Bedømmelse af truppen mod Almería

12 år 3 måneder siden #37 af interfigo

Siempre fiel skrev:

interfigo skrev: Benzema scorer måske ikke så meget men hvis han holder denne sæsons niveau hver sæson så vil jeg gerne beholde ham sålænge vi spiller det her system, for han passer simpelthen så godt ind i det.
Benzema skal for mig score nogle mål men i højere grad skal han assistere sine holdkammerater hvilket han gør fortrinligt fortiden. Jeg mener at en stor andel af skylden for at Benzema har spillet bedre i denne sæson er salget af Ôzil, hvilket har medført at Benzema er blevet playmakeren. Benzema får et stort 4-tal for hans præstation igår.

EDIT: Det skal lige siges at jeg kun så 70 min. af kampen igår så jeg skal ikke kunne sige om de sidste 20 min havde trukket hans karakter ned.

Så at man ik ka ramme målet om det så galdt livet, det betyder reelt ik rigtig noget når man er spydspids? Et stort 4-tal??!!?!? Det ka da godt være han gik fint med i andre situationer, men nu var det jo ik sådan at han fik bolden til at lave kaffe eller noget. Hvis det igår var til at stort 4-tal, så må denne skala til 5 ha været utilstrækkelig før i tiden hvor Real Madrid var så heldige at ha virkelig klasseangribere. Desværre husker jeg godt hvorn det var at ha Hugo Sanchez, Butragueno, Suker, Zamorano osv osv osv. Havde de fået de samme chancer som Bemz vader rundt i uge efter uger, så er jeg ik i tvivl om at de ku ha lavet basser i samme antal som Cristiano og Messi nu om dage. Et stort 4-tal til Benz - dvs at han spillede NÆSTEN en perfekt kamp!!??!!? Jeg må fanme le - sammen med de mange på stadion som piftede af ham igår da han igen, igen, igen ik ku formå at holde en simpel afslutning indenfor rammen.

Jeg er fandme også ved at le haha. Selvfølgelig betyder det noget om man kan ramme målet eller ej, men for at bygge et perfekt hold op så skal man have en flok spillere der kan noget forskelligt. Jeg mener at de tre forreste samarbejder rigtig godt og det skyldes bla. at de netop kan noget forskelligt. Cristiano er så fantastisk, men han er ikke den vildeste til at åbne et kompakt forsvar op. Han er dog fandens vigtig for han scorer en masse mål. Bale minder en del om Cristiano, og så har vi Benzema som i højere grad kan spille i de små rum. Dette synes jeg er perfekt og jeg ønsker mig sådan set ikke en bedre trio. Der hvor vores problem primært er lige i øjeblikket er ikke hos Benzema, men problemet ligger på midtbanen, der er vi simpelthen for svage.

Igår var Benzema rigtig god til at åbne forsvaret op, og var som Dios siger manden som sammen med Di Maria var oplægger til de fleste chancer. Havde han krydret det med nogle mål så havde han fået 5 fra mig, derfor fik han 4. Om det er et stort 4-tal eller ej er sådan set lidt ligegyldigt, han får i hvert fald 4 fra mig.

Jeg ved ikke hvilket pifteri du taler om, og heller ikke hvilken chance du taler om som han missede. Baseret på de første 70 min kan jeg ikke se hvorfor han skulle piftes af.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved interfigo. Begrundelse: ret
Følgende bruger(e) sagde tak: fz

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #38 af Vildfaren

M_linding skrev: ]

Det siger vist mere om brugerne her inde, end om Benzema.

Et andet faktum er, at Benzema snart har spillet fem år i træk, på verdens sværeste position. Det har han gjort under kompetente trænere som Pellegrini, Mourinho og Ancelotti - Og under en præsident som til hver en tid elsker at smide formuer efter angribere, og kan få stort set hvem som helst til klubben.

Fortæller det dig ikke, på et eller andet niveau, at det er muligt at du måske tager fejl (eller misser en synsvinkel)?:)

Jaja det er ALLE os andre der galt på den... Det ved jeg at du kan gøre bedre M_linding.

Hvor mange gange er det lige han er blevet piftet af banen, dømt ude af pressen, dømt ude i afstemninger osv osv plus skandaler i offentligheden.

Han er kun i klubben fordi han er en Perez investering og fordi Zidane holder hånden over ham. (Det er min subjektive holdning) rigtig mange indikationer, artikler, afstemninger og statistikker peger i den retning.
Men det kan du vel bare afvise, da jeg jo er en dum bruger, som intet ved..

Faktum er at i følge den afstemning, hvor vi stemmer om hans præstation, er han dømt dårligst. Forhold jer til det, for det er ikke noget jeg finder på, ud af den blå luft. Det er bare størstedelen af os brugere herpå siden, der er nogle inkompetente fjolser..

Få dog skyklapperne af. Folket har talt.

Det er fandme en arrogant holdning at have, når du mener at alle os andre brugere er helt galt på den. Stram op. Det har ikke noget med emnet at gøre,men der må du sgu tage dig lidt sammen

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

12 år 3 måneder siden #39 af interfigo
@Vildfaren

Hvis jeg skal bedømme Benzema ud fra mål og hans tidligere meritter så havde jeg smidt ham ud for længe siden. Men baseret på denne sæson, samt at han binder vores angreb så godt sammen så ønsker jeg at han bliver. Det er altså derfor at vi ( jeg tillader mig at sige vi) vurdere ham på en måde og i vurderer ham på en anden.
Følgende bruger(e) sagde tak: fz, rezamadridista, Zyconith

12 år 3 måneder siden #40 af Vildfaren

interfigo skrev: @Vildfaren

Hvis jeg skal bedømme Benzema ud fra mål og hans tidligere meritter så havde jeg smidt ham ud for længe siden. Men baseret på denne sæson, samt at han binder vores angreb så godt sammen så ønsker jeg at han bliver. Det er altså derfor at vi ( jeg tillader mig at sige vi) vurdere ham på en måde og i vurderer ham på en anden.

Det er ganske fint, at i har den holdning. Det skal i have lov til. Det ændrer dog ikke på, at her på forummet, er den generelle holdning, at han var dårlig, ud fra den afstemning i denne tråd.

Og når ens argumentation er, at det siger mere om forummets bruger end Benzema, så står jeg helt af.

12 år 3 måneder siden #41 af M_linding

Vildfaren skrev:

M_linding skrev: ]

Det siger vist mere om brugerne her inde, end om Benzema.

Et andet faktum er, at Benzema snart har spillet fem år i træk, på verdens sværeste position. Det har han gjort under kompetente trænere som Pellegrini, Mourinho og Ancelotti - Og under en præsident som til hver en tid elsker at smide formuer efter angribere, og kan få stort set hvem som helst til klubben.

Fortæller det dig ikke, på et eller andet niveau, at det er muligt at du måske tager fejl (eller misser en synsvinkel)?:)

Jaja det er ALLE os andre der galt på den... Det ved jeg at du kan gøre bedre M_linding.

Hvor mange gange er det lige han er blevet piftet af banen, dømt ude af pressen, dømt ude i afstemninger osv osv plus skandaler i offentligheden.

Han er kun i klubben fordi han er en Perez investering og fordi Zidane holder hånden over ham. (Det er min subjektive holdning) rigtig mange indikationer, artikler, afstemninger og statistikker peger i den retning.
Men det kan du vel bare afvise, da jeg jo er en dum bruger, som intet ved..

Faktum er at i følge den afstemning, hvor vi stemmer om hans præstation, er han dømt dårligst. Forhold jer til det, for det er ikke noget jeg finder på, ud af den blå luft. Det er bare størstedelen af os brugere herpå siden, der er nogle inkompetente fjolser..

Få dog skyklapperne af. Folket har talt.

Det er fandme en arrogant holdning at have, når du mener at alle os andre brugere er helt galt på den. Stram op. Det har ikke noget med emnet at gøre,men der må du sgu tage dig lidt sammen

Jeg troede selv at jeg spurgte ganske diplomatisk, men der tog vist fejl!

Jeg mener da også selv, at Benzema kunne have scoret et mål i går (selvom det egentlig er ret ligegyldigt). Jeg har bare svært ved at finde en anden angriber, som kommer i nærheden af at kunne lave det samme "usynlige" arbejde, som Benzema laver. Og dette arbejde mener jeg at der er hårdt brug for, når vi spiller med Bale og Ronaldo (to afsluttere) og endda uden en fuldblods 10'er.

Og derfor føler jeg lidt, at det at kritisere Benzema for ikke at scorer, er at skyde en smule ved siden af. I hvert fald når han hjælper holdet indirekte til at skabe en masse chancer, og score 4 mål. Det er lidt ligesom hvis jeg kritiserede Ronaldo, for ikke at lave nok glidende tacklinger; det er bare ikke rigtig hans opgave. Og så det sådan set ganske ligegyldigt, hvor mange gange der står "9" på ryggen af Benzema;)

....................................................

BTW: Han scorede 3,1 i afstemningen, hvilket trods alt stadig er mere end godkendt:)
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: JSaxtorph, rezamadridista

12 år 3 måneder siden #42 af rezamadridista
Det komiske er at, hvis Ronaldo bare havde gjort det HALVT så godt som Benzema mht til at skabe chancer og assistere holdkammeraterne, så vil der ikke være nogen herinde der havde givet ham et 3-tal.

Benzemas primære rolle er ikke at score mål, det er ikke så svært at fatte. Selvfølgelig skulle han havde haft et mål og det er sådan set derfor jeg ikke har givet ham et 5-tal, men han fuldførte alt andet til perfektion! Havde en hver anden spiller (Isco, Modric eller Bale) skabt så mange chancer, så havde de uden tvivl fået 'Kampens spiller'.

Der er virkelig få angribere der kan gøre det Benzema gør for vores hold. Og måske havde Falcao, Ibra og Costa scoret på de chancer Benzema fik, men hvis en af de angribere spillede i Real Madrid istedet for Benzema, så kan jeg godt love jer at vores antal af chancer ville falde markant.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: fz

12 år 3 måneder siden #43 af interfigo

Vildfaren skrev:

interfigo skrev: @Vildfaren

Det er ganske fint, at i har den holdning. Det skal i have lov til. Det ændrer dog ikke på, at her på forummet, er den generelle holdning, at han var dårlig, ud fra den afstemning i denne tråd.

Og når ens argumentation er, at det siger mere om forummets bruger end Benzema, så står jeg helt af.

Jeg kan helt klart godt følge dig. Man kan sige at bedømmelsen fortæller hvad brugerne basere deres bedømmelse på.

Her er en god video som forklarer hvad Benzema gjorde fantastisk, og hvad han ikke gjorde særlig godt, og den forklarer egentlig meget godt hvorfor han deler vandene, fantastiske opspil, elendige afslutninger.

12 år 3 måneder siden #44 af Vildfaren
M_linding hvis du vil være diplomatisk, så hold dig fra sætninger som:"det siger mere om brugerne her inde, end om Benzema"

Lad os begrave den der.

Benzema gør rigtig mange ting rigtig godt og det gjorde han også igår. Men han er simpelthen for ustabil og for ringe en afslutter upåagtet hvad hans rolle er på holdet.
Han SKAL score på nogle af de chancer han får og han får rigtig mange. Det er ikke altid vi har den luksus, at være foran mod ufarlige Almeria, så der er råd til at brænde chancer.

EDIT: jeg har selv stemt 3(en fair stemme syntes jeg), men stadig det laveste gennemsnit af alle markspillere i en rigtig let kamp

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 3 måneder siden #45 af Kassow-Rossing
Jeg har virkelig svært ved at forstå nogle folks argumenter.

1. På den ene side har vi dem, der er skuffede over Benzema, fordi han ikke scorer nok og generelt ligner en klods på banen, der virker doven og langsom.
2. På den anden side har vi dem, der er tilfredse med Benzin, fordi hans primære opgave ikke er at score mål, fordi han laver mange assists, fordi han stadig er ung og fordi han på papiret faktisk løber lige så meget som alle andre.

Jeg hører til den første katagori. Jeg synes Benzema kan gøre det fantastisk engang imellem, der er bare såååå langt mellem snapsene. Jeg tror jeg har været ovenud tilfreds med ham fem gange i sæsonen og resten har været jævnt eller under niveau. Det kan godt være at hans primære opgave ikke er at score mål, men når han er blandt de fem forreste på banen, så må han ikke brænde så ofte, som han gør. Størstedelen af hans afbrændere kommer efter situationer, hvor han ikke er presset og er en del inde i feltet og ofte midt for mål.

Jeg håber personligt at Real Madrid går ud og køber en angriber til sommer. Jeg var glad for valget af Benz over Higuain i sommers, men jeg synes begge spillere burde have haft deres fortid i klubben. Helt ærligt så har hans niveau bare ikke været højt nok til trods for al den beskyttelse han har fået.

Morata har i øvrigt spillet bedre i samtlige kampe, han har fået på banen med undtagelse af én. Ikke at jeg tror, at han er direkte arvtager i denne sæson, men jeg synes bestemt der er tegn på, at Morata kunne dele tid med Benzema næste sæson, hvis franksmanden ikke bliver solgt. Han er i hvert fald ikke god som joker, så det har han heller ikke kørende for sig.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Siempre fiel

12 år 3 måneder siden #46 af Elkrimi
Alt Benzema's usynlige arbejde har jeg ærlig talt svært ved at få øje på.
Manden er jo ofte karakterløs, han virker i hvert fald ikke til at have meget indflydelse på sine holdkammerater. Derudover skulle det ikke undre mig hvis han er den er af dem på holdet der løber mindst i hvert fald defensivt.

Benzema er en god fodboldspiller, har en fremragende teknik, men han er IKKE en verdensklasseafslutter og laver langt fra i nærheden af så meget usynligt arbejde som f.eks Raul gjorde i sin tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 3 måneder siden #47 af Elkrimi
Og for at sætte hans glorificere talent i perspektiv. Spillere som alle er skarpere foran mål end Benz:
1. Ronaldo
2. Suarez
3. Messi
4. Zlatan
5. Diego Costa
6. Van Persie
7. Aguero
8. Lewandowski
9. Cavani
10. Benzema/Mandzukic/Higuain osv

Ingen af ovennævnte er dog realistiske indkøb! Benzema skal bare ikke gøres til alt muligt han ikke er.

12 år 3 måneder siden #48 af Siempre fiel

Elkrimi skrev: Og for at sætte hans glorificere talent i perspektiv. Spillere som alle er skarpere foran mål end Benz:
1. Ronaldo
2. Suarez
3. Messi
4. Zlatan
5. Diego Costa
6. Van Persie
7. Aguero
8. Lewandowski
9. Cavani
10. Benzema/Mandzukic/Higuain osv

Ingen af ovennævnte er dog realistiske indkøb! Benzema skal bare ikke gøres til alt muligt han ikke er.

Tilføjelse: Selv Thomas Dalgaard fra Viborg er skarpere foran kassen end Benzema. Og så er jeg desuden ked af at placere Benz på linje med Higuaín som jeg mener er en klasse over Benz.

Leveret af Kunena Forum