Bedømmelse af truppen mod Almería
Lad mig starte med at slå en ting fast. Jeg synes Benzema har været _meget_ bedre i denne sæson, end han før har været. Men han scorer ikke nok. Det gør han altså ikke.
Problemet er, at han alligevel scorer 20-25 mål på en sæson, hvilket altid kan benyttes som argumentation mod hans manglende skarphed. Men holder den? Det mener jeg ikke. Når en angriber på europæisk topniveau får en start 11'er, er det min overbevisning, at det næsten er umuligt ikke at score i hvert fald 10-15 mål på en sæson, hvilket giver sig selv taget hvor mange mål og hvor meget plads Real Madrid for i betragtning.
Jeg synes Benzema har taget et stort skridt denne sæson, men han mangler stadig meget i forhold til de andre angribere der bliver nævnt herinde. De fleste af disse har også det opbyggende spil som en force OG er bedre foran mål end Benzema. Angriberen der kun sparker mål ind og ikke deltager i det opbyggende spil er jo efterhånden også et fortidslevn.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: @BBB.
Alle herinde kan være enige om, at Benzema skal bruge lidt for mange chancer per mål, og mange af hans afslutninger ikke er af højeste kvalitet, men når det så er sagt, så roser de fleste kritikkere i den grad Benzema for hans måde at gå med i spillet, og hans måde at sætte det op på, som vi f.eks. så det igår. Når Ancelotti derudover siger, at Benzema er utrolig vigtig, fordi han kan omstille sit spil alt efter hvad Real Madrid har brug for, men indikere, at hans primære funktion ikke er og ligge i boksen og kæmpe dem indover stregen, men mere være bindeleddet imellem midtbane og angreb.
Sagt med mine egne ord, men jeg er sikker på du ikke får problemer med at forstå hvad jeg mener, og hvad Ancelotti sagde ordret.
Og alligevel kvitterer brugerne herinde med laveste karakter på holdet. ;)
Hvis han er så god til opspillet, så skal han bare have af vide, at han under ingen omstændigheder må skyde på mål. så er der ingen problemer.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Real Madrid skrev:
Ja vi tror det er så firkantet for vi er allesammen idioter der igår så vores første fodboldkamp!! Altså jeg forstår at mange har gang i et vildt mancrush på Benzema og fair nok - vi har alle vores favoritter. Men selv om han har haft en fin sæson med flere mål end tidligere og generelt flere gode kampe end førhen (var så måske oz det mindste man ku forlange), så ændrer det ikke på at han oz tit ligner én der er mere uvenner med bolden end noget andet. Men igen, overall har han været god i denne sæson - og jeg tror alle vi ka acceptere at en spydspids på det nuværende RM-hold ik laver 45 kasser på en sæson fordi man har kannibaler omkring sig som Cristiano og Bale.
Sorry kunne ikke lade vær ;-)
Hahaha, det tog mig i hvert fald et minut at finde ud af, hvorfor det billede var relevant.
Vildfaren skrev:
Dios skrev: @BBB.
Alle herinde kan være enige om, at Benzema skal bruge lidt for mange chancer per mål, og mange af hans afslutninger ikke er af højeste kvalitet, men når det så er sagt, så roser de fleste kritikkere i den grad Benzema for hans måde at gå med i spillet, og hans måde at sætte det op på, som vi f.eks. så det igår. Når Ancelotti derudover siger, at Benzema er utrolig vigtig, fordi han kan omstille sit spil alt efter hvad Real Madrid har brug for, men indikere, at hans primære funktion ikke er og ligge i boksen og kæmpe dem indover stregen, men mere være bindeleddet imellem midtbane og angreb.
Sagt med mine egne ord, men jeg er sikker på du ikke får problemer med at forstå hvad jeg mener, og hvad Ancelotti sagde ordret.
Og alligevel kvitterer brugerne herinde med laveste karakter på holdet. ;)
Hvis han er så god til opspillet, så skal han bare have af vide, at han under ingen omstændigheder må skyde på mål. så er der ingen problemer.
Ja der er desværre mange 12 årige Real Madrid fans nu til dags ;)
4-1 imod Barca havde været noget af en ydmygelse, og alligevel er Benzema den 2. mest scorende i Real Madrid denne sæson. Værre står det vidst heller ikke til vel!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
4-1 imod Barca havde været noget af en ydmygelse, og alligevel er Benzema den 2. mest scorende i Real Madrid denne sæson. Værre står det vidst heller ikke til vel!
Det er alle de 12-årlige der hader Benzema? Det blir sgu værre og værre.
Det næste blir vel at hjemmesiden er blevet hacket. Eller at vi alle der ikke mener han er fremragende, er betalte lobbyister, der kun er ude på, at tilsværte Benzemas navn.
Prøv forholde dig til afstemningen eller der snydt med den.
Desuden bliver man som frontangriber for Real, tilbudt et vanvittigt antal af mindre og og et fornuftigt antal 100% chancer.
17 mål i 32 kampe i La Liga er jeg på ingen måde imponeret over. Som Sebberg tidligere skrev, så er man næsten selvskrevet med 15 basser som forreste mand i Real.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Det næste blir vel at hjemmesiden er blevet hacket. Eller at vi alle der ikke mener han er fremragende, er betalte lobbyister, der kun er ude på, at tilsværte Benzemas navn.
Desuden bliver man som frontangriber for Real, tilbudt et vanvittigt antal af mindre og og et fornuftigt antal 100% chancer.
17 mål i 32 kampe i La Liga er jeg på ingen måde imponeret over. Som Sebberg tidligere skrev, så er man næsten selvskrevet med 15 basser som forreste mand i Real.
Jeg synes simpelthen, at du bagatelliserer hans præstationer for meget. Fint nok du ikke synes, at han præsterer som en rigtig topangriber - jeg kan sagtens følge nogle af dine argumenter. Men at degradere hans 17 mål til det rene ingenting er altså for meget. En af klubbens største legender havde hele syv sæsoner her uden at komme over 15 ligamål på en sæson, som tilsyneladende er selvskrevet. Han hed Raúl. Og vi kan vel godt være enige om, at han - trods manglende Pichichi-titler - stadig kunne bidrage med en del til klubben.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev: Nogen er stadig ikke over at vi solgte Higuain.
Det er jeg ikke, men af andre årsager end sportslige...
Fremragende spiller. Fremragende mand.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Nej nu hentydede jeg faktisk en smule til dig ;) Det er jo ikke os alle som går ind og ændre i spillernes karakterer langtid efter kampen, for at synes at stå bedre i en debat. Her mener jeg selvfølgelig, at du lagde ud med et 3-tal til Benzema til at starte med, men sjovt nok efter debatten blev det hurtigt ændret til et 2-tal.
Hvis jeg skal være ærlig, så rager det mig så lidt, at du ikke kan lide Benzema. Jeg synes bare det er interessant, men tro mig jeg sover stadig som en drøm om natten uanset din holdning.
Og behøver jeg egentlig at forholde mig til flertallet? Det betyder jo bare der er flere tosser end jeg troede ;P
Jeg bliver først nervøs den dag Ancelotti og Zidane ikke bryder sig om Benzema længere, men heldigvis kommer de dage ikke lige foreløbelig :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
JSaxtorph skrev:
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Jeg synes simpelthen, at du bagatelliserer hans præstationer for meget. Fint nok du ikke synes, at han præsterer som en rigtig topangriber - jeg kan sagtens følge nogle af dine argumenter. Men at degradere hans 17 mål til det rene ingenting er altså for meget. En af klubbens største legender havde hele syv sæsoner her uden at komme over 15 ligamål på en sæson, som tilsyneladende er selvskrevet. Han hed Raúl. Og vi kan vel godt være enige om, at han - trods manglende Pichichi-titler - stadig kunne bidrage med en del til klubben.
Jeg kan godt se, at Vildfaren bagatellisere Benzemas præstationer, men at du sammenligner med Raul er på grænsen til det tragikomiske.
Hvorfor? Jo, fordi tiden er en anden i dag. Offensiven er en anden, og det samme er antallet af mål. Et hurtigt kig på to tilfældige sæsoner i Rauls tid viser hhv., 70 og 72 mål i en La Liga sæson. I denne sæson har vi nu scoret 94 gange og mangler 5 kampe. Denne udvikling gælder selvfølgelig også CHL (i høj grad tror jeg), så rundt regnet bliver der vel scoret en 50 mål mere på sæson, vil jeg mene uden at have tallene.
Derfor giver det selvfølgelig mening, at Raul ikke scorede ligeså mange mål, og derfor synes jeg heller ikke, at Benzema skal tillægges så meget ros for at score 25 mål, når holdet scorer 150 på en sæson. Så skal man eddermandme være ringe, hvis ikke man i hvert fald får scoret en 10-15 mål.
Det er korrekt, at holdet scorer mange flere mål i ligaen de seneste år, end da Raúl var her. Men der er lige pludselig også en Cristiano Ronaldo i den ligning, der scorer dobbelt så mange mål, som Kongesønnen gjorde på en enkelt sæson. Det bidrager - måske bare en lille smule - til det høje antal mål.
- og vigtigt, når jeg sammenligner de to, så er det på statistikken, ikke på spillerne. Bare lige for at slå det fast.