Real Madrids hold 2013/2014:

13 år 4 måneder siden #217 af Siempre Madrid
Hvorfor vente, hvis ikke det er Mourinho, der er problemet, men derimod Iker Casillas?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #218 af M_linding

Siempre Madrid skrev: Nu agerer jeg lige Djævlens Advokat: Hvad nu, hvis det i virkeligheden er Iker Casillas, som sætter sig selv over holdet og klubben og udnytter sin position til at vanskeliggøre José Mourinhos arbejde? Den legendariske målmand har jo også haft indtil flere uheldige udtalelser, som måske ikke just har gavnet truppen. Kunne man forestille sig, at Real Madrid i den kommende sæson ville stå stærkere uden Iker Casillas, men med José Mourinho?

Inden I svarer, så husk lige, at hvis ingen er over klubben, så er det ikke et validt argument, at Iker Casillas er en legende og fra egne rækker, som skal slutte sin karriere i Real Madrid.

Præcis - Ingen er over klubben. Og jeg ser ikke Iker som en der er over klubben, men en mand der beskytter og arbejder for klubben.

Når folk begynder at vende sig imod Casillas, frygter jeg jo næsten, at Mourinhos "propaganda" er nået ind i hovederne på folk...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Steen, rezamadridista, Jaken, MMM

13 år 4 måneder siden #219 af MMM
Besvaret af MMM på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Siempre Madrid skrev: Nu agerer jeg lige Djævlens Advokat: Hvad nu, hvis det i virkeligheden er Iker Casillas, som sætter sig selv over holdet og klubben og udnytter sin position til at vanskeliggøre José Mourinhos arbejde? Den legendariske målmand har jo også haft indtil flere uheldige udtalelser, som måske ikke just har gavnet truppen. Kunne man forestille sig, at Real Madrid i den kommende sæson ville stå stærkere uden Iker Casillas, men med José Mourinho?

Inden I svarer, så husk lige, at hvis ingen er over klubben, så er det ikke et validt argument, at Iker Casillas er en legende og fra egne rækker, som skal slutte sin karriere i Real Madrid.

Men kan den ikke lige så godt vendes om? Der er jo heller ingen tvivl om at Mou har haft mange, mange udtalelser der ikke har gavnet truppen og der kan da heller ikke være tvivl om at han skaber splid. Så hvis rygter om Casillas er tilstrækkeligt til at dømme ham ude, hvorfor skal tvivlen så komme Mou til gode?

Hvis Casillas bevidst har lækket informationer for at skubbe Mourinho ud, så vil jeg blive enormt skuffet og klart være tilhænger af at han sanktioneres. Men indtil videre er der intet andet end meget vage rygter, som ingen vil ligge navn til samt insinuationer fra Mou. Casillas har formået at holde sig på god fod med en meget lang række af store personligheder på diverse trænerbænke på både lands- og klubhold, inkl. en som Capello, der gerne så ham solgt, så indtil der er beviser på bordet, så vil jeg lade tvivlen komme ham til gode. Desuden er Casillas afgang hvis Mou bliver ikke i nærheden af at være den største og første årsag til at jeg håber han er ude af døren så snart så muligt. Splid i truppen var ikke det, der tabte semifinalerne mod Barca og Bayeren og det var heller ikke det, der så os ydmyget i Dortmund.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved MMM.

13 år 4 måneder siden #220 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Tja mou er ude forhåbentlig.

Hvis Casillas bliver ved under Ancelotti, jamen så ser jeg ingen problemer at begge er ude.

Jeg kan godt lide Casillas, men efter Lopez er kommet i mål synes jeg det hele er blevet mere stabilt.

13 år 4 måneder siden #221 af Steen
Besvaret af Steen på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Casillas har bestemt sin andel i de kontroverser der har været, men med Mourinho's fortid så er det ret svært at pege fingre på en anden end ham. Casillas og Mourinho har Real Madrid som arbejdsgiver af to forskellige årsager, den ene har maks kærlighed for klubben, mens den anden har nul, og derfor ser jeg det som usandsynligt at Casillas ville satse hans egen fremtid i klubben fordi han skulle være utilfreds med træneren.

Faktisk så mener jeg ikke det ville gøre den store forskel om det var Casillas, Diego Lopez eller en tredje målmand der stod på mål for os, alle vil komme til at lukke nogenlunde lige mange mål ind. I denne sæson mener jeg at Casillas før hans bænkning var dårlig, han leverede alt for mange drop, men sæsonerne før var der næsten ingen mål som man kunne give ham skylden, det er forsvaret der har til opgave at holde nullet, og ikke målmanden. Det er synd for Diego Lopez som har gjort det godt, men Casillas har givet Real Madrid så meget, og derfor er det nu Real Madrids tur til at give ham noget tilbage, i denne svære tid.

13 år 4 måneder siden #222 af Siempre Madrid
Igen som Djævlens advokat: Kan Mourinho ikke søge at styrke sammenholdet i truppen ved at lade Casillas få en perifær rolle? Manden, som ifølge Arrigo Sacchi, træner dårligt og useriøst (blev senere trukket tilbage, selv om TV beviseligt viser, at det er det, han rent faktisk siger). Manden, som i flere omgange har nægtet at fejre Cristiano Ronaldo-scoringer. Manden, som leverede flere skuffende præstationer, inden sin skade og som efterfølgende har måttet se sig regulært slået af af en målmand, som helt enkelt præsterer bedre end Casillas.

Kan man slet ikke forestille sig, at Iker Casillas i den situation vil bruge al sin magt og status til at få vendt stemningen mod Mourinho?

13 år 4 måneder siden #223 af Siempre Madrid

Steen skrev: Casillas har bestemt sin andel i de kontroverser der har været, men med Mourinho's fortid så er det ret svært at pege fingre på en anden end ham. Casillas og Mourinho har Real Madrid som arbejdsgiver af to forskellige årsager, den ene har maks kærlighed for klubben, mens den anden har nul, og derfor ser jeg det som usandsynligt at Casillas ville satse hans egen fremtid i klubben fordi han skulle være utilfreds med træneren.

Faktisk så mener jeg ikke det ville gøre den store forskel om det var Casillas, Diego Lopez eller en tredje målmand der stod på mål for os, alle vil komme til at lukke nogenlunde lige mange mål ind. I denne sæson mener jeg at Casillas før hans bænkning var dårlig, han leverede alt for mange drop, men sæsonerne før var der næsten ingen mål som man kunne give ham skylden, det er forsvaret der har til opgave at holde nullet, og ikke målmanden. Det er synd for Diego Lopez som har gjort det godt, men Casillas har givet Real Madrid så meget, og derfor er det nu Real Madrids tur til at give ham noget tilbage, i denne svære tid.

Er du ikke virkelig i gang med at sætte spilleren over klubben? Hvis ikke han præsterer nok mere, hvorfor skylder Real Madrid ham så at give ham noget tilbage?

13 år 4 måneder siden #224 af MMM
Besvaret af MMM på emne Real Madrids hold 2013/2014:
"Kan Mourinho ikke søge at styrke sammenholdet i truppen ved at lade Casillas få en perifær rolle?"

Det synes jeg generelt har været det nærmeste man har kunnet komme på en saglig forklaring under hele forløbet - Mou forsøger at motivere hele truppen til at yde deres bedste ved at gøre det klart, at ingen er urørlige, og hvis ikke Casillas er urørlig, hvad så med en Di Maria eller en Calleti. Men hvis det er formålet, så må der jo igen stilles spørgsmålstegn ved Mou og hans metoder, når det ikke virker. Siden bænkningen af Casillas har vi jo igen og igen set en trup, der ikke leverer i alt fra sølle ligakampe mod Zaragoza til en CL semifinale i Dortmund. Men hey, den spanske presse er da blevet holdt beskæftiget og jeg er sikker på at spillerne nyder al den dårlige opmærksomhed. På nuværende tidspunkt ved vi ikke om Lopez præsterer bedre en Casillas under træningen, men Mous adfærd og mange kommentarer gennem de seneste måneder gør det svært at stole på, at det alene er sportslige overvejelser, der ligger til grund for målmandsvalget, hvilket jo igen bare undergraver Lopez. Så nej, jeg har svært ved at se positiv mandskabspleje noget steds i den her sag.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved MMM.

13 år 4 måneder siden #225 af Steen
Besvaret af Steen på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Er du ikke virkelig i gang med at sætte spilleren over klubben? Hvis ikke han præsterer nok mere, hvorfor skylder Real Madrid ham så at give ham noget tilbage?

Jeg mener ikke at han gjorde det godt nok indtil han fortjent blev bænket, men efter den periode kom han tilbage og der så vi den gamle Casillas, der begyndte han at præstere igen, men så blev han skadet.

13 år 4 måneder siden #226 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Real Madrids hold 2013/2014:
@ Siempre

Synes det er fint man overvejer den side af sagen.

Men et eller andet sted skal vi da være lykkelige over, at vores anfører er trådt i karakter overfor en træner som sætter sig over klubben og laver stunts som INTET har med Real Madrid at gøre.

Mou vs. Tito V.:

Louro (målmandstræner):

Sjovt nok fungerer Casillas optimalt på landsholdet, hvor Barca-spillerne nok skal være kritiske hvis ikke han præsterer... Desuden så var Ramos jo klart med Casillas mod Mourinho i starten og har Ramos' professionalitet også været dårlig? Jeg tror mere på, at Mourinho's personlighed er blevet for meget.

Og ift. hans opremsning af trænere på dagens pressemøde, så er det også vigtigt at pointere at den trup han besidder er langt bedre end mange i de andre trænere har haft til rådighed. Den eneste der reelt var stærkere er vel "Los Galacticos", som sjovt nok vandt 2 CL-trofæer, før Perez sendte Makelele, Del Bosque og Hierro på porten.

Mourinho var det vi på daværende tidspunkt havde brug for, som modsvar på Barca-dominansen, selvom jeg egentlig tror Ancelotti kunne have gjort samme job. Mourinhos periode bør slutte.

Faktum er at han vinder 3 titler på 3 år, hvoraf 2 er Copa del Rey. Dette er ikke imponerende.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

13 år 4 måneder siden #227 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Om så Casillas er muldvarpen, så har Mourinho alligevel tilført mere skade til klubben, end Casillas. I bund og grund handler det vel om, hvordan vi selv ville reagere. Casillas vil blive set ned på uanset hvad han gør, medmindre han makker ret, og gør hvad træneren siger.
Der er "problem-spillere" i alle klubber for en træner. Spillere som har så meget magt i klubben og i omklædningsrummet, og det synes jeg der skal være.
Lad os da tage Mourinho som eksempel. Han arbejder for Mourinho selv, og hans eneste mål er og gøre hans cv bedre, men hvad skal der ske, når hans ambitioner er nået? Han vil efterlade klubben i kaos, fordi han har lavet infrastrukturen helt om, og i bund og grund er pisse ligeglad med, hvad der sker med klubben efter hans afgang.
Det kan spillere som Ramos og Casillas arbejde imod, og uden overhovedet og kende sandheden, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, det er det de har gjort.

Hvem er det der græder efter en tabt semifinale kamp? Hvem er det der græder når et mesterskab er vundet? Det er ikke Mourinho! Det er Ramos og Casillas.

Ingen er over klubben, men nogle bliver nødt til og respektere og værne om klubben, og det har vores kaptajner gjort IMO.
Det er på ingen måder optimalt, det Casillas har gjort (hvis vi stadig leger med tanken), men det har måske været det rette og gøre.
Jeg behøver vel ikke og minde folk om de psykotiske ting Mourinho og Pepé hidtil har gjort. Hvis vi så samtidig nævner Coentrao, Di María og Faria, så vil vi også se et utal af dumheder, og mange røde kort fra deres side af.
Er det en tilfældighed det er Mourinho's "mænd", hvor rygterne lyder de vil følge ham? Nej, det tror jeg ikke!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Steen, rezamadridista, Jaken, MMM

13 år 4 måneder siden #228 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Iøvrigt bliver det spændende snart at høre Casillas' side af sagen.

Leveret af Kunena Forum