Bedømmelse af truppen mod Almería
Din påstand er cirkulær, og hedder reelt at spillerne scorer færre mål, fordi de scorer færre mål.
Jeg er dog enig i, at tiden er en anden, men det er også ret svært at være uenig i ;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev: Spillerne scorer færre mål, fordi holdene scorer færre mål. Kunne holdenes færre mål skyldes at spillerne scorer mindre?
Din påstand er cirkulær, og hedder reelt at spillerne scorer færre mål, fordi de scorer færre mål.
Jeg er dog enig i, at tiden er en anden, men det er også ret svært at være uenig i ;-)
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg, såfremt den var rettet mod mig :)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sebberg skrev:
JSaxtorph skrev:
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Ja der er desværre mange 12 årige Real Madrid fans nu til dags ;)
4-1 imod Barca havde været noget af en ydmygelse, og alligevel er Benzema den 2. mest scorende i Real Madrid denne sæson. Værre står det vidst heller ikke til vel!
Det er alle de 12-årlige der hader Benzema? Det blir sgu værre og værre.
Det næste blir vel at hjemmesiden er blevet hacket. Eller at vi alle der ikke mener han er fremragende, er betalte lobbyister, der kun er ude på, at tilsværte Benzemas navn.
Prøv forholde dig til afstemningen eller der snydt med den.
Desuden bliver man som frontangriber for Real, tilbudt et vanvittigt antal af mindre og og et fornuftigt antal 100% chancer.
17 mål i 32 kampe i La Liga er jeg på ingen måde imponeret over. Som Sebberg tidligere skrev, så er man næsten selvskrevet med 15 basser som forreste mand i Real.
Jeg synes simpelthen, at du bagatelliserer hans præstationer for meget. Fint nok du ikke synes, at han præsterer som en rigtig topangriber - jeg kan sagtens følge nogle af dine argumenter. Men at degradere hans 17 mål til det rene ingenting er altså for meget. En af klubbens største legender havde hele syv sæsoner her uden at komme over 15 ligamål på en sæson, som tilsyneladende er selvskrevet. Han hed Raúl. Og vi kan vel godt være enige om, at han - trods manglende Pichichi-titler - stadig kunne bidrage med en del til klubben.
Jeg kan godt se, at Vildfaren bagatellisere Benzemas præstationer, men at du sammenligner med Raul er på grænsen til det tragikomiske.
Hvorfor? Jo, fordi tiden er en anden i dag. Offensiven er en anden, og det samme er antallet af mål. Et hurtigt kig på to tilfældige sæsoner i Rauls tid viser hhv., 70 og 72 mål i en La Liga sæson. I denne sæson har vi nu scoret 94 gange og mangler 5 kampe. Denne udvikling gælder selvfølgelig også CHL (i høj grad tror jeg), så rundt regnet bliver der vel scoret en 50 mål mere på sæson, vil jeg mene uden at have tallene.
Derfor giver det selvfølgelig mening, at Raul ikke scorede ligeså mange mål, og derfor synes jeg heller ikke, at Benzema skal tillægges så meget ros for at score 25 mål, når holdet scorer 150 på en sæson. Så skal man eddermandme være ringe, hvis ikke man i hvert fald får scoret en 10-15 mål.
Og så lå Raúl langt størstedelen af sin karriere ikke som ene mand på toppen, men havde jo netop en mand ved siden af sig eller foran sig som oftest var en rigtig afsluttertype og spilleren der sku komme frem til de fleste afslutninger.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Siempre fiel skrev:
Sebberg skrev:
JSaxtorph skrev:
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Ja der er desværre mange 12 årige Real Madrid fans nu til dags ;)
4-1 imod Barca havde været noget af en ydmygelse, og alligevel er Benzema den 2. mest scorende i Real Madrid denne sæson. Værre står det vidst heller ikke til vel!
Det er alle de 12-årlige der hader Benzema? Det blir sgu værre og værre.
Det næste blir vel at hjemmesiden er blevet hacket. Eller at vi alle der ikke mener han er fremragende, er betalte lobbyister, der kun er ude på, at tilsværte Benzemas navn.
Prøv forholde dig til afstemningen eller der snydt med den.
Desuden bliver man som frontangriber for Real, tilbudt et vanvittigt antal af mindre og og et fornuftigt antal 100% chancer.
17 mål i 32 kampe i La Liga er jeg på ingen måde imponeret over. Som Sebberg tidligere skrev, så er man næsten selvskrevet med 15 basser som forreste mand i Real.
Jeg synes simpelthen, at du bagatelliserer hans præstationer for meget. Fint nok du ikke synes, at han præsterer som en rigtig topangriber - jeg kan sagtens følge nogle af dine argumenter. Men at degradere hans 17 mål til det rene ingenting er altså for meget. En af klubbens største legender havde hele syv sæsoner her uden at komme over 15 ligamål på en sæson, som tilsyneladende er selvskrevet. Han hed Raúl. Og vi kan vel godt være enige om, at han - trods manglende Pichichi-titler - stadig kunne bidrage med en del til klubben.
Jeg kan godt se, at Vildfaren bagatellisere Benzemas præstationer, men at du sammenligner med Raul er på grænsen til det tragikomiske.
Hvorfor? Jo, fordi tiden er en anden i dag. Offensiven er en anden, og det samme er antallet af mål. Et hurtigt kig på to tilfældige sæsoner i Rauls tid viser hhv., 70 og 72 mål i en La Liga sæson. I denne sæson har vi nu scoret 94 gange og mangler 5 kampe. Denne udvikling gælder selvfølgelig også CHL (i høj grad tror jeg), så rundt regnet bliver der vel scoret en 50 mål mere på sæson, vil jeg mene uden at have tallene.
Derfor giver det selvfølgelig mening, at Raul ikke scorede ligeså mange mål, og derfor synes jeg heller ikke, at Benzema skal tillægges så meget ros for at score 25 mål, når holdet scorer 150 på en sæson. Så skal man eddermandme være ringe, hvis ikke man i hvert fald får scoret en 10-15 mål.
Og så lå Raúl langt størstedelen af sin karriere ikke som ene mand på toppen, men havde jo netop en mand ved siden af sig eller foran sig som oftest var en rigtig afsluttertype og spilleren der sku komme frem til de fleste afslutninger.
Og det har Benzema jo også i Cristiano Ronaldo.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Desuden synes jeg ikke Benzemas force i spilopbyggelse giver ham carte blanche til at være så uskarp foran mål. I en kamp som den sidste Clasico, hvor vores normale måljager bliver lukket ned, så skal Benzema være en topangriber. Og jo, han scorede 2 mål, men han havde chancer til 5-6 mål. 5-6 kæmpechancer, som jeg er HELT overbevist om, at de andre topangribere der bliver nævnt, ville have en større effektivitet på.
Tildels enig, men så er grænsen også bare rykket den anden vej ift. til dine beregninger. Man skal også passe på med og have Ronaldo og Messi's målsnit med i beregninger, for de har sat en uhyrlig høj standard, og hvis 25 mål ikke er nok for en angriber, så har man allerede sat overliggeren alt for højt, også selvom der bliver scoret flere mål end førhen. Hvis du ikke synes det, så flopper stort set alle angribere i dine øjne, og det er en smule urealistisk.
Prøv nu og se på topscorerne i alle top ligaer i verden, også i Spanien, men se bort fra Ronaldo og Messi. Der er altså ikke mange angribere som scorer over 30 mål. Har lavet en lille liste over de mest scorende angribere i de bedste ligaer og har taget ligaen og Cl med, hvor det kun er Suarez som ikke har spillet Cl.
1. Zlatan - 35 mål.
2. Diego Costa - 33 mål
2. Suarez - 29 mål, men kun i ligaen.
3. Lewandowski - 23 mål.
4. Benzema - 21 mål.
4. Agüero - 21 mål.
4. Higuain - 21 mål.
5. Mandzukic - 20 mål.
6. Cavani - 19 mål.
7. Rooney - 17 mål.
Jeg synes nu Benzema ligger lunt i svinget. Han brænder nogle store chancer, og jeg er sikker på vi kan finde en anden angriber som kan scorer flere mål end ham, men er man ikke lidt naiv, hvis man tror Real Madrid scorer 10-15 mål mere af den grund? Derudover synes jeg det er værd at nævne, at det kun er Cavani, Rooney og Benzema som ikke er den decideret målscorer på holdet, selvom Cavani nu er den oplagte boksspiller, så er det nu engang Zlatan som spiller den rolle.
Skal man signe en ny angriber, så er der altså ikke mange om buddet. Cavani, Mandzukic, Rooney og Agüero er de eneste mulige i mine øjne. Ikke at det bliver nemt, men muligt tror jeg det ville være. Suarez bliver højst sandsynligt i Liverpool, og Atlético forhandler på ingen måde med Real Madrid om et køb af Costa.
Mandzukic er en rigtig dygtig boksspiller, men ville vælge Benzema til hver en tid over ham. Agüero er fantastisk god, men vil vi have endnu en skadet spiller i truppen? Nej vel.
Rooney ville være en god signing, da han besidder mange af de samme kvaliteter som Benzema, men det har bare vist sig, at han scorer ligeså "få" mål som Benzema i den hængende angriber rolle, og i mine øjne er det som at gå over åen efter vand.
Cavani er en fantastisk afslutter og boksspiller, men nu er jeg mere til de mere moderne tekniske spillere, så selvom han nok ville score flere mål end Benzema, så ville jeg også foretrække Benzema frem for ham.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Ouch. Selvmål af dimensioner? Arh, ja det tror jeg vidst nok! :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: Siempre fiel skrev:
Ouch. Selvmål af dimensioner? Arh, ja det tror jeg vidst nok! :D
Hehe - jeg ser hva du mener .-D Men jeg er såmænd udmærket klar over at den kære Benz på kanterne har et par kannibaler (som jeg nævnte i et tidligere indlæg), men derfor ka man vel godt lige bidrage med information om en formationsforskel på nutiden og fortiden. Men ok, jeg køber metaforen med et selvmål - jeg var dog ik klar over at jeg var i kamp, men hvis du ka leve med at vinde på et pivheldigt selvmål, så ta du bare den - jeg ser om jeg ka kæmpe mig igennem dagen alligevel ;-)
Jeg kan følge din tankegang, men før at jeg overhovedet gider lade din statistik vægte, så har jeg brug for at vide, hvor mange kampe angriberen har spillet, og hvor mange mål hans hold scorer. Jeg er selv på arbejde, så jeg kan ikke lave denne, men jeg er HELT sikker på, at Benzema hagler ned af den liste så.
Benzema spiller for det hold der scorer aller flest mål og har mere eller mindre spillet alle kampe denne sæson. De angribere, der ligger ved hans side (Aguero, Higuain, Lewan) har alle været skadet og spiller for hold der samlet set har scoret betydeligt færre mål end Real Madrid (måske med undtagelse af Kun, der dog har været meget skadet).
Jeg synes en ny angriber er svær. Hvem skal det være. Aguero er den lille hurtige type - Mandzukic det modsatte. Personligt vil jeg have mellemtingen - lidt ligesom Benzema er. Derfor kunne jeg godt tænke mig en Falcao eller Cavani. Begge to farlige i luftrummet, en okay fart, fantastiske løb og førstegangsberøringer, og vigtigst af alt: mere effektive foran kassen.
Jeg gad dog også godt se Aguero på holdet, der må siges at være endnu stærkere end Benzema i det tekniske småspil og samtidig helt absurd hurtige reaktioner i forhold til løb i dybden.
Hvem vil du helst have, Dios?
Sebberg skrev: Dios:
Jeg kan følge din tankegang, men før at jeg overhovedet gider lade din statistik vægte, så har jeg brug for at vide, hvor mange kampe angriberen har spillet, og hvor mange mål hans hold scorer. Jeg er selv på arbejde, så jeg kan ikke lave denne, men jeg er HELT sikker på, at Benzema hagler ned af den liste så.
Benzema spiller for det hold der scorer aller flest mål og har mere eller mindre spillet alle kampe denne sæson. De angribere, der ligger ved hans side (Aguero, Higuain, Lewan) har alle været skadet og spiller for hold der samlet set har scoret betydeligt færre mål end Real Madrid (måske med undtagelse af Kun, der dog har været meget skadet).
Jeg synes en ny angriber er svær. Hvem skal det være. Aguero er den lille hurtige type - Mandzukic det modsatte. Personligt vil jeg have mellemtingen - lidt ligesom Benzema er. Derfor kunne jeg godt tænke mig en Falcao eller Cavani. Begge to farlige i luftrummet, en okay fart, fantastiske løb og førstegangsberøringer, og vigtigst af alt: mere effektive foran kassen.
Jeg gad dog også godt se Aguero på holdet, der må siges at være endnu stærkere end Benzema i det tekniske småspil og samtidig helt absurd hurtige reaktioner i forhold til løb i dybden.
No offence men er den ikke lidt lam med at Benz scorer fordi holdet scorer? ;)
Det svarer til at sige Casillas kun lukker lidt ind ´fordi holdet gør det :D
Sætningen hedder holdet scorer mange mål pga Benzema´s (bla) mange mål, assist og opbyggende spil. Det jo ikke sådan du bare kaster en random spiller ind på toppen og så vil han scorer mange mål fordi holdet gør det. Tværtimod så vil holdets antal mål bare falde.
Holdets mål er afhængigt af spillerne - ikke omvendt
SR4 skrev:
Sebberg skrev: Dios:
No offence men er den ikke lidt lam med at Benz scorer fordi holdet scorer? ;)
Det svarer til at sige Casillas kun lukker lidt ind ´fordi holdet gør det :D
Sætningen hedder holdet scorer mange mål pga Benzema´s (bla) mange mål, assist og opbyggende spil. Det jo ikke sådan du bare kaster en random spiller ind på toppen og så vil han scorer mange mål fordi holdet gør det. Tværtimod så vil holdets antal mål bare falde.
Holdets mål er afhængigt af spillerne - ikke omvendt
Det er jo en blanding af de to. Selvfølgelig er den enkelte spiller med til at skabe de mål som holdet scorer, men det er også logik for burhøns, at Benzema har bedre forudsætninger for at score mange mål for Real Madrid der scorer 150 mål, end for Cardiff, der scorer 40 mål.
Og jo, jeg mener bestemt, at såfremt man smed eksempelvis Benteke på Real Madrids hold, så ville han på nuværende tidspunkt have scoret mere end de 10 mål, han står noteret for nu.
Som jeg har sagt før, så kan man vende statistik lidt som man vil. Men spillet fungerer bare med Benzema på banen - Og det kan man vel se, uanset om man forstår eller ikke forstår hvordan Benzema hele tiden arbejder?
Der er så også to andre præmisser, som jeg synes er forkert, i flere af argumenterne:
1. Hvis man køber en angriber der har scoret 10 mål flere end Benzema, så vil dette nok ikke betyde at Real Madrid vil score 10 mål flere. Tværtimod kunne det lige så godt ødelægge balancen og hierakiet i angrebet, og give både Ronaldo, Bale og 9'eren dårligere arbejdsbetingelser.
2. Et par gange har jeg læst sætningen "hvis den chance var landet for fødderne af..." - Men sådan fungerer chancer ikke:) Evnen til at skabe og komme frem til chancer, er lige så reel som det at have et godt spark. Så fordi Benzema havde fem store chancer mod Barcelona, og scorede på to af dem, så er det ikke ensbetydende med at Falcao havde scoret fem mål i samme kamp, hvis han havde spillet.