Den store transferrygte-tråd

2 år 5 måneder siden #4477 af Al-Andaluzz
Mange medier melder nu, at aftalen med Mbappe er på plads. Historien taget i betragtning vil jeg lige se det officielt først.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #4478 af Siempre Madrid

Al-Andaluzz post=172765 skrev: Mange medier melder nu, at aftalen med Mbappe er på plads. Historien taget i betragtning vil jeg lige se det officielt først.

​Det er nok en god ide lige at se en officiel udmelding fra klubberne, men den madrilenske propaganda-maskine er sat i fuld sving med at tegne et billede af alt det, som Mbappé frasiger sig ved at vælge Real Madrid. Vi må nødvendigvis forstå, at franskmanden gør et stort offer for at få sin drengedrøm opfyldt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

2 år 5 måneder siden #4479 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Siempre Madrid post=172766 skrev:

Al-Andaluzz post=172765 skrev: Mange medier melder nu, at aftalen med Mbappe er på plads. Historien taget i betragtning vil jeg lige se det officielt først.

​Det er nok en god ide lige at se en officiel udmelding fra klubberne, men den madrilenske propaganda-maskine er sat i fuld sving med at tegne et billede af alt det, som Mbappé frasiger sig ved at vælge Real Madrid. Vi må nødvendigvis forstå, at franskmanden gør et stort offer for at få sin drengedrøm opfyldt.

​Med andre ord får han latterligt mange penge såfremt han kommer - langt flere end hvad han fortjener, samt end hvad klubben burde være villige til at betale...

Har helt seriøst kvalme over at perez bare danser efter hans fløjte...

2 år 5 måneder siden #4480 af Siempre Madrid

Dragam post=172767 skrev:

Siempre Madrid post=172766 skrev:

​Med andre ord får han latterligt mange penge såfremt han kommer - langt flere end hvad han fortjener, samt end hvad klubben burde være villige til at betale...

Har helt seriøst kvalme over at perez bare danser efter hans fløjte...

​Min holdning er også, at man skulle holde sig helt fra Mbappé, men min forventning er, at HVIS man har en interesse i ham, at man så har lagt til tilbud til ham, som ligger væsentligt under, hvad han tidligere er blevet tilbudt og givet ham klar besked om, at der ikke kan forhandles så meget som et komma i den kontrakt.

Man var ikke bleg for - med rette - at hælde Sergio Ramos ud med badevandet, da han lige skulle forsøge at spille smart i en fart, Samme behandling kan man sagtens give Mbappé.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 5 måneder siden #4481 af nono
Besvaret af nono på emne Den store transferrygte-tråd
Jeg har ved flere lejligheder givet klart udtryk for, at Mbappe får det til at vende sig i mig. Jeg synes at Perez og Real Madrid har set ualmindeligt dumme ud af flere omgange og jeg har følt, at Mbappe og hans bagland meget bevidst - og uden god vilje - har brugt Real Madrid som nyttig idiot og vægtstang til regulær pengeafpresning af PSG. Ikke en mand jeg brænder for at se i den hvide trøje. Selv Cristiano Ronaldo besad en hvis portion ydmyghed ift. verdens største fodboldorganisation. En ydmyghed der er ualmindeligt svær at få øje på hos vores griske, arrogante, lettere skabagtige ("Jeg stopper på landsholdet som 21-årig") franskmand.

Alt dette in mente har jeg dog også respekt for at Florentino Perez tilsyneladende er fuldstændig ufravigelig ift. sit gamle koncept om, at de bedste spillere i verden, de største profiler skal til Real Madrid. Der har været et lidt iltfattigt klima i Real Madrid de senere år med falmende stjerner og selvom det er blevet styrket af, at Vinicius er blevet en stjerne i sin egen ret og Bellingham er ankommet, så har man stadig fornemmelsen af, at der lige mangler det sidste - ikke mindst når folk som Benzema og Modric forlod/forlader os. Så man forstår jo godt den gamle Perez og mon ikke der økonomisk er en mening med galskaben og at han igen får det sidste ord, selvom det denne gang gør lidt mere ondt end det plejer.

2 år 5 måneder siden #4482 af Real HWL
​Jeg tror ikke på noget før jeg ser en "HERE WE GO" 

Hvis rygterne taler sandt at Mbappe skifter til sommer, så kan jeg godt frygte lidt at Rodrygo bliver den store taber. Han kommer ikke til at acceptere en bænkplads. Hans markedspris må være oppe på omkring de 100mill. 

Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Real HWL.

2 år 5 måneder siden #4483 af NadaMás
​Uanset hvad vil det på sigt betyde (måske ikke allerede fra næste sæson), at holdet vender tilbage til en 4-3-3. 
Her kan en Endrick på sigt også passe bedre på højrekanten end Rodrygo, grundet at han er venstrebenet, og så vidt jeg ved (vi må spørge 9´eren), også tager meget udgangspunkt i banens højreside (selv når han bliver spillet på toppen). 

Det vil dog i første omgang betyde, at spillere som Endrick, Brahim, Kroos/Valverde, Cama og Güler, bliver mere henvist til bænken end deres talent berettiger. På sigt tror jeg så at Endrick kan slå Rodrygo af. Vini og Mbappé kommer jo til at få tæt på 100% af minutterne. Tchou, Jude og Valverde bliver ikke slået af på midten. Det kommer til at kræve meget rotation at holde alle glade, og sikre at de følger deres udvikling. Jeg har meget svært ved at se, at alle får de minutter de fortjener og ønsker. Det kan hurtigt ende som efter 16/17-sæsonen, hvor holdet var dybere end nogensinde før - Hvilket også resulterede i afgange derefter. Man skal dog have en dyb trup for at konkurrere i alle turneringer, så det kan vise sig som en stor positiv for de kommende sæsoner. 

Med tilgang af Mbappé og Endrick bliver holdet meget stacked. Noget af en kabale der skal gå op derefter. 

2 år 5 måneder siden #4484 af NadaMás
​Men jo, vi gør os klogt i at vente på noget officielt. Med det være sagt, tør jeg godt satse stort på den.

Vil mene at Mbappé er mere tæt på end nogensinde før - Fordi PSG (skal man tro medierne (hvilket giver mening, qua i sommers)), ikke længere er med i racet. 
Så står den med Real som eneste sandsynlige destination. Det er jo det alle omkring ham siger, holdkammerater (fx. Konate) som eksperter (Juls, Romano) etc. 

Det kan være at Liverpool eller City prøver at hijacke den, og så kan historien se anderledes ud - Men det er også eneste anden mulighed. Der er vel ikke andre klubber, der både har råd og sportslig appeal, end Real, Liverpool og City. 

Han ville være led at smide ind på venstredøren i City - Men det bliver Real. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 år 5 måneder siden #4485 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Den store transferrygte-tråd
​Hej alle Madridistas,
ny på sitet efter +10 års chatinaktivitet, men Madridista i +20 år. Jeg har fulgt med i lang tid og nu tænkte jeg selv at komme på banen i ny og næ i Real Madrid debatten. 

Jeg er 100% sikker på Mbappe kommer, det kan ikke være anderledes denne gang. Som 99% af alle andre Madridistas ønsker jeg nok også mest af alt, at han blev i PSG og trak en stor skade og for altid vil blive husket som en der aldrig kom op på Messi/Ronaldo-niveauet. 

Men jeg tror også vi skal minde os selv om den situation han har stået i; dårlig rådgivning, utallinge folk omkring ham der alle også har egne interesse i det, Macron, en helt masse penge osv. osv. Selvfølgelig træffer han gode og dårlige valg og det er lidt højrøvet at vi som Madridistas mener han skylder os noget eller har brændt os af. Jovist kunne han have gjort det hele meget mere elegant og det er der min horn i siden er, men at han vælger at blive i PSG og Frankrig 1-2 år mere en forventet er vel OK for at få blive den mest scorende for PSG, håbet om en ChL med klubben osv, for så at skifte ud i Europa. 

Mit store ikon Figo, som jeg tror mange elsker, kom jo fra en måske mere gral case, hvor der nok også var meget lidt Madridista i ham i ugerne op til hans skifte. Han var offentligt ude at sige, at han ikke vil til Real Madrid og at det var en løgn. Men i sidste ende blev han jo en stor spiller og en stor ambassadør for Real Madrid efterfølgende. Jeg tror vi skal komme os over det og så blot glæde os over, at vi får verdens bedste fodboldspiller og han er det der gør os til verdens bedste hold igen. 

Men enig, han bliver aldrig elsket som Bellingham bliver det og det bliver ikke et kærlighedsforhold. Men som med CR7 så bliver det bare rigtig god business for alle parter. Han bliver et monster i Real Madrid, vinder guldbolden næste år (Bellingham tager den i år), Real vinder titler og alle er glade. På nær Rodrygo, Brahim, Guler osv, som aller ryger ned i fødekæden. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

2 år 5 måneder siden #4486 af Siempre Madrid

Figo-10 post=172773 skrev: ​Hej alle Madridistas,
ny på sitet efter +10 års chatinaktivitet, men Madridista i +20 år. Jeg har fulgt med i lang tid og nu tænkte jeg selv at komme på banen i ny og næ i Real Madrid debatten. 

Jeg er 100% sikker på Mbappe kommer, det kan ikke være anderledes denne gang. Som 99% af alle andre Madridistas ønsker jeg nok også mest af alt, at han blev i PSG og trak en stor skade og for altid vil blive husket som en der aldrig kom op på Messi/Ronaldo-niveauet. 

Men jeg tror også vi skal minde os selv om den situation han har stået i; dårlig rådgivning, utallinge folk omkring ham der alle også har egne interesse i det, Macron, en helt masse penge osv. osv. Selvfølgelig træffer han gode og dårlige valg og det er lidt højrøvet at vi som Madridistas mener han skylder os noget eller har brændt os af. Jovist kunne han have gjort det hele meget mere elegant og det er der min horn i siden er, men at han vælger at blive i PSG og Frankrig 1-2 år mere en forventet er vel OK for at få blive den mest scorende for PSG, håbet om en ChL med klubben osv, for så at skifte ud i Europa. 

Mit store ikon Figo, som jeg tror mange elsker, kom jo fra en måske mere gral case, hvor der nok også var meget lidt Madridista i ham i ugerne op til hans skifte. Han var offentligt ude at sige, at han ikke vil til Real Madrid og at det var en løgn. Men i sidste ende blev han jo en stor spiller og en stor ambassadør for Real Madrid efterfølgende. Jeg tror vi skal komme os over det og så blot glæde os over, at vi får verdens bedste fodboldspiller og han er det der gør os til verdens bedste hold igen. 

Men enig, han bliver aldrig elsket som Bellingham bliver det og det bliver ikke et kærlighedsforhold. Men som med CR7 så bliver det bare rigtig god business for alle parter. Han bliver et monster i Real Madrid, vinder guldbolden næste år (Bellingham tager den i år), Real vinder titler og alle er glade. På nær Rodrygo, Brahim, Guler osv, som aller ryger ned i fødekæden. 

​Velkommen til, godt at det lykkedes os at få dig oprettet som bruger.

Jeg ved ikke, om jeg kan være helt med på påstanden om, at han er blevet dårligt rådgivet og at han blev i Paris for at slå rekorder.

Altså jo, han er blevet helt ekstremt dårligt rådgivet, den del er vi enige om, men han er - ifølge fødselsattesten - også et voksent menneske, som må være i stand til at tænke en selvstændig tanke, så at lægge den over på Macron, Mutter eller en helt tredie, synes jeg er at fralægge hans eget ansvar.

Og så til det med at slå rekorder i Paris.......de rekorder betød jo ikke noget i 2021, da Real Madrid bød 180 millioner €. Dengang havde han jo en aftale på plads med Real Madrid, som Paris SG bare ikke accepterede, hvilket de naturligvis var i deres gode ret til.

I 2022 ændrede han så mening og hvorfor det?

Svaret er: PENGE. Intet andet end penge. For det er det eneste som Paris SG kan tilbyde, hvor Real Madrid ikke kan (og vil) gøre det bedre.

Og nu vil han så have os til at tro på, at Real Madrid er det eneste rigtige i hele verden. Den er jeg sgu blevet for gammel til.......onde tunger vil mene, at jeg er for gammel til det meste.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 5 måneder siden #4487 af Al-Andaluzz
Jeg har heller ikke noget godt indtryk af ham som person eller de prioriteringer, som han synes at lægge vægt på. Men lad os nu se, hvordan han opfører sig, hvis han kommer til klubben. Han bliver nok ikke min yngling, ligesom Ronaldo heller ikke var, men jeg tvivler sgu på, at han kommer til at løbe rundt og opføre sig som et forkælet barn, som nogen synes at give udtryk for, men det vil tiden vise. Måske.

Hvad angår hans løn, så går der rygter om 15-20 mio euro netto og det er jo absurd mange penge. Men hvis det er korrekt, at Kroos får lidt over 12 mio euro netto (Alaba og Modric lige efter), så synes jeg ikke at 15 mio er helt ude i skoven. Hvis vi lige glemmer, at han har brændt os af et par gange, så synes jeg sådan set, at det er fair nok, at han bliver den bedst betalte i klubben. Han kommer som den måske bedste spiller og største stjerne i verden og er i sin prime = meget høj løn. Men måske har jeg ikke forstået klubbens aktuelle lønramme helt.

Jeg var bange for at klubben ville gå amok og give ham dobbelt så meget som nummer to, men det synes Florentino trods alt ikke at være indstillet på, men lad os nu se hvad det ender med.

Det siges også, at sign-on bliver 50 mio euro, hvilket er en del mindre end de 120 mio euro der har været talt om.

Spændende bliver det, hvis han kommer. Og formentlig en rigtig god forretning både økonomisk og sportsligt for Real.
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Al-Andaluzz.

2 år 5 måneder siden #4488 af Hamid8210
Den her transfer er en kæmpe statement af Real Madrid og Perez! En Mbappe i storform skal forme den næste æra i real Madrid med Vini, Jude, Valverde, Camavinga osv osv er simpelhent en vanvittig fremtid i vente.

Ja held og Lykke til den træner der skal få denne kabale til at gå op. Men i moderne fodbold rammer vi snart +100 kampe på en sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, NadaMás, JesperThomsen

Leveret af Kunena Forum