Den store transferrygte-tråd

9 måneder 1 uge siden #4501 af Fondo_Sur
@Lukita

Du er meget fikseret på pengene i det her. Men som Al-Andaluzz godt nævner, så har der været flere faktorer. Mbappé er lidt en særlig sag, for selvom Real Madrid er vant til at hente stjerner, så er det ikke fra andre store klubbers akademier. Det er meget mere simpelt at hente en spiller fra Rennes eller Bordeaux end at hente en stjerne fra Paris, der har en hel inderkreds og en fransk præsident, der har bedt ham om at blive. Der har været mange faktorer og dilemmaer, der har spillet ind. Han betragtede vel sig selv som en anderledes spiller, der ville gøre noget betydningsfuldt for fransk fodbold og for sin barndomsklub.

Det er nu slut, og ifølge rygterne som tidligere beskrevet i tråden, så skriver han under på en fin femårig kontrakt og vil give hans bedste år til vores klub. Spørgsmålet er måske snarere om ikke, du skal give Mbappé chancen for at vise sig frem i Madrid fremfor at dømme ham på baggrund af beslutninger fra tidligere år.
Sidste redigering: 9 måneder 1 uge siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 1 uge siden #4502 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Den store transferrygte-tråd
​For dig er jeg meget fikseret på pengene, fordi vi åbenlyst ikke deler samme holdninger i den her sag. Det med pengene er én af grundene, det er lige så meget at han løber fra en mundtlig aftale med Real Madrids præsident. Han var parat til at forlade PSG i 2021 da vi bød på ham, hvad er så grunden til at løbe fra aftalen i 2022? Et forhøjet tilbud fra PSG i sidste øjeblik. Han har desuden på et pressemøde til en landsholdssamling, sagt at Macron ikke havde speciel indflydelse på hans beslutning om at blive, om han taler sandt eller ej ved vi ikke, men det er hvad vi har at forholde os til. Og hvis Real Madrid var hans drømmeklub (noget vi alle ved at den åbenlyst ikke er), så afviser man ikke klubben to gange, det kan ikke være anderledes.

Hvis han ved hans eventuelle ankomst, åbent og ærligt siger at han valgte pengene i PSG, og at han kommer til Real Madrid pga. et for ham sportsligt perspektiv, så kan jeg MÅSKE give ham en chance. Men hvis han kommer og siger at det er hans drømmeskifte, så brækker jeg mig i lårtykke stråler, da det så for mig bekræfter mig i, hvilken falsk slange han er. For Real Madrid er IKKE hans drømmeklub, og det bliver det aldrig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

9 måneder 1 uge siden #4503 af Al-Andaluzz
Jeg kan ikke sige mig fri for - sammen med mine to drenge - at have forbandet Mbappé langt væk og for - i følelsernes vold - at have givet udtryk for samme holdning som dig: hyg du dig bare hvor du er, Mbappé - Real Madrids dør er lukket.

Men når pulsen vender tilbage til sit normale leje, så er det der bare lidt for ekstrem til mig.

Så vi må nok bare gå med den gamle traver om, at vi må være enige om at være uenige, hvad det angår. Heldigt at det som regel er sjovest at tale med folk man ikke er enige med.

Men vi er vel enige om, at vi begge håber han bliver en succes (hvis han kommer)!? Eller foretrækker du, at han bliver en fiasko, selvom det så rammer klubben negativt?
Følgende bruger(e) sagde tak: Evden

9 måneder 1 uge siden #4504 af Siempre Madrid

Lukita post=172791 skrev: Jo, jeg tog hellere ti år uden trofæer, hvis det betød at vi ikke havde ham på holdet, end at jeg tog ti år med ti mesterskaber og ti Champions League-titler, med ham på holdet. All day, every day. Jeg vil ikke se os vinde trofæer med ham i Real Madrid, ligesom at jeg fx. heller ikke ville se os vinde trofæer med spillere som Jordi Alba eller Gavi på holdet, bare for at komme med et eksempel. Det er spillere der ikke fortjener at spille i Real Madrid, og ethvert potentielt trofæ med dem på holdet, vil efterlade mig personligt med en bitter smag i munden.

Spillere der fortjener at spille i Real Madrid er spillere som Bellingham, Tchouaméni, Camavinga, for at tage nogle eksempler. Alle tre havde bedre tilbud fra andre klubber, men valgte Real Madrid fordi de ville klubben. Nu kommer der en spiller ind, som flere gange har afvist klubben fordi han hellere ville tjene flere penge et andet sted, som nu kommer til at tjene mere end dem. Det er dybt forkasteligt efter min mening. Han fortjener ikke en brøkdel af hvad nogen af dem tjener, heller ikke selvom han er den bedste spiller i verden.

www.sport.es/en/news/real-madrid/real-ma...pe-i-wanted-13863864

Uden at sige det direkte, så kan alle jo ud fra det her, udlede at der var en mundtlig aftale mellem Pérez og PSG-spilleren. Han valgte så at takke ja til pengene. Det er fair nok, men at nogen der holder med Real Madrid, Pérez inkluderet, efterfølgende har det fint med at hente ham til klubben, det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg forstår det fra et sportsligt synspunkt, hvor man får verdens bedste spiller "transferfrit", men jeg havde en opfattelse af at Real Madrid fans og Pérez selv, satte klubben over enhver person. Med det her viser Pérez, at PSG-spilleren er større end klubben, for hvordan kan det opfattes anderledes? Du løber fra en mundtlig aftale med præsidenten, og alligevel undlader selvsamme præsident at jagte oplagte forstærkninger til offensiven i to år efterhånden, fordi der skal spares penge og plads til selvsamme spiller, der hellere ville tjene flere penge andetsteds, og nu gør du ham til den bedst betalte spiller i klubben. Det er at vise omverdenen at en spiller kan røvrende en klub noget så grusomt, og alligevel vil præsidenten gøre alt for at hente ham alligevel, fordi han er en god spiller. Jeg forstår det simpelthen ikke.

​Vi er nok meget på linje i forhold til vores følelser - eller mangel på samme - for Mbappé. Men sætter du netop ikke spilleren over klubben, hvis du ønsker 0 titler, hvis han kommer?

Der må jeg trods alt sige, at jeg da håber at Real Madrid i det kommende årti sætter sig gevaldigt på den spanske trone, sådan som der allerede nu er tegninger til og ethvert Mbappé-mål vil i den henseende være velkomment. Over tid har der trods alt været spillere i klubben, som jeg heller ikke har kunnet fordrage. Higuaín, Di María, Özil, Ødegaard, Bale, Mariano, Isco, Hazard, bare for lige at nævne de seneste. Nogle af dem har jeg naturligvis afskyet i forbindelse med deres skifte væk fra klubben, men der er virkelig også nogle af dem, som jeg ikke har kunnet fordrage, mens de var i klubben, men når de var på banen, så håbede jeg naturligvis at de ville gøre det godt. I klubbens tjeneste. På samme måde har jeg det med Mbappé. Kommer han, så må han gerne score for klubben.

Når det er sagt, så har jeg det også sådan, at han kan score 9 mål i sejren på 0-10 ude over Barcelona i indvielsesåret af Estadio Spotify og han kan afgøre 7 CL-finaler i træk og han vil aldrig opnå en stor stjerne hos mig. Jeg vil glædes over sejren over Barcelona og de 7 CL-titler, men han er på forhånd udelukket til at komme på nogle af mine all star-hold.

Jeg elsker trods alt Real Madrid-spillere, hvor man kan se at Real Madrid-logoet er tatoveret ind i deres hjerter, frem for narcissister. Og for mig vil Mbappé aldrig blive andet og mere end det sidste.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

9 måneder 1 uge siden #4505 af Lukita
Al-Andaluzz @

Nej, jeg håber ikke at HAN bliver en succes. Men hvis han endeligt skal komme, så håber jeg at det bliver et Hazard-lignende forløb, hvor klubben stadig formår at vinde titler, på trods af at han er i klubben, og at disse titler bliver med et minimalt bidrag fra ham.

Og det er helt fair hvis det er for ekstremt for dig, og nej, vi bliver aldrig enige om det :)

9 måneder 1 uge siden #4506 af Lukita
​Siempre Madrid @

Klubben har allerede sat ham over klubben, men jeg ved ikke om jeg har formuleret mig forkert.

Hvis jeg kunne vælge, så tog jeg gerne en ti års titeltørke, startende fra sommer, hvis det betød at vi ikke fik ham til klubben. For jeg vil gerne se Real Madrid vinde titler, men ikke for enhver pris, og slet ikke når man på den her måde, sætter en spiller over klubben, efter at han har røvrendt klubben og præsidenten. Vi skulle forestille os at være verdens ubetinget største klub, det mener jeg personligt ikke længere at vi kan se os selv som, når vi viser alle at han er større end klubben.

Når det er sagt, så kommer jeg stadig til at se alle Real Madrids kampe, og jeg vil aldrig sidde og håbe på at de taber, for at han ikke kan vinde titler. For jeg elsker stadig klubben, og der er så mange spillere på holdet, som fortjener at spille i Real Madrid, og som fortjener at vinde titler.

Men han gør ikke, og hans kommende transfer er en kæmpe skamplet på klubbens historie. Alle titler vundet i hans periode, vil for mig blive husket med en bitter smag i munden, og jeg tæller dagene til den dag han ikke længere er Real Madrid-spiller, hvis han ender med at komme :)
Sidste redigering: 9 måneder 1 uge siden ved Lukita.

9 måneder 1 uge siden #4507 af NadaMás
@Lukita

Jeg vil altid foretrække spillere med karriereforløb ala Valverde, Cama, Vinicus osv. Spillere som jeg har fået lov til at se lave fejl i en ung alder i trøjen, og på sigt udviklet sig til bærende kræfter, og publikumsfavoritter. Klubben giver de unge lov til at lave fejl, og det skaber jo ekstremt tæt bånd mellem spillerne og klubben, i takt med at spillerne modnes. 
Spillere som Kroos eller Modric der kommer til i en senere alder, men der hæver sit niveau når de kommer til klubben, og gør mest muligt for at få mest saft ud af citronen, ved at holde sig på troppen så længe som muligt - For at spille for Real så længe som muligt - Har en lige så stor aktie hos mig.

Jeg er stor fortaler for at hente Mbappé, men jeg er også afklaret med at jeg aldrig kommer til at se ham i det lys som jeg ser ovennævnte spillere. For de fornævnte kan man ikke nævne uden at sige Madrismo, og den er jeg med på, nok aldrig bliver tilfældet med Mbappé.

Men bare af nysgerrighed, så er det intet sportslig der kan få dig til at ´tilgive´ ham? Og ej heller hvis han går ned på en menneskelig kontrakt, med omkring samme vilkår som Jude og Vini (Det er hvad Romano senest har nævnt, kontraktforslaget ligger op til)?

Findes der et scenarie, hvor Mbappé kan gøre skaden god igen for dig?
Jeg tænker mere noget inden for realistiske rammer, for han kommer selvfølgelig ikke til at sige at han kun blive i PSG for pengene, som du tidligere skrev.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Al-Andaluzz

9 måneder 1 uge siden #4508 af Vinícius
Der er godt nok nogle polariserede holdninger herinde, men jeg vil først gerne anerkende den gode tone på trods af det.

Personligt vil jeg sagtens kunne tilgive Mbappe. Når en spiller ikke har en skriftlig kontrakt, forventer jeg ikke noget af vedkommende. Ligesom inden for mange andre højt profilerede jobs kan man have mange delmål i sit liv, som man gerne vil opnå, og ofte også nogle mindre delmål inden det ultimative mål. Mbappes intentioner kan vendes og drejes til det uendelige. Det er vel ikke utænkeligt, at Mbappe gerne har villet vinde CHL med PSG som et delmål og dernæst med RMA, i den forhåbning at han på den måde vil blive mere anerkendt og måske vinde Ballon d'or 2 steder - som fx Cr7? Da han blev præsenteret et projekt med Messi m.fl. har han jo nok forventet, at de ville bidrage positivt til holdet og han kunne vinde noget. Det skete så ikke, og nu når projektet er ved at fallere og han spiller med Ramos i angrebet, går han så videre til sit næste, og forhåbentligt ultimative karriemål - succes i RMA.

Jeg synes, det er for sort-hvidt at hænge hele min holdning på penge og en eller anden mundtlig aftale. Det er formentlig mere kompliceret end som så, og når jeg de få gange har set ham spille, har han egentlig virket sympatisk. Jeg må anerkende, at jeg ikke ser så meget fransk fodbold. Jeg har rigeligt knoldsparkeri i Superligaen.

Jeg er ikke for fin til at glæde mig til hans ankomst, men han kommer også til på en måde, så han næppe opnår kult-status, men sportsligt kan han sagtens gå hen og blive en af de mest succesfulde, på niveauet lige under CR7 formentlig. Hans anerkendelse skal erhverves igennem dels sportslig succes, og dels gennem virkelig at støtte sine medspillere på banen - fx beskytte Vini når han utallige gange sparkes ned - som Carvajal fx er god til selvom det tog overhånd i weekenden. (Det er en helt anden snak, men jeg forstår hans frustration i kampens hede)

Der er en finger at sætte på alle spillere. Vini viser den rette klubånd, men man forbander også hans evige brok og skab. Rodrigo er for ustabil. Nacho har haft nogle uheldige røde kort osv. osv.. Vi har alle noget på alle spillere, og vi vægter det forskelligt.

Sportsligt ser jeg frem til Mbappe, jeg har ventet på det længe, og jeg håber han er brikken, der gør os alt-dominerende. Jeg har min tvivl, om hans profil passer, men det må tiden vise.

Der er en god debat, og jeg håber det fortsat holder en fin tone over for de nye, så de ikke bliver skræmt væk. Der er en tendens til, at de lidt ældre debattører kan være skarpe i retorikken og skræmme de nye væk, men der er da blevet luget lidt ud i de mest skrappe - lad os fortsat holde den gode tone og acceptere hinandens holdninger :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

9 måneder 1 uge siden #4509 af Real HWL
​Det er godt nok nogen vilde meninger der er omkring Mbappes person. Meninger som man har dannet uden engenligt at vide en skid om ham og hvad der skete tilbage i 2022. Den helt nemme er jo han valgte Real Madrid fra. For det endte han jo med at gøre. Men hvis man lige trækker vejret en ekstra gang, og ser tilbage på det mega pres han var under fra sin mor, al-khelaifi plus den franske præsident. Den eneste der ville til Real Madrid den gang var Mbappe. Alle andre ville have han skulle forlænge sin kontrakt med PSG. Personligt tror jeg altid Real Madrid har været hans store drøm. Ligesom det har været Real Madrids drøm at få Mbappe siden han var 17 år. Og nu efter 8 år med lidt bump på vejen får de endelig hinanden. Det syntes jeg et eller andet sted også er lidt smukt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Chamartin, elle44, Fondo_Sur, AmorMadrid, JesperThomsen, Kialpe, Figo-10

9 måneder 1 uge siden #4510 af Lukita

​Men bare af nysgerrighed, så er det intet sportslig der kan få dig til at ´tilgive´ ham? Og ej heller hvis han går ned på en menneskelig kontrakt, med omkring samme vilkår som Jude og Vini (Det er hvad Romano senest har nævnt, kontraktforslaget ligger op til)?

Findes der et scenarie, hvor Mbappé kan gøre skaden god igen for dig?
Jeg tænker mere noget inden for realistiske rammer, for han kommer selvfølgelig ikke til at sige at han kun blive i PSG for pengene, som du tidligere skrev.

Nej, personligt er der intet sportsligt der kan få mig til at acceptere ham, for han tog et valg om at løbe fra en mundtlig aftale med Pérez, fordi han fik tilbudt en masse penge i sidste øjeblik. Som skrevet tidligere vil jeg gerne se Real Madrid vinde titler, men hvis klubben løber fra sine grundprincipper og sin integritet, noget som altid har været en stor del af klubbens selvforståelse, ved at acceptere en spiller der har brugt klubben til at tjene flere penge til sig selv, og løbet fra en aftale, så vil jeg hellere undvære titlerne. Det er min egen personlige mening, for for mig er noget af det fede ved at være Real Madrid fan, bl.a at klubben er den ubetinget største i verden, hvor ingen er over klubben, og det er lige til at skylle ud i toilettet nu.

9 måneder 1 uge siden #4511 af Fondo_Sur
@Lukita

Integritet og storhed er vel også, at man respekterer og sætter sig ind i hans situation med de forpligtelser han sikkert følte, at han havde. Og at tage imod en person, der måske har fortrudt. Forhåbenligt ender det godt… såfremt han selvfølgelig skriver under.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JesperThomsen

9 måneder 1 uge siden #4512 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Mbappe har været i Barcelona lufthavn og tog billeder med en yngre gut i Barcelona trøje.

Galactico downfall version 2

Leveret af Kunena Forum