Verdensstjernen vi ikke har brug for

13 år 1 dag siden #37 af Elkrimi
Slettes
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved Elkrimi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 dag siden #38 af Dios

Elkrimi skrev:

Dios skrev: Og hans princip går jo ud på og have meget boldbesiddelse, være meget dominerende, og spille smalt.

OG

Ingen af dem er gode til og holde bolden kørende, eller bare holde på bolden. Og faktisk er alle 3 elendige i små rum,
.

Du har misforstået det lidt. Carlo vil ikke spille smalt, han anvender bare primært backsene til at skabe bredden. Udgangspunktet for de tre forreste (i 4-3-3) er at de står forholdsvist centreret og derved lettere vil kunne samspille. Ydermere vil de lettere kunne agere dynamisk ift. hinanden, skifte positioner og forvirre modstanderne.

I bund og grund handler det om dynamik versus fastlagte systemer. Ancelotti er kommet til den ideelle klub, når det handler om at få sin favorit taktik til at køre. Her har han spillermaterialet, især i form af spillere som Ozil, Ronaldo, Bale, Benzema, Jese, Modric og Isco. Spillere - især Bale og Ronaldo - der er så komplette at ligemeget hvilken position de ender i på banen, så har de redskaberne til at være effektive; driblestyrke, hovedspil, afslutninger, pasningsspil, fysik mm.

At Ancelotti er kendt for at være dominerende og i boldbesiddelse for bare at være det (måske overtolket), er også forkert. Han spiller effektiv fodbold, han spiller for at vinde og score mål. Han har aldrig praktiseret tiki-taka og vil formentlig heller ikke gøre det i Madrid.

Vi får et Madrid hold at se der vil forsøge at være i boldbesiddelse, men også et mandskab der vil slå til med slangehugget som vi har været vant til under Mou. Hvorfor? Fordi vi har spillerne til det. Det er det fordelen ved at have så komplette og dynamiske spillere.

At Bale, Ronaldo og Jese er elendige små rum, er simpelthen grotesk at sige. De er ikke Xavi, Iniesta eller Messi og det er ikke deres spidskompentence, men de er fortrinlige.
Igen er det misforstået. Bare fordi de som udgangspunkt, så betyder det ikke at de kun kommer til at spille småspil centralt. Nej, de kommer til at flakke rundt, dybt, bredt og i feltet, for at finde pladsen. Held og lykke med at stoppe de to maskiner, siger jeg bare;)
De kan sparke eminent udefra, er fysiske prageksemplarer og er svære at holde i feltet, kan sætte deres direkte modstander af og er uhyggelige i kontrafasen, hvor der plads.

Elkrimi, sluk din playstation haha :D

Jeg er meget meget uenig med dig i, at Bale og Ronaldo er fortrinlige i positionsspillet. Ronaldo er decideret elendig, hvis du spørger mig. Hvorfor tror du, at han i sine 28 år aldrig er blevet placeret centralt? Han har simpelthen ikke egenskaberne til det. Hans største mangler er overblik og hans pasningsspil, men vi får jo af se hvem der får ret :)
Inderst inde, så håber jeg du får mere end ret.

Jeg talte ihvertfald 10 episoder imod Psg hvor Özil, Ronaldo, Benzema, Isco og Modric stod indenfor rækkevidde, og de alle var inde centralt. Alle søger midten, og det må da være og spille centralt. Ellers har jeg misforstået hvad det betyder. Og som du selv siger, så er det primært vores backs, som skal søge bredden.

Ronaldo og Bale er 2 meget komplette spillere, men de er som du siger ingen Messi, og netop Messi er indbegrebet af den rolle du vil have Ronaldo og Bale til og spille.

Tiki taka var noget Barcelona opfandt, og fred være med det, men de opfandt altså ikke fodbold spillet med bold. Al positionsspil behøver ikke og være Tiki taka, og heldigvis for det. Men Ancelotti udtalte på hans pressekonference, at vi vil se et Real Madrid hold dominere kampene, og få mere boldbesiddelse.

Jeg glæder mig utrolig meget til sæsonen bliver sparket igang, men vores "kampe" bliver mindst ligeså fantastiske og følge. Du har din helt egen opfattelse af hvor fantastisk det bliver med Ronaldo og Bale sammen, og jeg står i modsatte grøft og håber på Spaniens absolut største talent Isco, og en af klubbens absolut bedste playmakere igennem tiden Özil, og vores fremragende franske 9'er Benzema :) Det er Real Madrid's fremtid IMO.

Om få år vil alle glemme blege Iniesta fra katalonien, og Isco's navn vil være på alles læber :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: baggins, JimmyBroe, rezamadridista, MMM

13 år 1 dag siden #39 af Elkrimi
@ Dios

Godt comeback..!

Synes flere af Bale-kritikkerne lider lidt under kasse-tænkning; Bale er wing, Ronaldo er wing. På trods af at de er topscorere og flakker mere end de placeret på deres respektive kant.

Håber i får ret mht Benzema, selvom han de sidste 4 år har gjort det svært at tro på. Han virker ofte for passiv og er i mine øjne en mellemvare helt fremme for et Real Madrid-hold, hvor man skal have nogle ekstraordinære kvaliteter for at være fast mand. Ronaldo og Bale har skud, fart, styrke, driblinger og har 10 gange mere pondus i hovedspillet end Benzema. De er atleter, mens Benzema tit ser usikker og tung ud, som ikke ved om han gider eller tør. Jeg håber som sagt det ændrer sig.
Hvis man forestiller sig Benzema på Tottenham's hold i forrige sæson, så er jeg ikke sikker han ville have gjort det nævneværdigt bedre end Adebayor eller Defoe. Det mål han scorer mod PSG er godt og spektakulært for Benzema, men hvis Ronaldo eller Bale havde lavet det var det hverdag!

Ozil har også de her ekstraordinære kvaliteter, hans evne til at læse spillet og iscenesætte er på hans bedste dage verdensklasse.

13 år 1 dag siden #40 af M_linding
Benzema har alle de kvaliteter, som en angriber på det nuværende Real Madrid-hold skal ha'... Måske på nær de mentale!

Det håber og tror jeg på, at der kan rettes op på, med den nye sportslige ledelse og Higuains afgang;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

13 år 1 dag siden #41 af baggins

M_linding skrev: Benzema har alle de kvaliteter, som en angriber på det nuværende Real Madrid-hold skal ha'... Måske på nær de mentale!

Det håber og tror jeg på, at der kan rettes op på, med den nye sportslige ledelse og Higuains afgang;)

Jeg tror Benzema bliver mere stabil i denne sæson, da han har Zidane som sin private psykolog og fordi han "ved" at han er førstevalg - ligsom han vidste i Lyon

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

13 år 1 dag siden #42 af Elkrimi

M_linding skrev: Benzema har alle de kvaliteter, som en angriber på det nuværende Real Madrid-hold skal ha'... Måske på nær de mentale!

Jeg kan godt følge tankegangen, men omvendt så har Benzema fået mere tillid de sidste fire år end Higuain og hvem har scoret flest mål, som må betegnes som værende Benzema's spidskompetence. Eller er det? Det jeg oplever som hans spidskompetence er nok mere hans evne til at være spilstation. God teknisk, placeringsmæssigt og fine aflevering, men ingen gennembrudsstyrke, pondus i feltet eller decideret klinisk foran kassen. God, men ikke verdensklasse.

Det samme kan siges om Di Maria og i andre klubber, Alexis, Nani, Denilson, Robinho m.fl. Spillere der blev købt forholdvis dyrt ind med forhåbning om at de blev helt store, men endte som en fornuftig spiller mere på Solari/Savio niveau end Figo/Zidane niveau. Det er ofte svært at erkende, især når der er diverse interesser på spil!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

13 år 1 dag siden #43 af M_linding

Elkrimi skrev:

Jeg kan godt følge tankegangen, men omvendt så har Benzema fået mere tillid de sidste fire år end Higuain og hvem har scoret flest mål, som må betegnes som værende Benzema's spidskompetence. Eller er det? Det jeg oplever som hans spidskompetence er nok mere hans evne til at være spilstation. God teknisk, placeringsmæssigt og fine aflevering, men ingen gennembrudsstyrke, pondus i feltet eller decideret klinisk foran kassen. God, men ikke verdensklasse.

Det samme kan siges om Di Maria og i andre klubber, Alexis, Nani, Denilson, Robinho m.fl. Spillere der blev købt forholdvis dyrt ind med forhåbning om at de blev helt store, men endte som en fornuftig spiller mere på Solari/Savio niveau end Figo/Zidane niveau. Det er ofte svært at erkende, især når der er diverse interesser på spil!

Jeg synes faktisk at Benzema ER verdensklasse - hvis bare man ser på ham med de "rigtige" briller...

Jeg vil hellere lade hans støvler tale, frem for at skulle komme med en masse rosende vendinger;)

13 år 1 dag siden #44 af Dios

Elkrimi skrev: @ Dios

Godt comeback..!

Synes flere af Bale-kritikkerne lider lidt under kasse-tænkning; Bale er wing, Ronaldo er wing. På trods af at de er topscorere og flakker mere end de placeret på deres respektive kant.

Håber i får ret mht Benzema, selvom han de sidste 4 år har gjort det svært at tro på. Han virker ofte for passiv og er i mine øjne en mellemvare helt fremme for et Real Madrid-hold, hvor man skal have nogle ekstraordinære kvaliteter for at være fast mand. Ronaldo og Bale har skud, fart, styrke, driblinger og har 10 gange mere pondus i hovedspillet end Benzema. De er atleter, mens Benzema tit ser usikker og tung ud, som ikke ved om han gider eller tør. Jeg håber som sagt det ændrer sig.
Hvis man forestiller sig Benzema på Tottenham's hold i forrige sæson, så er jeg ikke sikker han ville have gjort det nævneværdigt bedre end Adebayor eller Defoe. Det mål han scorer mod PSG er godt og spektakulært for Benzema, men hvis Ronaldo eller Bale havde lavet det var det hverdag!

Ozil har også de her ekstraordinære kvaliteter, hans evne til at læse spillet og iscenesætte er på hans bedste dage verdensklasse.

Jeg takker haha :D

Måske er min tankegang meget firkantet, men din tankegang er ligesom en arkitekt. Undskyld mig, men du kan analysere Ronaldo's evner, så meget du har lyst til, men når det skal fungere i praksis, så er det på ingen måder holdbart, og man skal finde en lappeløsning.
Det ser måske fandens godt ud på papiret, og alt spiller, men når tingene skal udføres, så falder korthuset sammen.

Jeg kan vitterligt ikke forstår, hvordan du kan blive ved med og sige, at Ronaldo ville være den perfekte angriber, når han i de mange kampe altid har fejlet på den position. Lyt til manden, han føler sig ikke tilpas på toppen, og med god grund, for han har utrolig svært ved og placere sig rigtigt, da hans overblik i små rum er minimal.

Jeg ved godt han skal flakke rundt, men hvorfor kan han ikke have udgangspunkt i venstreside, og så søge ind centralt? Det var det, der gjorde ham til verdens bedste, og det var der gjorde han har scoret over 200 mål for Real Madrid siden 2009.
Ronaldo er bedst front mod mål, og det er mig vitterligt en gåde, at du ikke kan se det. Han behøver ikke og stå tættere på målet for og scorer. Faktisk tværtimod, så er han bedst i de løb bag Benzema.
Som vi også har set i træningskampene, så er Ronaldo for nem og lukke ned inde centralt. Han har simpelthen for lidt plads, og bliver ikke rigtig farlig i boksen, da det er hans løb der gør ham farlige, og det er yderst sjældent vi spiller powerplay, så Ronaldo kan placere sig inde i boksen under åben spil.

Özil på hans dårlige dage er stadig verdensklasse. Han kan spille 92 dårlige minutter, men vi alle ved assisten kommer fra hans fod af. Han faldt tit ud af de store kampe, men det gjorde holdet som helhed også. Jeg kan tælle på 1 hånd, hvor mange gode kampe vi har spillet imod store hold.

Godt nok er Benzema angriber, men hans vigtigste rolle er og gøre plads til Ronaldo, så han kan afgøre tingene. Og det gør han til perfektion, og derfor bliver han også foretrukket fremfor Higuain som lavede mange flere mål, men Ronaldo - Benzema konstellationen var bare giftigere og bedre på alle punkter.
Benzema skal dog stadig oppe sig gevaldigt, for sidste sæson var under al kritik, men forrige sæson var han intet mindre end fantastisk.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, rezamadridista, El Rojo

13 år 1 dag siden #45 af baggins
os der ikke ønsker Bale for hjælp fra Owen
as.com/diarioas/2013/07/29/english/1375111859_237225.html

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

13 år 1 dag siden #46 af Elkrimi
@ Dios

Hehe, kald du bare en ingeniør for arkitekt;)

Ronaldo skal jo netop ikke være 9'er/frontangriber, men nærmere inside forward. Han skal indgå i et 3-mands angreb, som agerer dynamisk - det synes jeg efterhånden at have gentaget et par gange! Det er hele præmissen for at det skal kunne fungere!

Dette indebærer at han kommer til at flakke rundt, præcis som han gør nu kombineret med at ligge centralt i situationer. Ja, det vil i nogle situationer gøre at vi ikke kan udnytte hans spidskompetence nr. 1, men til gengæld får vi ham i disse situationer tættere på feltet, hvor han er bedre end Benzema og derved er holdet bedre stillet.

13 år 1 dag siden #47 af Elkrimi
Ekstra info om Bale.
www.gareth-bale.com/biography/

Atletisk som helt ung, intelligent og uselvisk.

13 år 18 timer siden #48 af Dios

Elkrimi skrev: @ Dios

Hehe, kald du bare en ingeniør for arkitekt;)

Ronaldo skal jo netop ikke være 9'er/frontangriber, men nærmere inside forward. Han skal indgå i et 3-mands angreb, som agerer dynamisk - det synes jeg efterhånden at have gentaget et par gange! Det er hele præmissen for at det skal kunne fungere!

Dette indebærer at han kommer til at flakke rundt, præcis som han gør nu kombineret med at ligge centralt i situationer. Ja, det vil i nogle situationer gøre at vi ikke kan udnytte hans spidskompetence nr. 1, men til gengæld får vi ham i disse situationer tættere på feltet, hvor han er bedre end Benzema og derved er holdet bedre stillet.

Haha og der har vi problemet hehe :)

Den er jeg stadig helt med på, men det ændre stadig ikke på, at Ronaldo ofte kommer til og spille ryggen mod målet, som jeg mener han aldrig skal.
Prøv lige og nævn din opstilling igen med spillere?

Jeg har et kæmpe problem med Ronaldo og Özil's roller på den måde du har forklaret det på. Özil vil med garanti trække ned i banen, så den dynamiske trio du nævner, vil højst sandsynligt hurtigt blive til en duo. Mit problem bunder sådan set ud i, at alle vores spillere ikke får lov til og gøre som de plejer. De skal alle have nye roller, og vænne sig til nye pladser. Og rollerne er i mine øjne helt unødvendige, da ingen af spillernes spidskompetencer bliver brugt, eller bliver førsteprioritet.

Ronaldo er en bedre afslutter end Benzema. Men Benzema er en langt bedre angriber og langt bedre til og stå med ryggen mod målet, og indgå i kombinationsspillet end Ronaldo. Og det gælder så vidt også for Bale.

Leveret af Kunena Forum