Verdensstjernen vi ikke har brug for

13 år 1 dag siden #13 af baggins

BBB skrev:

Sagt med aller største respekt, vil du ikke nok stoppe med at skrive os som OZ. Du kommer let til at lyde som Gustav.

Hvis man endelig skal rette på folk, så tag den da hele vejen og skriv det rigtigt. ;-)

oz er hverken os eller osse, men også. :-)

Ronaldo sidder på den venstrekant minimum de næste 5 år. Bale sidder på den højrekant minimum de næste 5 år. Øzil sidder på OM pladsen minimum 5 år. Benzema sidder på angrebpladsen minimum de næste 5 år.

Det må man ikke håbe.

Jeg tror heller ikke Özil kommer til at sidde på OM pladsen de næste fem år, jeg tror han brænder ud inden. Jeg har intet belæg for påstanden, men jeg har svært ved at se en kreativ type være kreativ og konsistent 8+ år i træk. Derudover så er det vel også fair at spekulere i om Ronaldo bliver fem år mere, som El_Juan er inde på.

baggins skrev: Du har åbentbart ikke lagt mærke til det, men Ancelotti spiller 4-3-2-1 og ikke Mourinhos 4-2-3-1
Derfor kan man ikke både spille med Bale og Özil, hvis Ronaldo ikke skal spille angriber.

Özil har vil vel altid have muligheden for at spille blandt de 3.

BBB - ja, det kunne man, men problemet ved rykker Özil/Isco så langt tilbage på banen, er at man ødelægger det de bedst til og dermed deres spillestil. For når de ligger så langt tilbage på banen skal de bruge for mange kræfter på at forsvare og lave længere afleveringer, der ikke lige er dem (og derfor vil de falde ud af kampene). De ef klart bedst tæt på målet, hvor de kan strikke et forsvar op med små, hurtige afleveringer (noget jeg havde håbet de ville gøre sammen, men det kan et Bale-køb stoppe).

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 dag siden #14 af Siempre Madrid

Elkrimi skrev: Enig, Baggins.

Folk bliver nødt til at forholde sig til at vi i den kommende sæson spiller 4-3-3 eller 4-3-2-1. Ikke flere drømme om, at den kommer til at hedde 4-2-3-1, det har været klart indikeret af Ancelotti at han ændrer formation hvor angriberne spiller mere snævert.
En opstilling hvor Isco figurerer på midtbanen, ikke blandt de forreste..
Dvs. Ronaldo, Benzema, Bale, Ozil, Di Kaka/ Di Maria, Morata og Jese skal kæmpe om disse 3 pladser helt fremme. 7 spillere til 3 pladser, hvoraf to er canteranos, er bestemt en fin løsning. Vi kan ikke forvente at både Jese og Morata slår igennem, hvis bare en af dem slår til, så må det siges at være godkendt.
Og ja, det kan også betyde at Ozil, Bale eller Benzema skal sidde på bænken i nogle kampe, men bør det ikke være sådan, at der er hård kamp om pladserne? Og der vil helt sikkert falde skader også.

Og hvad er det for vås, at Bale ikke passer til dette system? Han viste netop i Tottenham at han blev endnu bedre i en fri og mere central rolle, som bragte ham tættere på målet og mere med i spillet.

Mangler vi en målscorer? Hmm, what to do? Hvad med at købe en spiller der er garant for mål, som sparker godt med begge ben og har et godt hovedspil? Et hovedspil der nok er bedre end Higuain, Benzema og Suarez'!

At Bale er Perez' køb kan der være noget om, men at sige at han ikke har lært af tidligere er forkert. Nu er der netop tale om en fodboldspiller der reelt vil styrke vores hold og har mulighed for at blive verdens bedste. Der er ikke tale om en David Beckham, der primært er købt af økonomiske årsager eller en skadesramt Ronaldo N. der har haft sine bedste og har problemer med disciplinen.
Nej, her er der tale om en top-professionel spiller, med fødderne solidt plantet i jorden og med en potentialet til at blive en af verdens bedste.

At købet udelukkende skulle være sat i værk, fordi man ikke fik Neymar er også nonsens, da Zidane systematisk igennem foråret roste Bale og det allerede der var tydeligt hvordan man i Madrid var varm på waliseren.

Den sidste del var vist rettet mod mig og det er fair nok, men det var ikke lige sådan, at jeg mente det. Florentino Pérez har altid haft det storladne over sig (helt i stil med klubbens ånd), at man altid går efter de bedste spillere. Nu fejlede det i første omgang med Neymar og derfor er han nok villig til at satse det ekstra for at sikre Bale og derfor vil jeg ikke være overrasket, hvis Bale kommer meget tæt på Cristiano Ronaldos salgspris eller måske endda overgår den.

Og i sidste ende er det ikke det afgørende, om Gareth Bale skal koste over 100 millioner €, for vi får en af de sjældne spillere, som er svære at finde og som kan gøre sig på flere forskellige positioner, uden at Ancelotti skal ændre formation. Og det samme gør sig gældende for flere af de spillere, der udtrykkes bekymring over for.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 1 dag siden #15 af Elkrimi

Siempre Madrid skrev:

Elkrimi skrev: Enig, Baggins.

Folk bliver nødt til at forholde sig til at vi i den kommende sæson spiller 4-3-3 eller 4-3-2-1. Ikke flere drømme om, at den kommer til at hedde 4-2-3-1, det har været klart indikeret af Ancelotti at han ændrer formation hvor angriberne spiller mere snævert.
En opstilling hvor Isco figurerer på midtbanen, ikke blandt de forreste..
Dvs. Ronaldo, Benzema, Bale, Ozil, Di Kaka/ Di Maria, Morata og Jese skal kæmpe om disse 3 pladser helt fremme. 7 spillere til 3 pladser, hvoraf to er canteranos, er bestemt en fin løsning. Vi kan ikke forvente at både Jese og Morata slår igennem, hvis bare en af dem slår til, så må det siges at være godkendt.
Og ja, det kan også betyde at Ozil, Bale eller Benzema skal sidde på bænken i nogle kampe, men bør det ikke være sådan, at der er hård kamp om pladserne? Og der vil helt sikkert falde skader også.

Og hvad er det for vås, at Bale ikke passer til dette system? Han viste netop i Tottenham at han blev endnu bedre i en fri og mere central rolle, som bragte ham tættere på målet og mere med i spillet.

Mangler vi en målscorer? Hmm, what to do? Hvad med at købe en spiller der er garant for mål, som sparker godt med begge ben og har et godt hovedspil? Et hovedspil der nok er bedre end Higuain, Benzema og Suarez'!

At Bale er Perez' køb kan der være noget om, men at sige at han ikke har lært af tidligere er forkert. Nu er der netop tale om en fodboldspiller der reelt vil styrke vores hold og har mulighed for at blive verdens bedste. Der er ikke tale om en David Beckham, der primært er købt af økonomiske årsager eller en skadesramt Ronaldo N. der har haft sine bedste og har problemer med disciplinen.
Nej, her er der tale om en top-professionel spiller, med fødderne solidt plantet i jorden og med en potentialet til at blive en af verdens bedste.

At købet udelukkende skulle være sat i værk, fordi man ikke fik Neymar er også nonsens, da Zidane systematisk igennem foråret roste Bale og det allerede der var tydeligt hvordan man i Madrid var varm på waliseren.

Den sidste del var vist rettet mod mig og det er fair nok, men det var ikke lige sådan, at jeg mente det. Florentino Pérez har altid haft det storladne over sig (helt i stil med klubbens ånd), at man altid går efter de bedste spillere. Nu fejlede det i første omgang med Neymar og derfor er han nok villig til at satse det ekstra for at sikre Bale og derfor vil jeg ikke være overrasket, hvis Bale kommer meget tæt på Cristiano Ronaldos salgspris eller måske endda overgår den.

Og i sidste ende er det ikke det afgørende, om Gareth Bale skal koste over 100 millioner €, for vi får en af de sjældne spillere, som er svære at finde og som kan gøre sig på flere forskellige positioner, uden at Ancelotti skal ændre formation. Og det samme gør sig gældende for flere af de spillere, der udtrykkes bekymring over for.

Den var ikke møntet på en enkeltperson. Det virker til at være fleres holdning.

Jeg tror ikke Bale er andetvalg. Personligt ser jeg også Bale som en bedre spiller for Madrid end Neymar. Han er simpelthen mere komplet, en mere moderne spiller. Kombinationen Neymar og Ronaldo blandt de 3 forreste ville også være ekstremt uheldigt rent defensivt.

Zidane's - planlagte - udtalelser i løbet af foråret:

April: www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/foot...-Tottenham-star.html
Maj: www.thescore.ie/zidane-bale-924594-May2013/
Juni: www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/.../newsid=2084378.html"

13 år 1 dag siden #16 af El_Juan
Og hvor er det egentlig lidt småhyklerisk. Alt det Real Madrid står for. Det visionære, som Don Santiago og Pérez stod og står for. Legenderne, magien, det mytiske aspekt og de store øjeblikke (dem spillere som Bale kan skabe). Det er altså Real Madrid det her. Verdens største og mægtigste fodboldklub. Jeg krummer tæer hver gang klubben skal omtales som en segunda-klub.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Siempre fiel

13 år 1 dag siden #17 af BBB

baggins skrev: BBB - ja, det kunne man, men problemet ved rykker Özil/Isco så langt tilbage på banen, er at man ødelægger det de bedst til og dermed deres spillestil. For når de ligger så langt tilbage på banen skal de bruge for mange kræfter på at forsvare og lave længere afleveringer, der ikke lige er dem (og derfor vil de falde ud af kampene). De ef klart bedst tæt på målet, hvor de kan strikke et forsvar op med små, hurtige afleveringer (noget jeg havde håbet de ville gøre sammen, men det kan et Bale-køb stoppe).

Jeg tror ikke den forreste af de tre kommer så langt tilbage som du frygter. Forskellen på en 4-3-3, 4-2-3-1 og en 4-3-2-1 er minimal.

I en 4-3-3, hvis man spiller snævert, stiller man sig oftest enten som 4 - 2-1 - 2-1, eller 4 - 1-2 - 1-2. Alternativt med en 6'er, en 8'er og en 10'er på midtbanen (dvs. de står både horisontalt og vertikalt forskelligt). De to wings skiftest til at trække ind omkring 9'eren.

4-2-3-1 kan være lidt kludret på den måde vi har spillet, og indikerer vel egentlig blot at Özil ikke har skulle lave ret meget defensivt. Det er mere normalt at bruge den for at holde bredden.

4-3-2-1 kommer vi ikke til at spille med en 8'er i er min påstand, vi kommer ikke til at se Khedira lave hans løb fra defensiv midt og op som forreste mand i et forsøg på at trække noget opmærksomhed. Forskellen på denne og en snæver 4-3-3 er umådelig lille.

13 år 1 dag siden #18 af ZizouMo
Bale er en verdensklasse spiller der vil gøre et hvert hold endnu bedre. Jeg tror heller ikke at det økonomisk kommer til at røre Real Madrid, da jeg er sikker på Florentino har styr på det, ligesom ved købet af Ronaldo.

Jeg selv ønsker og håber på at Bale kommer, da jeg mener han kan tilføje noget ekstraordinært til et hold, som besidder mange talentfulde spillere.

Når det er sagt, så forstår jeg bare ikke helt hvordan man starter med at opruste med spillere som Isco, Illara, Jesé, Morata og Casemiro, for dernæst at købe en verdens stjerne som Bale. Med Ronaldo og Bale har man to stortset identiske spillere, der besidder alle færdigheder en komplet fodboldspiller kan have, men mangler lidt ved kombinations- og småspillet.

Netop de to ting har vi set under de 3 første træningskampe og af denne grund blev Isco hentet ind.

Vi havde 1 problem før sæsonen startede og det var at åbne og splitte kompakte forsvare op og her ville Isco gavne mere end Bale ville jeg mene.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 1 dag siden #19 af mortenj
Vi så det i kampen mod PSG; Med Özil og Isco på banen er vi i stand til at KOMBINERE os igennem modstanderens forsvar. I sidste sæson kunne vi ikke stille noget op så snart vi mødte et forsvar der stod lavt og bundsolidt. Med en Bale på højrekanten i stedet for en Isco/Özil vil historien fra sidste sæson bare gentage sig.

Ronaldo og Bale på hver sin kant kan jo godt få de fleste fodboldelskere til at slikke sig om munden, men er det det Real Madrid har brug for lige nu? Jeg tror det ikke. Jeg tror på, at offensiven med Ronaldo, Isco og Özil + Benzema er den rigtige opskrift. Isco og Özil har kvaliteterne til at kombinere sig igennem de modstanderes forsvar som vi nu engang kommer til at møde fremover.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved mortenj.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, baggins, rezamadridista, MMM

13 år 1 dag siden #20 af anes
Sjovt nok det første jeg tænkte den er sikkert skrevet af Oscar Gomez, scroll op og ja det var den så.

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige til det her, at vi ikke har brug for en af verdens bedste spillere det er bare ikke særlig ambitiøst. Han er meget bedre end Di Maria og har ikke samme udfald fra kampe som både Özil og Di Maria har desuden har et potent skud udefra noget hverken Özil eller Di Maria har, specielt sidstnævnte tror det og frustrerer mig med hans utallige elendige spark.

Selvfølgelig skal vi forlænge med Cristiano, men hvordan vil du få ham til at forlænge hvis klubben ikke beviser overfor ham at man er ambitiøs og henter de bedste spillere?
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 1 dag siden #21 af El_Juan
Casillas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Khedira, Xabi Alonso, Isco; Özil; Bale, Ronaldo. Sværere er det vel ikke...

Özil kan søge dybt i banen, mens Isco rykker længere frem. Han kan rykke ud til højre, mens Bale går ind centralt. Pointen er, at de - Isco, Özil, Bale og Ronaldo - konstant vil bevæge sig rundt og skifte positioner.

Det er egentlig sjovt, så travlt mange herinde har med 4-2-3-1, 4-3-3, 4-3-2-1 og så videre. Det er talkombinationer. Hvad mere interessant er, hvordan spillestilen defineres og hvordan spillerne flytter sig på banen.

Jeg hæfter mig ved, at Ancelotti gerne vil spille snævert, henover midten. Han ønsker, at bolden skal flyttes hurtigt rundt, med fart og dynamik. At man hurtigt kan omstille sig fra forsvar til angreb og omvendt. Her tænker jeg Bayern, Dortmund og Barcelona (når de er bedst). Organisationen (omstillingerne fra angreb til forsvar) skal være på plads, der skal spilles i en et højt tempo, med aggressivitet, konstant bevægelse og få berøringer på bolden.

Med det in mente og en bestand af offensivsspillere bestående af Isco, Özil, Ronaldo, Benzema, Morata, Jesé og (måske (forhåbentlig)) Bale, så synes jeg det ser ganske lovende ud! Tilføj derudover Kaká eller Di María (kommer Bale, så skal mindst en af dem væk). Lig dertil tre utrolig stærke boldspillere i skikkelse af Xabi, Illarra og Modric - lidt længere tilbage på banen - samt to ganske dynamiske og habile boks-til-boks-spillere i Khedira og Casemiro, stærke wingbacks og centerforsvarere, der med deres hurtighed tillader, at man kan gå højt op med bagkæden.
Alt i alt er tegningen der til noget ganske interessant!

Kommer Real Madrid så til at mangle en angriber? Fri mig vel. Med den offensiv er der masser af firepower oppe foran! Og de spillere burde være garant for et hav af mål! Spillet skal ikke være statisk og derfor er der ikke brug for en decideret boksspiller. Det er fordelen ved Ronaldo, Benzema, Morata og Jesé. De er bevægelige og kan spille flere positioner.

Fart, dynamik og masser af bevægelighed! Er det der ikke, blandt de forreste, så kan Isco og Özil i øvrigt kombinere nok så meget, men i sidste ende skal der være en modtager, såvel som der skal være bevægelighed omkring dem. Og der kan jeg ikke se, hvorfor Bale ikke skulle passe perfekt ind.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved El_Juan.

13 år 1 dag siden #22 af Jaken

Hugol skrev: Jeg har kun en kort kommentar om denne handel og vil ikke gå ind i en økonomisk diskussion.

Bale er nødvendig for holdet af 2 årsager. Han er en fantastisk spiller der kan bruges på flere pladser, og jeg er ikke i tvivl om at Real Madrid skal nok finde ud af at få rokeret rigtigt så alle spillere får rigeligt med spilletid i 3 turneringer. Coentrao og Di Maria kan sælges hvilket giver adgang for Bale at spille Wing back når Marcelo ikke er klar.

Vi har brug for en klasse spiller mere der kan afgøre kampene til vores fordel.

Er det så din ærlige holdning vi først for at vide om nu, eller endnu en af de fabrikerede?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 1 dag siden #23 af Jaken
Problemet er, at man satte overlæggeren meget højt med købet af Illarra, så prisen på de 100 mio. virker ikke helt lige så tosset længere. Jeg kan i hvert fald ikke bebrejde Levy i at tænke: "Hvorfor fan' er de ikke villige til at betale det dobbelte for vores spiller, der vel sagtens er mere end dobbelt så god som deres nyerhvervede baskiske midtbanespiller!"

Jeg har også et mindre problem med signalværdien af en sådan transfer. Misforstå mig ikke, det er selvfølgelig ikke et helt skidt signal at sende, at man er i stand til at hente selv de bedste spillere i verden. Men hvad der dog irriterer mig en anelse, er min infantile lyst til at have Cristiano som verdenshistoriens dyreste spiller. Her har jeg mindre svært ved at indfinde mig med, at en Gareth Bale (som jeg betragter for at være placeret i laget under Cristiano) skal tangerer og måske endda overgå den pris.
Det har mit barnlige-jeg mindre svært ved at kapere (og jeg kunne forestille mig, at Cristiano har det på samme måde...).

Skal vi kigge lidt mere seriøst på udsigten til Gareth Bale som ny spiller i klubben, så har jeg umiddelbart svært ved at se det store behov for ham i Ancelottis system, men lur mig om han ikke trods alt vil kunne bidrage med lidt hist og her. Får vi skibbet Di Maria af sted og hentet Bale ind, er der jo også tale om en markant forstærkning. Jeg kan bare ikke se, hvordan vi kan få Bale og Cristiano ud i de højintense en-mod-en løbedueller under det nuværende og kommende system, som de begge er så fantastiske til. Dét bekymrer mig.

En anden tidligere anke jeg havde med en Bale-transfer, var Jesé og Morata, men nu køber jeg efterhånden præmissen om at de i så fald vil konkurrerer om angriberpladsen. Og da jeg ikke ser Benzema som den største trussel, er der måske også noget spilletid at hente der.

En anden bekymring jeg dog fortsat har, er vedr. Isco og Özil. Mit store håb var/er at se begge på banen på samme tid, men det regnestykke har jeg i så fald svært ved at få til at gå op. Det skulle kun lige være, hvis man formår at omskole Cristiano til spidsangriber, men det håber jeg sandt for dyden at Carletto har lært at abstrahere fra..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 1 dag siden #24 af El_Juan

Jaken skrev: Problemet er, at man satte overlæggeren meget højt med købet af Illarra, så prisen på de 100 mio. virker ikke helt lige så tosset længere. Jeg kan i hvert fald ikke bebrejde Levy i at tænke: "Hvorfor fan' er de ikke villige til at betale det dobbelte for vores spiller, der vel sagtens er mere end dobbelt så god som deres nyerhvervede baskiske midtbanespiller!"

Jeg har også et mindre problem med signalværdien af en sådan transfer. Misforstå mig ikke, det er selvfølgelig ikke et helt skidt signal at sende, at man er i stand til at hente selv de bedste spillere i verden. Men hvad der dog irriterer mig en anelse, er min infantile lyst til at have Cristiano som verdenshistoriens dyreste spiller. Her har jeg mindre svært ved at indfinde mig med, at en Gareth Bale (som jeg betragter for at være placeret i laget under Cristiano) skal tangerer og måske endda overgå den pris.
Det har mit barnlige-jeg mindre svært ved at kapere (og jeg kunne forestille mig, at Cristiano har det på samme måde...).

Skal vi kigge lidt mere seriøst på udsigten til Gareth Bale som ny spiller i klubben, så har jeg umiddelbart svært ved at se det store behov for ham i Ancelottis system, men lur mig om han ikke trods alt vil kunne bidrage med lidt hist og her. Får vi skibbet Di Maria af sted og hentet Bale ind, er der jo også tale om en markant forstærkning. Jeg kan bare ikke se, hvordan vi kan få Bale og Cristiano ud i de højintense en-mod-en løbedueller under det nuværende og kommende system, som de begge er så fantastiske til. Dét bekymrer mig.

En anden tidligere anke jeg havde med en Bale-transfer, var Jesé og Morata, men nu køber jeg efterhånden præmissen om at de i så fald vil konkurrerer om angriberpladsen. Og da jeg ikke ser Benzema som den største trussel, er der måske også noget spilletid at hente der.

En anden bekymring jeg dog fortsat har, er vedr. Isco og Özil. Mit store håb var/er at se begge på banen på samme tid, men det regnestykke har jeg i så fald svært ved at få til at gå op. Det skulle kun lige være, hvis man formår at omskole Cristiano til spidsangriber, men det håber jeg sandt for dyden at Carletto har lært at abstrahere fra..

Læs ovenstående kommentar af undertegnede. Isco og Özil på samme tid er vel ganske realistisk. Og Ronaldo vil aldrig blive omskolet til spidsangriber. Real Madrid vil ikke spille med en spidsangriber. Eller en 'angriber', som vi kender det.

Leveret af Kunena Forum