Sæsonen 26-27
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Jeg kan simpelthen ikke se at vi ikke skal spille med Hujsen over nogle af det andre når vi får så meget kvalitet på bolden. Han var jo ikke “flere gange ringe” under Alonso. Han er en del af et hold der falder helt sammen i en enkelt kamp.Madridista02 post=197862 skrev:
NachoFernández post=197861 skrev:
Det er vel det bedste eksempel på på for lidt tålmodighed. Hujsen starter helt fremragende under en fremragende træner og falder så i niveau sammen med resten af holdet under Arbeloas regime, som især gik ud over unge og spaniere. Og din konklusion er at det var en for stor mundfuld. De første mange måneder i et virkelig solidt forsvar, var Hujsen nærmest en leder dernede både med og uden bold. Det er sgu for fattigt hvis vi ikke kan bruge så dygtig en spiller.Madridista02 post=197859 skrev: Min fejl. Var slet ikke klar over Konaté var så hurtigt, men det er kun godt. Så er han et godt match til Huijsen, hvis altså det ender med at blive ham.
Jeg tror nu det ville være fornuftigt at fjerne Huijsen fra den faste startopstilling og fjerne lidt ansvar fra hans skuldre. I stedet kan han være backup og suge til sig med erfaring. Han er kun 20år og det er helt naturligt at man ikke er fast mand for real Madrid I den alder. Jeg tror nogle gange vi har alt for høje forventninger til de unge spillere vi køber ind, og for lidt tålmodighed. Huijsen har masser af potentiale til at blive verdensklasse, men det har, forståeligt nok, været en for stor mundfuld at blive kastet for løverne hos Real. Vel og mærke i en af vores mest kaotiske og værste sæsoner længe.
Hvis jeg ikke fik gjort det tydeligt nok, så mener jeg vi sagtens kan bruge Huijsen, men at det måske ikke er helt dumt, at lade ham være back up I et par år og lade ham få mere erfaring og mere hår op brystet, alt i mens mere erfarne spillere, tager over.
Ja han gjorde det rigtig godt under Alonso, men han havde også sine store udsving og det så vi også mod ATM hvor han var jammerlig og virkelig blev udstillet. Især hans fart og afleveringer så vi flere gange være ret ringe , og her referer jeg til tiden under Alonso. Alt dette er helt naturligt og forventeligt af en 20årig spiller , der spiller sin første sæson i verdens største klub. Men jeg tror ikke hans udvikling går i stå, af at have mindre ansvar. Det er sådan klubber typisk gør det med unge spillere. Varane er et godt eksempel. Han blev stille og roligt kørt i stilling mens han kunne lære af Pepe og Ramos.
Og så kan jeg slet ikke se at det skulle være en typisk måde at en 20-årig som er god nok skal gemmes væk. Er Pedri gemt væk i Barcelona? Pacho og Doue har spillet fast siden de kom til PSG. Hvis du er god nok, så er du gammel nok. Hvis ikke du er god nok så venter du til du er god nok
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det skal ikke kunne afvises men jeg er spændt på at se Frankrig mod de bedre modstandere. Mod Norge møder de reserverne så de er ikke blevet matchet endnu. Landsholdsfodbold er trods alt også anderledes og der er en risiko for at de stiller sig længere ned og spiller i bagrum mod bedre preshold. Jeg synes godt man kan mærke på deres spil i perioder at de går i stå i opbygningen men til deres held, løber Olise rundt og orkestrerer det hele. Nøj hvor er han bare god og dominerende. Og så bevæger de sig virkelig godt for hinanden.Dybbøl post=197865 skrev: Frankrig spiller et flot VM indtil videre.
Men se lige deres opstilling fra igår aftes mod Sverige.
Mbappe
Barcola Olise Dembele
Tchoumani Rabiot
Digne Saliba Upamecano Kounde
Ingen “kontrollerende” midtbane ala Vitinha, Pedri eller Neves.
Måske Mourinho kan gøre noget meget magen til med RM. Hvis Tchoumani og Valverde forsætter i RM (meget lidt snak om deres afgange på nuværende tidspunkt). Hvis Olise bliver købt dyrt ind, som lidt rygter går på.
Mbappe
Vini Jude Olise
Tchoumani Valverde
Cucurella Huijsen Konate Dumfries
Altså det er meget tæt på at være 1-1 i spiller og kvalitet.
Så har du stadig en god bænk med. Endrick, Rodrygo, Gonzalo Garcia, Güler, Pitarch, Trent, Rudiger og Carreras.
Valverde kan stadig skiftes ud med Enzo Fernandez og kvaliteten er stadig top.
Man kan sige at med Hujsen nede bagved så tager man en del ansvar fra midtbanen og med Carreras og Trent på backsne så er man meget boldsikker nedefra. At finde Jude højere i banen vil heller ikke gøre noget.
Jeg vil altid foretrække at have en dirigent derinde men det er ikke så sort/hvidt og tanken fra dig synes jeg er fin
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Det er rigtigt der findes masser af eksempler på spillere der har spillet fast siden en ung alder. Det er ikke det der er min pointe, og jeg synes heller ikke det er at gemme Huijsen væk, hvis han ikke er fast mand. Det er også en måde at beskytte ham på og køre ham stille og roligt i stilling. Det er klart, hvis han er god nok, så skal han selvfølgelig bare spille fast, men jeg føler mig ikke overbevist om at han er god nok, endnu. Han ser stadig usikker ud i visse situationer og selvom det generelt var hele holdet der var ringe under Arbeloa, så var Huijsen, måske, den ringeste under Arbeloa, hvilket også kan være et tegn på, at han ikke kunne klare det gigantiske pres der hviler på Reals spillere i modgang. Hvilket er forståeligt når man kun er 20år og spiller sin første sæson i verdens største klub.NachoFernández post=197866 skrev:
Jeg kan simpelthen ikke se at vi ikke skal spille med Hujsen over nogle af det andre når vi får så meget kvalitet på bolden. Han var jo ikke “flere gange ringe” under Alonso. Han er en del af et hold der falder helt sammen i en enkelt kamp.Madridista02 post=197862 skrev:
NachoFernández post=197861 skrev:
Det er vel det bedste eksempel på på for lidt tålmodighed. Hujsen starter helt fremragende under en fremragende træner og falder så i niveau sammen med resten af holdet under Arbeloas regime, som især gik ud over unge og spaniere. Og din konklusion er at det var en for stor mundfuld. De første mange måneder i et virkelig solidt forsvar, var Hujsen nærmest en leder dernede både med og uden bold. Det er sgu for fattigt hvis vi ikke kan bruge så dygtig en spiller.Madridista02 post=197859 skrev: Min fejl. Var slet ikke klar over Konaté var så hurtigt, men det er kun godt. Så er han et godt match til Huijsen, hvis altså det ender med at blive ham.
Jeg tror nu det ville være fornuftigt at fjerne Huijsen fra den faste startopstilling og fjerne lidt ansvar fra hans skuldre. I stedet kan han være backup og suge til sig med erfaring. Han er kun 20år og det er helt naturligt at man ikke er fast mand for real Madrid I den alder. Jeg tror nogle gange vi har alt for høje forventninger til de unge spillere vi køber ind, og for lidt tålmodighed. Huijsen har masser af potentiale til at blive verdensklasse, men det har, forståeligt nok, været en for stor mundfuld at blive kastet for løverne hos Real. Vel og mærke i en af vores mest kaotiske og værste sæsoner længe.
Hvis jeg ikke fik gjort det tydeligt nok, så mener jeg vi sagtens kan bruge Huijsen, men at det måske ikke er helt dumt, at lade ham være back up I et par år og lade ham få mere erfaring og mere hår op brystet, alt i mens mere erfarne spillere, tager over.
Ja han gjorde det rigtig godt under Alonso, men han havde også sine store udsving og det så vi også mod ATM hvor han var jammerlig og virkelig blev udstillet. Især hans fart og afleveringer så vi flere gange være ret ringe , og her referer jeg til tiden under Alonso. Alt dette er helt naturligt og forventeligt af en 20årig spiller , der spiller sin første sæson i verdens største klub. Men jeg tror ikke hans udvikling går i stå, af at have mindre ansvar. Det er sådan klubber typisk gør det med unge spillere. Varane er et godt eksempel. Han blev stille og roligt kørt i stilling mens han kunne lære af Pepe og Ramos.
Og så kan jeg slet ikke se at det skulle være en typisk måde at en 20-årig som er god nok skal gemmes væk. Er Pedri gemt væk i Barcelona? Pacho og Doue har spillet fast siden de kom til PSG. Hvis du er god nok, så er du gammel nok. Hvis ikke du er god nok så venter du til du er god nok
Jeg savner Pepe :(
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
For det første løber han rundt i et system hvor de to forreste har fri uden bold og samtidig skal der oftest stå en høj kæde hvor resten følger mand-mand 8 mod 10. Og så har vi ellers set et halvt år med Rudiger, Asencio og Hujsen der skal følge med angriberen helt ned på den anden side af midtbanen mens ingen lukker deres rum. Og der er jo ikke pres på boldholderen for vi er 2 i undertal. Det er en umuligt opgave at løse og alligevel slipper Hujsen fint fra det.
For det andet så har vi en spiller som Camavinga der nærmest modarbejdede holdet med sine beslutninger, Mastantuono spillede en hel sæson uden output, Pitarch faldt desværre helt igennem efter en god start, Asencio var meget udfordret når han fik chancen og Rudiger var mega sløj ligeså. Vi havde 2 højre backs der var hullet som en si og 3 venstre backs der nærmest konkurrerede om at give de andre pladsen
Alligevel vælger man at pege på Hujsen som den ringeste. Der kan jeg slet ikke se noget belæg for og når jeg søger rundt efter ratings så er han heller ikke i bunden.
Dean Hujsen er den mand som vi bør kigge på og sige “HAN skal lede vores forsvar og HAN skal sætte tingene i gang med bolden i vores opbygning”. Skal han udvikle sig til det, så skal han ikke spille hver 4. gang mod de dårligste hold. Du udvikler dig af at spille og blive tildelt et ansvar. Hujsen skal spille så længe han præsterer og så har vi heldigvis hentet en fysisk stærk og meget hurtig makker til ham.
Det vil ikke være at køre ham i stilling. Det vil være at bremse hans udvikling markant.
Men igen: vi har hentet Mourinho og sagt farvel til rigtig mange ambitioner. Så det kan da godt være at målsætningen er at få Hujsen til at ende som Vallejo
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Der var mange ringe spillere under Arbeloa, derfor skrev jeg også "måske".NachoFernández post=197869 skrev: Jeg synes det er en kæmpe stråmand at udpege Hujsen som den ringeste under Arbeloa.
For det første løber han rundt i et system hvor de to forreste har fri uden bold og samtidig skal der oftest stå en høj kæde hvor resten følger mand-mand 8 mod 10. Og så har vi ellers set et halvt år med Rudiger, Asencio og Hujsen der skal følge med angriberen helt ned på den anden side af midtbanen mens ingen lukker deres rum. Og der er jo ikke pres på boldholderen for vi er 2 i undertal. Det er en umuligt opgave at løse og alligevel slipper Hujsen fint fra det.
For det andet så har vi en spiller som Camavinga der nærmest modarbejdede holdet med sine beslutninger, Mastantuono spillede en hel sæson uden output, Pitarch faldt desværre helt igennem efter en god start, Asencio var meget udfordret når han fik chancen og Rudiger var mega sløj ligeså. Vi havde 2 højre backs der var hullet som en si og 3 venstre backs der nærmest konkurrerede om at give de andre pladsen
Alligevel vælger man at pege på Hujsen som den ringeste. Der kan jeg slet ikke se noget belæg for og når jeg søger rundt efter ratings så er han heller ikke i bunden.
Dean Hujsen er den mand som vi bør kigge på og sige “HAN skal lede vores forsvar og HAN skal sætte tingene i gang med bolden i vores opbygning”. Skal han udvikle sig til det, så skal han ikke spille hver 4. gang mod de dårligste hold. Du udvikler dig af at spille og blive tildelt et ansvar. Hujsen skal spille så længe han præsterer og så har vi heldigvis hentet en fysisk stærk og meget hurtig makker til ham.
Det vil ikke være at køre ham i stilling. Det vil være at bremse hans udvikling markant.
Men igen: vi har hentet Mourinho og sagt farvel til rigtig mange ambitioner. Så det kan da godt være at målsætningen er at få Hujsen til at ende som Vallejo
Dit take på vores venstrebacks håber jeg du hentyder til perioden under Arbeloa, fordi før han kom til, var Carreras en af verdens bedste venstrebacks og klart årets køb.
Jeg ved ikke om Huijsen var den ringeste spiller sidste sæson, jeg mener blot at han blev udstillet og ikke lignede en der var klar til at være fast mand hos Real, i min optik. Men det er rigtigt, han besidder potentiale til at blive fremtidig fast mand hos Real og især hans visionære blik for spillet, er et område hvor han har kæmpe potentiale og vel ikke noget vi har set siden Ramos spillede for os.
Iforhold til hvordan man udvikler spillere, så er der jo forskellige tilgange til det og det ene er ikke mere rigtigt end det andet. Det kommer i høj grad an på hvilken spiller man har med at gøre. Nogen har godt af at spille hele tiden og vokser lynhurtigt med opgaven, andre har brug for en rolig start og suge til sig med erfaring. Det er helt okay at talenter ikke spiller fast fra første dag, så længe de stadig bliver roteret med og ikke sidder fast ude på bænken, så er jeg enig med dig i, at det bremser udviklingen. Men igen må jeg nævne Varane, der ikke var fast mand fra første dag, selvom det var tydeligt han havde talentet.
Jeg savner Pepe :(
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Bliver han dømt, så køber vi ham helt sikkert! Vi mangler netop disse unlikable typer for tiden.
Så kan vi hente Hakimi hjem også, og så har vi sgu da et hold der spreder skræk og rædsel.Madrid1998 post=197871 skrev: Bastoni efterforskes angiveligt for at have betalt en mindreårig for sex. Han skal i retten på fredag.
Bliver han dømt, så køber vi ham helt sikkert! Vi mangler netop disse unlikable typer for tiden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sælg Vini.
Han er ude af stand til at kontrollere en kamp og tage temperaturen på den.
Det er fuld skrue hele tiden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
endnu en talentfuld spiller hvis udvikling er gået i stå i Real. Han kom jo til som kun 19 årig. Forhåbentlig kan Mou hjælpe ham med at tilføje flere facetter til sit spilRamos4 post=197874 skrev: Bellingham er bestemt en god spiller, men han kan kun spille i ét tempo og det er fuld fart frem.
Han er ude af stand til at kontrollere en kamp og tage temperaturen på den.
Det er fuld skrue hele tiden.
Men vi skal have folk bag ham, der kan styre spillet. Og Güler er ikke nok.
Hvis holdet begynder at se bedre ud, så kommer Bellingham også til det. Og selvfølgelig skal han på bolden!