Og så har vi jo altså også Blanco nede på Castilla. Er han god nok? Who knows, han har aldrig fået chancen siden han kom ind og imponereret for et års tid siden.
Så jeg synes slet ikke vores midtbane er noget problem. Vi har masser af kvalitetsspillere på den position. Og det skal vi simpelthen kunne løse. Pengene skal hellere blive brugt andetsteds efter min mening.
Jeg er dog dybt uenig i at Kroos fungere paa 6.eren. Over de seneste 3 seasoner har han som minimum spillet positionen (enten fra start eller som kampen skred frem) over 25-30 gange, og det har vaeret med en success rate der har vaeret paent daarligere end Vazquez paa Hoejre Backen. Du kan naturligvis sagtens finde kampe hvor det har fungeret (Ofte mod ultra defensive hold, der ikke rigtigt angriber, som Sevilla jo kun gjorde i mindre perioder i den kamp du naevner), men rammer man offensive hold, saa har han slet ikke formattet til at saette sig igennem defensivt paa midtbanen, og vi blir stort set med det samme komplet overloebet. Saa jeg vil klart mene at det enten er Blanco eller en anderledes konstellation (en double pivote med Camavinga som en af de 2 bagerste, hvor Kroos maaske til noeds kan vaere den anden) der skal benyttes i de kampe hvor Casemiro ikke spiller. Kroos paa 6'eren over flere kampe er imo lige med pointtab.
Kroos har et meget specifikt, og smaat omraade paa hoejre siden af den centrale midtbane, saa taet paa midter cirklen som muligt, hvor han har sine absolutte spids kompetencer (Maaske endda den bedste midtbane spiller i verden lige praecis paa de 20-30m2), tager man ham ud af det omraade saa blir det hurtigt noget rod, hvor hans mangler blir komplet udstillet, og det har vi set i utallige gange, isaer efter sommeren 2018.
Og saa lige ifht til Tchouameni, saa er han, hvad jeg har set, ikke "helt hjernedoed" god, men talentet er dog tydeligt, paa samme maade som det ogsaa er det hos Camavinga.
Jeg er enig i at der er andre problemer i truppen jeg hellere saa loest foer man kigger hen mod Tchouameni, men hvis Ancelotti nu ikke har tiltro til Blanco (selvom han siger det modsatte i pressen) saa ville Tchouameni klart vaere en forstaerkelse at truppen imo...men som naevnt saa tror jeg han bliver for dyr til Real denne sommer.
Donde está la biblioteca?
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Jeg syntes midtbanen er der hvor holdet trænger mest til forstærkning.
Kroos: Nærmer sig sidste salgsdato. Syntes han er for langsom og virker ofte mentalt træt.
Modric : Stadig formidabel men alderen trykker i høj grad.
Casemiro: Har været skidt kørende det meste af sæsonen og virker slidt.
Cama: stort potentiale, skal nok blive god.
Valverde: Ser ham ikke som fast starter på en 3mands midtbane.
Ceballos: OK indskiftningsspiller.
Isco: En færdig mand.
Blanca: Tvivler stærkt. Har aldrig imponeret mig.
I min bog bør kun Cama og Modric være så faste som muligt næste sæson. Der er brug for ny energi.
Den gyldne trekløver har domineret i 6 år nu. Der skal ske noget.