Bedømmelse af truppen mod Almería
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
M_linding skrev: Det er fantastisk, at man kan bruge dét faktum at Real Madrid scorer mange mål, IMOD Benzema!;) Det burde da netop få folk til at klappe i hænderne af Benzema, når det nu er ham som er vores forreste bindeled og playmaker, samt ham der bidrager med næst flest mål?
Som jeg har sagt før, så kan man vende statistik lidt som man vil. Men spillet fungerer bare med Benzema på banen - Og det kan man vel se, uanset om man forstår eller ikke forstår hvordan Benzema hele tiden arbejder?
Der er så også to andre præmisser, som jeg synes er forkert, i flere af argumenterne:
1. Hvis man køber en angriber der har scoret 10 mål flere end Benzema, så vil dette nok ikke betyde at Real Madrid vil score 10 mål flere. Tværtimod kunne det lige så godt ødelægge balancen og hierakiet i angrebet, og give både Ronaldo, Bale og 9'eren dårligere arbejdsbetingelser.
2. Et par gange har jeg læst sætningen "hvis den chance var landet for fødderne af..." - Men sådan fungerer chancer ikke:) Evnen til at skabe og komme frem til chancer, er lige så reel som det at have et godt spark. Så fordi Benzema havde fem store chancer mod Barcelona, og scorede på to af dem, så er det ikke ensbetydende med at Falcao havde scoret fem mål i samme kamp, hvis han havde spillet.
Nu må den utopiske idé om at kalde Benzema for playmaker simpelthen stoppe. Jo, han har en playmaker, hvis du sammenligner med Huntelaar eller Mandzukic, men resten af hans konkurrenter på den europæiske scene er også med i opspillet. Den helt stationære angriber er død.
Dine argumenter bygger på hypoteser - ligesom mine. Nej, det kan godt være, at Real Madrid ikke ville score 10 mål mere, såfremt Falcao kom til klubben. Men det kunne ligeså godt ske, at de scorede 15 mere? Det er ikke til at sige.
Det eneste, der ikke bygger på hypoteser er, at Benzema brænder for mange chancer. Det tror jeg de fleste kan skrive under på. I vælger så at forsvare dette, da Benzema har andre kvaliteter. Jeg siger så, at de kvaliteter som i påpeger også findes hos de angrebsspillere som kunne spille i Real Madrid, og som udover dette har til vane at være mere effektive foran mål end Benzema.
"Spillet fungerer bare med Benzema". Korrekt, men det nytter ikke noget, når han ikke banker de mål ind mod Barcelona eller når han brænder en friløber mod Dortmund, der kan lukke kampene.
interfigo skrev: Den eneste jeg reelt ser som en spiller som kan udfylde Benzemas rolle og mere til er Suarez, da han er komplet. Det eneste problem bliver at han (i modsætning til Benzema) er et brokkehoved hvis ikke man spiller ham i favorable positioner, og det kan give et clinch med Cristiano :)
Ser du det som den ENESTE udfordring ved Suarez? Tror godt jeg kunne finde 2-3 stykker mere! ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Når Benzema brænder en kæmpe chance mod Barcelona - men scorer fem minutter senere - kan man så sige at han burde have scoret to mål? Eller ville kampen have ændret sig, hvis han havde scoret på den første chance, og dermed havde han måske aldrig haft mulighed for at komme frem til den chance han scorede på?
Ja, det bliver lidt langt ude;) Men for mig at se, virker det lidt kringlet at kritisere Benzema for, at han ikke scorede hattrick mod Barcelona - Også selvom han havde store chancer, inden han fik scoret.
Men lad mig da bare slå fast, at jeg heller ikke forstår, at det skal være så svært for Benzema at score de nemme mål. Heldigvis er han, som sagt, ganske habil til at score flotte mål i svære kampe. Faktisk er det kun seks ud af hans 17 liga-mål, som er scoret i storsejre. Ligeledes er hans mål fordelt over 14 kampe, hvilket også klart er at foretrække, frem for at han scorer tre mål i en hjemmebanekamp, og så ingen de næste fem kampe... Det mener jeg i hvert fald;)
Mener dog stadig man ved Dortmund kan mene, at han ved at sparke sin friløber ind vil lukke kampen.
Dios skrev: Nej nu hentydede jeg faktisk en smule til dig ;) Det er jo ikke os alle som går ind og ændre i spillernes karakterer langtid efter kampen, for at synes at stå bedre i en debat. Her mener jeg selvfølgelig, at du lagde ud med et 3-tal til Benzema til at starte med, men sjovt nok efter debatten blev det hurtigt ændret til et 2-tal.
Hvis jeg skal være ærlig, så rager det mig så lidt, at du ikke kan lide Benzema. Jeg synes bare det er interessant, men tro mig jeg sover stadig som en drøm om natten uanset din holdning.
Og behøver jeg egentlig at forholde mig til flertallet? Det betyder jo bare der er flere tosser end jeg troede ;P
Jeg bliver først nervøs den dag Ancelotti og Zidane ikke bryder sig om Benzema længere, men heldigvis kommer de dage ikke lige foreløbelig :)
Dios Jeg svarer lige kort tpå denne, da jeg er på arbejde og ikke har mulighed for, at læse det hele igennem.
Du skal vide, at jeg ALDRIG kunne finde på, at ændre karakteren for en given situation for, at kunne stå bedre i en debat. ALDRIG.
Jeg snyder ALDRIG, men du kender mig også kun som brugeren Vildfaren herinde og det kan du ikke vide.
Jeg vil gerne opfordre Siempre, Torben eller en anden admin til, at skrive herinde hvornår mine karaktere er gemt sidst.
På den måde får du og andre brugere vished for, at jeg ikke har ændret noget for, at stå bedre.
Jeg beklager dog, at jeg tidligere har skrevet, at jeg havde givet ham karakteren 3.
Det var sådan jeg huskede det. Men jeg er sgu ikke en fusker.
EDIT: jeg er med i dialogen igen ved 17-tiden
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Pelle skrev:
interfigo skrev: Den eneste jeg reelt ser som en spiller som kan udfylde Benzemas rolle og mere til er Suarez, da han er komplet. Det eneste problem bliver at han (i modsætning til Benzema) er et brokkehoved hvis ikke man spiller ham i favorable positioner, og det kan give et clinch med Cristiano :)
Ser du det som den ENESTE udfordring ved Suarez? Tror godt jeg kunne finde 2-3 stykker mere! ;-)
Mener du hans opførsel? Nu ser jeg ikke Liverpool hver uge, men mit indtryk er at den har forbedret sig?
- Storken
- Gæst
-
interfigo skrev:
Pelle skrev:
Mener du hans opførsel? Nu ser jeg ikke Liverpool hver uge, men mit indtryk er at den har forbedret sig?
Jeg er ikke i tvivl om, at Suarez forbedret attitude udelukkende skyldes succes på banen. Det sekund Liverpool igen møder modgang, vil Suarez indre dæmon dukke op igen.
Siempre fiel skrev: Altså som der dog ka tærskes langhalm på det her. Ka vi for faen dog ik blive enige om at vi alle er glade for at manden er blevet bedre og rent faktisk er rigtig god i det opbyggende og chanceskabende spil, MEN at han brænder ALT, ALT for mange chancer - inkl mange store chancer hvor det nærmest er sværere ikke at score. Men behøver vel hverken være pro- eller anti-Benzema for at ku tilslutte sig dette - det er som om at hvis man mener at Benzema er en middelstor katastrofe som afslutter, så ka blir man samtidig hetzet for ikke at ku se Benzemas forcer - forstå dog nu at man godt ka anerkende mandens forcer samtidig med at ha øjnene åbne for at manden mildt sagt har problemer med præcisionen.
Det jo ikke der problemet ligger. Problemet er at mange foretrækker en anden frem for Benz, bare fordi han er dårlig afslutter. Så er det jo mere "haterne" der ser forbi hans forcer, mere end os der ikke kan se han afslutter dårligt
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
SR4 skrev:
Siempre fiel skrev: Altså som der dog ka tærskes langhalm på det her. Ka vi for faen dog ik blive enige om at vi alle er glade for at manden er blevet bedre og rent faktisk er rigtig god i det opbyggende og chanceskabende spil, MEN at han brænder ALT, ALT for mange chancer - inkl mange store chancer hvor det nærmest er sværere ikke at score. Men behøver vel hverken være pro- eller anti-Benzema for at ku tilslutte sig dette - det er som om at hvis man mener at Benzema er en middelstor katastrofe som afslutter, så ka blir man samtidig hetzet for ikke at ku se Benzemas forcer - forstå dog nu at man godt ka anerkende mandens forcer samtidig med at ha øjnene åbne for at manden mildt sagt har problemer med præcisionen.
Det jo ikke der problemet ligger. Problemet er at mange foretrækker en anden frem for Benz, bare fordi han er dårlig afslutter. Så er det jo mere "haterne" der ser forbi hans forcer, mere end os der ikke kan se han afslutter dårligt
"os der ikke kan se han afslutter dårligt " - nej ok, så ka jeg godt se det er svært at finde fælles fodslag, hvis nogen (dem med mancrush;-) ik ka se han er mucho uskarp.
M_linding skrev: 1. Hvis man køber en angriber der har scoret 10 mål flere end Benzema, så vil dette nok ikke betyde at Real Madrid vil score 10 mål flere. Tværtimod kunne det lige så godt ødelægge balancen og hierakiet i angrebet, og give både Ronaldo, Bale og 9'eren dårligere arbejdsbetingelser.
Man bør heller ikke være så naiv, at man partout afviser muligheden for det modsatte. En Suarez kunne gå hen og score flere mål, samtidig med at Real Madrid scorer flere mål, hvis Suarez erstattede Benzema.