Den store transferrygte-tråd
Vi kender ikke talene endnu, men det forlyder, at han har sagt ja til en 1/3 eller halvdelen af det, han er blevet tilbudt af PSG. Det kan dog stadig være for meget i Real Madrids termer, så vi må lige vente at se. Jeg synes dog klart, at han viser, at han vil spille for klubben. Han har eftersigende skrevet under på en femårig kontrakt. Al-Khelaifi skulle lige presses økonomisk i et par år før han ville skifte til hans drømmeklub.
Angående det taktiske, så er det jo en problematik. Må bare sige, at vi virkelig har brug for en målscorer som ham. Ikke endnu en udviklingspiller, men en færdig spiller, der bare sparker de store chancer ind. Det gik galt mod Atletico mere end en gang, da vores brasilianere ikke havde koldblodighed til at score. Vi har mistet en del uden Cristiano og Benzema, og vi kan ikke regne med, at Bellingham bliver ved med at score. Kylian har pt. et Cristiano agtigt målsnit i denne sæson som 9’er.
Mbappé præsentation i det nye Bernabéu med måske #10 på ryggen. Dét bliver stort.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Med Mbappé er der fire-fem gange så mange rygter som, som med andre store spillere.9eren post=172779 skrev: Intet er sikkert med Mbappe åbenbart. Ny begynder nyheder at vælte ind om at han ikke har underskrevet en skid
Tænker bare vi skal vente på en Here We Go.
Det er lidt for farligt at lægge sin lid til alle mulige numre lige nu. Jeg tror dog, at der er hold i at kontrakten ikke bliver i nærheden af PSG-størrelse, og mere på Reals vilkår.
Real (og La Liga) har brug for de øjne der følger med en profil som Mbappé, og det ved Mbappé godt. Men Mbappé har bestemt også brug for den platform Real tilbyder ift. ChL og Ballon D´or(s), hvis han vil have et seriøst eftermæle når karrieren en dag er omme. Derfor bør han også være villig til at strække sig langt - Helt lige som Real bør, grundet al det vil gavne klubben og ligaen, sportsligt som kommercielt. Det ville være en gigantisk signing. Forestiller mig at Laporta håber den går i gennem, i (knap og nap) så stor grad som Perez og Tebas. Det er et skridt tilbage (frem) mod 10´ernes La Liga.
Tror helt bestemt der har været kontakt, og der ligger nok også specifikke datoer for forhandlinger osv. Om det bliver i Marts eller Maj, er det kun de færreste der ved.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Men kunne alligevel godt tænke mig, at spørge jer, der tror på at handlen allerede er i hus: hvorfor tror I mere på det i år, end de foregående år? Hvad er anderledes i år?
Jeg savner Pepe :(
Umiddelbart sammenligner jeg kun med 2022, da det reelt er den eneste gang hvor Real har været i forhandlinger med ham.Madridista02 post=172781 skrev: Det er tilladt at drømme i forhold til Mbappé, men jeg forstår simpelthen ikke, at I tør! Siden han var i Monaco, har vi håbet og håbet, men hver gang, har han valgt pengene over os. Der er intet der tyder på, at han skulle vælge os over penge, så jeg forstår ikke I tror på den. Han skal gå markant ned i løn for at spille for Real Madrid, det er ikke bare en lille lønnedgang vi snakker om. Derfor tvivler jeg på det og prøver også at undgå at bruge for meget tid på at tænke på sagaen, ellers bliver jeg skør.
Men kunne alligevel godt tænke mig, at spørge jer, der tror på at handlen allerede er i hus: hvorfor tror I mere på det i år, end de foregående år? Hvad er anderledes i år?
I 2021 bød man stort sent i vinduet, hvilket var useriøst, og muligvis et pr-stunt. Det blev selvfølgelig afvist. I 2023 gjorde klubben ingen forsøg.
I 2022 stod den mellem PSG og Real. I 2024 er PSG fjernet fra ligningen.
Dengang var der mange kræfter i spil. Mbappé har altid været ´the poster-boy´ for PSG, da han er fra Paris etc. Der var en massiv interesse for en Qatar-ejet klub, at have en af verdens største spillere, i et VM i Qatar. Macron lagde pres på osv., alle kender historien.
I sommeren 2022, fik han også udsigter til at blive holdkammerater med Messi, Ramos, Donnarumma m.fl., oveni Neymar, Hakimi, Marquinhos, Di Maria og hvem der ellers allerede var der. Han blev præsenteret et projekt, der på papiret ligner en vinder - Og som en lokal, forestiller jeg mig at muligheden for at vinde en ChL for PSG vejede meget tungt. Der var et projekt, som man ikke kan klandre ham, at han tog del i.
Nu er det projekt i Real, med Vini, Rodrygo, Bellingham etc. Et meget mere rentdyrket sportsligt projekt, hvor det andet var lidt mere forside på Se og Hør, set i bakspejlet.
Den interesse der var i at beholde ham, resulterede i en fyrstelig løn, som han ikke kan få andre steder. Jeg vil ikke sige at ´han har tjent sine penge´, jeg kan ikke lide det argument. Det virker selvfølgelig unaturligt at skulle tage en lønnedgang, men medmindre han tager til Saudi (hvilket han afviste i sommers), skal han gå ned i løn. Om så han tager til City, som har 118 FFP-anklager hængende over hovedet, vil han skulle gå ned i løn.
Jeg tror egentlig at han er forberedt på at han skal gå ned i løn. Det indikerer loyalitetsbonussen (på ca. 70 mio.) han frasiger sig fra PSG vel også.
Han er blevet for længe i PSG, og jeg forestiller mig egentlig at han er lidt træt af at se Haaland have overhalet ham inden om. Han ved vel at han skal til en topklub i en af de store ligaer, og jeg har svært ved at se, hvorfor han skulle vælge Real fra til fordel for Arsenal, Liverpool eller City.
En smule off topic:
Man kan jo ikke sammenligne Mbappés situation, med alle de spillere der (for at bruge et populært argument her fra forum) ´har vist at de gerne vil være i Real´. Bellingham er det tætteste Real har signet der er en rendyrket stjerne siden Hazard, men han blev hentet som 19-årig fra Dortmund. Cama fra Rennes, Tchou fra Monaco etc., selvfølgelig vil de til Real, og selvfølgelig er de lettere at hente end Mbappé.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Er det nu så useriøst at byde 180 millioner € for en spiller, der har kontraktudløb året efter? Den eneste grund til, at Paris SG ikke skulle forholde sig til det, er at der ikke findes FFP-regler for dem.NadaMás post=172782 skrev:
Umiddelbart sammenligner jeg kun med 2022, da det reelt er den eneste gang hvor Real har været i forhandlinger med ham.Madridista02 post=172781 skrev: Det er tilladt at drømme i forhold til Mbappé, men jeg forstår simpelthen ikke, at I tør! Siden han var i Monaco, har vi håbet og håbet, men hver gang, har han valgt pengene over os. Der er intet der tyder på, at han skulle vælge os over penge, så jeg forstår ikke I tror på den. Han skal gå markant ned i løn for at spille for Real Madrid, det er ikke bare en lille lønnedgang vi snakker om. Derfor tvivler jeg på det og prøver også at undgå at bruge for meget tid på at tænke på sagaen, ellers bliver jeg skør.
I 2021 bød man stort sent i vinduet, hvilket var useriøst, og muligvis et pr-stunt. Det blev selvfølgelig afvist. I 2023 gjorde klubben ingen forsøg.
I 2022 stod den mellem PSG og Real. I 2024 er PSG fjernet fra ligningen.
Dengang var der mange kræfter i spil. Mbappé har altid været ´the poster-boy´ for PSG, da han er fra Paris etc. Der var en massiv interesse for en Qatar-ejet klub, at have en af verdens største spillere, i et VM i Qatar. Macron lagde pres på osv., alle kender historien.
I sommeren 2022, fik han også udsigter til at blive holdkammerater med Messi, Ramos, Donnarumma m.fl., oveni Neymar, Hakimi, Marquinhos, Di Maria og hvem der ellers allerede var der. Han blev præsenteret et projekt, der på papiret ligner en vinder - Og som en lokal, forestiller jeg mig at muligheden for at vinde en ChL for PSG vejede meget tungt. Der var et projekt, som man ikke kan klandre ham, at han tog del i.
Nu er det projekt i Real, med Vini, Rodrygo, Bellingham etc. Et meget mere rentdyrket sportsligt projekt, hvor det andet var lidt mere forside på Se og Hør, set i bakspejlet.
Den interesse der var i at beholde ham, resulterede i en fyrstelig løn, som han ikke kan få andre steder. Jeg vil ikke sige at ´han har tjent sine penge´, jeg kan ikke lide det argument. Det virker selvfølgelig unaturligt at skulle tage en lønnedgang, men medmindre han tager til Saudi (hvilket han afviste i sommers), skal han gå ned i løn. Om så han tager til City, som har 118 FFP-anklager hængende over hovedet, vil han skulle gå ned i løn.
Jeg tror egentlig at han er forberedt på at han skal gå ned i løn. Det indikerer loyalitetsbonussen (på ca. 70 mio.) han frasiger sig fra PSG vel også.
Han er blevet for længe i PSG, og jeg forestiller mig egentlig at han er lidt træt af at se Haaland have overhalet ham inden om. Han ved vel at han skal til en topklub i en af de store ligaer, og jeg har svært ved at se, hvorfor han skulle vælge Real fra til fordel for Arsenal, Liverpool eller City.
En smule off topic:
Man kan jo ikke sammenligne Mbappés situation, med alle de spillere der (for at bruge et populært argument her fra forum) ´har vist at de gerne vil være i Real´. Bellingham er det tætteste Real har signet der er en rendyrket stjerne siden Hazard, men han blev hentet som 19-årig fra Dortmund. Cama fra Rennes, Tchou fra Monaco etc., selvfølgelig vil de til Real, og selvfølgelig er de lettere at hente end Mbappé.
Til gengæld er det hamrende useriøst at lade muligheden for at komme til Real Madrid på en fri transfer glide sig af hænde for at komme til at spille på hold med afdankede sydamamerikanere og spanier(e) på et hold, som ikke har/havde en kinamands chance for at vinde CL.
Det er mest synd for ham, at virkeligheden først er ved at gå op for ham nu. Det er lidt uhørt at en 25-årig med hans talent ikke har været i nærheden af at vinde Guldbolden endnu.
Og selvfølgelig kan man bruge argumentet om spillere, der gerne vil til Real Madrid til noget. Det er trods alt den egenskab, som har gjort Real Madrid til den mægtigste klub i historien.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det useriøse ligger ikke i buddets størrelse, men dato for afsendelse. Jeg har stadig svært ved at se logikken i først at byde en uge før transfervinduets luk.
Hvis det er en eller anden "vi håber at de tisser i bukserne"-taktik, da de ellers ikke ville få noget for ham året efter, bekræfter det blot hvor useriøst det er. Vi er vel alle fælles om at mene at Real er en gentlemansklub, og det er ikke en gentlemanstaktik. Hvorfor ikke rykke tidligt på sommeren hvis man virkelig troede så meget på den, som man ellers altid gør med de store signings. Fordelene ved at få den lukket tidligt er talrige, foruden at det giver længere snor til at forhandle med PSG.
Og ja - Man kan generelt godt bruge argumentet om at spillere gerne skal vil til Real, men hver situation er individuel. Jeg anser de interesser jeg nævnte i mit opslag, som meget unikke, mindes ikke at have set lignende i en anden transfer. Jeg syntes at det bliver et lidt for unuanceret argument. Man kan sagtens tage det lidt mere romantiske standpunkt og sige "du har forspildt din chance, nu får du den aldrig igen", og det er som sådan ikke forkert. Jeg ser det nok lidt mere pragmatisk. Heri ligger at det han bringer til klubben bestemt skal være velkomment, men selvfølgelig skal det være på klubbens præmisser. Jeg syntes det andet bliver en smule småligt, da det indikerer at han skyldte Real at tage i mod kontrakttilbuddet, fordi at klubben har brugt tid, energi og penge på ham. Real er trods alt ikke den eneste klub i verden, og egoet virker lidt skrøbeligt, hvis en afvisning skulle diktere fremtidige handlinger. Han kontaktede jo eftersigende Perez personligt efter, og det syntes jeg er et tegn på respekt.
Gav han verbal bekræftelse på at han ville komme til? Det gik der i hvert fald rygter om, og når man vender sig fra sit ord, skal man jo generelt gøre meget i fremtiden for at vise oprigtig good will. Heri ligger for mit vedkommende, at han skal tegne en kontrakt på klubbens præmisser, langt under hvad han kan få i PSG. Selvom det er langt under PSG, bliver han nok den bedst betalte i Real, og det syntes jeg også er berettiget. Det ville Haaland fx. også blive hvis han kom til.
Så længe klubben gør det på en sund måde, og ikke uddeler kongekontrakter som man i en årrække gjorde i Catalonien, så skal alle der er gode nok, og passer ind, være velkomne.
Men ja, det er synd for at det først er gået op for ham nu. Tror alle fodboldfans er enige i (udover PSG-fans), at han har spildt en for stor del af sin karriere i den klub. Det har helt klart hindret hans profil ift. personlig- og kollektiv succes. Det faktum ændrer dog ikke på hvad han bringer sportsligt som kommercielt, hvis han skulle komme til.
Come on.
Ramos havde en skadesplaget sæson op til sit skifte. Inden da havde han været top 3 centerforsvar i 10 år.
Messi kom fra en vanlig Barca-sæson, hvilket også kastede en Ballon D´or af sig.
Ingen af de to var afdankede da de kom til, her tillader jeg mig at kalde at du har bagkloge briller på.
Som jeg skrev så det godt ud ´på papiret´, men ikke vidste sig at være det i praksis. Man kunne da godt se dengang de måske fik nogle problemer med balancen på holdet, men syntes du er lige lovlig grov i retorikken over for det.
Bookmakerne gav dem i hvert fald mere end en kinamands chance, hvad end så det præcis betyder.
Kinesere er små, I see. Var ude i noget med at ingen kinesere har vundet ChL. Har ikke hørt det udtryk før, bevares.NadaMás post=172785 skrev: Bookmakerne gav dem i hvert fald mere end en kinamands chance, hvad end så det præcis betyder.
Vi har at gøre med en spiller, som efter alt at dømme, brød en mundtlig aftale med Pérez, fordi han pludseligt kunne presse flere penge ud af PSG, og dermed rage mere til sig. At han skulle blive påvirket af udefrakommende faktorer giver jeg heller ikke meget for, han er et voksent menneske, og hvis hans drøm var at spille for Real Madrid, så havde han ikke tænkt to gange over det, så var han kommet. Men penge var vigtigere for ham, og at det nu skulle være prisværdigt at han går ned i løn ifht. hans nuværende i PSG, kan jeg ikke have noget til overs for, den eneste grund til at han accepterer det, er at alle, inkl. ham selv, har indset hvilken forfærdelig lorteklub PSG er.
Jeg forstår at det fra et sportsligt synspunkt giver mening, men efter min egen personlige mening (som i øvrigt er komplet ligegyldig) er klubbens integritet nogle gange vigtigere, et eksempel er det som Siempre Madrid beskrev med Sergio Ramos, han prøvede også at presse klubben for flere penge hvor Pérez satte en streg i sandet og valgte ikke at forlænge hans kontrakt, og jeg støtter fuldt og fast op om den beslutning.
Mit eget personlige syn på Pérez og klubben har også ændret sig. Jeg så os personligt som verdens største klub, men jeg er ikke sikker på at jeg kan se klubben på den måde længere, når vi gør en spiller, der før har brugt os til at tjene flere penge, til klubbens bedst betalte spiller, og i flere transfervinduer i træk, har undladt at jagte andre offensive spillere, fordi der skulle være penge og plads til en spiller, der alligevel ikke vil klubben inderst inde. Jeg har elsket klubben i så mange år, og vil fortsat nok stadig gøre det, men der er alligevel et eller andet inde i mig, der er dødt, ifht. mit syn på klubben.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Jeg er grundlæggende enig i denne selvopfattelse, men jeg synes nu alligevel, at dit indlæg fremstår lidt for sort/hvidt.
Først og fremmest er jeg i hvert fald ikke villig til at give afkald på de næste 10 års titler, hvis det betyder, at Mbappé ikke kommer til klubben - jeg får det helt dårligt ved tanken om 10 års mesterskaber fordelt mellem Barca og Atletico. Og det er du nok heller ikke, når det kommer til stykket.
Ja, Mbappé fremstår usympatisk og penge fikseret. Og ja, Mbappé har begrænset vores muligheder på transfermarkedet, fordi vi fejlagtigt har troet, at han ville til klubben tidligere (jeg kommer dog ikke til at kritisere Florentinos bedrifter de seneste år, hvad det angår).
Det er helt fair at kritisere ham for, at han af forskellige grunde valgte at blive i PSG, som er symbolet på meget af det som er galt med fodbolden, men som trods alt også er hans barndomsklub og den største klub i Frankrig med et enormt økonomisk og sportsligt set-up, som han kunne blive en central del af.
Men sandheden er også, at vi ikke ved ret meget om, hvad der reelt er foregået, udover det som pressen har skrevet og den har jeg generelt ikke meget tiltro til. AS, Marca, Sport, og El Mundo er ikke objektive medier, men stræber bare efter clicks og solgte aviser. Men jeg læser dem nu alligevel.
Jeg kan godt være bekymret for, om Mbappé får en negativ indflydelse på stemningen i omklædningsrummet, men jeg vil gerne lige give ham chancen for at bevise sig selv, både sportsligt og som menneske, inden jeg dømmer ham. Hvis han altså kommer.
Skulle Real Madrid og Florentino havde droppet ham første gang han valgte PSG? Eller anden gang? Måske. Men nu drejer det sig også om en fantastisk fodspiller og her er jeg enig med Peréz i, at vi ikke skal lade os blænde af føromtalte selvforståelse, når vi har mulighed for at hente en af verdens bedste spillere, der formentlig har 5-7 år på verdenstoppen i sig.
Hvis han ender med at opføre sig som en forkælet idiot, der ikke kan indordne sig i verdens største klub, ja så skal han bare videre. Gerne for en stor pose penge. Ingen er større end klubben, præcis som Ronaldo og Ramos også måtte sande.
Hvis det er rigtigt, at han er tilbudt en løn på omkring 14-15 mio euro netto (info er hentet fra de medier jeg lige har kritiseret) og han kun får 30-40 mio euro i sign-on, så er det stadig er røverkøb i mine øjne. Jeg har intet problem med, at han bliver den bedst betalte spiller i klubben, så længe, at vi ikke springer lønstrukturen for at hente ham, men her synes Florentino også at have styr på det.
Så håber jeg ellers bare, at Carlo kan få kabalen til at gå op.
Spillere der fortjener at spille i Real Madrid er spillere som Bellingham, Tchouaméni, Camavinga, for at tage nogle eksempler. Alle tre havde bedre tilbud fra andre klubber, men valgte Real Madrid fordi de ville klubben. Nu kommer der en spiller ind, som flere gange har afvist klubben fordi han hellere ville tjene flere penge et andet sted, som nu kommer til at tjene mere end dem. Det er dybt forkasteligt efter min mening. Han fortjener ikke en brøkdel af hvad nogen af dem tjener, heller ikke selvom han er den bedste spiller i verden.
www.sport.es/en/news/real-madrid/real-ma...pe-i-wanted-13863864
Uden at sige det direkte, så kan alle jo ud fra det her, udlede at der var en mundtlig aftale mellem Pérez og PSG-spilleren. Han valgte så at takke ja til pengene. Det er fair nok, men at nogen der holder med Real Madrid, Pérez inkluderet, efterfølgende har det fint med at hente ham til klubben, det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg forstår det fra et sportsligt synspunkt, hvor man får verdens bedste spiller "transferfrit", men jeg havde en opfattelse af at Real Madrid fans og Pérez selv, satte klubben over enhver person. Med det her viser Pérez, at PSG-spilleren er større end klubben, for hvordan kan det opfattes anderledes? Du løber fra en mundtlig aftale med præsidenten, og alligevel undlader selvsamme præsident at jagte oplagte forstærkninger til offensiven i to år efterhånden, fordi der skal spares penge og plads til selvsamme spiller, der hellere ville tjene flere penge andetsteds, og nu gør du ham til den bedst betalte spiller i klubben. Det er at vise omverdenen at en spiller kan røvrende en klub noget så grusomt, og alligevel vil præsidenten gøre alt for at hente ham alligevel, fordi han er en god spiller. Jeg forstår det simpelthen ikke.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.