Bedømmelse af truppen mod Almería

12 år 3 måneder siden #97 af Dios

BBB skrev:

M_linding skrev: 1. Hvis man køber en angriber der har scoret 10 mål flere end Benzema, så vil dette nok ikke betyde at Real Madrid vil score 10 mål flere. Tværtimod kunne det lige så godt ødelægge balancen og hierakiet i angrebet, og give både Ronaldo, Bale og 9'eren dårligere arbejdsbetingelser.

Man bør heller ikke være så naiv, at man partout afviser muligheden for det modsatte. En Suarez kunne gå hen og score flere mål, samtidig med at Real Madrid scorer flere mål, hvis Suarez erstattede Benzema.

Også er spørgsmålet igen, om Real Madrid mangler at scorer flere mål, eller have spillere som afgøre tingene i de rette kampe, og der har Real Madrid kun Ronaldo indtil videre. Benzema har flere gange vendt nogle Real Madrid kampe, men langtfra nok. Det skyldes dog også, at Real Madrid tildels bliver spillet under græstæppet i de helt store kampe, og man dermed lægger taktikken derefter.
Suarez har af hvad jeg har set denne sæson ikke været specielt toneangivende rent målmæssigt imod de store klubber denne sæson, men har primært scoret alle hans mål i alle andre kampe.

EDIT: Efter lidt research.

Han har scoret 0 mål imod Arsenal, City og Chelsea (mangler stadig et møde). Han har scoret 2 mål imod Everton og Tottenham og scoret 1 mål imod United (kun 1 opgør). Det er altså ikke topholdene han bomber løs i, så spørgsmålet er om de "ekstra" mål egentlig vil gavne os? Det er jo ikke i vores sikre 4-0 sejre vi mangler mål i, og selvom alt er hypotetisk og lidt for meget statistik, så er det nu engang stadig fakta.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #98 af SR4

Siempre fiel skrev:

SR4 skrev:

Siempre fiel skrev: Altså som der dog ka tærskes langhalm på det her. Ka vi for faen dog ik blive enige om at vi alle er glade for at manden er blevet bedre og rent faktisk er rigtig god i det opbyggende og chanceskabende spil, MEN at han brænder ALT, ALT for mange chancer - inkl mange store chancer hvor det nærmest er sværere ikke at score. Men behøver vel hverken være pro- eller anti-Benzema for at ku tilslutte sig dette - det er som om at hvis man mener at Benzema er en middelstor katastrofe som afslutter, så ka blir man samtidig hetzet for ikke at ku se Benzemas forcer - forstå dog nu at man godt ka anerkende mandens forcer samtidig med at ha øjnene åbne for at manden mildt sagt har problemer med præcisionen.

Det jo ikke der problemet ligger. Problemet er at mange foretrækker en anden frem for Benz, bare fordi han er dårlig afslutter. Så er det jo mere "haterne" der ser forbi hans forcer, mere end os der ikke kan se han afslutter dårligt

"os der ikke kan se han afslutter dårligt " - nej ok, så ka jeg godt se det er svært at finde fælles fodslag, hvis nogen (dem med mancrush;-) ik ka se han er mucho uskarp.

Du plukker sætningen ud og manipulere med den. Flot.

Hvis du læste HELE indlægget ville du forstå at det jeg sagde var blot.. vi "fans" kan godt se hans mangler, men accepterer dem på baggrund af at han kompenserer for noget vi i langt højere grad mangler og har brug for. Til gengæld kan jer "haters" åbenbart ikke bedømme en angriber på andet end at scorer mange mål. Endda på trods af den alligevel fine statistik fra hans side af.

12 år 3 måneder siden #99 af Dios
@Sebberg #81.

1. Diego Costa - 33 mål, 37 kampe, 120 afslutninger, 63 inde for målrammen = 3,6 afslutninger pr. mål.

2. Agüero - 21 mål, 24 kampe, 92 afslutninger, 46 inde for målrammen = 4,3 afslutninger pr. mål.

3. Mandzukic - 20 mål, 36 kampe, 92 afslutninger, 50 inde for målrammen = 4,6 afslutninger pr. mål.

4. Higuain - 21 mål, 36 kampe, 102 afslutninger, 48 inde for målrammen = 4,8 afslutninger pr. mål.

5. Lewandowski - 23 mål, 38 kampe, 121 afslutninger, 63 inde for målrammen=5,2 afslutninger pr. mål.

6. Benzema - 21 mål, 39 kampe, 113 afslutninger, 55 inde for målrammen = 5,3 afslutninger pr. mål.
6. Zlatan - 35 mål, 38 kampe, 187 afslutninger, 89 inde for målrammen = 5,3 afslutninger pr. mål.
6. Cavani - 19 mål, 35 kampe, 101 afslutninger, 41 inde for målrammen = 5,3 afslutninger pr. mål.

7. Suarez - 29 mål, 29 kampe, 161 afslutninger, 72 inde for målrammen = 5,5 afslutninger pr. mål.

8. Rooney - 17 mål, 36 kampe, 121 afslutninger, 47 inde for målrammen = 7,1 afslutninger pr. mål.

Jeg har lagt vægt på skud på mål, da jeg stadig ikke mener man kan sammenligne dem direkte, selvom de alle spiller samme position. Deres roller er alle forskellige, og det synes jeg ihvertfald spiller ind, og det ville være unfair i mine øjne, hvis Cavani bliver bedømt udfra at være boksspiller, men rent faktisk ligger på kanten det meste af tiden. Så er der også lige de angribere som har en makker ved siden af sig, som primært er udnævnt til at være bomberen, Rooney og Benzema.

Flest scoret mål af hold synes jeg ikke er så vigtigt, da man så også skal ind og tælle hvor mange mål andre spillere i klubben har scoret. F.eks. vis Ronaldo, Toure etc. Så den gider jeg ikke lige og rode med :)

Men som sagt, så prøver jeg ikke at fremhæve Benzema's evner som afslutter, men bare nedtone kritikken af, at hans konkurrenter i andre klubber gør det meget bedre. Det er altid svært med de direkte sammenligner, men de 2 vigtigste ting for mig ville være: mål scoret pr. minut og mål scoret pr. afslutning, hvis man skulle vurdere efter hvem den bedste afslutter og kyniske angriber er, og den tror jeg faktisk vindes af Agüero uden at have regnet på det. Det er dog stadig ikke det der spiller ind for mig, for jeg ville aldrig vælge Agüero fremfor Benzema, og det er uanset hvor god en statistik han så har.

Hvis jeg skulle vælge, så skulle det helt klart være Zlatan eller Lewandowski, men min førsteprioritet ville stadig være Benzema. Faktisk ville jeg takke pænt nej tak til dem allesammen pånær Zlatan eller Lewandowski, og sidstnævnte ville være den eneste af de nævnte angribere, som jeg ikke ville have noget imod slog Benzema af.

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.

12 år 3 måneder siden #100 af BBB
@Dios
Jeg skriver i øst og du svarer i vest :-P

Min anke gik på om en anden angriber kunne præstere bedre og gøre holdet bedre. Det bliver beskrevet som en sandhed, at Benzema er den bedste angriber for Madrid. Jeg ved ikke, om han er den bedste for os. Jeg afviser det ikke, men omvendt afviser jeg heller ikke, at der findes en bedre angriber for os derude.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 3 måneder siden #101 af Sebberg
Dios

Stærkt, at du lige smider sådan en statistik sammen. Jeg synes dog, at holdmål er væsentligt, da jeg som tidligere nævnt føler, at boksspilleren har større mulighed for at score mange mål, hvis holdet også scorer mange mål = skaber flere chancer.

I hele denne diskussion, vil jeg dog påpege, at jeg før sæsonen synes Benzema var en decideret skandale. Dette har ændret sig en del i år, da jeg føler, han er blevet en faktor i de store kampe.

Hvem vil du helst have, søde?

12 år 3 måneder siden #102 af Vildfaren

SR4 skrev: Nu er Benz så også utrolig god til at skabe chancerne. Det ikke sådan at han får dem foræret væk. Ingen siger han er nogen god afslutter. Men alligevel er det også den ENESTE (groft sagt selvfølgelig) ting han ikke er god i, men vi har altså 2 fænomenale afsluttere i truppen og spiller uden en 10'er. Så har vi altså en Benzema der skaber så meget, både for ham selv og holdet. Men han udnytter ikke sine egne chancer så meget og derfor er det godt at have andre afsluttere på holdet. Og selvom han brænder så meget, så har han alligevel mange mål, hvilket indikerer at han skaber så meget. Og skarphed er trods alt lettere at udvikle end en målnæse, hvor man decideret kommer frem til de chancer.

Ret ukritisk tilgang til tingene. Benzema mestrer alt pånær afslutningerne og så skriver du endda som om det fakta.
Hvad med de kampe hvor man helt glemmer han er på banen?
Og jeg glæder mig til, at vide hvilke 2 fænomenale afsluttere du omtaler.
Hvis du siger Bale og Ronaldo, kan jeg fortælle dig, at begge havde brug for mere end 7 skud pr. mål sidste sæson. Altså faktisk ikke særligt gode i forhold til mange andre. Sjovt nok har Ronaldo faktisk en af de laveste udnyttelsesprocenter i topfodbold, når vi kigger på frispark.

Faktisk har vi 3 i min optik, 3 dårlige afsluttere foran.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

12 år 3 måneder siden #103 af Sebberg
Ikke alle afslutninger kan skæres over en kam. Jo vist, Ronaldo sparker en del ude fra kanten af straffesparksfeltet, og der er han ikke en god afslutter.

Kigger man derimod på, hvordan han er tættere på mål, så er han måske den bedste afslutter i hele verden.

12 år 3 måneder siden #104 af Vildfaren

Sebberg skrev: Ikke alle afslutninger kan skæres over en kam. Jo vist, Ronaldo sparker en del ude fra kanten af straffesparksfeltet, og der er han ikke en god afslutter.

Kigger man derimod på, hvordan han er tættere på mål, så er han måske den bedste afslutter i hele verden.

Vi er enige, at man ikke kan skære alle afslutninger over en kam, men det kan man med administrering af chancer og her fejler Ronaldo ofte. Tror vi alle har taget os til hovedet, når Ronaldo har sparket på et fuldstændigt umuligt skud eller insisterer på at sparke stort set alle frispark.
Men det var ikke meningen det skulle handle om Ronaldo.

12 år 3 måneder siden #105 af SR4

Vildfaren skrev:

SR4 skrev: Nu er Benz så også utrolig god til at skabe chancerne. Det ikke sådan at han får dem foræret væk. Ingen siger han er nogen god afslutter. Men alligevel er det også den ENESTE (groft sagt selvfølgelig) ting han ikke er god i, men vi har altså 2 fænomenale afsluttere i truppen og spiller uden en 10'er. Så har vi altså en Benzema der skaber så meget, både for ham selv og holdet. Men han udnytter ikke sine egne chancer så meget og derfor er det godt at have andre afsluttere på holdet. Og selvom han brænder så meget, så har han alligevel mange mål, hvilket indikerer at han skaber så meget. Og skarphed er trods alt lettere at udvikle end en målnæse, hvor man decideret kommer frem til de chancer.

Ret ukritisk tilgang til tingene. Benzema mestrer alt pånær afslutningerne og så skriver du endda som om det fakta.
Hvad med de kampe hvor man helt glemmer han er på banen?
Og jeg glæder mig til, at vide hvilke 2 fænomenale afsluttere du omtaler.
Hvis du siger Bale og Ronaldo, kan jeg fortælle dig, at begge havde brug for mere end 7 skud pr. mål sidste sæson. Altså faktisk ikke særligt gode i forhold til mange andre. Sjovt nok har Ronaldo faktisk en af de laveste udnyttelsesprocenter i topfodbold, når vi kigger på frispark.

Faktisk har vi 3 i min optik, 3 dårlige afsluttere foran.

Angående frisspark var den lidt unødvendig. Både Bale og Ronaldo er fremragende frissparksskyttere og Ronaldo har flere gange været uheldig og ramme træværket eller også har målmanden haft sin livsredning. Uanset hvad ligegyldigt for debatten.

Og hvis det kan gøre dig glad så kalder jeg dem gode målscorer frem for afsluttere. Ændre ikke på de scorer målene for os. Faktisk har vi den mest scorende trio så selvom de ikke er så effektive så skaber de så mange chancer at det næsten er ligemeget. Eller er det et must at der på papiret står at de behøver få skud til det?

12 år 3 måneder siden #106 af Vildfaren
Nej men undskyld mig, hvis jeg ikke stiller mig tilfreds med 1 x La Liga og 1x CDR i den tid både Benzema og Ronaldo har været her.
Det er fair nok at du bare syntes, at det hele er fint når de render og pisser chancerne væk og pokalerne havner hos vores konkurrenter.

Du siger det næsten selv, hvad nu hvis de var mere effektive?

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 3 måneder siden #107 af Dios
Vildfaren skrev:

Nej men undskyld mig, hvis jeg ikke stiller mig tilfreds med 1 x La Liga og 1x CDR i den tid både Benzema og Ronaldo har været her.
Det er fair nok at du bare syntes, at det hele er fint når de render og pisser chancerne væk og pokalerne havner hos vores konkurrenter.

Hænger du virkelig ansvaret op på de 2, fordi de brænder for meget? Vil det så også sige, at du 100% vil give Benzema skylden for nederlaget imod Barcelona, fordi han brændte 2-3 chancer? Hvis ja, så har jeg det freaking fucking vildt lige nu :D

Problemet under Mourinho var jo, at vi havde 11 individuelister og ikke et hold. Faktisk er det jo præcis det samme, som mange af Benzema kritikkerne vil have idag. I går alt for meget op i scoret mål, og det er selvom Benzema faktisk har scoret flere mål end alle fra Bayern München's hold, men det gør jo ikke Real Madrid til favoritter i det opgør.
De bedste hold har ikke 4 afsluttere, som alle har scoret over 30 mål, men 5-7 spillere som fordeler målene imellem sig, og det kendetegner jo et godt hold. Selvfølgelig er der 1-2 spillere som scorer flere mål end de andre, men dem har vi jo også i Real Madrid.
Det handler jo heller ikke udelukkende om hvor mange mål pr. afslutninger en angriber har for at vinde titler, men et hold som arbejder for hinanden.

Jeg tror grunden til vi ikke vinder nok titler er, fordi vores 3 forreste mand ikke skal deltage specielt aktivt i det defensive spil, hvor imod alle andre tophold der knokler angriberne næsten ligeså meget som midtbanespillerne. Jeg så et sted at Reus løb 14,3 km imod os, og det var 3 km mere end Alonso, som løb mest for os den dag. Det siger altså lidt det hele.

De seneste mange år har vi været det mest scorende hold, men hvad nytter det når vi ikke vinder titler? Det handler så meget mere end bare mål jo.

12 år 3 måneder siden #108 af Real Madrid

Dios skrev: Vildfaren skrev:

Hænger du virkelig ansvaret op på de 2, fordi de brænder for meget? Vil det så også sige, at du 100% vil give Benzema skylden for nederlaget imod Barcelona, fordi han brændte 2-3 chancer? Hvis ja, så har jeg det freaking fucking vildt lige nu :D

Problemet under Mourinho var jo, at vi havde 11 individuelister og ikke et hold. Faktisk er det jo præcis det samme, som mange af Benzema kritikkerne vil have idag. I går alt for meget op i scoret mål, og det er selvom Benzema faktisk har scoret flere mål end alle fra Bayern München's hold, men det gør jo ikke Real Madrid til favoritter i det opgør.
De bedste hold har ikke 4 afsluttere, som alle har scoret over 30 mål, men 5-7 spillere som fordeler målene imellem sig, og det kendetegner jo et godt hold. Selvfølgelig er der 1-2 spillere som scorer flere mål end de andre, men dem har vi jo også i Real Madrid.
Det handler jo heller ikke udelukkende om hvor mange mål pr. afslutninger en angriber har for at vinde titler, men et hold som arbejder for hinanden.

Jeg tror grunden til vi ikke vinder nok titler er, fordi vores 3 forreste mand ikke skal deltage specielt aktivt i det defensive spil, hvor imod alle andre tophold der knokler angriberne næsten ligeså meget som midtbanespillerne. Jeg så et sted at Reus løb 14,3 km imod os, og det var 3 km mere end Alonso, som løb mest for os den dag. Det siger altså lidt det hele.

De seneste mange år har vi været det mest scorende hold, men hvad nytter det når vi ikke vinder titler? Det handler så meget mere end bare mål jo.

Må indrømme, det var lidt inspirerende at se Liverpools fire forreste - Sturridge, Suarez, Sterling, Coutinho - mod City forleden. De kæmpede en vis legemsdel ud af bukserne, og spillede derudover med en sensationel kreativitet i angrebsspillet. Liverpool er virkelig blevet et forfriskende hold at se på under Brendan Rodgers, som jeg personligt er helt vild med!

Se udsendelsen - Being: Liverpool - hvor man følger Brendan Rodgers over en helt dag på træningsbanen og i hjemmet, fantastisk træner og et utrolig sympatisk menneske.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum