Real Madrids hold 2013/2014:

13 år 4 måneder siden #121 af raul7=kongen

Dios skrev: Langt svar

Tak, jeg ville netop gerne høre dig uddybe det lidt grundigt.

Jeg er som sådan ikke pokkers uenig med dig, netop Lewandowski har jeg jo i flere år været fortaler for.

Jeg ved dog ikke om de tre mand centralt vil koste for meget over højrekanten, det ville kræve en Dani Alves-type på backen, hvilket Carvajal ikke just er. Derudover vil det kræve at man langt tydeligere får defineret Modric' rolle. Senest var kroaten nærmest overflødig i onsdags, hvor han konstant havde svært ved at finde de frie rum.

Lad os se hvad der sker, måske et nyt navn dukker op på markedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #122 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Selvom Bayern har mange spillere der scorer deres mål, så er Ribery involveret i stort set dem alle sammen. Ribery er Bayerns Ronaldo, uden ham havde de langt fra scoret lige så mange mål. Jeg vil dog påstå at de med Ronaldo havde scoret endnu flere.

Hvis man skulle sælge Ronaldo, hvem skulle så lige tage hans plads? Hvis det er pga hans alder er Ribery jo ikke aktuel. Messi? Det er helt sort snak for mig at snakke om at sælge Ronaldo, jeg forstår slet ikke man overhovedet kan tænke tanken, Ronaldo er lige så vigtig for Real som Zidane var for det franske landshold.

Det var jo tydeligt i kampen mod Dortmund at det er spillerne rundt om Ronaldo der falder igennem, og er skyld i det store nederlag. Ronaldo var vel den eneste der i virkeligheden gjorde det nogenlunde, det er jo ikke hans skyld at Lewandowski får lov at score 4...
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 4 måneder siden #123 af MMM
Besvaret af MMM på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Le Parisien skriver i dag, at ikke alene er Ancelotti på vej til Madrid, men han har tænkt sig at tage Makelele og Thiago Silva med sig. Nu er det selvfølgelig stadig bare rygter, men jeg ville godt nok være glad for at se Makelele tilbage i Madrid og genforenet med Zidane - med alt hvad der følger af romantiske håb om, at de to er fremtidens trænerpar. Hvis Ancelotti også tager Verratti med sig, så vil jeg næsten være ok med at vente endnu et år på den store revolution.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved MMM.

13 år 4 måneder siden #124 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:

JesperA skrev: Selvom Bayern har mange spillere der scorer deres mål, så er Ribery involveret i stort set dem alle sammen. Ribery er Bayerns Ronaldo, uden ham havde de langt fra scoret lige så mange mål. Jeg vil dog påstå at de med Ronaldo havde scoret endnu flere.

Hvis man skulle sælge Ronaldo, hvem skulle så lige tage hans plads? Hvis det er pga hans alder er Ribery jo ikke aktuel. Messi? Det er helt sort snak for mig at snakke om at sælge Ronaldo, jeg forstår slet ikke man overhovedet kan tænke tanken, Ronaldo er lige så vigtig for Real som Zidane var for det franske landshold.

Det var jo tydeligt i kampen mod Dortmund at det er spillerne rundt om Ronaldo der falder igennem, og er skyld i det store nederlag. Ronaldo var vel den eneste der i virkeligheden gjorde det nogenlunde, det er jo ikke hans skyld at Lewandowski får lov at score 4...

Det er klart at det store spørgsmål er, hvem skal overtage Ronaldos plads. Jeg er sikker på at Ronaldo ik bliver solgt til sommer, men det varer jo alligevel ikke længe før vi skal forholde os til dette.
Jeg er for det første interesseret i at man ændrer system til 4-3-3 eller en 4-4-2. Jeg er så interesseret i at se Real Madrid spille med to angribere som dengang vi havde Morientes og Raul, eller Raul og Ronaldo. Derfor skal Ronaldo måske erstattes med endnu en angriber eller man skal vælge at spille med Higuain og Benzema og hente Jesé op til enten venstre eller højre.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 måneder siden #125 af Raul 4 ever
Jeg vil godt lige slå fast at nederlaget til Dortmund ikke havde noget med dårlige spillere at gøre. Forskellen lå i at Dortmund havde oseaner af tid og plads (prøv foreksempel at kig optakten til målene igennem), mens vi blev presset til at lave fejl. Pepe havde foreksempel en dårlig dag, men var han ikke gang på gang blevet presset, så var der ingen der havde opdaget det.

Og hvorfor var dette så tilfældet? For Dortmunds vedkommende er det fordi de følger en filosofi om hårdt hold arbejde (og presspil), disciplin og direkte spil.

For vores vedkommende var det fordi vi har en flok forkælede millionærer som ikke fatter vigtigheden af at presse som et hold og er alt for sløsede, samt en træner som har mistet opbakning i truppen, til at han kan indføre de manglende elementer.

Bayern vandt iøvrigt på den samme disciplinerede om arbejdsomme indsats, hvor selv Robben (!) kæmpede for holdet.

Tidligere sæsoner har der været meget snak om at vi tabte midtbaneslaget når vi røg ud af ChL. Denne gang var der dog slet ikke noget slag, da vi hele tiden var alt for langt fra nærmeste mand.

Hertil findes kun 2 mulige løsninger. Enten får Mourinho magten til at rydde ud i de forstyrrende/splittende elementer i truppen (Iker, Ramos, med flere?), så truppen igen kan arbejde som én enhed. Ellers så smider man Mourinho på porten, og henter en træner der kan genindføre cojones på holdet, og satser på at spillernes forkælede opførsel skyldes Mourinhos splittende og overdrevne magtsyge stil. Personligt kan jeg ikke bakke op om Mourinhos til tider vanvittige opførsel, men jeg er heller ikke særligt tilfreds med spillerne.

At hente nogle Dortmund spillere er fristende fordi de har vist at de kan arbejde for holdet. Der findes dog også massere af andre spillere, som under den rette træner, vil kunne kæmpe for holdet. Det handler altså primært om at finde den rette træner (Jupp Heynckes?). At snakke om, om det skal være Bale, Reus, Falcao, Cavani eller Aguero er selvfølgelig spændende nok, men det afgørende er at finde en vej hvor alle 11 arbejder for det samme mål.
Følgende bruger(e) sagde tak: sorengandersen, Arnel

13 år 4 måneder siden #126 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrids hold 2013/2014:

raul7=kongen skrev:

Jeg er som sådan ikke pokkers uenig med dig, netop Lewandowski har jeg jo i flere år været fortaler for.

Jeg ved dog ikke om de tre mand centralt vil koste for meget over højrekanten, det ville kræve en Dani Alves-type på backen, hvilket Carvajal ikke just er. Derudover vil det kræve at man langt tydeligere får defineret Modric' rolle. Senest var kroaten nærmest overflødig i onsdags, hvor han konstant havde svært ved at finde de frie rum.

Nu er jeg bare stor fan af en 3-mandsmidtbane. Bliver det hurtige aggressive presspil indført, så vil vi også se noget større mobilitet fra Modric og Khedira's side af, uden det skal koste som det gjorde i onsdags. Netop de 2, vil spille en afgørende rolle, da det for Modric side af, kræver han er nede for og lukke af rent defensivt, men også er oppe og kreere på modstandernes sidste 1/3 del. Og for Khedira kræver det faktisk, at han spiller som han plejer, da et af vores våben er hans mange dybdeløb.
Alle roller skal defineres på ny, og det vil kræve en større tilvænning. Specielt for Özil og Ronaldo, som i den grad skal løbe meget mere organiseret end de gør det nu.

Jeg synes faktisk, at der er små ligheder med Alves og Carvajal. De mange kampe jeg efterhånden har set med Carvajal, der har han faktisk taget utrolig mange løb bag om forsvaret. Han er dog slet ikke i nærheden af Alves, hvis man ser på niveauet. Han er dog stadig kun 21, og med den rette træner, så kan han formes.
Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om, at han nok skal få succes i Real Madrid. For han er godt nok dygtig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.

13 år 4 måneder siden #127 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:

ZizouMo skrev:

Hugol skrev: Man kan sagtens købe en El Kun type inden han bliver så mange penge værd. Så nej jeg modsiger ikke mig selv. Real har et ønske om at lade andre gøre forarbejdet for sig. Det er jo kun meget få spillere i den nuværende trup, hvor vi lige har givet dem et ekstra løft. Marcelo og Higuain er de bedste eksempler.
Vi skal derfor satse spansk og især på egne talenter fremover. Vi skal være klart bedre til at finde spillerne inden de ryger til andre klubber skal vi absolut købe i udlandet..
Jeg ønsker ikke at få lavet noget om på Cristiano.

Problemet er at den tanke med at holdet skal finde en rød tråd og indlemme flere spanske og egne talenter kræver tid og tålmodighed.

Og du er det største bevis på at vi RM fans ikke har tålmodighed! Vi maler fanden på væggen fordi vi har endt på 2. pladsen bag Fc Barcelona, eller fordi vi nok engang ryger ud af champions league efter semifinalerne.

Der skal være en rød tråd fra de yngre rækker og så skal man kunne indlemme 1-2 canteranos pr. år.

Til sidst er det helt uacceptabelt at tale om udskiftning af Ronaldo. Han scorer 35-45 % af vores mål og ligger op til 5-10 %. I stedet for at sælge ham, så kunne man prøve at spille ham ind i det nye system.

Omkring tålmodighed, så er du vel godt klar over at det er snart 4 år siden vi har brugt 250 millioner euro på et par fodboldspillere ?
Vi står med 1 mesterskab, 1 pokal og en super cup. Muligvis står vi med en pokal mere, og chancen for en CHl finale er dog minimal i år. Hertil har vi købt for over 60 millioner euro i Coentrao og Modric. Hvorfor må jeg ikke være utålmodig ?

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 måneder siden #128 af Realmadrid94

Syveren skrev:

kavver skrev:

Syveren skrev: Jeg har kunne læse mig til at mange herinde gerne så Carvajal tilbage i Real Madrid.
Her er lidt belæg hvorfor det kunne være en god idé, udover det tynde og sædvanlige argument der går på at han har en fortid i Madrid, og at han alene af den grund er interessant.: bleacherreport.com/articles/1602256-real...niel-carvajal/page/2

Vil gerne have Carvajal tilbage. Men han bliver jo aldrig fast mand fra start.

Hvorfor tror du ikke han kan blive fast mand? Han er på årets hold i Bundesligaen, foran spillere som f.eks. Phillip Lahm og Piszczek.
Hermed ikke sagt at han er bedre en dem, men hvis du stikker en finger i jorden i bundesligaen, så vil du finde ud at han bliver set som den tredjebedste back i Tyskland, efter netop Piszczek og Lahm. Han er 21 år gammel.

Det passer altså overhovedet ikke. Lige nu er Uchida fra Schalke favorit til at blive kåret som årets højre back. Piszczek er overhovedet ikke nomineret. :) Lahm er i min verden, verdens bedste back. Det gælder begge sider :-)
Carvajal kommer sikkert tilbage, men det handler mere om hvilken træner der kommer til klubben. Frtsætter Mou, fortsætter han i Leverkusen, eller vores bænk.
Gå ind og giv Carvajal din stemme..
www.bundesliga.com/en/fanzone/team-of-the-season/
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Realmadrid94.

13 år 4 måneder siden #129 af raul7=kongen

Dios skrev:

raul7=kongen skrev:

Nu er jeg bare stor fan af en 3-mandsmidtbane. Bliver det hurtige aggressive presspil indført, så vil vi også se noget større mobilitet fra Modric og Khedira's side af, uden det skal koste som det gjorde i onsdags. Netop de 2, vil spille en afgørende rolle, da det for Modric side af, kræver han er nede for og lukke af rent defensivt, men også er oppe og kreere på modstandernes sidste 1/3 del. Og for Khedira kræver det faktisk, at han spiller som han plejer, da et af vores våben er hans mange dybdeløb.
Alle roller skal defineres på ny, og det vil kræve en større tilvænning. Specielt for Özil og Ronaldo, som i den grad skal løbe meget mere organiseret end de gør det nu.

Jeg synes faktisk, at der er små ligheder med Alves og Carvajal. De mange kampe jeg efterhånden har set med Carvajal, der har han faktisk taget utrolig mange løb bag om forsvaret. Han er dog slet ikke i nærheden af Alves, hvis man ser på niveauet. Han er dog stadig kun 21, og med den rette træner, så kan han formes.
Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om, at han nok skal få succes i Real Madrid. For han er godt nok dygtig.

Jeg tror som sådan vi er ganske enige. Jeg ser måske bare lidt hellere en Hamsik-type, som kan tage udgangspunkt i højre-siden, trække ind og derfra starte det defensive pres lidt højere i banen - med udgangspunkt i højresiden. Mine største bekymringer ved din tanke er den manglende højrekant(omend Carvajal selvfølgelig kan løse det, ved at have et lidt højere offensivt niveau end jeg vurderer), at vi godt nok vil have tre mand centralt, men at det starter for dybt, og til sidst, at Modrics ofte dybe udgangspunkt til stadighed vil gøre det svært at integrere ham med Xabi og Khedira. Jeg er dog enig i at Khedira er er optimal spiller på en tremandsmidtbane.

Özil skal givetvis arbejde lidt mere, men det er også nemmere at få spillere til at arbejde, hvis de kan se meningen. Han kender offensivt presspil fra landsholdet, men selvfølgelig presser han ikke i Madrid, det er ikke en del af vores koncept. Det samme gælder Cristiano, som rigeligt har fysik til at klare sig.

Det bliver i sandhed spændende at se hvad sommeren byder på. Jeg tror aldrig jeg har været så intetanende i slutningen af april måned, men mon ikke det er det største tegn på Mourinhos exit, at der ingen rygter er om, hvilke spillere træneren ønsker til klubben.

• Syveren
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #130 af Syveren
Besvaret af Syveren på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Nu mente jeg ikke officielt set baseret på denne sæson udelukkende, men på det generelle topniveau og den generelle rangering.
Men det er fuldstændig rigtigt at Uchida har haft en super sæson. Jeg skulle bare have gjort mine argumenter mere klare, dvs. at jeg mente den bedste højreback generelt set og ikke "Of the season", og der ser mange Carvajal, til trods for sine korte kometkarriere i bundeligaen, ham som den tredjebedste højreback - efter Piszczek og selvfølgelig Lahm, som også i min verden er uden sidestykke.

www.whoscored.com/Players/106883/ 7,62 gns. kampvurdering
www.whoscored.com/Players/36789 6,93 gns. Kampvurdering
www.footyplace.com/features/daniel-carva...e-real-let-get-away/

Imponerende høje og konsistente kampvurderinger han har fået, sågar bedre end Uchida. Udelukkende baseret på denne sæson, er det nærmest kun en smagssag der adskiller dem..

• Syveren
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #131 af Syveren
Besvaret af Syveren på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Realmadrid94 skrev: Det passer altså overhovedet ikke. Lige nu er Uchida fra Schalke favorit til at blive kåret som årets højre back. Piszczek er overhovedet ikke nomineret. :) Lahm er i min verden, verdens bedste back. Det gælder begge sider :-)
Carvajal kommer sikkert tilbage, men det handler mere om hvilken træner der kommer til klubben. Frtsætter Mou, fortsætter han i Leverkusen, eller vores bænk.
Gå ind og giv Carvajal din stemme..
www.bundesliga.com/en/fanzone/team-of-the-season/

Nu mente jeg ikke officielt set baseret på denne sæson udelukkende, men på det generelle topniveau og den generelle rangering.
Men det er fuldstændig rigtigt at Uchida har haft en super sæson. Jeg skulle bare have gjort mine argumenter mere klare, dvs. at jeg mente den bedste højreback generelt set og ikke "Of the season", og der ser mange Carvajal, til trods for sine korte kometkarriere i bundeligaen, ham som den tredjebedste højreback - efter Piszczek og selvfølgelig Lahm, som også i min verden er uden sidestykke.

www.whoscored.com/Players/106883/ 7,62 gns. kampvurdering
www.whoscored.com/Players/36789 6,93 gns. Kampvurdering
www.footyplace.com/features/daniel-carva...e-real-let-get-away/

Imponerende høje og konsistente kampvurderinger han har fået, sågar bedre end Uchida. Udelukkende baseret på denne sæson, er det nærmest kun en smagssag der adskiller dem..

13 år 4 måneder siden #132 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Hugol skrev: Det er klart at det store spørgsmål er, hvem skal overtage Ronaldos plads. Jeg er sikker på at Ronaldo ik bliver solgt til sommer, men det varer jo alligevel ikke længe før vi skal forholde os til dette.
Jeg er for det første interesseret i at man ændrer system til 4-3-3 eller en 4-4-2. Jeg er så interesseret i at se Real Madrid spille med to angribere som dengang vi havde Morientes og Raul, eller Raul og Ronaldo. Derfor skal Ronaldo måske erstattes med endnu en angriber eller man skal vælge at spille med Higuain og Benzema og hente Jesé op til enten venstre eller højre.

4-4-2, så skal man vel også sælge Özil? Han er ikke stærk nok defensiv til at varetage en CM-plads, og han er for doven til at spille på kanten, det var tydeligt mod Dortmund. Jeg mindes med gru diamant-midtbanen i midten af 0'erne, det vil jeg meget nødig se Real Madrid praktisere igen, desuden overflødiggør sådan en formation også en spiller som Alonso. Han er ikke "skraldemand" nok til CDM, og han er ikke hurtig nok til at spille offensivt, hvilket vel også var den plads man skulle benytte Özil på, hvis det var.

Det vil også betyde at man ville skulle købe mindst to angribere yderlige til truppen, og samtidig sælge i hvert fald enten Modric eller Özil, hvis ikke dem begge. Derudover skal man købe en decideret kantspiller til venstrekanten, en spiller der slår indlæg ind mod boksspillerne.

Det er en romantisk tanke, men Morata er ikke Raúl, og Alonso er ikke Zidane. Den nuværende trup har så meget potentiale der ville gå til spilde ved at spille sådan, og det ville være en skam. Desuden er United vel det eneste hold der reelt med succes praktiserer den klassiske 4-4-2. Bayern, Barca, Spanien, Dortmund, Chelsea, Inter, Real Madrid, Holland og faktisk de fleste hold der har opnået succes de seneste år, har praktiseret en 4-3-3. Tilpasset spillertyperne bliver det måske en 4-3-2-1, 4-2-3-1 eller 4-1-2-1-2, men med udgangspunkt i en enkelt spidsangriber, med kreative spillere bag sig.

Bale spillede i øvrigt højre kant mod Wigan i går, og jeg må ærligt konstatere at han spillede en frygtelig kamp, han var helt usynlig. Hvis man køber ham til højrekant virker det besynderligt i mine øjne, det vil overbefolke den centrale del af banen helt vildt hvis man benytter ham, Özil, Ronaldo og en central angriber, samtidig, og dermed være ret let at lukke ned for. I hvert fald i teorien.

Leveret af Kunena Forum