Den store transferrygte-tråd

2 år 5 måneder siden #4273 af Estadio Santiago Bernabéu
​Claudio Echeverris meldes tæt på Manchester City af Fabrizio Romano.

Et ungt midtbanetalent fra Argentina som Barcelona troede de skulle have fordi han ‘foretrak at skifte til Barcelona’

Men spørgsmålet er, har vi mistet en mulighed her? Jeg har aldrig set ham spille men når City går efter en ung spiller i Sydamerika, så er det som om de æder sig ind på vores territorie. Har vi overhovedet haft ham i kikkerten? Er vi blevet afvist eller var han aldrig interessant for os?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #4274 af Fondo_Sur

Estadio Santiago Bernabéu post=171013 skrev: ​Claudio Echeverris meldes tæt på Manchester City af Fabrizio Romano.

Et ungt midtbanetalent fra Argentina som Barcelona troede de skulle have fordi han ‘foretrak at skifte til Barcelona’

Men spørgsmålet er, har vi mistet en mulighed her? Jeg har aldrig set ham spille men når City går efter en ung spiller i Sydamerika, så er det som om de æder sig ind på vores territorie. Har vi overhovedet haft ham i kikkerten? Er vi blevet afvist eller var han aldrig interessant for os?

​Vi har Arda Güler og Nico Paz til den plads. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #4275 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Arda Güler er klar til onsdag.

hvis man har bare en smule kendskab til Real Madrid, så er det med argentinere i truppen ikke videre positivt. Nico Paz er en undtagelse, men vi kommer ikke til at spendere penge på Argentinere.
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved 9eren.

2 år 5 måneder siden #4276 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Den store transferrygte-tråd
​Har vi ikke haft fin succes med at hente argentinere? Higuain var da rigtig god, Di Maria ligeså. Gabriel Heinze var solid, og går vi længere tilbage var Redondo også virkelig god. Går vi rigtig langt tilbage, så var en af klubbens allerstørste legender jo også argentiner. Men det er da muligt at jeg ved ikke har ret meget kendskab til klubben. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #4277 af 9eren
Jeg tror du skal kigge på hvad er sker i klubben efter Di Stefano gik bort! Og også hvad der sker ude i fodbold verden.

2 år 5 måneder siden #4278 af -#7-
​Jeg tror simpelthen at du må oplyse mig her, hvad sker der i klubben efter han dør? Og hvad mener du at der sker i fodboldverdenen, som gør at Real Madrid ikke vil købe argentinske spillere længere? 

DC19

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #4279 af 9eren
Da Redondo var i klubben var Florentino meget hurtig til at sende ham afsted til Milan. Redondo fik ingen chance.

Efter Di stefano går bort går der ikke længe før både Higuain og Di Maria får at vide at de skal søge andre klubber. Di Maria var ikke synderlig positiv i sin afsked mod Florentino og Real Madrid. Fælles for Di Maria og Higuain er at de har Messi som tæt ven og det falder heller ikke i Real Madrids smag ej heller Florentinos.

Higuains far smider også med hårde ord i mod Real Madrid og Florentino da Higuain smutter. Han mener at Florentino dicideret hader argentinere. Har vi skaffet os nogle argentinere siden? Jeg kan kun nævne Nico Paz.

I fodbold verden går det da heller ikke Real Madrids næse forbi om hvordan det argentinske landshold bliver synderbombet med straffespark til deres fordel og hvor usympstiske de kan være på en fodboldbane.

Der er ingen tvivl om at FIFA er fan af Messi og i flere situationer har udtrykt det og har haft meget anti holdninger mod Cristiano Ronaldo. På politisk plan har Messi jo været beskyttet helt til det grænseløse.

Nu handler det ikke længere om Messi og CR7. Men jeg er ret sikker på at Real Madrid ikke har det bedste forhold til argentinerne. Di Maria var sgu heller ikke særlig sympatisk til tider i Real Madrid. Higuains årsag for at skifte var så af ren og skær af sportslige grunde

Solari har heldigvis et andet forhold til Real Madrid og Valdano. Men kigger du på listen over argentinere i Real Madrid, så er det meget få det har gået rigtig godt med.

​Higuain ryger da vist også inden Di Stefano gik bort så Di Maria var den sidste. Vi har ikke hentet argentinere siden. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #4280 af 9eren
Nu har vi jo en del brasilienere i klubben. Ville også være lidt fjoldet at købe argentinere.

2 år 5 måneder siden #4281 af -#7-
​Jeg kan godt huske at Redondo helst ikke ville til Milan dengang, men han var jo altså også blevet 30 eller 31 år, og hentede man ikke den samme sommer både Conceicao og Makelele? Så når du siger at Higuain blev sendt videre af sportslige årsager, hvilket jeg er enig i, så er det jo nok lidt samme historie med Redondo, og altså ikke fordi han er argentiner.

Jeg husker også at Iker Casillas' agent engang sagde at Perez ikke kunne lide sorte spillere. Min pointe er at agenter og forældre ofte udtaler sig himmelråbende dumt, så hvad Higuains far har sagt eller ikke har sagt, det lægger jeg ikke meget værdi i.

Hvis jeg skal være helt ærligt, så lyder det som en komplet vanvittig konspirationsteori du har gang i. Det er sandt at vi ikke har hentet argentinere i et stykke tid, men det er jo ligeså meget tilfældigheder som alt muligt andet. Vi har heller ikke købt ret mange spanske spillere de sidste par år, men det er jo bare fordi de bedste spillere i den her generation kommer et andet sted fra, Brasilien og Frankrig f.eks.

Og så har jeg været inde og se på straffesparksstatistikker for Argentina og Portugal, og går man tilbage til 17/18 sæsonen og frem til nu, så har Portugal fået tilkendt 3 straffespark mere end Argentina.

DC19

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #4282 af 9eren
Tja, Florentino og Real Madrids aktioner på det sydamerikanske markede handler om brasilienere. Vi kan ikke begge dele plus vi også har en fra Uruguay.

Hvorfor skulle det være en konspirationsteori når både Higuain og Di Maria begge langer ud efter klubben på hver deres måde. Jeg siger ikke at Florentino dicideret hader argentinere, men han kan da stadig have problemer med at samarbejde med argentinske fodboldspillere. Og gu har relationen mellem Higuain/Di Maria og Messi da inflydelse på, hvad man ønsker i Real Madrid når CR7 var i klubben samtidig.

Hadede Florentino Argentinere, så ville Solari nok heller ikke ha fået sin nye rolle i klubben.

Jeg synes du pænt springer over flere pointer i mit indlæg. Men især den med at vi har flere brasilienere i truppen, som vi også havde under Florentinos første periode. Det falder ham bedre ind at bruge brasilienske fodboldspillere. De er også bedre på flere punkter.

2 år 5 måneder siden #4283 af Estadio Santiago Bernabéu
​Shit en omgang vrøvl haha :)
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, Fondo_Sur

2 år 5 måneder siden #4284 af -#7-
Den med at springe over punkter er vi vist to om så. Men vi må jo være enige om at være uenige. 

Men hele diskussionen udspringer jo egentlig af at du skriver at vi ikke kommer til at spendere penge på argentinere. Vil du alligevel påstå, at hvis den rigtige spiller dukker op, så vil Perez ikke hente ham fordi han er argentiner? 

DC19

Leveret af Kunena Forum