Bedømmelse af truppen mod Almería

12 år 3 måneder siden #109 af Dios

Sebberg skrev: Dios

Stærkt, at du lige smider sådan en statistik sammen. Jeg synes dog, at holdmål er væsentligt, da jeg som tidligere nævnt føler, at boksspilleren har større mulighed for at score mange mål, hvis holdet også scorer mange mål = skaber flere chancer.

I hele denne diskussion, vil jeg dog påpege, at jeg før sæsonen synes Benzema var en decideret skandale. Dette har ændret sig en del i år, da jeg føler, han er blevet en faktor i de store kampe.

Hvem vil du helst have, søde?

Holdmål er også væsentligt, men det giver bare ikke et billede af hvor mange chancer hver enkelt angriber får, men det gør skud på mål f.eks.. Nu ved jeg godt Ronaldo, Bale etc. de ofte skyder langt forbi 35 meter ude, og det derfor vil påvirke deres statistikker mere, men det er til tider også en kritik i sig selv.

Det er fordele og ulemper ved at spille for et storhold. Det er klart der bliver scoret flere mål og skabt flere chancer, men omvendt, så er der også flere gode spillere som vil have afslutningen, og for Benzema er han efterhånden nr. 3 i hierarkiet, men det har intet at gøre med hvem der afslutter bedst, for selv synes jeg Ronaldo og Bale er elendige afsluttere, og de skal bruge over dobbelt så mange chancer som Benzema skal, men sådan er spillet bare bygget op i Real Madrid. Man så jo også nogle kæmpe chancer Bale brændte imod Almeria, og sjovt nok stod Benzema bag begge afleveringer til Bale :)
Og faktisk synes jeg Ronaldo lider meget af det samme som Benzema. De er utrolig ukoncentreret på de "nemme" mål, og brænder begge 2 alt for mange "nemme" mål, men de har bare en utrolig evne til at sparke den ind når man mindst venter det, og jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har råbt og skreget af Ronaldo når han har brændt en friløber mod mål

Jeg har altid set lyset i Benzema, og jeg elsker angribere som ham. Derimod hader jeg boksspillere, som er fysisk stærke og altid kun kan modtage bolden med ryggen mod mål, eller når den skal heades ind på et indlæg. Det er røv sygt i mine øjne, og jeg har altid været fan af tekniske spillere.
Benzema har haft en svær periode i klubben, men hans potentiale er enormt, og lige pt. regner jeg ham for en af verdens bedste angribere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #110 af Dios
Real Madrid skrev:

Må indrømme, det var lidt inspirerende at se Liverpools fire forreste - Sturridge, Suarez, Sterling, Coutinho - mod City forleden. De kæmpede en vis legemsdel ud af bukserne, og spillede derudover med en sensationel kreativitet i angrebsspillet. Liverpool er virkelig blevet et forfriskende hold at se på under Brendan Rodgers, som jeg personligt er helt vild med!

Se udsendelsen - Being: Liverpool - hvor man følger Brendan Rodgers over en helt dag på træningsbanen og i hjemmet, fantastisk træner og et utrolig sympatisk menneske.

Helt enig. De spiller så energisk og livligt, og der sker altid noget når Liverpool har bolden. Det er en helt vanvittig transformation de er igang med, og det må man bare kreditere Rodgers for :)

Har set den udsendelse, og igen, så er det bare imponerende. Han er en fantastisk træner.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 3 måneder siden #111 af Siempre fiel

SR4 skrev:

Siempre fiel skrev:

SR4 skrev:

Siempre fiel skrev: Altså som der dog ka tærskes langhalm på det her. Ka vi for faen dog ik blive enige om at vi alle er glade for at manden er blevet bedre og rent faktisk er rigtig god i det opbyggende og chanceskabende spil, MEN at han brænder ALT, ALT for mange chancer - inkl mange store chancer hvor det nærmest er sværere ikke at score. Men behøver vel hverken være pro- eller anti-Benzema for at ku tilslutte sig dette - det er som om at hvis man mener at Benzema er en middelstor katastrofe som afslutter, så ka blir man samtidig hetzet for ikke at ku se Benzemas forcer - forstå dog nu at man godt ka anerkende mandens forcer samtidig med at ha øjnene åbne for at manden mildt sagt har problemer med præcisionen.

Det jo ikke der problemet ligger. Problemet er at mange foretrækker en anden frem for Benz, bare fordi han er dårlig afslutter. Så er det jo mere "haterne" der ser forbi hans forcer, mere end os der ikke kan se han afslutter dårligt

"os der ikke kan se han afslutter dårligt " - nej ok, så ka jeg godt se det er svært at finde fælles fodslag, hvis nogen (dem med mancrush;-) ik ka se han er mucho uskarp.

Du plukker sætningen ud og manipulere med den. Flot.

Hvis du læste HELE indlægget ville du forstå at det jeg sagde var blot.. vi "fans" kan godt se hans mangler, men accepterer dem på baggrund af at han kompenserer for noget vi i langt højere grad mangler og har brug for. Til gengæld kan jer "haters" åbenbart ikke bedømme en angriber på andet end at scorer mange mål. Endda på trods af den alligevel fine statistik fra hans side af.

Jeg manipulerer med sætningen!!!??? Ja jeg har sgu da ik bedre at lave og jeg synes det er vildt givende for en debat at manipulere med folks udsagn for at få ret - så får jeg det så godt med mig selv. Det KU jo oz være at jeg misforstod sætningen, da den rent faktisk ka forstås på 2 forskellige måder. Nu har jeg læst den igen og lagt trykket anderledes og så ka jeg godt se at jeg totalt misforstod den.

Forstå nu at sådan som du skrev sætningen, så ku det nemt læses som om at sætningen "der ikke kan se han afslutter dårligt" beskrev "os" - og det var så min fejl at jeg i skyndingen forstod det sådan. Men altså - manipulere - prøv nu at fatte at vi sidder og debatterer om Benzema er en god spiller eller ej - de minutter jeg bruger på at deltage i debatten er samlet set de mindst vigtige for mig set over hele døgnet - har virkelig ik tænkt at tillægge denne debat så stor vigtighed at jeg orker at manipulere et eller andet totalt ligegyldigt som en eller anden tilfældig, og for mig ukendt, person - prøv nu at sætte tingene og vigtigheden af dette her en smule i relief.

12 år 3 måneder siden #112 af Siempre Madrid

Dios skrev: Real Madrid skrev:

Må indrømme, det var lidt inspirerende at se Liverpools fire forreste - Sturridge, Suarez, Sterling, Coutinho - mod City forleden. De kæmpede en vis legemsdel ud af bukserne, og spillede derudover med en sensationel kreativitet i angrebsspillet. Liverpool er virkelig blevet et forfriskende hold at se på under Brendan Rodgers, som jeg personligt er helt vild med!

Se udsendelsen - Being: Liverpool - hvor man følger Brendan Rodgers over en helt dag på træningsbanen og i hjemmet, fantastisk træner og et utrolig sympatisk menneske.

Helt enig. De spiller så energisk og livligt, og der sker altid noget når Liverpool har bolden. Det er en helt vanvittig transformation de er igang med, og det må man bare kreditere Rodgers for :)

Har set den udsendelse, og igen, så er det bare imponerende. Han er en fantastisk træner.

Og så har han jo været i lære hos José Mourinho. Det bliver man automatisk dygtigere af ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, BBB

12 år 3 måneder siden #113 af Sebberg
Dios:

Jeg tror egentligt vi er enige om det meste. Lige med Ronaldo har jeg tendens til at være lidt uenig med dig. Du har ret i, at han er begyndt at brænde lidt mere, men jeg synes udover den lille udvikling, at han normalt går som den mest træfsikre spiller verden over.

Derimod synes jeg ikke længere han laver så mange "vilde mål", man ikke har forventet han sparker ind. Får manden et hårdt indlæg ind i feltet eller en høj bold, så rammer han næsten altid målet! Det er fantastisk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 3 måneder siden #114 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Og så har han jo været i lære hos José Mourinho. Det bliver man automatisk dygtigere af ;-)

Tror de fleste Chelsea og Tottenham fans er uenige i det :D HINT: Villa Boas :)

Mourinho er helt sikkert en vanvittig god træner, men formår Rodgers og vinde Premier League med Liverpool, så vil jeg mene den bedrift er ligeså stor, som da Mourinho vandte Chl med Porto, og faktisk måske større!

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.

12 år 3 måneder siden #115 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Mourinho er helt sikkert en vanvittig god træner, men formår Rodgers og vinde Premier League med Liverpool, så vil jeg mene den bedrift er ligeså stor, som da Mourinho vandte Chl med Porto, og faktisk måske større!

Der havde du nær bragt mig i tvivl.

Men som alle ved: Når jeg skriver noget, så er det rigtigt!

;-)

Brendan Rodgers var i Chelsea samtidig med José Mourinho og har siden udtrykt taknemmelighed for de ting, han lærte af The Special One.

12 år 3 måneder siden #116 af Siempre Madrid
Men du har ret: Det vil være en gigantpræstation, hvis Liverpool vinder mesterskabet.

12 år 3 måneder siden #117 af BBB

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Nu havde Rodgers og AVB jo ret forskellige roller. Jeg tror ikke, at AVBs taktiske egenskaber eller hans egenskaber som scout fejler noget.

12 år 3 måneder siden #118 af SR4

Siempre fiel skrev:

SR4 skrev:

Siempre fiel skrev:

SR4 skrev:

Siempre fiel skrev: Altså som der dog ka tærskes langhalm på det her. Ka vi for faen dog ik blive enige om at vi alle er glade for at manden er blevet bedre og rent faktisk er rigtig god i det opbyggende og chanceskabende spil, MEN at han brænder ALT, ALT for mange chancer - inkl mange store chancer hvor det nærmest er sværere ikke at score. Men behøver vel hverken være pro- eller anti-Benzema for at ku tilslutte sig dette - det er som om at hvis man mener at Benzema er en middelstor katastrofe som afslutter, så ka blir man samtidig hetzet for ikke at ku se Benzemas forcer - forstå dog nu at man godt ka anerkende mandens forcer samtidig med at ha øjnene åbne for at manden mildt sagt har problemer med præcisionen.

Det jo ikke der problemet ligger. Problemet er at mange foretrækker en anden frem for Benz, bare fordi han er dårlig afslutter. Så er det jo mere "haterne" der ser forbi hans forcer, mere end os der ikke kan se han afslutter dårligt

"os der ikke kan se han afslutter dårligt " - nej ok, så ka jeg godt se det er svært at finde fælles fodslag, hvis nogen (dem med mancrush;-) ik ka se han er mucho uskarp.

Du plukker sætningen ud og manipulere med den. Flot.

Hvis du læste HELE indlægget ville du forstå at det jeg sagde var blot.. vi "fans" kan godt se hans mangler, men accepterer dem på baggrund af at han kompenserer for noget vi i langt højere grad mangler og har brug for. Til gengæld kan jer "haters" åbenbart ikke bedømme en angriber på andet end at scorer mange mål. Endda på trods af den alligevel fine statistik fra hans side af.

Jeg manipulerer med sætningen!!!??? Ja jeg har sgu da ik bedre at lave og jeg synes det er vildt givende for en debat at manipulere med folks udsagn for at få ret - så får jeg det så godt med mig selv. Det KU jo oz være at jeg misforstod sætningen, da den rent faktisk ka forstås på 2 forskellige måder. Nu har jeg læst den igen og lagt trykket anderledes og så ka jeg godt se at jeg totalt misforstod den.

Forstå nu at sådan som du skrev sætningen, så ku det nemt læses som om at sætningen "der ikke kan se han afslutter dårligt" beskrev "os" - og det var så min fejl at jeg i skyndingen forstod det sådan. Men altså - manipulere - prøv nu at fatte at vi sidder og debatterer om Benzema er en god spiller eller ej - de minutter jeg bruger på at deltage i debatten er samlet set de mindst vigtige for mig set over hele døgnet - har virkelig ik tænkt at tillægge denne debat så stor vigtighed at jeg orker at manipulere et eller andet totalt ligegyldigt som en eller anden tilfældig, og for mig ukendt, person - prøv nu at sætte tingene og vigtigheden af dette her en smule i relief.

Jeg accepterer gerne du misforstod mig.. men nu troede jeg ellers det var gjort klart at vi alle kan se Benz er dårlig afslutter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

12 år 3 måneder siden #119 af SR4

Siempre Madrid skrev: Men du har ret: Det vil være en gigantpræstation, hvis Liverpool vinder mesterskabet.

Det er en bedrift i sig selv de har været med i titlen til det sidste. Ligesom Simoene så synes jeg allerede han har gjort det mere end godt, selvom det ikke ender med et mesterskab.

12 år 3 måneder siden #120 af Vildfaren

Dios skrev: Hænger du virkelig ansvaret op på de 2, fordi de brænder for meget? Vil det så også sige, at du 100% vil give Benzema skylden for nederlaget imod Barcelona, fordi han brændte 2-3 chancer? Hvis ja, så har jeg det freaking fucking vildt lige nu :D

Problemet under Mourinho var jo, at vi havde 11 individuelister og ikke et hold. Faktisk er det jo præcis det samme, som mange af Benzema kritikkerne vil have idag. I går alt for meget op i scoret mål, og det er selvom Benzema faktisk har scoret flere mål end alle fra Bayern München's hold, men det gør jo ikke Real Madrid til favoritter i det opgør.
De bedste hold har ikke 4 afsluttere, som alle har scoret over 30 mål, men 5-7 spillere som fordeler målene imellem sig, og det kendetegner jo et godt hold. Selvfølgelig er der 1-2 spillere som scorer flere mål end de andre, men dem har vi jo også i Real Madrid.
Det handler jo heller ikke udelukkende om hvor mange mål pr. afslutninger en angriber har for at vinde titler, men et hold som arbejder for hinanden.

Jeg tror grunden til vi ikke vinder nok titler er, fordi vores 3 forreste mand ikke skal deltage specielt aktivt i det defensive spil, hvor imod alle andre tophold der knokler angriberne næsten ligeså meget som midtbanespillerne. Jeg så et sted at Reus løb 14,3 km imod os, og det var 3 km mere end Alonso, som løb mest for os den dag. Det siger altså lidt det hele.

De seneste mange år har vi været det mest scorende hold, men hvad nytter det når vi ikke vinder titler? Det handler så meget mere end bare mål jo.

Nej Dios jeg hænger ikke de to op på noget som helst og der er ingen grund til, at antyde noget. Men der bliver sagt, at når nu Benz ikke er den bedste afslutter, kan han bare smide den videre til de to andre fænomenale afsluttere vi har. Så argumentere jeg ganske sagligt for, at både CR7 ogBale ikke var fænomenale afsluttere. Så blev der desuden sagt, at det vær næsten ligegyldigt, med det antal chancer de skaber.

Der er jeg jo bare fuldstændig uenig. For det er ikke alle kampe vi vader i chancer som imod Almeria osv osv.
Når vi møder Bayern og andre rigtig store hold, så får vi væsentlig færre chancer og ofte kun halve chancer. CR7 bliver i øvrigt holdt ude af kampen med en superstram opdækning.
Derfor er det efter min bedste overbevisning, at man har brug for spillere som er skarpere foran mål.
Tag CHL forrige år som eksempel. Hvor mange chancer var det lige Chelsea havde i hele den kamp?
Når der bliver kmæpet om pokaler er vi oppe på så højt et niveau, at vi ikke vader i chancer og ikke har råd til at spilde chancer hele tiden, for det gør vores modstandere ikke.

Din holdhistorie køber jeg til gengæld 100%. Store hold vinder poklaler sammen og man kæmper selvfølgelig først og fremmest for holdet.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Vildfaren. Begrundelse: Forkert citering.

Leveret af Kunena Forum